HCS
En vanlig fyr fra bygda..
Gratulerer... Du har kjøpt deg Sugden... Meget bra forsterker, som ikke er klinisk, men spiller musikk på en god måte..
Sugden har jeg ikke lyttet til før, hvilken modell tenker du jeg skal se etter på brukten?Gratulerer... Du har kjøpt deg Sugden... Meget bra forsterker, som ikke er klinisk, men spiller musikk på en god måte..
Sugden A21 SE. En av de jeg angrer på at jeg ikke beholdt da jeg hadde den på prøve.Sugden har jeg ikke lyttet til før, hvilken modell tenker du jeg skal se etter på brukten?
Noe som var bra for 10 år siden er fremdeles like bra å om man slår til når noe godt legges ut kan man finne en perle til det budsjettet også. Men de vokser ikke på trærJa jeg må nok vende meg til bruktmarkedet i hovedsak, unger og kone sørger foreløpig for at utgiftene matcher inntektene
Forsterkeren min har jo pre-out, men vil tro at pre-delen på slike billigforsterkere ikke er all verden slik at det er bedre å gå for en annen integrert type. Tidligere i høst hørte jeg PS Audio Stellar Strata (på Pylon Jasper Monitor) og det låt absolutt ikke klinisk - så jeg er ikke redd for klasse D sånn sett. Men nå er Strata'en i en utenkelig prisklasse der hvor jeg er nå. Må nok dessverre holde meg til ca 5k brukt, men er heldigvis mye som funker bra selv om det har fått noen år på baken.
De spiller godt, men levetiden er mulig kort. De blir veldig varmeSugden A21 SE. En av de jeg angrer på at jeg ikke beholdt da jeg hadde den på prøve.
De første modellene lever enda.. Ihvertfall mange av de. Men såklart, ting kan ryke. På brukten er de sjeldne, av en grunn..De spiller godt, men levetiden er mulig kort. De blir veldig varme
Ja de spiller veldig bra, har flere ganger vært på nippet til å handleDe første modellene lever enda.. Ihvertfall mange av de. Men såklart, ting kan ryke. På brukten er de sjeldne, av en grunn..
Finner du en, om du er heldig, vil jeg tippe rundt ti. Avhengig av alder. Jeg likte alt jeg putta på den, så allsidig vil jeg si at den var. Lykke tilTakker for gode innspill her liker at lyden har litt kropp og sødme, så noe som måler dønn flatt er mest sannsynlig ikke det som faller best i smak. Hadde finansene vært der hadde det enkleste vært å hive inn Denon PMA-2500NE eller en sexy Marantz PM-11s3. Men høres ut som også Sugden leverer lyd som jeg kan tiltales av vet du sånn ca et pent brukt eksemplar går for @HCS?
Kommer an på hva du sikter etter. Primare gir mye for pengene synes jeg - noen ganger veldig mye for pengene. Jeg har en Pre30 og 2 stk. A31.2 poweramps i TV stua. Bruktprisen på dette i forhold til hva man får er meget tilfredsstillende i alle fall. Primare i30 blir vel en integrert versjon av disse.
Mener å ha sett de til rundt 5k brukt og tenkte at det er mye forsterker for pengene da den er fullbalansert med dual mono-oppbygning og brukbart med krefter 100/180 i 8/4 - i alle fall sammenlignet med forsterkeren jeg har.Kommer an på hva du sikter etter. Primare gir mye for pengene synes jeg - noen ganger veldig mye for pengene. Jeg har en Pre30 og 2 stk. A31.2 poweramps i TV stua. Bruktprisen på dette i forhold til hva man får er meget tilfredsstillende i alle fall. Primare i30 blir vel en integrert versjon av disse.
Vis vedlegget 778338 Vis vedlegget 778339
Ser i alle fall for meg at forsterkeren er den største flaskehalsen i mitt oppsett. Dog sies det jo at de største forskjellene ligger i høyttalerne, så spørs om jeg heller skulle lagt kronene derNoen som har erfaring med Primare i30 ?
Kunne tenkt meg å teste en slik..
Hva er det du føler at du ikke har i dagens oppsett å hva er du ute etter? Som du sier for man størst forskjell i lyd med høyttaler bytte. Men man for også store endringer med bytte av pre/integrert.Ser i alle fall for meg at forsterkeren er den største flaskehalsen i mitt oppsett. Dog sies det jo at de største forskjellene ligger i høyttalerne, så spørs om jeg heller skulle lagt kronene der
Må uansett leve med et anlegg fullt av kompromisser noen år til..
Er egentlig fornøyd med lydsignaturen, men kunne ønske meg en enda ryddigere mellomtone med mer holografi når volumet går opp. Diskant- og bassgjengivelse syns jeg er mer enn bra nok i mine ørerHva er det du føler at du ikke har i dagens oppsett å hva er du ute etter? Som du sier for man størst forskjell i lyd med høyttaler bytte. Men man for også store endringer med bytte av pre/integrert.
Artig "rack", men er det så lurt å ha telys i en trekasse? Det må da bli skummelt varmt unde platespilleren?Deilig å komme inn etter 3 timer i alpinbakken
Vis vedlegget 779233
Passer bra å fyre opp litt musikk på snurra i stua, først ut er Trygve Skaug:
Vis vedlegget 779235
Vis vedlegget 779234
Takk for at du er opptatt av HMS’en TT, men avstanden opp til hylla over er nok høyere enn det syns på bilder treverket over har ingen antydning til varme fra lyseneArtig "rack", men er det så lurt å ha telys i en trekasse? Det må da bli skummelt varmt unde platespilleren?
Akkurat brann har vi veldig fokus på her hjemme, da vi holdt på å brenne inne i campingvogna vår alle 4 i 2013 sikringsskapet tok plutselig fyr midt på nattaSom tidligere brannansvarlig for et paragraf 21 bygg med uerstattelige verdier for Norge, er det min fordømte plikt å gjøre folk oppmerksomme på uaktsom bruk av levende lys og denslags.
Ja man får litt perspektiv på ting når man ser at livet kan være slutt fra en dag til den neste. Man må prioritere å bruke tid på det man liker og de som betyr mest for oss i den tiden vi har fått til rådighetMeget bra. Jeg har sju på to etg, samt brannstige (utfellbar), skumapparat i begge etg, brannslange og brannpledd i 1 etg. Jeg bor alene med hund. Skumapparat fordi det skader kun der det brukes, mens et pulverapparat fyller hele boligen med glasstøv.
Etter å ha hatt en lengre lyttestund i loftstua har jeg kommet til at det jeg opplever i mellomtonen når volumet går opp er veldig låtavhengig, og «problemet» er mer fremtredende på typiske pop- og clubmusikk jeg tror lider av loudness-krigen. På musikk som er litt roligere uten alt tøff mastering så opplever jeg ikke det samme.Er egentlig fornøyd med lydsignaturen, men kunne ønske meg en enda ryddigere mellomtone med mer holografi når volumet går opp. Diskant- og bassgjengivelse syns jeg er mer enn bra nok i mine ører
Takk for svar RoengJeg har sverget til Spotify helt til jeg begynte test av Tidal. Forskjellen er veldig stor spilt av hjemme hos meg i favør Tidal.
Er jo gratis å teste ut Qubiz i 30 dager, å det er jo greit å gjøre. Da får du mulig svar på det rundt mellomtone. Men det du spiller av blir ikke bedre en hva som er kildemateriale uansett hvilke oppløsning det har
Greit om du har noen låter å album du kjenner lyden godt på hvor det er ryddig lydbilde hvor du føler det feiler nå.Takk for svar Roeng
Nei høyere oppløsning kan ikke kompensere for dårlig mastering, enig i det. Men da får jeg i alle fall testet om det skyldes komprimeringen fra 1411 til 320kbps. Det er jo i så måte en faktisk og verifisert forskjell rent objektivt og som bør være gjenstand for større opplevde forskjeller enn mye annet som lovprises som vesentlige forskjeller her inne
Rotete og mindre dynamikk er nok beskrivende. Føles som at det er så mye trøkk over hele frekvensfjøla at lydbildet komprimeres i stedet for at det som høres på lavt volum oppleves på samme måte bare med høyere volum.Greit om du har noen låter å album du kjenner lyden godt på hvor det er ryddig lydbilde hvor du føler det feiler nå.
Plassering av høyttalere og lytte plass er også helt avgjørende for hvordan mellomtonene blir.
Blir lydbildet rotete, diffust eller uten dynamik?
Her er mine brann hushjelperMeget bra. Jeg har sju på to etg, samt brannstige (utfellbar), skumapparat i begge etg, brannslange og brannpledd i 1 etg. Jeg bor alene med hund. Skumapparat fordi det skader kun der det brukes, mens et pulverapparat fyller hele boligen med glasstøv.
Regner med at de er flinke med slangen!Her er mine brann hushjelper Vis vedlegget 781745
De kan sin vei rundt en slange jaRegner med at de er flinke med slangen!