Eirik's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer... Du har kjøpt deg Sugden... Meget bra forsterker, som ikke er klinisk, men spiller musikk på en god måte.. :)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.563
    Antall liker
    7.519
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Gratulerer... Du har kjøpt deg Sugden... Meget bra forsterker, som ikke er klinisk, men spiller musikk på en god måte.. :)
    Sugden har jeg ikke lyttet til før, hvilken modell tenker du jeg skal se etter på brukten? :)
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.938
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Sugden er virkelig gode greier i min bok :) ikke noe å lure på

    mvh
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Ja jeg må nok vende meg til bruktmarkedet i hovedsak, unger og kone sørger foreløpig for at utgiftene matcher inntektene 🤪

    Forsterkeren min har jo pre-out, men vil tro at pre-delen på slike billigforsterkere ikke er all verden slik at det er bedre å gå for en annen integrert type. Tidligere i høst hørte jeg PS Audio Stellar Strata (på Pylon Jasper Monitor) og det låt absolutt ikke klinisk - så jeg er ikke redd for klasse D sånn sett. Men nå er Strata'en i en utenkelig prisklasse der hvor jeg er nå. Må nok dessverre holde meg til ca 5k brukt, men er heldigvis mye som funker bra selv om det har fått noen år på baken.
    Noe som var bra for 10 år siden er fremdeles like bra å om man slår til når noe godt legges ut kan man finne en perle til det budsjettet også. Men de vokser ikke på trær :)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.563
    Antall liker
    7.519
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Takker for gode innspill her :) liker at lyden har litt kropp og sødme, så noe som måler dønn flatt er mest sannsynlig ikke det som faller best i smak. Hadde finansene vært der hadde det enkleste vært å hive inn Denon PMA-2500NE eller en sexy Marantz PM-11s3. Men høres ut som også Sugden leverer lyd som jeg kan tiltales av (y) vet du sånn ca hva et pent brukt eksemplar går for @HCS?
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takker for gode innspill her :) liker at lyden har litt kropp og sødme, så noe som måler dønn flatt er mest sannsynlig ikke det som faller best i smak. Hadde finansene vært der hadde det enkleste vært å hive inn Denon PMA-2500NE eller en sexy Marantz PM-11s3. Men høres ut som også Sugden leverer lyd som jeg kan tiltales av (y) vet du sånn ca et pent brukt eksemplar går for @HCS?
    Finner du en, om du er heldig, vil jeg tippe rundt ti. Avhengig av alder. Jeg likte alt jeg putta på den, så allsidig vil jeg si at den var. Lykke til :)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.563
    Antall liker
    7.519
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Litt behagelig julemusikk i CDspilleren på hjemmekontoret i dag :)
    Har vel anbefalt denne tidligere år også, men står seg like godt - nydelig stemme og dialekt!

     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.563
    Antall liker
    7.519
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Gølvet er vaska, veden er børi, mat og gaver er handla inn, så da er det vel innafor å lene seg litt tilbake å nyte starten på jula 👌🏻

    Begynner med litt avslappende toner:
     
    Sist redigert:

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.563
    Antall liker
    7.519
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Hatt en fin romjul hittil, flere besøk i slalåmbakken med familien har vært hyggelig.
    I dag er det litt jobbing i form av hjemmekontor. Har stasjonert meg på skrivebordet i loftstua så da er det hyggelig med litt avslappende bakgrunnsmusikk.

    Trance er vel ikke helt stuerent eller A4 her inne, men musikk skal nytes med glede så da kjører vi på med en oppsummering av 2021 :cool:

    Ønsker alle en fortsatt god romjul og snart et godt nyttår!
     
    Sist redigert:

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.563
    Antall liker
    7.519
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Vært å kjøpt ny HDD til familiens bildearkiv. Går fra intern HDD idag som har nyttegjort i 10 år uten noe feil, til en slik ekstern fra Lacie. Har uansett backup i skya fra Jottacloud:


    Mens jeg sitter å kopierer over bilder så blar jeg litt i gamle mapper, og ser det er mye forskjellige kabler som er blitt mekket opp gjennom. Får dra gjennom et lite tilbakeblikk :)

    1.jpg


    IMG_1104.JPG


    Audioquest.jpg


    Høyttalerkabler.jpg


    1.jpg


    Kabel 2.jpg


    Høytt_2.jpg


    Power.jpg




    Furutech_1.jpg


    Lofi Flex.jpg


    Kabel X.jpg


    Mithril 2.jpg


    PowerHydra - Furutech.jpg


    PowerSerpent Ultimate.jpg


    Romantico_2.jpg
     

    Vedlegg

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.563
    Antall liker
    7.519
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Noen som har erfaring med Primare i30 ? :unsure:
    Kunne tenkt meg å teste en slik..

     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Har ingen kjennskap til denne forsterkeren men vært fornøyd med cd-spiller og dac fra de. Å den har fått gode tester😉
    D61B6434-085E-4715-A332-B54ABDC1A4EA.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.923
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Innsiden ser i alle fall tillitsvekkende ut 👍🏻

    Vis vedlegget 778336
    Kommer an på hva du sikter etter. Primare gir mye for pengene synes jeg - noen ganger veldig mye for pengene. Jeg har en Pre30 og 2 stk. A31.2 poweramps i TV stua. Bruktprisen på dette i forhold til hva man får er meget tilfredsstillende i alle fall. Primare i30 blir vel en integrert versjon av disse.

    primare-pre-30.jpg
    primare a 31.2.jpg
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.563
    Antall liker
    7.519
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Kommer an på hva du sikter etter. Primare gir mye for pengene synes jeg - noen ganger veldig mye for pengene. Jeg har en Pre30 og 2 stk. A31.2 poweramps i TV stua. Bruktprisen på dette i forhold til hva man får er meget tilfredsstillende i alle fall. Primare i30 blir vel en integrert versjon av disse.

    Vis vedlegget 778338 Vis vedlegget 778339
    Mener å ha sett de til rundt 5k brukt og tenkte at det er mye forsterker for pengene da den er fullbalansert med dual mono-oppbygning og brukbart med krefter 100/180 i 8/4 - i alle fall sammenlignet med forsterkeren jeg har.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg vurderte sterk Primare Pre 32 og A32 om jeg husker rett navn. Tilfeldigheter gjorde at jeg den gang kjøpte Krell. Brukt pris på Primare er lav i forhold til hva man får. Å det er ingen ting å si på oppbygning😊
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.563
    Antall liker
    7.519
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Noen som har erfaring med Primare i30 ? :unsure:
    Kunne tenkt meg å teste en slik..

    Ser i alle fall for meg at forsterkeren er den største flaskehalsen i mitt oppsett. Dog sies det jo at de største forskjellene ligger i høyttalerne, så spørs om jeg heller skulle lagt kronene der 🤔

    Må uansett leve med et anlegg fullt av kompromisser noen år til..
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Ser i alle fall for meg at forsterkeren er den største flaskehalsen i mitt oppsett. Dog sies det jo at de største forskjellene ligger i høyttalerne, så spørs om jeg heller skulle lagt kronene der 🤔

    Må uansett leve med et anlegg fullt av kompromisser noen år til..
    Hva er det du føler at du ikke har i dagens oppsett å hva er du ute etter? Som du sier for man størst forskjell i lyd med høyttaler bytte. Men man for også store endringer med bytte av pre/integrert.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.563
    Antall liker
    7.519
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Hva er det du føler at du ikke har i dagens oppsett å hva er du ute etter? Som du sier for man størst forskjell i lyd med høyttaler bytte. Men man for også store endringer med bytte av pre/integrert.
    Er egentlig fornøyd med lydsignaturen, men kunne ønske meg en enda ryddigere mellomtone med mer holografi når volumet går opp. Diskant- og bassgjengivelse syns jeg er mer enn bra nok i mine ører 🙂
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.563
    Antall liker
    7.519
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Deilig å komme inn etter 3 timer i alpinbakken 👍🏻

    B9FF5786-9DDC-4491-9C4F-87A9E9841C13.jpeg


    Passer bra å fyre opp litt musikk på snurra i stua, først ut er Trygve Skaug:
    B95A3A62-8491-4598-9334-9E71541404D2.jpeg


    88F752FF-B312-43C6-AE19-931EEC0DFE06.jpeg
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Mye bra trance/techno da, hører mye på det selv. Angående forsterkere så har jeg gått for klasse d alle steder, ser meg ikke tilbake .... Mine moduler er satt inn i kabinetter av meg selv også har jeg fått litt hjelp med koblingene inni de, fordi på elektronikk så har jeg ti tommeltotter .... Lykkelig eierskap av fire moduler anaview ams1000 så langt, to som monoblokker og to i stereo. Bruker klasse d til subber i tillegg, så der går det i Behringer ... Er nå oppe på fire stykker av de ....
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.563
    Antall liker
    7.519
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Artig "rack", men er det så lurt å ha telys i en trekasse? Det må da bli skummelt varmt unde platespilleren?
    Takk for at du er opptatt av HMS’en TT, men avstanden opp til hylla over er nok høyere enn det syns på bilder 🙂 treverket over har ingen antydning til varme fra lysene 👍🏻

    Spilleren stod egentlig i tvbenk, men da vi snudde stua 180 grader i høst ble tvbenken kastet ut og tv ble satt på skjenken. Dermed ble det litt dårlig plass til elektronikk. Så etter anskaffelse av noen nybygde eplekasser så ble spiller plassert der for å kunne ha glede av litt sort gull i stua 👍🏻 En NAD riia står skjult og signalkabel går derfra og bort til lydplanken under tven.

    Mitt mikro low-fi anlegg er plassert i loftstua, så der jeg nyter mest musikk i huset 😊
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.979
    Antall liker
    81.812
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Som tidligere brannansvarlig for et paragraf 21 bygg med uerstattelige verdier for Norge, er det min fordømte plikt å gjøre folk oppmerksomme på uaktsom bruk av levende lys og denslags. 😂
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.563
    Antall liker
    7.519
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Som tidligere brannansvarlig for et paragraf 21 bygg med uerstattelige verdier for Norge, er det min fordømte plikt å gjøre folk oppmerksomme på uaktsom bruk av levende lys og denslags. 😂
    Akkurat brann har vi veldig fokus på her hjemme, da vi holdt på å brenne inne i campingvogna vår alle 4 i 2013 😐 sikringsskapet tok plutselig fyr midt på natta

    Så her er det tilsammen 10 røykvarslere på de tre etasjene våre, og 3 av er mot alarmselskap. Så vi har veldig fokus både på levende lys og elsikkerhet 👍🏻
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.979
    Antall liker
    81.812
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Meget bra. Jeg har sju på to etg, samt brannstige (utfellbar), skumapparat i begge etg, brannslange og brannpledd i 1 etg. Jeg bor alene med hund. Skumapparat fordi det skader kun der det brukes, mens et pulverapparat fyller hele boligen med glasstøv.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.563
    Antall liker
    7.519
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Meget bra. Jeg har sju på to etg, samt brannstige (utfellbar), skumapparat i begge etg, brannslange og brannpledd i 1 etg. Jeg bor alene med hund. Skumapparat fordi det skader kun der det brukes, mens et pulverapparat fyller hele boligen med glasstøv.
    Ja man får litt perspektiv på ting når man ser at livet kan være slutt fra en dag til den neste. Man må prioritere å bruke tid på det man liker og de som betyr mest for oss i den tiden vi har fått til rådighet 👍🏻

     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.563
    Antall liker
    7.519
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Er egentlig fornøyd med lydsignaturen, men kunne ønske meg en enda ryddigere mellomtone med mer holografi når volumet går opp. Diskant- og bassgjengivelse syns jeg er mer enn bra nok i mine ører 🙂
    Etter å ha hatt en lengre lyttestund i loftstua har jeg kommet til at det jeg opplever i mellomtonen når volumet går opp er veldig låtavhengig, og «problemet» er mer fremtredende på typiske pop- og clubmusikk jeg tror lider av loudness-krigen. På musikk som er litt roligere uten alt tøff mastering så opplever jeg ikke det samme.

    Så selv om høyttalere og forsterkere må til pers på et tidspunkt, så er det mulig at akkurat dette problemet skyldes kvalitet på musikkmaterialet (i hovedsak) og eventuelt delvis avspiller/DAC.

    Spotify får jo ikke ut fingeren på lossless, så mulig teste ut Qobuz for å i alle fall få CD-kvalitet på musikk jeg ikke har kjøpt/lagret på disk 🤔
     
    Sist redigert:

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har sverget til Spotify helt til jeg begynte test av Tidal. Forskjellen er veldig stor spilt av hjemme hos meg i favør Tidal.
    Er jo gratis å teste ut Qubiz i 30 dager, å det er jo greit å gjøre. Da får du mulig svar på det rundt mellomtone. Men det du spiller av blir ikke bedre en hva som er kildemateriale uansett hvilke oppløsning det har😉
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.563
    Antall liker
    7.519
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Jeg har sverget til Spotify helt til jeg begynte test av Tidal. Forskjellen er veldig stor spilt av hjemme hos meg i favør Tidal.
    Er jo gratis å teste ut Qubiz i 30 dager, å det er jo greit å gjøre. Da får du mulig svar på det rundt mellomtone. Men det du spiller av blir ikke bedre en hva som er kildemateriale uansett hvilke oppløsning det har😉
    Takk for svar Roeng 👍🏻
    Nei høyere oppløsning kan ikke kompensere for dårlig mastering, enig i det. Men da får jeg i alle fall testet om det skyldes komprimeringen fra 1411 til 320kbps. Det er jo i så måte en faktisk og verifisert forskjell rent objektivt og som bør være gjenstand for større opplevde forskjeller enn mye annet som lovprises som vesentlige forskjeller her inne 😉
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Takk for svar Roeng 👍🏻
    Nei høyere oppløsning kan ikke kompensere for dårlig mastering, enig i det. Men da får jeg i alle fall testet om det skyldes komprimeringen fra 1411 til 320kbps. Det er jo i så måte en faktisk og verifisert forskjell rent objektivt og som bør være gjenstand for større opplevde forskjeller enn mye annet som lovprises som vesentlige forskjeller her inne 😉
    Greit om du har noen låter å album du kjenner lyden godt på hvor det er ryddig lydbilde hvor du føler det feiler nå.
    Plassering av høyttalere og lytte plass er også helt avgjørende for hvordan mellomtonene blir.

    Blir lydbildet rotete, diffust eller uten dynamik?
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.563
    Antall liker
    7.519
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Greit om du har noen låter å album du kjenner lyden godt på hvor det er ryddig lydbilde hvor du føler det feiler nå.
    Plassering av høyttalere og lytte plass er også helt avgjørende for hvordan mellomtonene blir.

    Blir lydbildet rotete, diffust eller uten dynamik?
    Rotete og mindre dynamikk er nok beskrivende. Føles som at det er så mye trøkk over hele frekvensfjøla at lydbildet komprimeres i stedet for at det som høres på lavt volum oppleves på samme måte bare med høyere volum.

    Så kan jo selvfølgelig være flere ting, blant annet:
    - Musikken/materialet har svakheter som ikke er like hørbart på lavt volum
    - Høyttalerne sliter med å holde orden når det skjer mye i lydbildet når lydnivået er over et visst nivå
    - Forsterkeren sliter med å holde kontroll på høyttalerne når det skjer mye i lydbildet på høyere volum
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.766
    Antall liker
    50.394
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Meget bra. Jeg har sju på to etg, samt brannstige (utfellbar), skumapparat i begge etg, brannslange og brannpledd i 1 etg. Jeg bor alene med hund. Skumapparat fordi det skader kun der det brukes, mens et pulverapparat fyller hele boligen med glasstøv.
    Her er mine brann hushjelper😂
    0B2A077F-0A9F-49BB-8F47-496E7172DA51.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn