Eirik's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.399
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Dette gjaldt nok mer den gamle Classic-serien og klasse D-ampene deres.
    De fleste steder jeg har lest tester, så snakkes det om at den er på den varme siden og at dette kan være et minus dersom du egentlig liker helt nøytrale forsterkere.

Kan tyde på at det heller burde vært litt mer frempå enn den faktisk er, dog tror jeg det kan passe bra til mine preferanser. Derfor tror jeg både Exposure og nevnte NAD kan være gode alternativer begge to :)
    Tja.. hadde NAD c388 innom her en kort periode.. sammenlignet med exposure så er det to ulike himmelretninger.

Bad sine klasse d saker låter nok mye mer som typisk klasse d uansett enn varm.

Exposure er bare fløyel og fløte i forhold :)

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.976
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Postmannen jobba kjapt denne gangen gitt ✉

F5751C4E-6E4F-4775-A816-AF3FF6C0C30E.jpeg

Ser ikke ut til å være noe teip på den ene siden for festing, så får gå til anskaffelse av noe sterk dobbeltsidig teip.

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.976
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Takk for tips 👍🏻 Holder utkikk om det dukker opp en mk III som Vipa har 🙂

Holder flere muligheter åpne, men må være en sølvfarget integrert. Frister noen ganger å selge seg ned til mindre hus/leilighet med mindre plass som krever litt mindre å passe på. Så greit at det får plass i tvbenken uten at den må utvides veldig 😊

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.913
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Postmannen jobba kjapt denne gangen gitt ✉

Vis vedlegget 896300

Ser ikke ut til å være noe teip på den ene siden for festing, så får gå til anskaffelse av noe sterk dobbeltsidig teip.
    Jeg bare sklir de inn under ht, uten teip. Ikke noe problem. Setter derimot møbelfilt på siden vendt mot gulvet, slik at det er lettere å skyve ht frem/tilbake.

Fortell gjerne hva du får ut av dette. Ikke bare forbedring for min del, iaf ikke i dette rommet. Ender opp med å bruke kun to fremme og tynn gummimatte bak.

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.976
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Jeg bare sklir de inn under ht, uten teip. Ikke noe problem. Setter derimot møbelfilt på siden vendt mot gulvet, slik at det er lettere å skyve ht frem/tilbake.

Fortell gjerne hva du får ut av dette. Ikke bare forbedring for min del, iaf ikke i dette rommet. Ender opp med å bruke kun to fremme og tynn gummimatte bak.
    Takk for tips Gunner (y)
    Så overflaten på de seig nok til at de ikke beveger seg under høyttalerne når du skyver på de?

Skal melde tilbake når jeg har fått forsterker i hus og får testet. Foreløpig ligger putene fortsatt i pakningen sin. Har tidligere fått tyn for at jeg har spikes på stativene og all myk avkobling lovprises normalt sett her inn - så derfor jeg tenkte å prøve "fattigmanns-versjonen" og ikke IsoAcoustics sine. Må innrømme at jeg ikke har tro på de helt store forskjellene, men jeg kan vente med å bytte til ny forsterker er på plass og da først kjøre med spikes en stund før jeg bytter slik at jeg har noe referanse :)

Entropy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Antall liker
    1.191
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Ja har kunnet tenke meg det lenge, så blir spennende å ha vært der 🙂 snøscooter-tur og tur med hundespann står blant annet på programmet
    Var der for noen år siden, og det er helt magisk.

Prøv å få til en privat-guidet tur til en av ishulene. Da vil du oppleve 100% stillhet og fort finne ut om du har øresus eller ikke;)
    Kult å se frøhvelvet når man først er der.
    Tempelfjorden er stas.
    Det er en av de bedre whiskybarene i europa i longyearbyen;)

vi bodde flere dager i Juvahytta og dro på toppturer derfra. Det var herlig.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.913
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Takk for tips Gunner (y)
    Så overflaten på de seig nok til at de ikke beveger seg under høyttalerne når du skyver på de?

Skal melde tilbake når jeg har fått forsterker i hus og får testet. Foreløpig ligger putene fortsatt i pakningen sin. Har tidligere fått tyn for at jeg har spikes på stativene og all myk avkobling lovprises normalt sett her inn - så derfor jeg tenkte å prøve "fattigmanns-versjonen" og ikke IsoAcoustics sine. Må innrømme at jeg ikke har tro på de helt store forskjellene, men jeg kan vente med å bytte til ny forsterker er på plass og da først kjøre med spikes en stund før jeg bytter slik at jeg har noe referanse :)
    De er seige nok, og sklir ikke, nei, iaf så lenge undersiden på ht og gulvet er jevn/flat nok

Ellers er dette noe du selv må prøve ut i eget anlegg og rom, og ikke bare høre på hva de andre "tyner" deg for - men det vet du sikkert selv :).

Hva forskjeller angår, så kan det fort være større enn ved bytte av feks forsterker, er min erfaring.

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.976
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    De er seige nok, og sklir ikke, nei, iaf så lenge undersiden på ht og gulvet er jevn/flat nok

Ellers er dette noe du selv må prøve ut i eget anlegg og rom, og ikke bare høre på hva de andre "tyner" deg for - men det vet du sikkert selv :).

Hva forskjeller angår, så kan det fort være større enn ved bytte av feks forsterker, er min erfaring.
    Ja er generelt skeptisk til å godta absolutte sannheter uten å teste først, så derfor greit å prøve med SD-putene som er veldig rimelige. Klarer ikke helt å rettferdiggjøre Gaia på høyttalerne mine, men på mer kostbare høyttalere stiller det seg annerledes. Høres jo bra ut at det kan være større forskjeller enn forsterkerbytte. Tenkte bare å holde meg til èn endring av gangen da da jeg synes mange bytter 2-3 ting eller plassering av høyttalere samtidig, og da blir det umulig å vite hva som egentlig ga endring :)

Sub'en står allerede på en akstikkmatte som er myk, men ikke så myk at sub'en flater den ut pga vekt. Har et par slike matter så jeg kan benytte samme når jeg kommer over 1 stk til av Sub800.

Entropy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Antall liker
    1.191
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Kjøpte og satt på gaia 3 i helgen på mine PMC.
    Det var klar forskjell - og jeg opplever at det spiller mer ryddig og kan spille langt høyere uten at rommet blir med nå.
    James blake - limit to your love, har aldri vært så uanstrengt før.
    Det har spilt bra på spikes og dynavox dempeputer også, men det ble noe attåt med gaia.

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    14.589
    Sted
    Sørlandet
    Svalbard er et must å oppleve mener jeg! Den ultimate opplevelsen fikk jeg 4.5 km ned i den nedlagte gruven hvor arbeidshøyden er/var 80 - 90 cm. Det å grave ut kull der liggende på ryggen samtidig som man løfter jekker inn for å "holde fjellet på plass" var en mektig opplevelse jeg aldri vil glemme.

Scootertur, isbjørn, blålyset, fjellene, snøen.... for en vakker plass!! Nyt mens du er der!

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.976
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Tur på snøscooter, 8 timer og ca 90km. Selv om gradestokken viste -18 så var det en fantastisk tur 👌🏻 bilder klarer ikke gjenskape lyset og bredden på alt man ser, bør oppleves 😊

5109E29E-6145-4A0E-9D04-6F4A2521F449.jpeg

217AECD3-A15B-40B6-8926-9FA43B3AA66D.jpeg

D5860388-7BEE-4965-A656-007C8CA39B67.jpeg

810D8B9A-EC7E-48CD-A1BD-160C97C74233.jpeg

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.976
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Venter på flyavgang fra Svalbard. Litt nytt fra Askvik fyller tiden 👌🏻

300288CC-8CD8-407F-8646-A800E64AE833.jpeg

Dagen i går bestod i hovedsak av kjøring med hundespann. Var virkelig moro å stå bakpå med 6 hunder som var helt ville etter å dra på tur 😅

6911408A-4BD6-4330-B35C-A4D9EF7D3854.jpeg

C2AEDCB3-2459-42D3-A411-1E67FE702D2F.jpeg

Av sluttet dagen med besøk og smaksprøver på Svalbard Bryggeri, som naturlig nok er verdens nordligste 🍺

Takk for nå Svalbard 💜

Sist redigert:

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.976
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Discogs-selgeren var på flyttefot, så tok litt ekstra tid - men da er Novelli ankommet 😊

Ikke lenger i salg i hos nettbutikker, men fant en ny i plast på DC 👍🏻

0D3564F5-7505-47B4-BE2F-78FCEED33A2B.jpeg

A41A2979-744A-468C-8659-0D98C77647E0.jpeg

Sist redigert:

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.976
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Funderer på å vekke WyreLab til live igjen 🤔

Elysium-serien var i mine øyne i «State of the Art», men mange nok ønsket ikke å betale for Furutech-komponenter - så tenker i så fall å gå for enkel og god kvalitet for en rimelig penge..

Sist redigert:

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.399
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Funderer på å vekke WyreLab til live igjen 🤔

Elysium-serien var i mine øyne i «State of the Art», men mange nok ønsket ikke å betale for Furutech-komponenter - så tenker i så fall å gå for enkel og god kvalitet for en rimelig penge..
    Så lenge du kan gjøre det uten å ofre for mye og samtidig sitte igjen med litt penger for slitet så er det jo ikke en dum ide.
    Gi folk valg.. "normale" komponenter eller furutech :)

Et tips kan være å kjøpe DHlabs sine kontakter og rca.. vet mange dyre DIY kabelmakere bruker dem .

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.976
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Et tips kan være å kjøpe DHlabs sine kontakter og rca.. vet mange dyre DIY kabelmakere bruker dem .
    JEG liker tanken, men DH Labs er nok ikke stort billigere enn Furutech - så da ville jeg havnet utenfor det folk vil betale. DH Labs sine kabler må også kjøpes i hele tromler på 30/50meter så vidt jeg vet, så det blir også kostbart å prøve seg på..

Må nok sikte lavere enn det er jeg redd 🤔

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.976
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    JEG liker tanken, men DH Labs er nok ikke stort billigere enn Furutech - så da ville jeg havnet utenfor det folk vil betale. DH Labs sine kabler må også kjøpes i hele tromler på 30/50meter så vidt jeg vet, så det blir også kostbart å prøve seg på..

Må nok sikte lavere enn det er jeg redd 🤔
    Ser for meg en strømkabel og høyttalerkabel i første omgang.
    På førstnevnte håper jeg å kunne presse prisen til 995kr for 1m lengde med ledere på 2,5mm2, dobbel skjerming, sort kabelstrømpe og Supra strømkontakter. Vil egentlig ikke tyne det enda lavere med å gå for billigste kina-kontakter som jeg ser mange av disse "billigprodusentene" på FINN opererer med. Burde være ganske konkurransedyktig, men er usikkert marked :unsure:

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kunne tenkt meg et sett monoblokk kabler. Biwire, spader I høyttaler enden og banan i forsterker enden. 1,5 m hver. Kan noe slikt lages?

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.976
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Kunne tenkt meg et sett monoblokk kabler. Biwire, spader I høyttaler enden og banan i forsterker enden. 1,5 m hver. Kan noe slikt lages?
    Det må helt klart la seg gjøre, men har foreløpig så vidt begynt å leke med tanken så har ikke noe konkret på høyttalerkabler.
    Kan sende deg en PM etter hvert :)

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.976
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Hadde avskrevet håpet om å få kommet meg på Oslo Hifi Show da kona har lovet oss bort på fest fra kl 17 i morgen og minstejenta har håndballturnering på søndag.

Men kona har vært dårlig siden mandag kveld og usikker på om vi bare må droppe kalaset i morgen. Aldri så galt at det ikke er godt for noe som de sier - krysser fingrene 🤞🏻

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Spennende og se du er på tanken med kabler igjen, meget godt fornøyd med de jeg handlet av deg;)

Jeg hadde planlangt en tur på Oslo hifi show jeg også, men ble endring i planene da jeg må ha med en kollega ned til drammen:sleep:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn