Eirik's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.687
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Vet du hva forskjellen er mellom denne og PM-15S1?
    Som Ove sier så er det noe forbedringer i kretsløp, da 15s2 har 3. generasjon av HDAM mot 2. generasjon på 15s1. Det er også litt større strømforsyning da 15s2 har 10watt mer i 8ohm og 20watt mer i 4ohm.

I tillegg har den såkalt HomeTheatre-in eller PowerAmp-in på godt norsk, slik at man får tilgang til å bruke den som effektforsterker.

Så det er noen små forbedringer rent teknisk 🙂

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.687
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Fortsatt veldig fornøyd med denne :giggle:

Den har en funksjon hvor man kan velge Speakers On/Off, så skal prøve å lese meg opp på om den da deaktiverer hele effektforsterker-delen eller bare deaktiverer høyttalerterminalene. Interessant å vite dersom det jeg skulle få lyst til å bruke den som forforsterker med en heftig effektforsterker via pre-out.

Ser nå at det står en feil her, er 90 watt og ikke 80. De har nok vært raske i korrekturen og glemt å endre det fra 80 som gjaldt 15s1..

Driver Triangle’ne med letthet - oppleves i alle fall slik. Kan dra på opp mot 100dB uten at jeg hører noe forvrengning. De er spec’et med 8ohm nominelt og 92dB effektivitet, men har en «B&W-dip» ned mot 3ohm. Så kunne vært interessant å teste en gang om jeg føler det gir kost/nytte å hekte på mer power 🤔

Men sjelden jeg er mye over 80dB når jeg sitter og lytter..

Sist redigert:

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.687
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Flere ganger vært på tanken av å fjerne «bunnplaten» som høyttalerne står på og heller få noen outrigger-føtter direkte på høyttalerne. Men i frykt for andre familiemedlemmers uvørne og stemoderlige måte å støvsuge på, så velger jeg å beholde de som de er 😬

IMG_5964.jpeg

(ps. Foreløpig er ingen andre i huset sertifisert for å støvsuge rundt anlegget)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn