Eirik's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.785
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Takk for gratulasjoner - bare hyggelige folk så dagen ble veldig bra 👍🏻 toget kom ca da det skulle også, var litt spent på grunn av været som var meldt. Alltid jobbet i Drammen tidligere, så pendlertilværelsen blir ny. Men får tid til å lytte til musikk på veien da 😊 30 min med tog er ikke så galt, bare då lenge toget går..

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.785
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Var på hagefest i går, så starter dagen rolig med litt kaffe og musikk ☕

Første del av festen var en liten halvtimes intimkonsert med Karen Jo Fields. Helt fritt for fnidder, støy på strømnettet, jitter eller problematisk romakustikk 😅

IMG_3948.jpeg

Ikke hørt nevneverdig på hennes musikk tidligere må jeg innrømme, men navnet var ikke helt ukjent. Så tar for meg hennes siste plate for hvor et par-tre av låten som ble fremført var hentet fra:
    IMG_3949.jpeg

P

parafinoksen

Gjest
    Er ingen DK-kjenner da det først er de siste par årene jeg har blitt mer kjent med musikken hennes, men liker godt dette albumet ja 👍🏻 både låtvalg, fremførelse og lydkvalitet
    Er ingen kjenner jeg heller, men jeg har jo spilt i gjennom de fleste albumene hennes noen ganger. Studioalbumene er fine de også, men jeg synes de blir litt for glatte og tamme. Live slår hun seg mer løs, og den friskheten kler henne og musikken.

Sony5600es

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2016
    Antall liker
    149
    Torget vurderinger
    8
    Første dag etter ferien og begynner å ny jobb. Var heldig å få oppholdsvær når jeg kom inn til Vika 👍🏻

Vis vedlegget 941238

Spent på hva dagen bringer 🤞🏻
    Gratulerer med ny jobb Eirik. Dere har jo skrevet mye om streaming i det siste. Fikk kjøpt en strøken Pioneer N-70AE sort på Finn i går og
    som fungerer 100%. Jeg er meget imponert over lydkvaliteten på Pioneer N-70AE. Ut fra Pioneer XLR balansert og inn XLR balansert
    SPL Auditor HTF, samme lydkvalitet som SPL Phonitor. DAC`en i Pioneer er veldig bra og inn på SPL Auditor så er dette en fantastisk
    kombinasjon med topp lyd. Denne radiostasjonen på Pioneer låter meget bra og med DAC`en innstillt på HIBit32 og Upsampling så gjør
    DAC`en en fremragende jobb. SPL Auditor er en meget, meget bra HTF. HT benyttet Fostex TH610 som er en meget god HT. Firmware
    på min Pioneer er 2151-0000-0000-0011. Tror det er siste tilgjengelige firmware som kom 14/1-2021?? Ser på FORUMET at det er mange
    som er svært fornøyde brukere av Pioneer N-70AE.

Vedlegg

Sony5600es

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2016
    Antall liker
    149
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer med ny jobb Eirik. Dere har jo skrevet mye om streaming i det siste. Fikk kjøpt en strøken Pioneer N-70AE sort på Finn i går og
    som fungerer 100%. Jeg er meget imponert over lydkvaliteten på Pioneer N-70AE. Ut fra Pioneer XLR balansert og inn XLR balansert
    SPL Auditor HTF, samme lydkvalitet som SPL Phonitor. DAC`en i Pioneer er veldig bra og inn på SPL Auditor så er dette en fantastisk
    kombinasjon med topp lyd. Denne radiostasjonen på Pioneer låter meget bra og med DAC`en innstillt på HIBit32 og Upsampling så gjør
    DAC`en en fremragende jobb. SPL Auditor er en meget, meget bra HTF. HT benyttet Fostex TH610 som er en meget god HT. Firmware
    på min Pioneer er 2151-0000-0000-0011. Tror det er siste tilgjengelige firmware som kom 14/1-2021?? Ser på FORUMET at det er mange
    som er svært fornøyde brukere av Pioneer N-70AE.
    Det er jo bedre strømforsyning i Pioneer N-70AE en hos Hafslund Strøm AS. Ikke rart at det er god lyd i denne enheten.

Vedlegg

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.785
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    McKennitt sitt album The Visit er neste ut:
    IMG_3955.jpeg

WiiM Pro i tospann med NAD M51 er i mine øyne en veldig god kombo for lite penger. Sammen med Marantz’en sin delikate behandling av det innkommende analoge signalet blir B&W igjen matet med støyfritt signal. 68Xs2-serien er den siste 600-serien som hadde mellomtone-element laget av kevlar, og har en liten lunhet i seg selv om B&W allerede da var i gang med å tune seg bort fra sitt gamle rykte om varm og treg lyd. Syretesten med å ha kilde, dac og forsterker på max volum (uten påslått musikk naturligvis) gir null hørbart sus selv i diskanten.

Sammen med sub’en synes jeg totalt sett at lyden har god romfølelse og en veldig naturlig klang på det meste av instrumenter. En lunhet som oppleves veldig behagelig uten at det på noen måte føles «for mye», noe som gjelder både instrumenter og stemmer. Hører en del på klassisk, noe storband ala Sinatra og en del elektronisk musikk (som ikke alltid har lydkvalitet i første rekke), så passer således bra at systemet ikke er for livlig på de øverste frekvenser.

Så alt i alt er jeg veldig fornøyd selv om jeg ikke på noen måte skal innbille meg selv eller andre at ingenting vil bli byttet med tid og stunder. Men tror det er viktig å stoppe opp av og til for å virkelig høre på det man har slik at ikke utstyrsjakten etter noe nytt står i veien for nyte musikk her og nå 😊

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.226
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    En naturlig liten oppgradering hos deg vil jo være et brukt par cm5 s2.. siste i cm serien med kevlar og en litt bedre høytaler :) fås jo skambillig på Finn til tider og s2 har beskyttet diskant med grill så man slipper den typiske b&w syken med inntrykket diskant ;)

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.785
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Se min annonse på HiFi Sentralen. Noe for deg Eirik?? OPPO UDP-205 - 4K UHD / SACD / CD spiller
    Meget lekker spiller 👍🏻
    Men blir i overkant både prismessig og hva jeg trenger egentlig. Jeg kobler BD-spiller til M51 med HDMI, så den oppgraderte analogdelen i spilleren får jeg ikke nytte av. En litt mindre og rimelig Oppo eller Marantz BDspiller kunne dog vært noe, selv om jeg også er litt på utkikk etter SA-15s2 😊

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.785
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    En naturlig liten oppgradering hos deg vil jo være et brukt par cm5 s2.. siste i cm serien med kevlar og en litt bedre høytaler :) fås jo skambillig på Finn til tider og s2 har beskyttet diskant med grill så man slipper den typiske b&w syken med inntrykket diskant ;)
    Helt klart en lekker høyttaler 👍🏻
    Har bare vært usikker på om det er en oppgradering lydmessig eller om pengene i hovedsak er penere kabinett - er vel ekte finér på CM-serien. Men klart kabinettet blir enda stivere, så noe lydmessig er det nok også 🙂

Sist redigert:

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.146
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Godt å høre du nyter musikken, som du sier burde man stoppe opp litt en gang i blant. Låter anlegget godt slik det er kan neste utskifting av komponent føre til degradering av lyd. Dette selv om man skaffer seg noe som skal være "bedre" på papiret og i oppbygning😉

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.226
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Helt klart en lekker høyttaler 👍🏻
    Har bare vært usikker på om det er en oppgradering lydmessig eller om pengene i hovedsak er penere kabinett - er vel ekte finér på CM-serien. Men klart kabinettet blir enda stivere, så noe lydmessig er det nok også 🙂
    Det jeg har hørt av CM er en klar oppgradering kontra den rimeligere serien :)

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.785
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Det jeg har hørt av CM er en klar oppgradering kontra den rimeligere serien :)
    Jeg har bare hørt førsteutgaven av lillebroren CM1 og den er egentlig en av de største overraskelsene jeg har hørt ift størrelse på lydbilde og romfølelse - sånn med tanke på størrelse på høyttalerne. CM5 har jo enda større driver og kassevolum, så burde jo være enda noen hakk bedre. Så takk for påminnelse 😊

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.226
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Jeg har bare hørt førsteutgaven av lillebroren CM1 og den er egentlig en av de største overraskelsene jeg har hørt ift størrelse på lydbilde og romfølelse - sånn med tanke på størrelse på høyttalerne. CM5 har jo enda større driver og kassevolum, så burde jo være enda noen hakk bedre. Så takk for påminnelse 😊
    Der har jeg enda PM1 som min største favoritt og overraskelse i b&w verden.. den er magisk på alle måter.. eneste jeg savnet med dem var de siste få dB når man ville rocke laus :)

Tunghørt

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2017
    Antall liker
    162
    Sted
    Bodø
    BW CM5s2 ligger ganske tett opp mot bw706s2,706s2 er anelse mer crisp i toppen.Har et par kompiser som har BW CM5s2,han ene oppgraderte fra bw685. .CM1 har ikke den sepearasjon i bass/mellom tonen som cm5'n har.Så hvis du liker lyden du har fra før så vil en CM5s2 være en god oppgradering .

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.785
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Da var pakken ankommet 🙂
    Sett klipp fra disse men aldri eid de og sett i sin helhet. Lydkvaliteten skal være noe av det bedre hva liveopptak gjelder så skal bli hyggelig å benke seg ned etterpå 👍🏻

IMG_3999.jpeg

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.785
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Da var pakken ankommet 🙂
    Sett klipp fra disse men aldri eid de og sett i sin helhet. Lydkvaliteten skal være noe av det bedre hva liveopptak gjelder så skal bli hyggelig å benke seg ned etterpå 👍🏻

Vis vedlegget 947503
    Sett ferdig den første, utrolig bra rett og slett 😊

Hadde så flaks at kona tok en kveldsvisitt til sin mor, så da blir det mer musikk i loftstua 👍🏻

Begynner med litt melodiøs elektronika:
    IMG_4001.jpeg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn