U
Utgatt medlem 28213
Gjest
Auda Uansett, lykke tilHar dingla i den alt for mye i det siste.. utfordringen nå er takplatene på garasjen som tåler lite vekt.. og jeg er ingen lettvekter etter alle år med løfting av skrot
Auda Uansett, lykke tilHar dingla i den alt for mye i det siste.. utfordringen nå er takplatene på garasjen som tåler lite vekt.. og jeg er ingen lettvekter etter alle år med løfting av skrot
Godt å høre at du overlevde @X-CellDa kan jeg medele at jeg enda lever.. taket er enda helt og parabol jævelen er borte
Hehe.. nei det har jeg ikke råd til eller plass tilDu skal vel ta opp konkurransen med TT på kassett karusell.. mistenkelig størrelse
Ja han er såpass rå at det kan ikke være veldig mange som overgår hans musikalske evner med trompeten^^
Dyktig musiker i verdensklasse.
Hamar-gutt.
Hehe, ja enig - forventet mer bilder av norsk natur og vidde egentligNår jeg så bildet til videoen tatt fra en F16, så tenkte jeg på en helt annen musikkgenre enn trompet. -Litt antiklimax for å være ærlig.
Uff ja, for ikke å snakke om dette som har passert 2015år.. ush.. gammal Ræl
Ja er nok mye sant i det gitt. Ble 40 i år, så får håpe jeg er på rundt halvkjørt løpBare å innse at vi er over peaken nå og innspurten er kortere enn frammarsjen hittil
Samme her, vi er av samme årgangJa er nok mye sant i det gitt. Ble 40 i år, så får håpe jeg er på rundt halvkjørt løp
Takk BirgerDen ser koselig ut den kroken Erik.
Hvordan trives du med "Trianglene"? Husker @Retep hadde noen, og de minnes jeg som bra greier.
Neida, sjelden jeg er mye over 90 dB peaks og det nås enkelt med ca -50 på volumkontrollen. Høyttalerne er relativt lettdrevne med oppgitt effektivitet på 92dB, men har som sagt den dippen ned i 3 ohm som kan være utfordrende.Godt å høre mister.
Om du ikke overdriver med gain spaken går det nok helt greit ja
Nei selv med «greit» volum over 2-3 timer har ikke klart å fremprovosere mer varme enn at jeg har kjent en liten lunk med håndflaten på topplokket men som man ser er det solide kjøleribber pr kanal så de hjelper nok godt på å fordele varmeTror nok ikke marantzen får en svetteperle i pannen av de der uansett om de er nede på 3 ohm å roter
Visste ikke om at det var en velkjent kombo før jeg handlet inn høyttalerne, men kan absolutt bekrefte at det gir lyd jeg trives veldig godt medMarantz og Triangle er en velkjent kombo ja.
Ble det noe bedre?
Ble ikke overbevist i første runde jeg hadde for noen uker siden, benyttet det litt av og på. Må finne passe og ikke for mye justering, samt hvor langt opp og forsåvidt hvor langt ned man vil korrigere. Ved første lytt høres det ut som alt av instrumenter mister all egenklang, basselementer er så vidt aktive og stort sett bare mellomtone. Har da valgt at økning av gain er maks 3db, mens nedjustering av topper er på ca 7db. Så er ikke noe noe kjør 1 sveip, bruke autoforslag på justering og sett seg ned og være ferdig dessverre..Ble det noe bedre?
Interessant. Jeg har ingen romkorrigering her, men tenkte at det kunne vært artig å prøve en Wiim hvis det ga greit resultat hos degBle ikke overbevist i første runde jeg hadde for noen uker siden, benyttet det litt av og på. Må finne passe og ikke for mye justering, samt hvor langt opp man og forsåvidt hvor langt ned man vil korrigere. Ved første lytt høres det ut som alt av instrumenter mister all egenklang, basselementer er så vidt aktive og stort sett bare mellomtone. Har da valgt at økning av gain er maks 3db, mens nedjustering av topper er på ca 7db. Så er ikke noe noe kjør 1 sveip, bruke autoforslag på justering og sett seg ned og være ferdig dessverre..
PS: For å presisere så har jeg bare romkorreksjon som er innebygget i streameren, ikke noe avanserte saker som MiniDSP/REW
Du kan jo gjerne stille spørsmålet i WiiM sin vennetråd også her om dagen kom mulighet for individuell justering pr kanal også, så er mye muligheter her. Jeg var først litt skeptisk til om mic i en iPhone er godt nok til å kunne måle godt nok, men de «lærde» sier så.. så er nok bare tid og innsats som skal tilInteressant. Jeg har ingen romkorrigering her, men tenkte at det kunne vært artig å prøve en Wiim hvis det ga greit resultat hos deg
Har blitt fortalt at Buchardt også godtar iPhone mikrofon fordi software har kontroll på hardware med Apple. Trenger visstnok ikke ha strålende kvalitet, me softwaren må vite hvilken mikrofon som brukes. Med Android er det mer usikkerhet md hardware for mikrofonDu kan jo gjerne stille spørsmålet i WiiM sin vennetråd også her om dagen kom mulighet for individuell justering pr kanal også, så er mye muligheter her. Jeg var først litt skeptisk til om mic i en iPhone er godt nok til å kunne måle godt nok, men de «lærde» sier så.. så er nok bare tid og innsats som skal til
Det ble en del bedre denne gangen enn tidligere, selv om jeg ikke målte/korrigerte noe lavere enn tidligere.Du kan jo gjerne stille spørsmålet i WiiM sin vennetråd også her om dagen kom mulighet for individuell justering pr kanal også, så er mye muligheter her. Jeg var først litt skeptisk til om mic i en iPhone er godt nok til å kunne måle godt nok, men de «lærde» sier så.. så er nok bare tid og innsats som skal til
Hyggelig å høreBra du prøver deg frem. Jeg har tenkt på MiniDSP selv, men etter jeg fikk Yamaha, så synes jeg det ble.. Ja, dette er noe jeg vil høre litt fremover. Når du snakker om hvordan stemmer høres ut, så har jeg funnet ut at den delen er viktig for meg, ikke bare på musikk, men også annen streaming. Morsomt å følge testen din
Ja, samme her, tenkte å bruke den evt som en dac. Like greit at du fant en annen løsningHyggelig å høre
Vurdert MiniDSP tidligere selv, kanskje mest for å få bassmanagement med high/lowpass mot sub, men har blitt med tanken pga at jeg enten måtte bytte forsterker i en pre/effekt-kombo eller benytte MiniDSPen som DAC.
Nå var jeg heldig med at streameren jeg hadde fikk mulighet for romkorreksjon via oppdatering, så da skader det ikke å teste litt