Eirik's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.805
    Antall liker
    8.177
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Kjenne ikkje den Nad dacen, men ser at du har litt same tanka som meg,
    Med pre så litt feitare, klangrik lyd.
    Med dac som pre, litt mer detaljert kanskje, litt mer distinkt og analytisk.

    Ved korte økter med begge to så er nok forskjellene mellom dei mindre. Men over tid så he det vist seg for meg at eg nesten alltid, tørr ikkje skrive alltid, lika lyden best med pre.
    Ja liker litt fyldig klang, derfor har Marantz og Denon tiltalt meg.
    Forsåvidt B&W også, men nyere modeller nå virker som er tunet mot et friskere ideal enn "i gamle dager".

    Det viktigste er i alle fall at man går for noe som tiltaler en musikalsk, musikk skal nytes og derfor er opplevelsen viktigere enn det tekniske for min del :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.316
    Antall liker
    9.153
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ok, ja da ender du jo bare opp med preferanser på lyd :)

    Og det du opplever høres jo ut som det man tenker er forskjellene på NAD og Marantz :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.316
    Antall liker
    9.153
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    hehe ja, burde fått byttet ut det ene paret med gule slik at han får to fulle høyder med continum-elementer og sette en høyde på hver side av de gule. Umulig å slappe av med en slik skjevfordelt utsikt 😱
    Nei jeg hadde tent fyr på det 🤣🤣
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.805
    Antall liker
    8.177
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Etter flere timers malejobb i stua er det godt å trekke opp i loftstua og fyre opp litt musikk etter hva hjertet begjærer 👌🏻 starter med dette soundtracket på Qobuz sammen et glass konjakk. Har det på vinyl også, men ikke avspillingsmulighet her oppe.
    IMG_4183.jpeg
     
    Sist redigert:

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.805
    Antall liker
    8.177
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ikke sagt så mye om WiiM Pro etter jeg fikk den, men må skryte av et dønn stabilt produkt som ikke har sviktet meg en eneste gang siden de fikk fikset dvaleproblemet via kablet nett for noen måneder siden.

    Starter opp på sekundet selv om den har stått ubrukt noen dager, aldri noe hikke uansett oppløsning som spilles av - uansett om det er Spotify, hires fra Qobuz eller eget bibliotek. Koblet med optisk til min Masters M51 DAC fra NAD spilles det med både luft, rom, musikalitet og oppløsning som i alle fall tilfredsstiller hvordan jeg liker at musikk skal låte 😊

    I tillegg leser jeg blant mange testere at WiiM har en av de beste og mest brukervennlige appene når det gjelder streamere. Så en klar anbefaling herfra dersom man har en god DAC og vurderer å anskaffe en fornuftig priset streamer uten å legge veldig mange tusenlapper på bordet 👍🏻

    IMG_4184.jpeg

    IMG_4186.jpeg
     
    Sist redigert:

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.805
    Antall liker
    8.177
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Kom i posten i dag, kom over et pent eksemplar på FINN. Akkurat 30 år siden det ble utgitt. Var 9 år den gangen og var et album med mye låter som formet starten på musikkinteressen. Aldri eid selve albumet, bare enkeltlåter via singler og så var mange av låtene standard innhold på 90-tallets samleplater. Så kan man like eller ikke like musikken, men for oss som var i begynnelsen av barneskolen (3. klasse omtrent) så var det musikkglede og positivitet som var noe helt annet enn det foreldrene våre hørte på 👌🏻

    IMG_4192.jpeg

    IMG_4193.jpeg
     

    PederP

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2019
    Innlegg
    4.848
    Antall liker
    14.803
    Sted
    Nordvest på Jæren
    Torget vurderinger
    3
    Eg har hatt nokre overnattingar der. Rett nok for nokre år sidan. Flott lokasjon. Greie rom og veldig god mat og drikke.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.835
    Antall liker
    85.981
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    98
    Hei. Husker du omtalte disse gullkappene du har på de ubrukte inn og utganger, men jeg kan ikke huske hvor du fikk dem i fra. Jeg har slike originalt på min integrerte forsterker, men de er av mykplast og ser ut som om jeg har vært på Tuppeware-party. Så om du kan avsløre hvor de er fra, gjerne på PM, så hadde jeg blitt veldig glad 😉👍
    Nå har fått mine og de fungerer perfekt. Tusen takk for tips! 😉
     

    Sony5600es

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2016
    Innlegg
    100
    Antall liker
    127
    Torget vurderinger
    7
    Fostex.jpg Fostex 1.jpg God kveld Eirik. Her spiller jeg JOINED AT THE HIP /SACD med Bob James, Kirk Whalum fra min Denon DCD-1600NE
    CD spiller. Dette er Jazz fusion på sitt beste. Analogt RCA inn på min HTF
    Musical Fidelity MX-HPA med spesialkabel for tilkobling med balansert XLR kabel fra min hodetelefon Fostex TR-XOO Ebony. Dette låter utrolig bra og MF MX-HPA
    er en av de beste hodetelfonforsreker jeg har testet og jeg har testet mange HTF.
     

    Vedlegg

    Sony5600es

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2016
    Innlegg
    100
    Antall liker
    127
    Torget vurderinger
    7
    Straks avreise til Refsnes Gods for kurs i et par dager. Alenetid i bil med musikk skal heller ikke undervurderes.
    Aldri vært der før, men ut ifra bildene antar jeg det blir ålreit (y)

    God kveld Eirik. Refnes gods er en av de fineste stedene i Østfold. Har denne for salg på HiFi Sentralen. Noe for deg??
    Esoteric DV-60 SACD/CD/DVD Universal Spiller.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.805
    Antall liker
    8.177
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Vis vedlegget 970265 Vis vedlegget 970267 God kveld Eirik. Her spiller jeg JOINED AT THE HIP /SACD med Bob James, Kirk Whalum fra min Denon DCD-1600NE
    CD spiller. Dette er Jazz fusion på sitt beste. Analogt RCA inn på min HTF
    Musical Fidelity MX-HPA med spesialkabel for tilkobling med balansert XLR kabel fra min hodetelefon Fostex TR-XOO Ebony. Dette låter utrolig bra og MF MX-HPA
    er en av de beste hodetelfonforsreker jeg har testet og jeg har testet mange HTF.
    Skal si det er mye lekre produkter du har i hus (y)
    Nydelig byggekvalitet på disse Denon-spillerne dine!
     

    Sony5600es

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2016
    Innlegg
    100
    Antall liker
    127
    Torget vurderinger
    7
    Skal si det er mye lekre produkter du har i hus (y)
    Nydelig byggekvalitet på disse Denon-spillerne dine!
    Hva med denne Esoteric DV-60 SACD/CD/DVD Universal Spiller som jeg har tilsalgs på HiFi Sentralen.

    DV-60_front01.jpg
     

    Vedlegg

    Sony5600es

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2016
    Innlegg
    100
    Antall liker
    127
    Torget vurderinger
    7
    Absolutt meget lekker (y)

    Jeg får holde meg til å bruke bluray-spilleren inntil det en magisk dag dukker opp en SA-15s2 til å komplettere oppsettet.

    Flott Marantz spiller det der. Har selv en Marantz SA-KI Pearl. Bare produsert i 500 eks. Pris i 2010 kr. 28000,- Signert skilt på toppen av CD spilleren fra KI.
     

    Vedlegg

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.805
    Antall liker
    8.177
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Så fint det var der 👍
    Takk Peter 👍🏻

    Men er i bruk av hele familien, så derfor har jeg ikke helt frie tøyler ift hvordan ting ser ut. Men trives forsåvidt bra med både lyden og atmosfæren 👍🏻
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.316
    Antall liker
    9.153
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Kjekt med loftstue :) var det her i huset før, men bygget om til soverom.
    Men et soverom nede er bygget om til tv stue som motsvar 🤣

    men får se om det ikke blir reversert vis vi skal fortsette å bo her..
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.805
    Antall liker
    8.177
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Kom for salg på fredag og da hadde både iMusic og Platekompaniet vinyl-versjon på lager. Nå er det bestillingsvare hos Platekompaniet og iMusic har «få igjen på lager». Så ser ut som at antagelsen om at det ble en utgivelse som er populær slo til.

    Blir nok å kjøpe på CD etter hvert, men der tenker jeg det er større tilgjengelighet så ville prioritere å få vinyl-versjon i hus først 😊
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.805
    Antall liker
    8.177
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Hei Eirik. Nydelig Marantz forsterker må jeg si. Har lagt ut denne på HiFi Sentralen.
    Sony BDP-S5000ES Blu-Ray / CD spiller. Noe for deg Eirik??
    Akkurat den har jeg faktisk siklet på før 👍🏻

    Men du som har så utrolig mye utstyr, jeg kan ikke skjønne at du ikke kjøpte SA15s2 i kombo med forsterkeren 😅 du har nok bare ikke kikket grundig nok på «lageret»
     

    Sony5600es

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2016
    Innlegg
    100
    Antall liker
    127
    Torget vurderinger
    7
    Akkurat den har jeg faktisk siklet på før 👍🏻

    Men du som har så utrolig mye utstyr, jeg kan ikke skjønne at du ikke kjøpte SA15s2 i kombo med forsterkeren 😅 du har nok bare ikke kikket grundig nok på «lageret»
    Enig med deg der Eirik, men jeg har jo utstyr som er mye bedre en Marantz SA15s2 nemmlig en Marantz SACD 30n. Se bilde.
     

    Vedlegg

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.805
    Antall liker
    8.177
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Kom for salg på fredag og da hadde både iMusic og Platekompaniet vinyl-versjon på lager. Nå er det bestillingsvare hos Platekompaniet og iMusic har «få igjen på lager». Så ser ut som at antagelsen om at det ble en utgivelse som er populær slo til.

    Blir nok å kjøpe på CD etter hvert, men der tenker jeg det er større tilgjengelighet så ville prioritere å få vinyl-versjon i hus først 😊
    Tomt for både vinyl og CD-versjoner nå gitt. Men står som bestillingsvare da, så kan nok skaffes greit med litt tålmodighet (y)
    Er ikke merket som noen Limited Edition så..
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.805
    Antall liker
    8.177
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Håper alle har hatt en fin start på lørdagen 😊
    Lufter noen tanker 💡

    Etter mye undersøkelser tror jeg at jeg har kommet frem til en meget god kombinasjon til en ny høyttalerkabel. Tidligere har jeg nok hatt litt for mye fokus på dyre merkevarer som har gjort at utsalgsprisen naturlig nok har måttet gjenspeile det.

    Det jeg legger merke til når jeg ser på komponentkvaliet som mange DIY-selgere benytter så ser jeg at det er mest fokus på å få sluttprisen lav, med noen få unntak hvor da også sluttprisen er noen tusenlapper høyere.

    Som sagt tror jeg nå at jeg har funnet en god kombinasjon av legger seg på et litt lavere nivå enn jeg er vant med, men allikevel over det som flere andre produserer.

    Fokus vil være:
    - Ledere med høy renhet, fortrinnsvis kobber
    - Gode isolasjonsmaterialer med lite tap
    - Plugger av god kvalitet uten at det drar opp prisen for mye
    - God mekanisk kvalitet i overganger (sikre lang levetid)
    - Design
    - Pene termineringer (her slurves det hos mange)

    Tror 2024 kan bli spennende 👌🏻
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.720
    Antall liker
    4.212
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Kom i posten i dag, kom over et pent eksemplar på FINN. Akkurat 30 år siden det ble utgitt. Var 9 år den gangen og var et album med mye låter som formet starten på musikkinteressen. Aldri eid selve albumet, bare enkeltlåter via singler og så var mange av låtene standard innhold på 90-tallets samleplater. Så kan man like eller ikke like musikken, men for oss som var i begynnelsen av barneskolen (3. klasse omtrent) så var det musikkglede og positivitet som var noe helt annet enn det foreldrene våre hørte på 👌🏻

    Vis vedlegget 959891
    Vis vedlegget 959892
    Den og La bouche gikk på full gjeiping oppe i Narvik på mine ihjelspilte Dali 109, før jeg fikk CV.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.805
    Antall liker
    8.177
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Den og La bouche gikk på full gjeiping oppe i Narvik på mine ihjelspilte Dali 109, før jeg fikk CV.
    Ja den ble mye spilt på flat pedal her oppe i Dalom også 😅
    Ja den gangen var det fokus på snert i midbassen, mens det nå er mer dypbass i fokus. Moro å dra frem litt «gammelt» av og til 👍🏻
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn