Distinctive
Æresmedlem
Han var i det minste opptatt av ėn ting, for skjermen er vel alt der finnes.
Ingenting er galt med fysiske knapper men det blir gjerne mange og med enkelte som er lite intuitivt plassert og av den grunn også tar bort oppmerksomheten fra veien.Jeg syns i utgangspunktet at disse displayene er en uting. Hva er galt med fysiske knapper som du kan kjenne på og operere uten å måtte se på dem?
Dessverre er denne lengselen like sterk men nå materialisert i form av fikling på skjermer, være seg fastmonterte eller løseUnødvendige knotter og knapper er mer som blindeskrift. Og blinde skal vel streng tatt ikke få kjøre bil. Lengsel etter gamledager med dødsulykker der folk fiklet etter den riktige kassetten er heldigvis bare et vondt minne.
Nei, det er ikke konseptbilen. Det er et lekket foto av endelig produksjonsbilen ifølge Bild.Ja, det er konseptbilen de har vist fram. Det blir noen små endringer fra dette på den som kommer i salg. Det er jo tydelig en Golf der kupeen er strekt litt ved å plassere den lenger fram. Bedre plass i kabinen, men samme bagasjeplass som i en vanlig Golf. Synes den ser helt OK ut. Ikke noe dill.Vis vedlegget 541230Jeg synes fremdeles VW ID.3 ser spennende ut (selv om vi enda ikke har sett produksjonsversjonen).
Model 3 har og scrollehjul på rattet.Men ikke i Model 3 ?
OK.Nei, det er ikke konseptbilen. Det er et lekket foto av endelig produksjonsbilen ifølge Bild.Ja, det er konseptbilen de har vist fram. Det blir noen små endringer fra dette på den som kommer i salg. Det er jo tydelig en Golf der kupeen er strekt litt ved å plassere den lenger fram. Bedre plass i kabinen, men samme bagasjeplass som i en vanlig Golf. Synes den ser helt OK ut. Ikke noe dill.Vis vedlegget 541230Jeg synes fremdeles VW ID.3 ser spennende ut (selv om vi enda ikke har sett produksjonsversjonen).
Ikke helt riktig adresse, men bortimotHerlig TV-intervju på Dagens Næringsliv om den nye bomringen i Oslo. Nå blir det bom for å kjøre inn og ut på Bygdøy. Den første som intervjues sier at det blir så dyrt å lufte hunden - den kjører de ut på Bygdøy hver dag i sin Porsche Panamera Turbo. Den siste som blir intervjuet har kjøpt seg en Tesla, og når han blir spurt om hvorfor sier han det rett ut som få andre tør - "For å snyte staten for skatter og avgifter".
Jeg er også der. Kjekt med 12 tommers skjem, men det er ikke den jeg opererer bilen på. Etter litt tilvenning vet man hvor alt er uten å måtte flytte blikket fra trafikken.Det har kun med interaksjonsdesign å gjøre, og slikt har man metoder for å optimalisere. Jeg sier ikke at alt skal ha fysiske knapper, men de primære funksjonene bør ha det. Å legge alt på en stor skjerm er ikke optimalt. Man kan sette opp bilens funksjoner på skjermen (det har jeg gjort i min GTE) slik at den passer meg (og lagt inn oppsett for andre personer som kjører bilen), men når jeg kjører trenger jeg ikke bruke displayet i det hele tatt. Alt jeg trenger er tilgjengelig som fysiske knapper på rattet. Navigasjon har jeg på head-up display.
Håper jeg aldri blir så sint på staten at jeg kjøper en bil til 1 million for å unngå å betale mest mulig avgifter.Ja, det var den jeg tenkte på. Ganske fantastisk.
Enkelte som har konfigurert og bestilt Audi opplever at den estimerte leveringstiden ikke stemmer og må vente ytterligere 5-6 måneder. Vil man gå fra avtalen skal Møller ha 60 000 kroner.Ser ut som enkelte opplever at bilen blir stående på verksted.Oj, er det problemer?Får håpe den blir stående mindre på verksted enn E-Tron.
10 % av kjøpesum er vel ganske vanlig. I denne saken kunne han nok kommet ut av avtalen ved å betale et par tusen til en advokat, men karen vil ha bilen og ønsker vel bare å presse Audi litt for å få fortgang i saken. Og noen står på verksted i påvente av en oppdatering mens eiere kjører rundt i Audi lånebil - greit nok det.Enkelte som har konfigurert og bestilt Audi opplever at den estimerte leveringstiden ikke stemmer og må vente ytterligere 5-6 måneder. Vil man gå fra avtalen skal Møller ha 60 000 kroner.Ser ut som enkelte opplever at bilen blir stående på verksted.Oj, er det problemer?Får håpe den blir stående mindre på verksted enn E-Tron.
Er du like glad hvis du får kontrabeskjed om at bilen blir levert i september/oktober og du fortsatt må betale 38 000 kroner for å komme deg ut av avtalen?Jeg har bestilt DS3 crossback og får bil i mars 2020. Koster 38.000-,- å trekke seg fra avtalen. (Bilen koster 380.000,- med alt av options og vinterdekk)
Dette startet med å sette seg på liste høsten 2018 med info om å få bil høsten 2019. For et par måneder siden ble vi kalt inn til møte med BOS og de fortalte at de første 100 på lista får bil til høsten. (Men det er en spesiell "førproduksjon", noe jeg ble skeptisk til) Ordinær produksjon starter i Januar 2020 og alle skal få i løpet av 1. og 2. Kvartal 2020. Vår plassering på lista indikerer bil i mars- april 2020. Selger trodde at det muligens kunne bli februar. Dette var informasjonen jeg forholdt meg til når kona signerte kontrakt og fikk tilbakeført depositum. Blir det forsinkelser utover dette så er det selvfølgelig ergelig, men vi har en DS3 diesel fra før og den surrer og går..... Det er junior som skal overta dieseldyret som er mest utålmodig. Jeg bryr meg ikke så veldig. Jeg har lært av kona at det vi ikke får gjort noe med er det liten vits i å irritere seg over....Er du like glad hvis du får kontrabeskjed om at bilen blir levert i september/oktober og du fortsatt må betale 38 000 kroner for å komme deg ut av avtalen?Jeg har bestilt DS3 crossback og får bil i mars 2020. Koster 38.000-,- å trekke seg fra avtalen. (Bilen koster 380.000,- med alt av options og vinterdekk)
Er det greit nok å kjøre rundt i en langt kjipere bil i >1 måned uten noen form for kompensasjon? Eller er det greit nok fordi merket ikke begynner på T?10 % av kjøpesum er vel ganske vanlig. I denne saken kunne han nok kommet ut av avtalen ved å betale et par tusen til en advokat, men karen vil ha bilen og ønsker vel bare å presse Audi litt for å få fortgang i saken. Og noen står på verksted i påvente av en oppdatering mens eiere kjører rundt i Audi lånebil - greit nok det.Enkelte som har konfigurert og bestilt Audi opplever at den estimerte leveringstiden ikke stemmer og må vente ytterligere 5-6 måneder. Vil man gå fra avtalen skal Møller ha 60 000 kroner.Ser ut som enkelte opplever at bilen blir stående på verksted.
Ikke hvis bilen du låner er prikk lik den som står på verkstedet.Er det greit nok å kjøre rundt i en langt kjipere bil i >1 måned uten noen form for kompensasjon? Eller er det greit nok fordi merket ikke begynner på T?10 % av kjøpesum er vel ganske vanlig. I denne saken kunne han nok kommet ut av avtalen ved å betale et par tusen til en advokat, men karen vil ha bilen og ønsker vel bare å presse Audi litt for å få fortgang i saken. Og noen står på verksted i påvente av en oppdatering mens eiere kjører rundt i Audi lånebil - greit nok det.Enkelte som har konfigurert og bestilt Audi opplever at den estimerte leveringstiden ikke stemmer og må vente ytterligere 5-6 måneder. Vil man gå fra avtalen skal Møller ha 60 000 kroner.Ser ut som enkelte opplever at bilen blir stående på verksted.
En annen bruker på det forumet ble tilbudt q2 og det mest fantastiske er at E-tron konket mellom betaling og utlevering.Ikke hvis bilen du låner er prikk lik den som står på verkstedet.Er det greit nok å kjøre rundt i en langt kjipere bil i >1 måned uten noen form for kompensasjon? Eller er det greit nok fordi merket ikke begynner på T?10 % av kjøpesum er vel ganske vanlig. I denne saken kunne han nok kommet ut av avtalen ved å betale et par tusen til en advokat, men karen vil ha bilen og ønsker vel bare å presse Audi litt for å få fortgang i saken. Og noen står på verksted i påvente av en oppdatering mens eiere kjører rundt i Audi lånebil - greit nok det.
Har sluttet å diskutere T etter å ha blitt utsatt for hersking og personangrep på utdannelse og språk inne på T avdeling på elbiforum. Har aldri skjedd meg før på noe fora og folk er stort sett greie men ikke der inne. Det må være lov å diskutere bilen da det er mange potensielle kjøper som ikke vet hva de går til og det går andre steder men ikke der inne, for der er alt halleluja. Noe religiøst over hele greia så nå holder jeg meg unna.
Det de store har levert er jo ganske halvhjertet.'T' raklet blir for meg en US hjemmesnekret "bakgårdsbil" når de "store" nå får opp farten...
Men det var disse fordømte pisse & spisepausene...