Har også en Kona, har kjørt rundt 40 000 km med den siden i fjor sommer.
Jeg har nok noe høyere strømforbruk, men jeg kjører mye motorvei.
Blandet 60/40 motorvei og 80-landevei ga meg ca.1,4 på sommer, og rundt 1,7 nå i vinter.
Da holder jeg fartsgrensen på motorvei, og har 21 grader inni bilen.
Tipper årssnittet blir omlag 1,5
Jeg tipper at en om sommeren i omlag 100 km/t på motorvei såvidt kan klare 45 mil.
Må en bruke aircondition, så blir det noe mindre.
Bilen ellers er grei nok, er vel ingen designperle, men det var ikke derfor jeg kjøpte den.
Skulle ha en pendlebil til meg og pc'en. Og den skulle klare inntil 25 mil hver dag uten at jeg skulle ha behov for å lade underveis. Uansett årstid.
Ja, jeg kunne ha kjøpt en Tesla S, X eller 3, men jeg synes de var i overkant av hva jeg hadde lyst til å bruke.
Jeg ga i prinsippet 313' for min Kona i fjor sommer, skulle jeg ha kjøpt en 3 LR, så ville det fort ha nærmet seg 500'.
Er fornøyd med den, men som de fleste elbiler, så er det noe mer støy.
Det som har skjedd med den, er at forhandleren greide å tukle det til når den var på service.
Da forsvant GPS'en, tipper det er en oppdatering av kartdata som ikke gikk helt som den skulle.
Ikke noen stor sak, og får de til å fikse det på neste service.
Ellers er jo plasseringen av ladeluka en historie for seg, jeg har nå permanent liggende en liten hårføner m/skjøteledning baki bagasjerommet.
Har til nå ikke forsøkt hurtigladere, har kun ladet hjemme eller på kontoret. I praksis så lader jeg nesten veien til kontoret på kontoret, og returen hjemme.
Har en egen 32 A kurs til bilen hjemme, men lader normalt på 20 A. Kan nok gå ned til 16 A også. De gangene jeg har hatt bruk for 32 A kan jeg telle på 1 hånd.
Har ikke app på den, men det har jeg ikke hatt på noen av de andre bilene heller.
Det er noen som må ha varm bil når de setter seg inn. Husk at den er elektrisk, så varmen kommer med engang. Og med varme i setet og rattet, så funker det greit nok for meg. Når den står på lading, så er forvarming skrudd på til et klokkeslett, og da er den varm. Den store fordelen med det er at den da også er isfri/duggfri, og ofte snøfri. Med app så kan en del av dette fjernstyres.
Hengerfeste, jeg trodde ikke en kunne dra noe som helst med den, at det kun er typegodkjent som sykkelstativ (?)
Men en kan ha skiboks / takstativ.
Ville jag ha kjøpt den igjen ? Ja, til prisen jeg ga, så var det ingen andre som var i nærheten. De hadde enten for dårlig rekkevidde eller var vesentlig dyrere.
Men det er klart, det skal komme ID 3, Tesla Y, Skoda og flere andre som kan endre på dette.
Just my 0,02...