Og hvorfor du ikke skal kjøpe Tesla (11 ganger og 26 dager på verksted først 9 mndr):
https://www.dn.no/motor/bil/tesla/t...-love-a-aldri-bli-tesla-eier-igjen/2-1-773184
Uansett ville jeg lånt meg en langtur dieselbil om jeg skulle på europatur...
Jeg har selv vurdert Tesla M3 flere ganger, men hver gang tar jeg en tur innom FB og en av de 3 første postene får meg til å slå tanken bort igjen.
Det er ikke så underlig. Det er jo kun de som er uheldig med et eller annet som bruker tid til å snakke om det i slike grupper. Alle de som ikke har noen som helst problemer hører man ikke noe fra der. Hvorfor skulle de gidde å oppsøke en FB-gruppe om bilen sin? Pluss noen troll med underlig agenda.
Nå var det vel du som startet ballet med hentyding om at Tesla er det eneste som duger - så i fall er vi to troll
Jeg er helt enig med deg at Tesla har det beste ladenettverket. Så har man 10 tommeltotter så er det greit å bare plugge kabelen. Men det går greit å kjøre langt med andre biler og så lenge man setter seg litt inn i dette med ladere. Det er vel noe av problemet at folk knoter for mye og setter de ut av spill, men da er det som regel bare å ringe å få de til å re-starte laderen. I vinter kjørte et par I-Pace fra Sveits til Nordkapp og tilbake uten problemer (The Nortcape Challenge). I følge var det mange merker, også Tesla, og slik jeg forsto var det små problemer og alle 8-10 bilene kom seg frem, og da snakker vi vinter som er noe helt annet enn sommer!
Personlig trenger jeg sjelden å hurtig-lade og har vel ikke hurtig-ladet siden i fjor sommer på en langre tur i sør Norge. Kom og til noen stasjoner som ikke virker men da var det bare å kjøre videre til neste.
Når det gjelder bilen så er det vel en kjensgjerning at Tesla er av de men flest feil, ellers hadde de vel ikke satt klagerekord hos forbrukerrådet i 2019. Pussig da at ingen som har Tesla har feil på bilene sine
. Noen feil kan lett fikses mens andre som dårlig tilpassede paneler kan oftest ikke fikses og jeg hadde vel ergret hjerte attakk på meg selv med en slik bil - derfor skyr jeg Tesla. Kan kanskje ha noe med at jeg og heller ikke liker Apple, Microsoft, Intel, myndighet osv. Den store skrekken er vel at Tesla tar hele markedet, om de får kontroll på produksjonen - det må ikke skje ! Det skal jeg i alle fall kjempe mot med nebb og klør.
Og så er det så morsomt å sparke Tesla gjengen i leggen, for de er så religiøse