Jeg hadde ingen forutsetninger for å bytte ut forrige bil (en wolksvagen up med bensin) ift en elbil. Trangen etter awd og litt "luksus" ble for stor, så det endte med en Tesla Model Y. Hatt den i 14 dager nå, men det virker som en brukbar bil alt i alt. Jeg er absolutt ingen bil-mann, det å skru bil er noe av det verste jeg vet (men til gjengjeld er det det billigste også), ikke er jeg spesielt glad i å kjøre bil heller, men Teslaen kunne overbevist meg. Lader selvsagt bare hjemme og har mye kortkjøring (20 km tur-retur jobb). Så langt har jeg bare to ting å utsette på bilen og det er litt for mye automatikk og for store felger, skulle gjerne hatt 17/18" både sommer og vinter, men den ruller på minste standard (19").
Pluss i boken er meget gode lys, nær som fjern (i særklasse av hva jeg har kjørt), meget behagelig med tussmørke inni bilen og mulighet for inverterte farger på skjerm. Det at man slipper girkasse og regenerativ bremsing foretrekker jeg også, som gjør det til en behagelig bil for min del (jeg er nok lite kresen etter 5 år i en up med lite av noe som helst).
Den er også fin å hvile øynene på, passe lite som stikker seg ut både utvendig og innvendig. Ser frem til en vinter med mye snø og glatte veier så jeg får prøvd hva dette er, nye piggdekk blir også godt.