Asbjørn
Rubinmedlem
Jeg tror ikke jeg ville kjøpt Tesla nå. Typen har blitt for ufordragelig og han bruker pengene til å gjøre verden til et verre sted. Jeg ville ikke vært komfortabel med å putte mer penger i hans lomme. Andre produserer også helt OK elbiler, så det finnes alternativer nå for å oppnå klimaeffekten. Det var ingen realistiske alternativer i 2012-13.@Asbjørn , så vidt jeg vet kjører du Tesla.
Hvis du skulle kjøpt ny bil i dag, kunne det på nytt blitt en Tesla? Ikke bare er sjefen for bilprodusenten en Trump fan, han kan også komme til å være en viktig brikke i det å forhandle bort 20% av Ukraina til en kriminell bande i Moskva.
Eller er det sånn at selve butikken og den politiske utøvelsen og de politiske standpunkter til toppsjefen i bilprodusenten må sees helt adskilt fra hverandre?
Derimot ser jeg ikke grunner nok til å kvitte meg de bilene jeg har. De fungerer helt fint og vil formodentlig gjøre det enda 10-15 år. Jeg ser ikke at musk tjener spesielt mye på at jeg beholder dem. (Gratis superlading, f eks.) Tvert imot, når jeg først skulle saksøke noen (og vinne) for å ikke holde det man lover synes jeg fortsatt at det er helt OK å ha musks skalp i beltet. Tesla har brukt mye penger på begge mine biler.
Om begge bilene av en eller annen grunn plutselig forsvant i en røykdott nå ville jeg nok sett veldig nøye på Porsche Taycan i stedet, kanske en Sport Turismo, formodentlig brukt, og så vært litt restriktiv med å betale for lading hos Tesla.
Sist redigert: