2 Sjåfører, kjørte kontinuerlig.2000 km. på 18 timer? Særlig.
Jeg gir det 5 år før vi er over på grønn energi, istede for grønnvasking med elektrisk. Det finnes ikke miljø i elbil. Diesel er fortsatt det beste så langt. Selv både hydrogen forbrenning og LFTR vil være bedre når det blir kommersielt tilgjengelig.Elbilen er kommet for å bli her, i dette så kalte 'grønne' landet. Eneste grunnen til vi bryr oss om miljøet, er fordi vi har økonomi til å kunne gjøre det. At vi skal gå foran som et gått eksempel fungerer ikke etter hensikten når alle andre bryr seg katta.
Nettopp! Og hvor mye mer veier batteriet kontra full tank? 8x? 10x? Det må være en del disse grønnvaskerne ikke har regnet på.Problemet med stort batteri for lang rekkevidde er at du må slepe rundt på det i det daglige som gir høyere forbruk. Videre gir det høyere pris på bilen. I 95% av tiden er det korte turer som gjelder.
Nei, langt fra .... rekkevidden er ikke i nærheten ennå ......... da trumfer elbilen. Rekkevidden er nå på ca samme linje som fossilt. .....
Snitthastighet på 100+ ? Tøys.2 Sjåfører, kjørte kontinuerlig.
18h 37min sier bildene.Snitthastighet på 100+ ? Tøys.
En gang pessimist, alltid pessimist. Poenget er at elbilen er gunstigere en fossilbiler.Nei, langt fra .... rekkevidden er ikke i nærheten ennå ....
Men med solid state batteri kommer vi nok der, eller man kan ha samme rekkevidde med lang lettere batteri ....
Det var ikke det saken dreide seg omEn gang pessimist, alltid pessimist. Poenget er at elbilen er gunstigere en fossilbiler.
Enig, kommer vel snart det med Solid state teknologiNår de nå får rekkevidde på 700+ km kan man knapt klage på rekkevidden.
Ja, men det må være noe ny batteriteknologi der ...... Mercedes og BMW holder vel kortene tett til brystet m.h.p detMercedes CLA skal jo ha den rekkevidden. Det samme med BMWs "Neue Klasse". Så man trenger ikke faststoffbatterier for det.