G
Gjestemedlem
Gjest
Faen for noe søppel da. Fant du denne på Breitbart eller Inforwars?Elon?
Faen for noe søppel da. Fant du denne på Breitbart eller Inforwars?Elon?
En god løsning er bufferstasjoner ved fornuftige intervaller med store batterier som har nok til å fylle en trailer kjapt og ellers ligger og lader jevnt og trutt på et nivå nettet tåler.Bra sted om noe for solpaneler til ladestasjonene da. Det kommer. Hydrogen er og blir et blindspor.
Uuuuu...er det virkelig noen som stiller kritiske spørsmål om din Gud (Musk) og religion (Teslaisme)?Faen for noe søppel da. Fant du denne på Breitbart eller Inforwars?Elon?
Den ideelle løsningen er utbyttbare, standardiserte batteripakker. Byttes på 3 minutter på ladestasjonen, den brukte pakken settes til lading.Den ideelle løsningen for alle elbiler er å legge sløyfer i vegbanen slik at en kan lade mens en kjører - trådløs lading. Behøver jo ikke dekke 100% av strekningnene kun "ladepartier. I dag finnes det utmerkede superledende materialer egnet til formålet. Det anslås at Tesla trucken vil behøve 14T batterier med dagens teknologi for å levere rekkevidden Musk lover = betydelige begrensninger i netto lastekapasitet.
Ja blasfemister er de, og faen ta dem. Hvem ellers planlegger å sende en bil i bane rundt Mars bare fordi kan de kan?Uuuuu...er det virkelig noen som stiller kritiske spørsmål om din Gud (Musk) og religion (Teslaisme)?
Better Place prøvde seg. Ingen av bilprodusentene nappet i tilstrekkelig omfang - de motstod å skulle bli tvunget til å designe rundt en standardisert batteripakke. I tillegg ble det vanskelig å finne ut hvem som skulle sitte med ansvaret for dårlige batteripakker eller hvordan disse ble "misbrukt" av enkelte.Den ideelle løsningen er utbyttbare, standardiserte batteripakker. Byttes på 3 minutter på ladestasjonen, den brukte pakken settes til lading.Den ideelle løsningen for alle elbiler er å legge sløyfer i vegbanen slik at en kan lade mens en kjører - trådløs lading. Behøver jo ikke dekke 100% av strekningnene kun "ladepartier. I dag finnes det utmerkede superledende materialer egnet til formålet. Det anslås at Tesla trucken vil behøve 14T batterier med dagens teknologi for å levere rekkevidden Musk lover = betydelige begrensninger i netto lastekapasitet.
Allerede utprøvd. Ble ingen hit for privatbilister, men konseptet er testet og du skal ikke se bort i fra at det kan komme tilbake på transportstrekninger for vogntog.Den ideelle løsningen er utbyttbare, standardiserte batteripakker. Byttes på 3 minutter på ladestasjonen, den brukte pakken settes til lading.Den ideelle løsningen for alle elbiler er å legge sløyfer i vegbanen slik at en kan lade mens en kjører - trådløs lading. Behøver jo ikke dekke 100% av strekningnene kun "ladepartier. I dag finnes det utmerkede superledende materialer egnet til formålet. Det anslås at Tesla trucken vil behøve 14T batterier med dagens teknologi for å levere rekkevidden Musk lover = betydelige begrensninger i netto lastekapasitet.
Løsningen på dette er at man ikke kjøper eller eier batteriene, eller "får" dem med kjøretøyet, og at det derfor er lettere å akseptere litt variasjon i kapasiteten. Som sagt, jeg har mer tro på dette konseptet i industriell sammenheng enn for privatbiler. Klart lettere å få til med proprietære løsninger som Tesla/Apple etc. men ingenting i veien for at det kan utvides når konseptet er etablert og testet.Better Place prøvde seg. Ingen av bilprodusentene nappet i tilstrekkelig omfang - de motstod å skulle bli tvunget til å designe rundt en standardisert batteripakke. I tillegg ble det vanskelig å finne ut hvem som skulle sitte med ansvaret for dårlige batteripakker eller hvordan disse ble "misbrukt" av enkelte.Den ideelle løsningen er utbyttbare, standardiserte batteripakker. Byttes på 3 minutter på ladestasjonen, den brukte pakken settes til lading.Den ideelle løsningen for alle elbiler er å legge sløyfer i vegbanen slik at en kan lade mens en kjører - trådløs lading. Behøver jo ikke dekke 100% av strekningnene kun "ladepartier. I dag finnes det utmerkede superledende materialer egnet til formålet. Det anslås at Tesla trucken vil behøve 14T batterier med dagens teknologi for å levere rekkevidden Musk lover = betydelige begrensninger i netto lastekapasitet.
https://en.wikipedia.org/wiki/Better_Place_(company)
Religioner er basert på forundring. Men før eller siden klarer mennesker å finne ut av hvordan tingene egentlig hang sammen. Da blir de overflødige. Mange av våre lever på ekstrem overtid, men så denne tregheten i systemet er et problem. Men .. jeg er optimist. Utdanning, forskning, vitenskap og opplæring så ordner det deg til slutt.Tenkt scenario:
Menneskeheten tar knekken på seg selv. Og gjenoppstår langsomt fra et svært primitivt overlevelsesnivå. Etter lang tid (tusen år?) er man på et avansert teknisk nivå igjen, og man begynner å utforske verdensrommet. Man sender et obervasjonsfartøy til Mars, en planet som det er mye mystikk knyttet til.
Og der finner man en Tesla Roadster.
Dette må bli ganske forvirrende for romforskerne. Se for deg alle de vanvittige religionene som vil ha sitt utspring i dette funnet. Folk kommer til å gå bananas.
Vil du virkelig være med å støtte dette, Deph? Jeg trodde du var ganske hard på anti-religionstandpunktet ditt.
8)
Japps, Disse vil bli kjøpt inn for å gå i faste ruter der disse problemstillingene ikke er aktuelle. ,, og om noen få år behøver de ikke sjåfør en gang og besparelsen er dobbel. Ikke noe for opportunistiske polakker på trekk og kabotasje. De holder seg nok til diesel og slitte sommerdekk også i fremtiden.Tror det er bare er de som ikke har levd med elbil med god rekkevidde som snakker om trådløs lading og annet dilldall.. når det gjelder tungtransporten så kjører 9 av 10 norske biler bare mellom samlastere på relativt korte strekninger med 5-600 kilometers mellomrom. Neste ingen biler som kjører "laust" lenger. En eltruck type tesla fungerer perfekt til dette formålet. Lading i begge ender og evt 45 minutter imellom.
Samlastere planlegger transporten, alle bilene kommer å går ikke på likt allerede idag pga kapasitet på terminalen. I tillegg er døgnhvilen ganske lang. Dette løses helt fint uten kø og problemer.Vel, jeg han ikke se for meg an noen som helst som kjører i næring vil gamble på rekkevidde samt at man unngår enhver kø ved ladestasjonen mv.
Sparer man hundretusener i året på diesel, bompenger og service på bilen så skal du se at mange henger seg på. Økonomien styrer alt.Vel, jeg han ikke se for meg an noen som helst som kjører i næring vil gamble på rekkevidde samt at man unngår enhver kø ved ladestasjonen mv.
Hybrider vil fremdeles spille en stor rolle hos Toyota, som skal utvide tilbudet av slike. Dette ved å videreutvikle hybridsystemet som brukes i blant annet dagens Prius-generasjon.
https://www.tu.no/artikler/toyota-ruller-ut-minst-ti-nye-elbiler/414651Det skal dessuten lanseres flere nye biler med hydrogenbrenselceller tidlig neste tiår.
Tror ikke det har så mye med prestisje å gjøre. De må endre for å overleve p.g.a. nytt reglement i ulike land (f.eks Kina). Så det handler om å tilpasse seg både markedet og nye regler, ikke nødvendigvis hva de ønsker å gjøre eller har mest tro på.Går kjapt hos Toyota. De skal bare bytte ut litt i ledelsen. For to år siden skulle de slutte å bygge bensindrevne biler innen 2050. Nå er det tidspunktet flyttet på. De skulle ikke satse på elektriske biler, men på hydrogen. Nå er det blitt endret på.
Om to år er det endret enda mer. I den grad. Men mye prestisje som skal begraves først.
https://en.wikipedia.org/wiki/Sunk_costTror ikke det har så mye med prestisje å gjøre. De må endre for å overleve p.g.a. nytt reglement i ulike land (f.eks Kina). Så det handler om å tilpasse seg både markedet og nye regler, ikke nødvendigvis hva de ønsker å gjøre eller har mest tro på.Går kjapt hos Toyota. De skal bare bytte ut litt i ledelsen. For to år siden skulle de slutte å bygge bensindrevne biler innen 2050. Nå er det tidspunktet flyttet på. De skulle ikke satse på elektriske biler, men på hydrogen. Nå er det blitt endret på.
Om to år er det endret enda mer. I den grad. Men mye prestisje som skal begraves først.
Ikke akkurat spennende interiør, men kan nesten ikke forvente så mye mer i denne prisklassen heller. Spesielt 60 kwh utgaven vil nok selge i bøtter og spann. Nissan leverer og ligger foran de fleste.
Har du fått bilen, eller er den i bestilling ennå?Jeg synes Leaf er trist innvendig, glad jeg valgte i3 selv om rekkevidden nok fort er 6-7 mil mindre. i3 vil være en meget bra nr 2 bil i fremtiden når en større kjøpes inn på sikt.
Fully Charged har jeg abonnert på Youtube ganske lenge og det er utrolig hvor fort den tekniske kvaliteten har økt der. Interessant kanal.
Bestilt.Har du fått bilen, eller er den i bestilling ennå?Jeg synes Leaf er trist innvendig, glad jeg valgte i3 selv om rekkevidden nok fort er 6-7 mil mindre. i3 vil være en meget bra nr 2 bil i fremtiden når en større kjøpes inn på sikt.
Fully Charged har jeg abonnert på Youtube ganske lenge og det er utrolig hvor fort den tekniske kvaliteten har økt der. Interessant kanal.
Hvilken hensikt har det å kjøpe 60kW utgaven fremfor 40kW? Biler i den størrelsen er vel ikke normalt det man reiser på ferie med og 40kW er sannsynligvis mer enn nok til all daglig bruk og hyttekjøring på helg.Ikke akkurat spennende interiør, men kan nesten ikke forvente så mye mer i denne prisklassen heller. Spesielt 60 kwh utgaven vil nok selge i bøtter og spann. Nissan leverer og ligger foran de fleste.
Sist jeg sjekka pleide ikke folk flest å ha en egen feriebil. Man bruker vanligvis det man har. Og at noe "sannsynligvis" er mer enn nok betyr ikke at alle synes det er en dårlig ide å kunne ha litt margin. Og det å faktisk tilby begge utgavene så folk selv kan ta en vurdering og gjøre sitt eget valg er jo ikke akkurat negativt for oss som kunder, er det vel?Hvilken hensikt har det å kjøpe 60kW utgaven fremfor 40kW? Biler i den størrelsen er vel ikke normalt det man reiser på ferie med og 40kW er sannsynligvis mer enn nok til all daglig bruk og hyttekjøring på helg.