Bil, båt og motorsykkel Elbiler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.684
    Antall liker
    18.784
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    skjønner ikke helt vitsen med cruise control egentlig, har vel brukt det en håndfull ganger i løpet av livet. Når man setter seg inn i bilen for å kjøre så er det nettopp det man skal, kjøre... ikke styre. Dersom mesteparten skjer automatisk så skjønner jeg godt at folk blir ukonsentrert
    Et eksempel på hvor det fungerer særdeles godt er disse bratte bakkene ned de undersjøiske tunnelene. Bare det å nistirre på speedometer for å ikke bli tatt i en fotoboks. Da er det fint å bare trykke inn farten.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    5.309
    Antall liker
    2.220
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    akkurat gjennomsnittsmåling skjønner jeg, bortsett fra det så er det jo bare å følge med på farten når du passerer boksen
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.382
    Antall liker
    2.747
    På lange transportstrekker så er jo cruisecontrol med avstandsholder alfa omega, når man skal lufte søndagsbilen så er det jo selvsagt helt unødvendig
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.739
    Antall liker
    7.641
    Har egentlig ingen moralsk overlegenhet, kjører vel den mest umoralske bilen det er mulig å få tak i. Men, hadde man stillt spørsmålet en gang, eller ti så hadde jeg ikke kommentert noe. Kina er kommet for å bli og europeiske bilprodusenter står i kø for 1. Ta størst mulig del av det kinesiske markedet. 2. Investere store summer i hvert sitt kinesiske bilkonglomerat, tror man SAIC blir noe mindre av at VW putter inn x antall milliarder i partnerskapet? Da blir det å kjøpe VW som å sortere papp og papir, føles sikkert greit, men hjelper det, nei.
    Ok.

    Gammel nok til å huske tilsvarende argumenter bli fremført for investeringer i og kjøp fra eksempelvis Sør Afrika på 80-tallet. "Om ikke oss, som tross alt har etikken på plass (sic), så vil andre langt mindre moralske aktører" etc.

    Folk flest vil uansett lett finne lempelige moralske forklaringer for hvorfor de valgte taktisk med lommeboken. Om det så vil slå dem tilbake i hodet strategisk siden, som det stort sett gjør.

    Det jeg primært reagerte på og fortsatt vil forfekte, hvem er du som mener du kan tale på vegne av "vi" i å kritisere @erato for dydsposering? Det handler ikke om ham, som utmerket kan snakke for seg selv, men jeg ble provosert på egne vegne.

    Om det ikke skulle være legitimt å påpeke at det å støtte økonomisk Kinas fortsatte bidrag til å holde Putins spesielle folkemordsoperasjons i Ukraina i gang, den største krig i Europa siden WWII, og dette i tillegg til de over en millioner uighurer de har internert i konsentrasjonsleire, er OT på OT, hva da?

    Det jeg leser fra dine innlegg er den samme mentalitet man finner på det Balkan og Sør Italia jeg kjenner så alt for godt. Hvorfor skal du og din familie ikke tjene best mulig fra det korrupte system slik det faktisk er, fremfor å personlig potensielt tape på å ta opp kampen for et bedre system for alle?

    Greit nok å fokusere på seg seg selv og sitt så lenge man er åpen om det, men argumentet om "dydsposering" vil for min del definitivt si mest om avsender.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn