Bil, båt og motorsykkel Elbiler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    39.090
    Antall liker
    40.443
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    En eksisterende fossilbilprodusent vil også ha massive utfordringer med interne interessegrupper som helst vil fortsette som før, og ihvertfall ikke ser noen grunn til hastverk. Man kan jo bli nødt til å ta nedskrivninger på årsresultatet, si opp fagorganiserte, flytte hjørnesteinsbedrifter, tvangspensjonere fossile ingeniører, osv inertia.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    20.199
    Antall liker
    10.972
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det er en del av det jeg mente med historikken. The Establishment. Ledelseskultur osv.
     

    Ole_Martin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    888
    Problemet deres er jo at hjemmemarkedet deres vil/ville ha ICE biler.
    Nei, det er slikt man liker å fremstille det. Tyske bilprodusenter hadde ikke tilstrekkelig incentiver til å levere elbiler og dermed lagde man myten om at folk vil ha ICE biler så kunne man fortsette som før med gammel teknologi man håndterte og tjente penger på.

    Nå skjerpes utslippskravene i 2025 og nå blir man nødt til selge elbiler for å unngå straff. Men nå er det forsent, og Tesla og Kina fikk ytterligere ett år gratis på å befeste og dominere elbildomenet. Derav betrakter mange tysk bilindustri som konkursbo, og dette synker også gradvis inn i den tyske blårussledelsen.

    Man ler av Tesla løftebrudd på autopilot, semitruck osv, men sjekk litt hva de store etablerte produsentene sa om eget elbilvolum 3-5 år siden (total failure).

    I Norge har vi Møller som år for år uttaler de ikke samler på 2. plasser på salgsvolum men blir banket av Tesla hver eneste år likevel. I hjembyen her plukket nettopp den lokale Møllerforhandleren ned VW logoen på taket.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.328
    Antall liker
    8.786
    Torget vurderinger
    1
    Kjører du ofte 1300km i ett strekk?? Savnet virkelig ikke diesel bilen. Jeg bruker mindre tid på lading i dag enn jeg brukte på å fylle diesel før. Lader kun om natten.

    Det er ikke poenget. Det er friheten i å bare kjøre på uplanlagte turer uten å måtte kalkulere hvor du er når, og hvor laderne er. I går måtte jeg kjøre Lofoten - Evenes på kort varsel pga innstillte fly her. Et helvetes føre og vær. Sånn ca halvveis ble holka erstattet av dyp sørpe som raserte bilens gjenværende rekkevidde - som å kjøre i en elv. Hadde 15km igjen når jeg nådde Evenes. Jeg satt å tenkte på at om det egentlig er forsvarlig å kjøre med elbil her. Hva om Tjeldsundbrua hadde vært stengt pga vind? Da måtte jeg ha hatt bilberging. En tur med hjerte konstant i halsen pga rekkeviddeangst. Når forbruket var 35Kw/100km måtte jeg planlegge ladestoppen på tur hjem også. Tok ingen sjanser. Det var dessverre ikke tid til å grave ut dieselbilen....
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.307
    Antall liker
    1.848
    Torget vurderinger
    1
    Det er jo klart at man må velge bil etter forholdene. Slike kjøreturer og utfordringer gjelder nok ikke for en spesielt stor andel av bilistene vil jeg tror.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    15.195
    Antall liker
    19.254
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Nei, det er slikt man liker å fremstille det. Tyske bilprodusenter hadde ikke tilstrekkelig incentiver til å levere elbiler og dermed lagde man myten om at folk vil ha ICE biler så kunne man fortsette som før med gammel teknologi man håndterte og tjente penger på.
    Det er nok en «sannhet» med modifikasjoner. Selv i elbil-landet Norge er det de politiske incentivene som har gitt den andelen vi ser i dag.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    8.716
    Antall liker
    22.014
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Det er ikke poenget. Det er friheten i å bare kjøre på uplanlagte turer uten å måtte kalkulere hvor du er når, og hvor laderne er. I går måtte jeg kjøre Lofoten - Evenes på kort varsel pga innstillte fly her. Et helvetes føre og vær. Sånn ca halvveis ble holka erstattet av dyp sørpe som raserte bilens gjenværende rekkevidde - som å kjøre i en elv. Hadde 15km igjen når jeg nådde Evenes. Jeg satt å tenkte på at om det egentlig er forsvarlig å kjøre med elbil her. Hva om Tjeldsundbrua hadde vært stengt pga vind? Da måtte jeg ha hatt bilberging. En tur med hjerte konstant i halsen pga rekkeviddeangst. Når forbruket var 35Kw/100km måtte jeg planlegge ladestoppen på tur hjem også. Tok ingen sjanser. Det var dessverre ikke tid til å grave ut dieselbilen....
    Har ingen problem med at noen synes det er et styr. Mitt kjøremønster passer fint til elbil, og jeg har lyst å teste den nedover Europa. Hva jeg mener om elbil etter en sånn tur er usikkert😁
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.783
    Antall liker
    2.570
    Sted
    Endor
    Nye Tesla modell Y 2025 long range har 551km range (WLTP est), holder kanskje :unsure:
    Men ikke på langtur til Frankrike tror jeg .....

    Når/Hvis vi får solid-state batterier, så ser vi vist 1000 Km+ range, det hjelper

    VW holder på å gå konken, Porsche har mistet vistnok 45% salg, BMW sliter ....... blir ikke noe Tysk bil her tror jeg
    Jeg har hørt snakk om at store deler av Stellantis er på vei å bli kjøpt opp av et Kina selskap.
    Stellantis = Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram Trucks, Vauxhall

    It´s a Jungle out there :eek:
     
    Sist redigert:

    Ole_Martin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    888
    Huff da ;)

    Huff da, en gang til;)
    Du er nokså alene om si huffda;)

    Tuverud tror at med de rette grepene, kan 2025 bli et merkeår for Tesla.

    – De står foran sluttsalg av utgående modell – og nylansering av den nye. Mye tyder på at Tesla er i stand til å sette ny rekord, og slå den gamle Volkswagen-rekorden fra 2016. sier BilNytt.no-redaktøren.


     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.783
    Antall liker
    2.570
    Sted
    Endor
    For meg er ikke Musk´s grep nok til NO-GO for Tesla ..... jeg tror også han har gjort veldig mye for Ukraina med Starlink
    Starlink har vært 500% essensielt for Ukraina for å overleve i krigen. Uten Starlink hadde Ukraina allerede vært "toast"

    Men Tesla er ikke god nok ... ennå, når de har 1000Km+ range? :unsure:
     
    Sist redigert:

    Ole_Martin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    888
    Det er nok en «sannhet» med modifikasjoner. Selv i elbil-landet Norge er det de politiske incentivene som har gitt den andelen vi ser i dag.
    Tja, så liten eller ingen prisøke når moms ble innført så momsfritaket gikk tidligere rett i lomma på elbilprodusentene. Tesla som eneste produsent tjener fremdeles fett med penger på bilene og Musk sponser Trump som vil fjerne elbilsubsidiene i USA: Well, Musk said, it would devastate Tesla's rivals.

    Så elbilene kommer åkkesom; lade hjemme, null støy eller lukt, null utslipp, null service og kjøreegenskaper og -komfort som knuser det meste er vinnerparametre nok
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.783
    Antall liker
    2.570
    Sted
    Endor
    Kjøreegenskaper og -komfort som knuser det meste
    Ikke enig med deg der ... jeg har en BMW 7 serie som er en del år gammel... jeg har testet BMW i4 M50, ix1, ix3, Ford Mustang, Tesla Modell Y, VW ID4 GTX, diverse Lexus, Toyota ... mange flere, ikke testet BMW i5 eller i7

    BMW 730D har hydraulisk+elektrisk servo, nå har de kun elektrisk og styrefølelsen er borte... mye har endret seg og jeg er ikke overbevist. jeg tror jeg foretrekker faktisk min 730D foran alle de ovennevnte m.h.p. kjøreegenskaper, min subjektive mening, 730D er helt sinnsyk .... i Sport+ mode transformeres 2 tonn bil til en go-kart :love: :cool: ❤

    Kong Harald har en lik en ..... men vet ikke om han bruker Sport+
    Alle de ovennevnte biler er mindre komfortable .....
     
    Sist redigert:

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.867
    Antall liker
    1.904
    Sted
    Sunndalsøra
    Trump kommer til å satse på fossil biler og få fortgang i bilindustrien i USA igjen. Men alt produksjonsutstyret er helt dinosaur nå. Elbil kan ikke brukes i alle sammenhenger.
     

    alipax

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.03.2003
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    427
    Sted
    Herja
    Torget vurderinger
    2
    ^
    Så elbilene kommer åkkesom; lade hjemme, null støy eller lukt, null utslipp, null service,...

    Null service ?? Du har null peiling på hva en bil trenger uansett drivkilde skjønner jeg.
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.783
    Antall liker
    2.570
    Sted
    Endor
    Jeg har regnet veldig nøye på det ..... for meg å bytte gammel BMW til ny elbil,. koster meg et par hundre tusen ekstra over 3 år og jeg får kanskje en dårligere bil
    :unsure:
    Null service på elbil: YouGottaBeKiddingMe :eek:

    IMHO: Også ikke en use case for miljø å bytte dieselbil med ny elbil.... har sett kalkulasjoner som viser at det tar 7 år for en Tesla å bli karbon-nøytral :unsure:
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.618
    Antall liker
    10.903
    Sted
    Trondheim
    Det er vel klart at produsenter som har et stort hjemmemarked, får store subsidier fra staten og ikke har en eksisterende ICE produksjonslinje de må følge opp har en stor fordel. Dermed er det ikke gitt at andre produsenter automatisk vil slite. De er i en omstillingsfase mens de kinesiske produsentene er i en startfase. De pøser ut biler og ingen vet hvilke av merkene som vil overleve. Polestar har hatt problemer. BYD har hatt problemer.
    VW er i en spesiell posisjon, men det skyldes primært inkompetanse, spesielt på softwaresiden. Og litt juks, selvfølgelig. VW hadde 2 biler inne på Consumer reports mest upålitelige biler i 2024 - ID4 og det siste oppkjøpet deres: Rivan.
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.783
    Antall liker
    2.570
    Sted
    Endor
    Det er vel klart at produsenter som har et stort hjemmemarked, får store subsidier fra staten og ikke har en eksisterende ICE produksjonslinje de må følge opp har en stor fordel. Dermed er det ikke gitt at andre produsenter automatisk vil slite. De er i en omstillingsfase mens de kinesiske produsentene er i en startfase. De pøser ut biler og ingen vet hvilke av merkene som vil overleve. Polestar har hatt problemer. BYD har hatt problemer.
    VW er i en spesiell posisjon, men det skyldes primært inkompetanse, spesielt på softwaresiden. Og litt juks, selvfølgelig. VW hadde 2 biler inne på Consumer reports mest upålitelige biler i 2024 - ID4 og det siste oppkjøpet deres: Rivan.
    Ja... tor vi er enige .... "it´s a jungle out here" .... helt sinnsykt tror jeg hva som skjer i EV markedet fremover
    Jeg sitter på gjerdet :ROFLMAO:. ... kan bli et "blodbad" i 2025 :eek:

    Volkswagen, helt alvorlig ... en bil med trommelbremser i 2025 :censored:
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.618
    Antall liker
    10.903
    Sted
    Trondheim
    Jeg er i hvert fall veldig fornøyd med min i5 M60. Går som en rakett. Svært stillegående og behagelig i standard modus, og sportslig i Sportmodus. Stort sett normale kontroller uten behov for å fingre på en stor skjerm.
    Nå kommer Neue Klasse iX3 til høsten bygd på den nye fabrikken i Debrecen, så får vi se hvordan den blir.
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.783
    Antall liker
    2.570
    Sted
    Endor
    Seriøst også, jeg har alvorlige problemer med å forstå VW, deres ID.4 har trommel.bremser, noe som var legacy teknologi for 25 år siden... så når det er mayday og du trenger å stoppe vanvittig fort, kan du ikke.

    Forskjellen kan være "ingen problem" eller å drepe en fotgjenger :eek:
    Veldig veldig ikke godt nok VW til å drive steinalderteknologi og dårlige bremser på en ny bil .... denne grunn alene betyr at VW NO-GO for meg!

    Karbon keramiske skivebremser er tingen :cool:
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.783
    Antall liker
    2.570
    Sted
    Endor
    Jeg er i hvert fall veldig fornøyd med min i5 M60. Går som en rakett. Svært stillegående og behagelig i standard modus, og sportslig i Sportmodus. Stort sett normale kontroller uten behov for å fingre på en stor skjerm.
    Nå kommer Neue Klasse iX3 til høsten bygd på den nye fabrikken i Debrecen, så får vi se hvordan den blir.
    Når jeg vinner Eurojackpot så kjører jeg kanskje toppmodell i7 :ROFLMAO:
    EllerTaycan med alt ..... :ROFLMAO:

    Jeg er nå offisielt uenig med meg selv om Tyske biler :ROFLMAO:
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.618
    Antall liker
    10.903
    Sted
    Trondheim
    Seriøst også, jeg har alvorlige problemer med å forstå VW, deres ID.4 har trommel.bremser, noe som var legacy teknologi for 25 år siden... så når det er mayday og du trenger å stoppe vanvittig fort, kan du ikke.
    Det er vel bare bakbremsene som har tromler? Av en eller annen grunn ruster bremseskivene på VAG sine biler, spesielt de bak som sjelden brukes. Jeg hadde det problemet på både min Golf og min Passat. Hvis jeg var heldig holdt bremseskivene i 2 år.
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.783
    Antall liker
    2.570
    Sted
    Endor
    Jeg er i hvert fall veldig fornøyd med min i5 M60. Går som en rakett. Svært stillegående og behagelig i standard modus, og sportslig i Sportmodus. Stort sett normale kontroller uten behov for å fingre på en stor skjerm.
    Nå kommer Neue Klasse iX3 til høsten bygd på den nye fabrikken i Debrecen, så får vi se hvordan den blir.
    Tør du å trykke gasspedalen i bånn?
    Jeg turde aldri det på i4 M50 ...... FY FA´N :eek:
     

    Ole_Martin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    888
    ^
    Så elbilene kommer åkkesom; lade hjemme, null støy eller lukt, null utslipp, null service,...

    Null service ?? Du har null peiling på hva en bil trenger uansett drivkilde skjønner jeg.
    Jeg tar årlige servicer på min 20 år gamle Audidiesel. Sammenlignet med Tesla som kun krever nytt kupefilter til 100kr, er elbiler virkelig i kategorien null service.
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.783
    Antall liker
    2.570
    Sted
    Endor
    Det er vel bare bakbremsene som har tromler? Av en eller annen grunn ruster bremseskivene på VAG sine biler, spesielt de bak som sjelden brukes. Jeg hadde det problemet på både min Golf og min Passat. Hvis jeg var heldig holdt bremseskivene i 2 år.
    Ja det stemmer, men trommelbremser ... holder ikke IMHO!

    Jævli laaaaaang snute på den i5 :ROFLMAO: men pen bil ja ❤
     
    Sist redigert:

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.783
    Antall liker
    2.570
    Sted
    Endor
    Jeg tar årlige servicer på min 20 år gamle Audidiesel. Sammenlignet med Tesla som kun krever nytt kupefilter til 100kr, er elbiler virkelig i kategorien null service.
    Spør han som måtte bytte el-motorene på sin Tesla modell S fordi de var defekt.... og Tesle nektet å bli fiksert på garanti ....det koster litt mere enn 10 Kr.
    Nettop kjøpt bilen og får regning på .... jeg tror 100.000+ .... men usikker på fakta her
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.783
    Antall liker
    2.570
    Sted
    Endor
    Når kan jeg bestille? :ROFLMAO: ❤ :cool:

    Men BMW må få tilbake styrefølelsen med Hydraulisk+Elekrtisk servo IMHO
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.783
    Antall liker
    2.570
    Sted
    Endor
    PS: Ja, jeg har trykt gasspedalen i bånn en gang, men slapp den fort. Bilen går 0-200 på 11,5 sek, og jeg hadde ikke lyst til å miste førerkortet.
    Det er som å få en exocet rakett i ræven ...helt vanvittig :ROFLMAO:
    jeghar aldri vært så redd som den gangen jeg prøvekjøre i4 M50 :ROFLMAO:

    i5 M60 er vel ennå "verre" :ROFLMAO:
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.783
    Antall liker
    2.570
    Sted
    Endor
    Snart...... mine naboer har en Audi S5 ....... jeg har vanskelig å se en elbil som er kulere enn den
    Du må til Ferrari for å få kulere lyd.... den går som sn skoldet hund.... så kult :cool:

    Ikke mange ebiler som topper denne
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.867
    Antall liker
    1.904
    Sted
    Sunndalsøra
    Har fulgt med litt på Macmaster ''Lets Go'' på tuben. Han har en Porsche Taycan. Han fortalte at software på Tesla var betydelig bedre enn på Porsche. Eller så hadde han kostbare service og utlegg på denne bilen, samt at verdien sank kraftig. Porsche forhandleren i England var heller ikke interessert å ta den inn i bytte.
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.783
    Antall liker
    2.570
    Sted
    Endor
    Tror Tesla har beste EV software p.t.

    Kan det være samme cas som VW?
    VW har satt "mechanical engineers" til å utvikle software, komplett katastrofe :eek:
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.618
    Antall liker
    10.903
    Sted
    Trondheim
    Har fulgt med litt på Macmaster ''Lets Go'' på tuben. Han har en Porsche Taycan. Han fortalte at software på Tesla var betydelig bedre enn på Porsche. Eller så hadde han kostbare service og utlegg på denne bilen, samt at verdien sank kraftig. Porsche forhandleren i England var heller ikke interessert å ta den inn i bytte.
    Porsche er vel en del av VAG, og VAG kan ikke software (etter min mening).
    Men det er jo riktig - Tesla er et datafirma som lager biler, Porsche er en bilprodusent som ikke kan IT. Selvfølgelig har Tesla bedre software enn Porsche.
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.783
    Antall liker
    2.570
    Sted
    Endor
    Porsche er vel en del av VAG, og VAG kan ikke software (etter min mening).
    Men det er jo riktig - Tesla er et datafirma som lager biler, Porsche er en bilprodusent som ikke kan IT. Selvfølgelig har Tesla bedre software enn Porsche.
    Ja er enig med deg, men BMW, Porsche, VW med flere må skjerpe seg ...... de må ansette de beste S/W ingeniørene på planeten og gjøre ting annet enn at
    BMW i5 kan ta selfie av deg i bilen ......

    Jeg ser hva Tesla driver med nå i fohold til "home Automation" og koble alt av tjenester ... de Tyske bilprodusentene er ikke engang på samme banehalvdel...m BMW, Audi, VW er dinosaurwer in dagens innovasjon!
    VW er latterlig!

    De gutta tenker bare bil, men Tesle tenker på hvordan du kan integrere alt .... kjøleskapet sender melding til bilen din om hva du trenger imorgen, TV´en lager shoppingliste for deg, kjøleskapet fortseller hva du trengenr å handle imorgen (2 sixpackS øl)..... De Tyske gutta mangler fullstendig innovasjon IMHO!

    Tror BMW, VW, Audio, VW, Porche, Opel, m.fl bare har mase mekaniske ingenører som mangler visjon.... dessverre

    Jeg sitter fremdekes med følelsen av at en 2009 modell BMW 730D er bedre enn det hva BMW leverer idag!
    - Bedre styring, kjøreeenskaper bedre inn i4, bedre komfort, mere komfortabel, bedre på langveiskjøing(700km+)
    - En bil som går 0 - 100 km/h på to sekunfer er ikke argument for meg til å kjøpe ny bil til over en mill
     
    Sist redigert:

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.618
    Antall liker
    10.903
    Sted
    Trondheim
    Jeg er gammeldags. Jeg synes en bil skal være en bil. Koble alt av tjenester sammen? Nei takk!

    Jeg liker ikke å snakke til en ting, så jeg har ingen smarthøyttaler hjemme, og selv om jeg kan snakke til bilen og gi kommandoer med stemmestyring, gjør jeg det ikke. En bil bruker jeg til å kjøre. En telefon bruker jeg til å snakke og sende meldinger (og en sjelden gang sjekke e-post). Og skal jeg ut synes jeg ikke det er alt for mye arbeid å slå av lysene manuelt. Skal jeg sende en melding når jeg er ute og kjører stopper jeg og skriver meldingen selv i stedet for å lese den høyt (selv om jeg jo kan gjøre det hvis jeg vil). Og hvis jeg skal ringe til noen mens jeg kjører sier jeg ikke "Hei Siri. Ring ***", men trykker på telefonknappen på rattet og velger den jeg skal ringe til i listen som kommer opp på HUD.
    PS: Jeg bruker faktisk telefonen til å sjekke at utgangsdøren er låst og alarmen er på. Og jeg bruker den til å forvarme bilen når det er kaldt ute, så helt analog er jeg jo ikke.

    PPS: Jeg synes faktisk BMW gjør mye riktig med sitt nye Panoramic iDrive system. De optimaliserer systemet for at det skal fungere bedre sammen med bilen og sjåføren, ikke for å gjøre alt mulig annet rart.
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.783
    Antall liker
    2.570
    Sted
    Endor
    Tror vi er på samme planet .... en bil er en kjøreopplevelse :love:
    Kanskje kostet meg 120.000 over 6 år i service, reparasjoner ..... samt kanske 120.000 i finanskost siden tidlig 2018,
    GUTTA: det er ikke biligere å kjøpe ny EV

    Den bil jeg har 2009, BMW 730d, aldri opplev noe bedre m.h.p. kjøreopplevelse ....opgå nyere BMW
    SINNSYK kjøremaskin :love:

    Og den har alt du får nå i nyere BMW, bortsett fra Carplay

    Megarnøyd med å ha en 7 serie BMW med alt utsyr som er mulig å få på bilen :love:
    (EV? seriously, no fuckingway going to a worse car)
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn