Bil, båt og motorsykkel Elbiler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.633
    Antall liker
    10.942
    Sted
    Trondheim
    Inkluderer ikke det omtrent 95% av alle nybiler? 🤔
    Er vel kun Alfa Romeo, Maserati og Ferrari som har knapper, sikkert noen flere .....
    Jeg sa "under kjøring". Det behøver ikke være knapper for alt, men det skal ikke være valg man må gjøre mens man kjører. Skjermen er fin for å sette opp bilen før man starter, og for å få info som kameravisning, navigasjon etc., men det må ikke være slik at man må bruke den under kjøring til å trykke på for valg du skal gjøre mens du kjører.

    Min i5 kan kjøres uten å måtte trykke på skjermen, da det er ingen ting der som må benyttes mens bilen er i bevegelse.
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.803
    Antall liker
    2.581
    Sted
    Endor
    Jeg sa "under kjøring". Det behøver ikke være knapper for alt, men det skal ikke være valg man må gjøre mens man kjører. Skjermen er fin for å sette opp bilen før man starter, og for å få info som kameravisning, navigasjon etc., men det må ikke være slik at man må bruke den under kjøring til å trykke på for valg du skal gjøre mens du kjører.

    Min i5 kan kjøres uten å måtte trykke på skjermen, da det er ingen ting der som må benyttes mens bilen er i bevegelse.
    De aller fleste biler har jo f.ex justering av temperatur på A/C et sted på skjermen, må ta øynene av veien da, på min bil vet jeg hvor knappen er og kan justere uten å ta øynene av veien
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.873
    Antall liker
    1.895
    Sted
    Sunndalsøra
    Hvilken gjelder det? Det er felleseuropeisk typegodkjenning, så litt merkelig om en bil er underkjent bare i Danmark.
    Dette er en artikkel fra Motor '' Får kjøreforbud i Danmark'' sitat: En feil med bærekulene gjør at danske eiere Peugeot e-3008 og e--5008 har fått en klar anbefaling om å la bilen stå. Den norske importøren går ikke til samme skritt. Da kan man lure på hva som skjer med Eu's godkjenning. Da blir det ikke så greit å tro på norsk EU-kontroll !
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    7.548
    Antall liker
    18.530
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Dette er en artikkel fra Motor '' Får kjøreforbud i Danmark'' sitat: En feil med bærekulene gjør at danske eiere Peugeot e-3008 og e--5008 har fått en klar anbefaling om å la bilen stå. Den norske importøren går ikke til samme skritt. Da kan man lure på hva som skjer med Eu's godkjenning. Da blir det ikke så greit å tro på norsk EU-kontroll !
    Det er den danske importøren som har "vedtatt" kjøreforbudet, ikke danske myndigheter. PKK går sikkert som en drøm så lenge du ikke møter opp slik:
    Screenshot_20250116-203709.png
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    39.163
    Antall liker
    40.592
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Tenker EU 's godkjenning av fordon ikke er entydig, bare se på Sverige og idiotisk lovgivning om sk A-Traktorer😝
    Det er et spesialunntak, nasjonal regel. Du kan også få typegodkjent en enkelt bil i Norge, men det normale er at produsenten skaffer en europeisk typegodkjennelse for alle EU- og EØS-land.

    Her var det tydeligvis importøren som hadde tilbakekalt bilene for kontroll og evt utbedring, og det er noe annet enn at myndighetene inndrar typegodkjennelsen. Har ingen ting med EU eller periodisk kjøretøykontroll å gjøre. Ikke at feil på bærekule har så veldig mye med el- vs fossilbil å gjøre heller. Bærekula vet da ikke hvilken motor som sitter i bilen.

    Edit: Her står det vitterlig at tilbakekallelsen gjelder hele Europa, så jeg går ut fra at norsk importør også er på ballen.
    Tilbagekaldelsen er paneuropæisk og blev noteret 12. december i Europakommissionens oversigt over produktfejl.
    Fra artikkelen i Motor:
    Den norske importøren, Bertel O. Steen, sier at de kjenner til feilen.

    – Det er riktig at fabrikken har lansert en kampanje i forbindelse med en mulig svakhet i nedre bærekuler. Som et ledd i denne kampanjen, vil eierne fortløpende bli kontaktet av sin lokale Peugeot-forhandler. Kunder som skulle oppleve unormale lyder eller vibrasjoner i sin bil, bes om å ta kontakt med sitt lokale merkeverksted, skriver PR- og informasjonssjef Stian Ghile i en e-post.

    De vil dog ikke gå til samme skritt som den danske importøren, men sier en utbedring er på vei.

    – Vi følger fabrikken, og det er ikke kjøreforbud eller lignende. Det er ingen kunder som har mistet hjulet i Norge.
     
    Sist redigert:

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.667
    Antall liker
    30.978
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Det er et spesialunntak, nasjonal regel. Du kan også få typegodkjent en enkelt bil i Norge, men det normale er at produsenten skaffer en europeisk typegodkjennelse for alle EU- og EØS-land.

    Her var det tydeligvis importøren som hadde tilbakekalt bilene for kontroll og evt utbedring, og det er noe annet enn at myndighetene inndrar typegodkjennelsen. Har ingen ting med EU eller periodisk kjøretøykontroll å gjøre. Ikke at feil på bærekule har så veldig mye med el- vs fossilbil å gjøre heller. Bærekula vet da ikke hvilken motor som sitter i bilen.

    Edit: Her står det vitterlig at tilbakekallelsen gjelder hele Europa, så jeg går ut fra at norsk importør også er på ballen.
    Ett spesial unntak for og ta liv.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    39.163
    Antall liker
    40.592
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ett spesial unntak for og ta liv.
    Ja, det er utgått på dato når stort sett enhver 16-åring kan oppheve fartssperren på en slik, men A-traktoren som konsept er nærmest K-märkt i Sverige. Å bli kvitt det skjer omtrent samtidig med snusforbud.
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.873
    Antall liker
    1.895
    Sted
    Sunndalsøra
    Det er da jævlig rart at noen i de heletatt godkjenner biler som har denne alvolige feilen, hvis det skjer ved normalt bruk. Sånne ting som forårsaker knekte hjuloppheng. Det er mange eldre biler hvor slike ting aldri skjer.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    39.163
    Antall liker
    40.592
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Hvis du ser på tilbakekallingshistorikken for en del velrenommerte bilmerker vil du bli overrasket. Det er mye rart som kan gå galt og først vise seg etter lansering.

    Eksempel:
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    7.548
    Antall liker
    18.530
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Det er da jævlig rart at noen i de heletatt godkjenner biler som har denne alvolige feilen, hvis det skjer ved normalt bruk. Sånne ting som forårsaker knekte hjuloppheng. Det er mange eldre biler hvor slike ting aldri skjer.
    Hjulopphenget knekker ikke, mutrene løsner og faller av. En tur på Biltema burde fikse biffen/bilen.
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.873
    Antall liker
    1.895
    Sted
    Sunndalsøra
    Ka i helvete, boltene skal holde og riktig moment er vanlig praksis på biler. På forstillingsbolter så brukes det også locktight hvor det behøvs.
    Innkalling pga. av feil på deler har vært vanlig på fosilbiler også. Det kan være elektronske deler som svikter. På en eldre ford så sviktet hovedlysene. Da var det noen kortrele som måtte byttes på lysautomatikken. .Det kan være alvorlig nok De ble også innkalt.
     
    Sist redigert:

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.896
    Antall liker
    26.237
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Så en F-150 Lightning her hin dagen .... jeg synes det er suuuperkul bil, faktisk en av de EV jeg kunne tenkt meg, men ikke sjans at jeg får den inn på min p-plass der jeg bor :confused:
    5.91 x 2.43 meter bil er litt utfordring å parkere på Norske små p-plasser ja .....
    Jeg brukte en slik tre dager på sensommeren. For såvidt praktisk til formålet skilting for øvrig trafikk under sykkelritt på veg. Den er en lastebil som kan akselerere som et uvær. Svingradius som en lastebil har den og. Med mindre du trenger en liten femseters lastebil er den en Light Wankpanzer.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.641
    Antall liker
    7.313
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Jeg brukte en slik tre dager på sensommeren. For såvidt praktisk til formålet skilting for øvrig trafikk under sykkelritt på veg. Den er en lastebil som kan akselerere som et uvær. Svingradius som en lastebil har den og. Med mindre du trenger en liten femseters lastebil er den en Light Wankpanzer.
    Sikla litt på en slik når jeg skulle ha ny bil, men den var ikke kommet til landet enda. Prisen ble jo om lag 2-300k dyrere enn originalprisen kunne tyde på, så det gjorde det hele for dyrt.
    Det største aberet med denne (og de fossildrevne brødrene) er at parkeringsplasser og parkeringshus ikke er dimensjonert for noe så stort. Parkeringsplassene som merkes opp blir rett og slett en meter for kort og 30-40cm for smale.

    Jeg endte opp med en Mao-slede.

    Johan-Kr
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    15.228
    Antall liker
    19.323
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Ka i helvete, boltene skal holde og riktig moment er vanlig praksis på biler.
    Ja, men i produksjon kan feil forekomme. Har vært borti tilfeller (generelt - ikke spes forstilling) der det både har vært montert bolter med feil lengde (for korte) slik at ikke tilstrekkelig antall gjenger har "låst" bolten eller der det har vært brukt bolter med feil strekkfasthet.
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.803
    Antall liker
    2.581
    Sted
    Endor
    Ja, men i produksjon kan feil forekomme. Har vært borti tilfeller (generelt - ikke spes forstilling) der det både har vært montert bolter med feil lengde (for korte) slik at ikke tilstrekkelig antall gjenger har "låst" bolten eller der det har vært brukt bolter med feil strekkfasthet.
    Ikke bare biler .... det var "bogus bolter" som festet haleroret og også til "Auxillary Power Unit" som da fikk Partnair 394 til fatalt å krasje i Kattegat 1989. Det er også funnet diverse "Bogus parts" i Air Force One. Så om det skulle være et problem i bilindustrien så er det kanskje ikke mere enn forventet, eller? :unsure:
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    15.228
    Antall liker
    19.323
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Det er ikke «pirat» deler med feil spec ved reparasjon jeg snakker om, men bruk av feil deler i produksjon.
    Det kan være ulike årsaker til at slikt kan inntreffe. De som står ved samlebåndet og monterer, eller en robot vil ikke nødvendigvis oppdage det.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    39.163
    Antall liker
    40.592
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ka i helvete, boltene skal holde og riktig moment er vanlig praksis på biler. På forstillingsbolter så brukes det også locktight hvor det behøvs.
    Innkalling pga. av feil på deler har vært vanlig på fosilbiler også. Det kan være elektronske deler som svikter. På en eldre ford så sviktet hovedlysene. Da var det noen kortrele som måtte byttes på lysautomatikken. .Det kan være alvorlig nok De ble også innkalt.
    Ford har rekorden på antall recalls i USA, over 3800 stk, om jeg husker riktig. En var tenningslåsen som kunne ta fyr. Brennende dashboard brenner fort. Nesten åtte millioner biler tilbakekalt i 1996. Da hadde Ford kjent til problemet i fem år uten å gjøre noe med det før de ble tvunget.

    En annen var at cruise control-bryteren i rattet hadde en tendens til å ta fyr. En ting er at cruise control tar fyr, men brann i et ratt med airbag er ikke det du helst vil få i hendene på motorveien. 17 millioner biler tilbakekalt i 2009.

    En tredje var defekt PRNDL shift gate slik at P plutselig betydde R, N betydde D, og så burtetter. Interessant ved lukeparkering. Rygge på plass, sette bilen i «park», løfte foten fra bremsen for å gå ut av bilen, og boink. 21 millioner biler, 1980.

    GM har også hatt sine varianter. Deres brennende tenningsbrytere førte til 24 dødsfall, 27 millioner biler tilbakekalt i 2009, og 120 millioner dollar i erstatning. Jeg har selv sett en Opel Vectra brenne pga tenningslåsen. Det gikk fort fra røykstrime ved tenningslåsen til full fyr i dashboard og motorrom. Gikk ikke an å stoppe motoren heller før den brant i stykker.


    Shit happens, ikke bare med elbiler. Tilfeldig valgt eksempel, Ford Focus 2005-modell, 10 recalls bare der. https://www.check-vehicle-recalls.s...hicle/make/FORD/model/FOCUS/year/2005/recalls
     
    Sist redigert:

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.534
    Antall liker
    1.445
    Torget vurderinger
    1
    Ford har rekorden på antall recalls i USA, over 3800 stk, om jeg husker riktig. En var tenningslåsen som kunne ta fyr. Brennende dashboard brenner fort. Nesten åtte millioner biler tilbakekalt i 1996. Da hadde Ford kjent til problemet i fem år uten å gjøre noe med det før de ble tvunget.

    En annen var at cruise control-bryteren i rattet hadde en tendens til å ta fyr. En ting er at cruise control tar fyr, men brann i et ratt med airbag er ikke det du helst vil få i hendene på motorveien. 17 millioner biler tilbakekalt i 2009.

    En tredje var defekt PRNDL shift gate slik at P plutselig betydde R, N betydde D, og så burtetter. Interessant ved lukeparkering. Rygge på plass, sette bilen i «park», løfte foten fra bremsen for å gå ut av bilen, og boink. 21 millioner biler, 1980.

    GM har også hatt sine varianter. Deres brennende tenningsbrytere førte til 24 dødsfall, 27 millioner biler tilbakekalt i 2009, og 120 millioner dollar i erstatning. Jeg har selv sett en Opel Vectra brenne pga tenningslåsen. Det gikk fort fra røykstrime ved tenningslåsen til full fyr i dashboard og motorrom. Gikk ikke an å stoppe motoren heller før den brant i stykker.


    Shit happens, ikke bare med elbiler. Tilfeldig valgt eksempel, Ford Focus 2005-modell, 10 recalls bare der. https://www.check-vehicle-recalls.s...hicle/make/FORD/model/FOCUS/year/2005/recalls
    Mye "Risk of fire" på den Focusen, gitt.
    Inspirert av Johnny Cash-fan med dysleksi hos Ford?
     

    ePi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    1.642
    Antall liker
    1.370
    Ford har rekorden på antall recalls i USA, over 3800 stk, om jeg husker riktig. En var tenningslåsen som kunne ta fyr. Brennende dashboard brenner fort. Nesten åtte millioner biler tilbakekalt i 1996. Da hadde Ford kjent til problemet i fem år uten å gjøre noe med det før de ble tvunget.
    Ikke lært allverdens av Pinto-saken med andre ord..


    Ford's conclusion, following the crash tests, was that the rear end structure of the car was not satisfactory because of several types of damage deformation of the gas tank, leakage and damage to the filler pipe. Suggested changes to repair the defects were not expensive, something in the range of $11 per car. A confidential company policy memo issued in late 1971, directed that no additional safety features be adopted for the 1973 and later cars until required by law.

    A cost-benefit analysis prepared by Ford concluded that it was not cost-effecient to add an $11 per car cost in order to correct the flaws. Benefits derived from spending this amount of money were esteimated to be $49.5 million. This estimate assumed that each death which could be avoided would be worth $200,000, that each major burn injury that could be avoided would be worth $67,000 and that an average repair cost of $700 per car involved in a rear end accident would be avoided. It further assumed that there would be 2,100 burned vehicles, 180 serious burn injuries, and 180 burn deaths in making this calculation. When the unit cost was spread out over the number of cars and light trucks which would be affected by the design change, at a cost of $11 per vehicle, the cost was calculated to be $137 million, much greater then the $49.5 million benefit.
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.873
    Antall liker
    1.895
    Sted
    Sunndalsøra
    Utbrennt Peugeot 307  2M.jpg
    Peugeot 307 har vært en gjenganger pga selvantennelse. Denne stod parkert i garasjen. Har sikkert ikke vært innkaldt pga elektrisk feil. Fikk forbud på Campingplasser i Sverige. Virker som det er mest utbredt på nyere biler. Dette kan skje på alle bilmerker som har elektriske feil.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    20.140
    Antall liker
    10.687

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    8.744
    Antall liker
    22.090
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1

    Ser ut som om Tesla har hatt sin andel av recalls også.
    Kan mene hva en vil om Tesla, men å kalle dette recalls er jo bare tull. Er for det meste bare software oppdateringer som skjer automatisk på lik linje med mobilen.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    39.163
    Antall liker
    40.592
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Mange fossilbilrecalls skjer også i stillhet, ved en notifikasjon til merkeverkstedene om å sjekke dette neste gang bilen kommer inn til service. Men, ja, Tesla har hatt sin rikelige andel av det. Enten håndtert over the air, som sikkerhetsoppdatering på en iPhone, eller fikset når bilen uansett var inne for service.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    15.228
    Antall liker
    19.323
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    I hovedsak er det kun kampanjer som omfatter sikkerhetstekniske komponenter/systemer at bileier varsles og kalles inn.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    20.140
    Antall liker
    10.687
    Mange fossilbilrecalls skjer også i stillhet, ved en notifikasjon til merkeverkstedene om å sjekke dette neste gang bilen kommer inn til service. Men, ja, Tesla har hatt sin rikelige andel av det. Enten håndtert over the air, som sikkerhetsoppdatering på en iPhone, eller fikset når bilen uansett var inne for service.
    For mange år siden gikk det rykter om at det sto kontainere med defekte motorer i bakgården til den lokale Toyotaforhandleren (en av de største i landet) Motorene, og andre tunge komponenter, var byttet ved service uten eierens viten. Resultatet var at Toyota fikk ord på seg for å være feilfri.
    Som sagt, kun et rykte, men med en viss troverdighet..
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    3.037
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Det der kan jeg til en hvis grad bekrefte. Har en MR2 2002 modell. Det er den siste de lagde på en stund (kabriolen). Min er en "Spyder" tatt inn fra USA. Fulgte med en del på div forum for disse, og det dukket etterhvert opp såpass mange med høyt oljeforbruk at det kunne ikke være brukerfeil. Da de plukket av toppene så var sylindrene fulle av riper.
    Det sitter en 1,8 l motor i de, det var "smør & brød" motoren til Toyota på den tiden.
    En teori var at Toyota monterte 2 katalysatorer i grenrøret tett inntil toppen på motoren, dette for å rense eksos utslippet før den normale katalysatoren kom ordentlig opp i temperatur.
    Når de tok en titt inni de 2 katalysatorene, så hadde deler av det keramiske belegget løsnet / blitt borte. En valgte å tro at dette da hadde kommet seg inn i motoren og ble da til slipepasta i sylindrene. De som da fortsatt hadde hele motorer enten banket ut katalysatorene eller byttet til grenrør uten katalysatorer. Etter det virket det som om problemet ble borte eller langt mer sjeldent.
    Toyota har aldri innrømmet noe her, så om det var katalysatorene, feilkonstuerte oljekanaler eller noe helt annet, gjerne i kombinasjon det vet en jo ikke.
    Hvis en ser på de som er tilsalgs i Norge så er det ganske riktig byttet motorer på en god del av de. En del fikk også nytt eksosanlegg, har aldri sjekket en slik bil, men det skulle vært interessant å sett om det bytteanlegget har de 2 katalysatorene oppe i grenrøret...
     

    Dan Dare

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2005
    Innlegg
    1.054
    Antall liker
    460
    Sted
    Kleppe
    Torget vurderinger
    4
    Og så husker vi vel brannen i parkeringshuset på Sola flyplass for noen år siden der en Opel brant opp og tok med seg en del biler + selve parkeringshuset i samme slengen.
    Bilen begynte å brenne da eierne forsøkte å starte den etter å ha vært på ferie i 2 uker.
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.534
    Antall liker
    1.445
    Torget vurderinger
    1
    Siden Tesla ikke hadde recall på bærearmer bak (på Mod S?), på de som det var tidsspørsmål før de knakk og bakhjulet knelte som på Peugeoten, så har de nok fikset den alvorlige svakheten OTA. Det må vi forvente, ettersom Tesla Norge mente dette var en ikke-sak.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    39.163
    Antall liker
    40.592
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2

    leifen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Innlegg
    2.405
    Antall liker
    1.937
    Tidsspørsmål og tidsspørsmål - burde jeg forvente noe etter tolv år og et par hundre tusen km? Uansett, den saken ble gjennomgått av diverse myndigheter. Konklusjonen derfra var at recall ikke var nødvendig.

    Bærearm på Tesla Model S og X: - Statens vegvesen vil ikke tilbakekalle Tesla-modeller
    Brudd på bærearmer: Statens vegvesen krever ikke tilbakekalling av Tesla Model S og X
    Likevel finnes det ganske så mange eksempler på at disse svikter. Ikke noe en kan gjøre for å unngå det heller. Stålringen på gummiforingen ruster og vokser til den sprenger aluminiumen i bærearmen. Popp, så er bilen kalvbeint.
    Ikke noe jeg har tenkt å eksperimentere mer med, så nye armer skal monteres.
    At Vegvesenet er noen kyllinger er en annen sak. De egner seg best til å avskilte ungdommer med trimma mopeder.
     

    OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    970
    Antall liker
    503
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Husker den, ja. Brannen på Sola, altså. Jeg jobbet i det aktuelle forsikringsselskapet da dette inntraff.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    39.163
    Antall liker
    40.592
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ikke noe jeg har tenkt å eksperimentere mer med, så nye armer skal monteres.
    Jeg sjekket servicehistorikken. Mine ble byttet på goodwill i 2021, ser jeg. Dette er fortsatt en 2013-modell, ca 8 år gammel på tidspunktet.

    1737203201479.png

    Jeg står fast på at den bilen er bedre nå enn da den var ny etter alle bug fix og oppgraderinger underveis. Sist var det et problem med klaffen for ladekontakten. Den hadde en tendens til å kile seg fast og måtte lirkes løs, så jeg ba verkstedet om å fikse det. De monterte seneste versjon av motorisert ladeluke. Den jobben måtte jeg riktignok betale for.
     
    Sist redigert:

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    5.644
    Antall liker
    2.329
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Det høres ut som bruktbilselger triks....denna bruktbilen er enda bedre enn da den var ny😂
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn