C
cruiser
Gjest
Det er vel fortsatt bare en gammal eci5 som sitter i den
Var innom der flere ganger med 4,5 jeg hadde.Lokalene på Skårer var heller ikke så store.
3-400 m2 tenker jeg.Lokalene på Skårer var heller ikke så store.
Det var alltid disse hersens potmeterne som fulgte dem i flere utgaver i flere år. Ga opp personlig da jeg gikk lei. Det burde være i orden nå. Det låt som regel fint og åpent, men skrapet på lavere volum. Når jeg sendte de for moderering kom de tilbake med en lukket lydsignatur som kunne høres ut som de spilte i rommet ved siden av i forhold...for å sette det litt på spissen.Var innom der flere ganger med 4,5 jeg hadde.Lokalene på Skårer var heller ikke så store.
Bor jo rett i nærheten, bar vel ikke ett produkt som oste kvalitet når jeg tenker tilbake.
Ja nå blir mange glade. Bortsett fra kreditorene selvfølgelig. De må klare seg med en dividende. Skal EC klare seg over tid tror jeg de grundig bør vurdere såvel hvilke produkter som skal satses på videre, samt designet. Husker med en viss nostalgi min Ampliwire 50. Sort clean box med delikat hvit skrift. Et understatementElektrocompaniet fortsetter iflg. TEK
https://www.tek.no/artikler/electrocompaniet-har-funnet-investorer-driften-fortsetter/440572
Jeg skulle kjøpe en emc-up1 spiller for et par år siden, den var akkurat kommet i ny utgave som tokanals Sacd-spiller. Bare for å få beskjed om at den var utgått og bare produsert i noen få eksemplarer. Å kjøpe en ren CD-spiller er ikke aktuelt da jeg har mange sacder og det blir for dumt å sitte å høre på redbook og ikke hirez.Kloke ord. Vanskelig å si seg uenig med deg i dette.Jeg ser for meg at man starter en ny hifiprodusent fra scratch i dag. Man ønsker å utstråle kvalitet, men samtidig være et selskap som leder an i utviklingen, representerer noe moderne, skaper nye ideer, gir kundene innsyn i hva som er mulig om man tar tak i gjeldende trender blant forbrukere, og kombinerer dem med kvalitet.
Hvorfor utviklet ikke EC seg til å bli et slikt selskap? Hvorfor begynte de å produsere de samme produktene om igjen, lanserte noen billigversjoner som egentlig var mer "dyre versjoner av enda billigere produkter", ikke bragte noe som helst nytt verken av teknologi eller produksjonsmetoder til bordet, og til slutt bare endte med å øke prisen på modeller som ble utviklet i forrige århundre?
Greit nok at det er et marked for nostalgi, men skal man utvikle en næringsvirksomhet på en sunn måte tror jeg rett og slett ikke det er veien å gå. For ca 10-12 år siden hadde vi nærmest en kø av liknende produsenter utenfor døren som gjerne ville ha distribusjon i Norge, dette til tross for at vi ikke en gang drev med slikt. I dag er de like ukjente, ingen har vokst nevneverdig, og de fleste er for lengst borte og avsluttet. Dette handler ikke om meg selv, det handler om at så lenge man ikke gjør solide grep for å styre utviklingen i positiv retning er man nærmest garantert at den går i negativ retning. Dette er spesielt viktig for produsenter som skal bygge og vedlikeholde sin egen merkevare.
Men, i EC sitt "forsvar" nevner jeg at de fortsatt er verdensledende på CD-snurrere...
Samtidig som deres siste satsningfelt "alt-i-ett-maskiner" som ECI 6DX nok befinner seg på øverste hylle av den slags produkter = bør kunne selges.
Subjektivt mener jeg de også har verdens peneste høyttaler på programmet, selv om den koster litt.
...Som med en pote fra deg selv på innmaten, Snickers-Is, trolig kunne spilt enda bedre
Jeg har eid ett EC produkt i mitt liv og det var en ECI 6D. Den låt innelukket og lite engasjerende, så den ble byttet inn igjen hos Soundgarden i Kristiansand. Den var sikkert kraftig nok, men lyden var ikke i min gate.Har du hørt på ECI 6DX? Tror du de stopper med denne, hva effekt angår? Tenkt over DAC'en i den, og streameren?Jeg trodde Electrocompaniet var opprinnelig et merke som lagde gode forsterkere. Men av en eller annen grunn har de mistet kundene i jakten på ny moderne teknologi som ikke er så ny allikevel. Alle disse alt i et produktene er ikke nødvendigvis så bra som man skal ha det til. Ser man nærmere på ECI6DX, så ser det ikke så imponerende ut. For min del, så hadde jeg vært fornøyd med en skikkelig integrert forsterker med høy ytelse og skikkelig platespillerinngang.
Tja, Sony er bare en skygge av seg selv for tiden, Pioneers Home Audio avdeling har blitt solgt til Onkyo og Technics har oppstått fra de døde, men om de tjener penger på dette?, vet ikke.Altfor mange merkevarer som ikke tilbyr noe eget. Har tatt helt over med garasjeprodusenter på annenhverg gatehjørne og,sikkert et par hundre av de som selger skit og bare vil sko seg på hårreisende påstander. På tide at noen få kjempefabrikker dominerer markedet.
Det ser faktisk lovende ut.Ser ut som de skal alliere seg meg elkjøp og inn i livstil/massemarkedet.. bare å ønske dem lykke til.
https://www.tek.no/artikler/altibox...paniet-skal-satse-mer-pa-massemarkedet/440646
Det er nok viktig å beholde et high end-alibi for å gi living-produktene et sus av ekslusivitet, Elkjøp trenger ikke å være et problem om de differensierer merket. Naim opprettet jo "Mu-So by Naim" som et eget merke som blir solgt i et mye bredere utvalg av butikker, bla. Apple Store. Devialet Phantom er jo også differensiert fra komponentproduktene.Tror det er for tøft marked å konkurere i, samt at de vil støte fra seg "high end" kundene sine ved å være på elkjøp.
Streamere blir fort utdatert i det det kommer nye formater (for eksempel mqa). Jeg har ikke hørt denne forsterkeren, men tror det hadde vært bedre om Electrocompaniet konsentrerer seg om å lage forsterkere som setter ny standard i prisklassen (rundt 50K norske kroner). Det er ment som oppmuntring til utviklingsteamet der i gården.Har du hørt på ECI 6DX? Tror du de stopper med denne, hva effekt angår? Tenkt over DAC'en i den, og streameren?Jeg trodde Electrocompaniet var opprinnelig et merke som lagde gode forsterkere. Men av en eller annen grunn har de mistet kundene i jakten på ny moderne teknologi som ikke er så ny allikevel. Alle disse alt i et produktene er ikke nødvendigvis så bra som man skal ha det til. Ser man nærmere på ECI6DX, så ser det ikke så imponerende ut. For min del, så hadde jeg vært fornøyd med en skikkelig integrert forsterker med høy ytelse og skikkelig platespillerinngang.
En liten digresjon, siden jeg kan være j*vlig flink til slikt:På 90 tallet, da Hifiklubben holdt til i Fjordgata i Trondheim "fløt det over" av EC produkter i butikken. Tilsvarende som når de solgte Doxa noen år senere. De ansatte var entusiaster og det smittet over til kunden, det var en sann fornøyelse å være kunde.
Det var et stykke på vei samme hos Hificenterkjeden i samme gate.
DACer er ferskvare, Accuphase har løst det med innstikkmoduler, startet med DAC-10, så ble det DAC-20 osv. Nå leveres det DAC-50. Jeg mener derfor at ideen med forsterker som bruker innstikkmoduler er en genial ide. Et gratis tips til ElectrocompanietStreamere blir fort utdatert i det det kommer nye formater (for eksempel mqa). Jeg har ikke hørt denne forsterkeren, men tror det hadde vært bedre om Electrocompaniet konsentrerer seg om å lage forsterkere som setter ny standard i prisklassen (rundt 50K norske kroner). Det er ment som oppmuntring til utviklingsteamet der i gården.Har du hørt på ECI 6DX? Tror du de stopper med denne, hva effekt angår? Tenkt over DAC'en i den, og streameren?Jeg trodde Electrocompaniet var opprinnelig et merke som lagde gode forsterkere. Men av en eller annen grunn har de mistet kundene i jakten på ny moderne teknologi som ikke er så ny allikevel. Alle disse alt i et produktene er ikke nødvendigvis så bra som man skal ha det til. Ser man nærmere på ECI6DX, så ser det ikke så imponerende ut. For min del, så hadde jeg vært fornøyd med en skikkelig integrert forsterker med høy ytelse og skikkelig platespillerinngang.
Dacer er ferskvare. Det spys ut nye og bedre dacer hele tiden fra for eksempel Chord og Ifi audio som ikke koster all verden og som setter "innebygde dacer" virkelig på prøve. Særlig på musikalsk innlevelse og da snakker jeg om ifi idac2.
Mnjaaa, arvingen påstår hun er varig skada/ødelagt/syk etter et 3årslangt tilbakefall med bohospappa i noenlunde voksen alder, og jeg driver ikke engang med hihfi. Jeg vil bare like lyden av hverdagslyttingaHmm. dersom EC på Elkjøp er et problem for HiFI-folket, er det kanskje de som er problemet, og ikke EC eller Elkjøp.... men da må de nok ned i pris. Problemet med dagens HiFi er at folk flest, og den yngre generasjon i særdeleshet, helst ikke vil ha vår utgave av HiFi...
Det er jo i det minste godt å høre at pappan hennes er i noenlunde voksen alder da.pappa i noenlunde voksen alder
Missitat til tross; det er nok mer på papiret enn i praksis innimellomDet er jo i det minste godt å høre at pappan hennes er i noenlunde voksen alder da.pappa i noenlunde voksen alder
Det er vel ingen tvil om at hifi folket er en sær gjengHmm. dersom EC på Elkjøp er et problem for HiFI-folket, er det kanskje de som er problemet, og ikke EC eller Elkjøp.... men da må de nok ned i pris. Problemet med dagens HiFi er at folk flest, og den yngre generasjon i særdeleshet, helst ikke vil ha vår utgave av HiFi...
Høyst tilsiktet missitat dog. Det avslører kanskje også undertegnedes modenhetsnivå...Missitat til tross; det er nok mer på papiret enn i praksis innimellomDet er jo i det minste godt å høre at pappan hennes er i noenlunde voksen alder da.pappa i noenlunde voksen alder