Electrocompaniet Objekt - karakterfulle høgtalarar del 1. Stig Arne si dagbok Juni 2024

SAD-0624 (1 of 1)-2.jpg

I førre dagboka skreiv eg om karakterfulle forsterkarar. Me held fram med karakterfulle høgtalarar. 3 store par er relativt grundig prøvd ut, eitt av dei er særs sjeldne, dei to andre meir vanleg men særs ytedyktige, det eine paret til og med særs rimelege, men kan hende dei beste, etter forsiktige modifikasjonar. Me byrjar med “pyramidane”, ikkje frå Egypt, men frå Electrocompaniet. Men ølet vert sagt å koma frå Egypt, opphaveleg. So då var ikkje den vitsen so dum likevel.

ELECTROCOMPANIET OBJEKT - “DESIGNED BY SVEIN ERIK BØRJA” (SEINT 80-TAL)
Det blir ikkje meir eksklusivt enn dette. Høgtalarane er designa av den kjende NRK-profilen og audiofile guruen Svein Erik Børja som gikk bort i 1992, og produsert i samarbeid med Per Abrahamsen og Electrocompaniet, betre kjend for konstruksjonen av forsterkarsettet på 25 Watt, den dag i dag høgt verdsett. Per Abrahamsen gikk bort i desember 2022.

Objekt-skroget er eit komposittmateriale, epoxy og marmor, støypt på Porsgrunn porselen, og det vart truleg laga kring 40 par berre, avdi mange skrog mislukkast eller sprakk. Ein eigentleg serieproduksjon kom difor aldri i gong, også avdi Børja og Abrahamsen på eit tidspunkt rauk uklar om vidare produksjon og utvikling.

Eg finn ikkje mykje info om desse på nettet anna enn det eg sjølv har skrive. Meir om bakgrunnen finn du i dagboka frå januar -21, der eg fortalde om kvar eg har vendt meg for informasjon. Eg får ikkje med alt her, då hadde det vorte bok. Ver merksam på at ein del av iformasjonen eg fikk var avhengeg av kven eg spurde.

Sjeldan har det vorte laga høgtalarar meir i tråd med funksjonelle og akkustiske ideal. Ikkje berre skrånar fronten baketter, slik at alle 3 elementa står på same loddrette startstreken, men sidene møtest i ein topp. Nedst må ein høgtaler nødvendigvis har ein viss front og breidd for å hyse eit stort basselement og kabinettet bak, men oppetter til mellomtone og diskant bør kabinettet smalne inn for betre spreiing og stereoperspektiv. Du finn same tankegangen i dei vidgjetne eldre toppmodellane frå B&W (801) og KEF (105). So om du lurte på om eit breitt eller smalt kabinett er det beste, har du no svaret!

Fasongen er skulpturell og estetisk vellukka i de grad at dei vart “antatt" av MOMA (Museum of modern art) i New York, ukjend kva år. Det er ikkje mange forunt. Men dette er nok utelukkande på bakgrunn av utsjånaden. MOMA er ikkje eit hifi-magasin, det er derimot audiophile.no, og her har vi gjort ein grundig vurdering for å finna ut om Electrocompaniet Objekt er meir enn "berre eit kunstobjekt".

Sjølv om desse høgtalarane har ein del spektakulære eigenskapar, har dei og svake sider, som alle andre. Det fyrste problemområdet er bassen. Dette er store og tunge høgtalarar, som ein ekte high-endar, og dei var sikkert ikkje billege heller. Dei vert handsama deretter. Du forventar at dei skal kunne spela høgt og mektig, men det kan dei ikkje. Basselementet er berre 8 tommar, og såleis var det eine alt øydelagd grunna overbelastning (Seas CA21RE). Sidan samtlege element er limte fast i fronten i staden for skrudd eller bolta, tok det tid å finna ut korleis me fekk elementet ut, sjekka impedans og modell nr, og finna rett element på bruktmarknaden. Dei er difor eit mareritt å jobba med. Elementet måtte tersast ut med gjengeverkty, og samtlege element måtte ut grunna endringar/modifikasjonar me ynskte å gjennomføra. Me har meir info om element, delefilter og anna for dei som ynskjer, det er berre å ta kontakt.

Les heile dagbokartikkelen om Electrocompaniet Objekt i Audiophile.no

SAD-0624 (9 of 10).jpg

Kommentarer

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
859
God lesning, dette. NB! Svein Erik Børja gikk bort i 1982.

Sist redigert:

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
859
Da er wiki feil. Jeg var i hifimiljøet i Oslo på den tida og husker det godt.

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.231
Torget vurderinger
32
Virker i hvertfall snodig om digitalarkivet har feil dødsdato.

Screenshot_20240726_095719_Chrome.jpg

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.379
Torget vurderinger
12
Han hadde regi på blikkbåx som kom i 1987. Jeg er rimelig sikker på at 1992 er rett. Jeg visste godt hvem Børja var da han døde og det var flere år etter at jeg «oppdaget» han en gang på 80-tallet.

Sist redigert:

larax

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.04.2006
Antall liker
89
Det var i 92 han gikk bort. Jeg var venn med Thomas Børja, sønnen hans og jeg hadde disse høytalerene. Vi var hjemme hos Svein Erik og hørte på prototypene.Husker Per A. ringte meg og sa at nå kunne jeg komme og hente dem. Det var skikkelig stas. Mener å huske at onkelen til Thomas, broren til Svein Erik jobbet på Seas og han oppgraderte mine med nye basser og delefilter. Angrer den dag i dag at jeg solgte dem. Etter det Per Abrahamsen sa, så ble det laget 50 par svarte og to par hvite. Husker Thomas Børja hadde det ene hvite paret.

TomVen

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.01.2008
Antall liker
485
Sted
Jar
Han skrev også flere innlegg i »Audio» på begynnelsen av 90-tallet. Ingen tvil om at 1982 er feil og 1992 korrekt.

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
1.120
Link til alle artikler
441
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
Sølvsuper 12 – Stig Arne si dagbok oktober 2024

Sølvsuper 12 – Stig Arne si dagbok oktober 2024

• 2
Det kan koma ein del Tandberg-stoff frametter. Me byrjar med Sølvsuper 12. Og nokre jolaøl frå butikk. Tandberg (1933-1978) Tandberg har ein særskild plass i hjarta til nordmenn, og det er ikkje...
Fortsett
Audiophile.no
PLATESMAKING: Keith Jarrett – The Old Country

PLATESMAKING: Keith Jarrett – The Old Country

• 2
Triojazz fra Keith Jarrett betyr vanligvis Jarrett, Peacock og DeJohnette. Denne gangen er det litt annerledes, men likevel velkjent terreng. Jeg har smakt på utgivelsen The Old Country Deer Head...
Fortsett
Audiophile.no
6 stativhøyttalere i sammenligning hos Mala Audio

6 stativhøyttalere i sammenligning hos Mala Audio

• 13
Den første lørdagen i november arrangerte Mala Audio en litt besnærende event der 6 høyttalermodeller i varierende prisklasse fikk måle krefter. Og siden jeg til Stig Arne sin store fortvilelse er...
Fortsett
Audiophile.no
30-årsjubileum for Osafestivalen i 2024

30-årsjubileum for Osafestivalen i 2024

• 0
Årets Osafestival var den 30. i rekkja. Grunna coronarestriksjonane og kravet til avstand flytta festivalen i 2020 inn i Voss Idrettshall for dei store trekkplastera på kveldstid, og med god plass...
Fortsett
Audiophile.no
Dobbel orsaking – Stig Arne si dagbok september 2024

Dobbel orsaking – Stig Arne si dagbok september 2024

• 14
Det har skjedd ein del endringar sidan eg skreiv om DAC-ar og Spotify mot Apple music. Det er tid for oppsummering, revurdering og ei orsaking eller to. Audioquest Dragonfly Red og Cobalt Eg har...
Fortsett
Audiophile.no
Hortenmessa 2024 – inntrykk fra tre Audiophile herrer

Hortenmessa 2024 – inntrykk fra tre Audiophile herrer

• 9
TRADISJONSRIK AUDIOFIL OPPVARMING. Også i år startet høstens HiFI-eventyr i Horten på motsatt side av Oslofjorden, nærmere bestemt i Sommerhuset i Fredrikstad. Og Stig Arne og eg tjuvstartet...
Fortsett
Topp Bunn