Kabeldragern
Hi-Fi freak
Har et sett Stax Lambda som har fulgt meg siden 90-tallet. Grei rettesnor når man "hører seg bort"!
Jøss, det var interessant. Det prisnivået elektronikken deres ligger på kan tyde på en prisbombe, men jeg tar jo som oftest feil ifølge enkelte.Ser at Mitchell & Johnson har en, om jeg skjønt det rett, en "hybrid" hodetelefon HP-1 med dynamisk bunn og elektrostatisk topp/mellomtone, denne virker interessant å høre på, noen som vet mere? ser at denne selges av Moet Audio har kontaktet de ang pris..!
Ser de er oppgitt til en pris av 299 pund i England?? får se hvor mye de vil koste her hjemme, men det virker overkommelig da..! Spennende..!Jøss, det var interessant. Det prisnivået elektronikken deres ligger på kan tyde på en prisbombe, men jeg tar jo som oftest feil ifølge enkelte.Ser at Mitchell & Johnson har en, om jeg skjønt det rett, en "hybrid" hodetelefon HP-1 med dynamisk bunn og elektrostatisk topp/mellomtone, denne virker interessant å høre på, noen som vet mere? ser at denne selges av Moet Audio har kontaktet de ang pris..!
Jøss, det er en pris som står i stil til resten av sortimentet deres, faktisk litt lavere enn jeg hadde forventet også.Ser de er oppgitt til en pris av 299 pund i England?? får se hvor mye de vil koste her hjemme, men det virker overkommelig da..! Spennende..!Jøss, det var interessant. Det prisnivået elektronikken deres ligger på kan tyde på en prisbombe, men jeg tar jo som oftest feil ifølge enkelte.Ser at Mitchell & Johnson har en, om jeg skjønt det rett, en "hybrid" hodetelefon HP-1 med dynamisk bunn og elektrostatisk topp/mellomtone, denne virker interessant å høre på, noen som vet mere? ser at denne selges av Moet Audio har kontaktet de ang pris..!
Like under £300 i UK. Det betyr rundt 4 kilokroner i Norge, tipper jeg. Kan jo også bli billigere hvis merket selges gjennom vanlige forhandlernett i UK og direkte til deg fra Moet. Det at de ikke har beregnet pris enda kan kanskje tyde på at de regner på hvor langt ned de kan gå. Dette er jo et mulig lokkeprodukt for å få oppmerksomhet rundt merket.Har ikke fått noen tilbakemelding fra Moet Audio ennå men uansett så virker denne interessant..!
Disse er vel planar magnetiske og ikke elektrostatiske, mulig andre vet dette bedre enn meg da jeg ikke kjenner til Audeze så veldig godt, har eid LCD2 for en stund siden men kjenner ikke til så mye de nyere produktene de har, men trur i utgangspunktet at Audeze satser på planar magnetiske løsninger..!På tide vi ønsker Audeze Isine20 og 10 velkommen:
https://www.audeze.com/products/sine-series/isine20-ear-headphone
https://www.audeze.com/products/sine-series/isine10-ear-headphones
2 forskjellige prisnivå, begge med iphone lightning plugg og vanlig jackplugg (da konverter i kabelen da tenker jeg for lightning).
Audeze har og bekreftet en LCD i3 variant, men ikke kommet med detaljer med til 3 ganger prisen av iSine20. Jeg lurer på om kanskje den har samme tynne diaphragm som LCD4 samt sikkert kabel varianter med i pakken.. dunno.. får vente og se hva lcd i3 faktisk er.
Disse er open back, så forvent å høre folk snakke klart og tydelig rundt deg på bussen. I tillegg er det sikkert litt lydlekkasje fra disse som på open back høretelefoner normalt gir.
Spennende produkter er det i hvertfall.
Vi kommer til å legge oss på samme veiledende priser som resten av Nord-Europa.^ Da blir det interessant å se hva slags innvirkning det har på prisene.
Det er da, tross det triste, gode nyheter.Ser det er Oslo Hifi Center som har tatt over agenturet på Stax..!
Det er det, for Stax sine produkter fortjener virkelig å bli solgt videre her i Norge, tross det triste som har hendt..!Det er da, tross det triste, gode nyheter.Ser det er Oslo Hifi Center som har tatt over agenturet på Stax..!
En test av Stax Lambda Pro Classic ifra Februar 1994..!
Stax SR-Lambda Pro Classic headphones | Stereophile.com
Og dette var i 1994...You'd probably be surprised to learn that headphones are the most common means for listening to music. No, I didn't get that from a book, but from personal observation. I'm referring here to personal portable stereo listening—the ubiquitous Jogman with which a whole generation has retreated into its own private world, isolated from traffic noise, muggers, and, at home, housemates or parents screaming "Turn it down!"
Sennheiser har faktisk laget billigere elektrostater. De kalte dem baby orpheus i sin tid. HE-60 er modellnavnet og de er ganske skjeldne men jeg har sett flere sett til salgs på ebay. Shure har også ett elektrostatisk system som de sier skal være gode til rundt ti lapper.annet jeg har fundert over er hvorfor ikke f.eks Sennheiser har kunnet laget en elektrostatisk hodetelefon i noe mer "normal" prisklasse? de har laget Orpheus og nå senest HE-1 som begge er noe av det beste som er blitt laget ifølge de som har hørt og testet de, i samme slengen hadde det vært interessant å sett hva f.eks Stax hadde fått til i den samme prisklassen (50000usd)
Regner med at de hos Hifiman vet sånn ca hvor lenge dette har tatt, hvis de da ikke bare har "kastet" noe sammen for å tukte Sennheiser HE-1 på pris, noe jeg absolutt ikke trur.
Spennende som disse meget kostbare settene er så håper jeg at begge firma vil komme med noen andre elektrostater som de fleste kan få råd til..! for ingen tilfeldighet at disse begge settene er elektrostater..!
Ja det er rett, men tenkte med de ressurser som Sennheiser og Hifiman har lagt ned i disse systemene så sitter de sikkert inne med nok know how til å muligens komme med et mer "normalt" priset sett eller en noe rimeligere elektrostatisk hodetelefon, flere andre produsenter har også elektrostater i sitt produkt segment, som feks Kingsound og Mitchell & Johnson, sikkert andre også..!Sennheiser har faktisk laget billigere elektrostater. De kalte dem baby orpheus i sin tid. HE-60 er modellnavnet og de er ganske skjeldne men jeg har sett flere sett til salgs på ebay. Shure har også ett elektrostatisk system som de sier skal være gode til rundt ti lapper.