Er Antonov hele det russisk folk?
Jeg legger også merke til fortellingen om hvor mye historie man har lest og om sannhetssøken, og jeg tenker hmmm, var det ikke noen som nettopp skrev omtrent det samme her? Noen som hadde lest «hele verdenshistorien», imponerende nok, og var veldig opptatt av «sannhet».Når man ser navnet som Antonov setter på WW2, så er det vel ikke så mye tvil om hvor han tar det fra.
Nei, det er en ukrainsk flyprodusent med hovedkontor i Kyiv.Er Antonov hele det russisk folk?
Hvor tenker du sannheten ligger? Ligger den i historiene de som vant forteller? Eller ligger den i løgnene dems?Jeg legger også merke til fortellingen om hvor mye historie man har lest og om sannhetssøken, og jeg tenker hmmm, var det ikke noen som nettopp skrev omtrent det samme her? Noen som hadde lest «hele verdenshistorien», imponerende nok, og var veldig opptatt av «sannhet».
Den patriotiske krigen.
Du snakker om de som skriver "sannheten" om Den store patriotiske krigen, sant?Hvor tenker du sannheten ligger? Ligger den i historiene de som vant forteller? Eller ligger den i løgnene dems?
Når det gjelder frigjøringen av Sør-Varanger tenker jeg Holtsmarks analyser av samtidige sovjetiske militærarkiver kommer ganske nær å beskrive både hva som faktisk hendte og hvorfor de som sto oppe i det tok de beslutningene de gjorde der og da. Den sovjetiske hæren frigjorde kommunen Sør-Varanger og stoppet ved Tana-elven, som en del av en taktisk operasjon for å ødelegge tyske styrker, etter først å ha bombet Vardø og Vadsø til fillebiter med store sivile tap. I ettertiden har dette blitt fremstilt som noe annet enn hva det faktisk var.Hvor tenker du sannheten ligger? Ligger den i historiene de som vant forteller? Eller ligger den i løgnene dems?
Det er riktig, for et lite mindretall. For de aller fleste er det et fremkomstmiddel.Bil er ikke bare et fremkomst middel, det er også et symbol på viss status.
Hvordan vet du det?Det er riktig, for et lite mindretall. For de aller fleste er det et fremkomstmiddel.
Det hadde jeg også gjort om jeg var EM, spørsmålet nå er om styret/aksjonærene sitter med samme giverglede i lys av siste tids børsfall for Tesla...![]()
Musk gjør nytt forsøk på giga-lønnspakke
Tesla-eieren fikk pakken annullert av amerikansk dommer. Nå anker han.e24.no
Det toget har vel forlatt stasjonen da styret har gitt sitt samtykke basert på et oppnådd mål om verdien på aksen.Det hadde jeg også gjort om jeg var EM, spørsmålet nå er om styret/aksjonærene sitter med samme giverglede i lys av siste tids børsfall for Tesla...
Ytringsfrihet og sånn.Kontoen min på X ble visst plutselig borte ... Seriøst. Bildet ble generert med Musks AI-tjeneste Grok, via X.
Å, pytt. Ytringsfrihet. En liten uvesentlig detalj.Ytringsfrihet og sånn.
Jepp, ut med dem som motsetter seg.Å, pytt. Ytringsfrihet. En liten uvesentlig detalj.
Det er alltids noen uten ryggrad...Moralen strekker seg sjelden lenger enn til lommeboka.
![]()
– Spektakulært comeback for Tesla
Trenden har snudd, ifølge analysesjef Jonathan Parr.www.nettavisen.no
Hvor mange av disse er det som kjøper Tesla for første gang og hvor mange er det som bare -må- ha nyeste modell av den....tingen?Det er alltids noen uten ryggrad...
Kanskje mer relevant spørsmål: Når ble disse bestilt og depositum innbetalt?Hvor mange av disse er det som kjøper Tesla for første gang og hvor mange er det som bare -må- ha nyeste modell av den....tingen?
Til de som har peil: Hvorfor skal kinesere nå kjøpeTesla ? Så bra som kinesiske biler har blitt ? De har vel kopiert alt ifra fabrikken og endog forbedret en ting eller to. Kan forstå fortsatt kjap av Mercedes, BMW etc som sikkert fortsatt har noe status men Tesla ?
Nei, tenk det.Elon er bekymret for tollmurer.
![]()
Tesla warns Trump administration it is ‘exposed’ to retaliatory tariffs
Elon Musk’s electric-car maker says levies could make it costlier to produce vehicles in the USwww.ft.com