Politikk, religion og samfunn Elon Musk

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    4.126
    Det er vel kun Texas man kan gjøre slikt i US. Staten hvor dommere utnevnes og trolig lønnes av bedriftsledere.

kasol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Antall liker
    4.935
    Torget vurderinger
    4
    Er ikke det de sier. Mannen utviklet Tesla og flere selskap. Han er jo worldclass i så måte

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    5.811
    Sted
    Sunnmøre
    FRAGEN EINES LESENDEN ARBEITERS

Wer baute das siebentorige Theben?
    In den Büchern stehen die Namen von Königen.
    Haben die Könige die Felsbrocken herbeigeschleppt?
    Und das mehrmals zerstörte Babylon,
    Wer baute es so viele Male auf ? In welchen Häusern
    Des goldstrahlenden Lima wohnten die Bauleute?
    Wohin gingen an dem Abend, wo die chinesische Mauer fertig war,
    Die Maurer? Das große Rom
    Ist voll von Triumphbögen. Über wen
    Triumphierten die Cäsaren? Hatte das vielbesungene Byzanz
    Nur Paläste für seine Bewohner? Selbst in dem sagenhaften Atlantis
    Brüllten doch in der Nacht, wo das Meer es verschlang,
    Die Ersaufenden nach ihren Sklaven.
    Der junge Alexander eroberte Indien.
    Er allein?
    Cäsar schlug die Gallier.
    Hatte er nicht wenigstens einen Koch bei sich?
    Philipp von Spanien weinte, als seine Flotte
    Untergegangen war. Weinte sonst niemand?
    Friedrich der Zweite siegte im Siebenjährigen Krieg. Wer
    Siegte außer ihm?
    Jede Seite ein Sieg.
    Wer kochte den Siegesschmaus?
    Alle zehn Jahre ein großer Mann.
    Wer bezahlte die Spesen?

So viele Berichte,
    So viele Fragen.

Billbob

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Antall liker
    491
    Intervju med faren til Felon Musk. Som far, så sønn.

Sist redigert:

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    3.225
    Sted
    Bergen
    På flere måter en man kan kanskje kan like, dersom man inkluderer daglig leder et al;
    - som med et pennestrøk uten videre ødelegger en rekke menneskers liv og levnet og uten sjanse til å forsvare seg; ganske så likt, men kanskje ikke så beint fram brutalt; men for mange vil det være tilsvarende som å bli hengt fra et tre
    - full overvåkning av eiere; og helt i tråd med KKK oppsporing av sine fiender
    - full kontroll av eiendelen; også slik slaveeierne, der mange var medlem av KKK, opererte

men en stor forskjell, noen tar kraftig hevn,
    da blir muskern på lik linje med KKK helt hysterisk, og vil hunt down alle han tror har noe med dette å gjøre, det vil nok skje uten en rettsprosess så også der veldig likt

så illustrasjonen er vel spot on, den datt jo ikke ned fra himmelen av seg selv

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    43.536
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Forbes er ikke positive til Teslas fremtid.
    For de som foretrekker å lese selv:

Som det het om den muskovittiske østersjøflåten på sin vei mot Tsushima i 1905: …and then it got worse. Tesla og musk har sløst bort fem års teknologiforsprang på tull & tøys. Nå roter han bort verdien av varemerket også. Det vil straffe seg. Salgstallene og inntjeningen for Q1 blir interessante å se. Pissing off your customers is an interesting strategy.

Sist redigert:

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    3.225
    Sted
    Bergen
    Men det skal muskern ha, han er delingsvillig med sine produkter. Han gjør akkurat det samme som alle andre amerikanske selskap og som nå trumpern skal reversere umiddelbart.

så om litt blir kanskje tesla kun å få kjøpt i usa
    Og dermed vil en rekke teslaer utenfor usa risikere å bli tidlig førtidspensjonist: liten feil medfører pensjonering fordi det ikke vil finnes reservedeler til en vettug pris utenfor usa.. de vil bli møtt med samme toll som trumpern setter
    Den grønne bil bølgen, miljø-bærekraft.. check
    Tyskland vil selvsagt sikre at de tyske merkene får fortrinn i Tyskland, og Europa. Det samme vil de andre europeiske landene..

Go plan elon…
    Check

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    3.225
    Sted
    Bergen
    Tja, imotsetning til deg? kan det se slik ut:
    På lik linje med muskern vet jeg intet om hvem som er korrupte statsansatte eller ineffektive eller sløser med skattebetslerenes bidrag til fellesskapet
    Men dersom du vet, eller andre vet hvem disse er, hvorfor de er korrupt, ineffektiv eller sløser så er det bare å opplyse hos uopplyste
    For alt jeg vet kan det være at du er definert i samme gruppe, hva er forresten ditt bidrag til samfunnets pluss?

Rakerholm

Medlem
    Ble medlem
    21.11.2014
    Antall liker
    22
    Tja, imotsetning til deg? kan det se slik ut:
    På lik linje med muskern vet jeg intet om hvem som er korrupte statsansatte eller ineffektive eller sløser med skattebetslerenes bidrag til fellesskapet
    Men dersom du vet, eller andre vet hvem disse er, hvorfor de er korrupt, ineffektiv eller sløser så er det bare å opplyse hos uopplyste
    For alt jeg vet kan det være at du er definert i samme gruppe, hva er forresten ditt bidrag til samfunnets pluss?
    Å effektivisere statlig sektor er alltid bra. Det koker over av eksempler der milliarder har blitt borte uten at det kan gjøres rede for. Eller at staten betaler enormt overprisede summer til firmaer med "bekjente" som styrer dem. Har du ikke fått med deg det?

Hva mitt bidrag til fellesskapet er er i diskusjonen i utgangspunktet irrelevant. Men dersom du lurer så kan jeg si at jeg alltid har arbeidet i privat sektor og alltid betalt en del skatt, nå mer enn noen sinne.

Du var den som påstod Musk var så skummel. Har du noen eksempler på hva han gjør som er så galt? Jeg har aldri selv vært noen spesiell tilhenger av mannen (ei heller hater), men når hylekoret som hylte positivt om hans bidrag til "miljøkrisen" plutselig går til å hate han fordi han har en annen politisk oppfatning enn de selv, samt står for ytringsfrihet fremfor knebling og munnkurv/tankepoliti, så må jeg flire litt for meg selv. Den "tolerante venstresiden" som de liker kalle seg, har alltid vært de som hindrer andre i å tenke, samt motsetter seg dialog. Og i disse dager mer enn noen sinne. Han blir attpåtil kalt Nazist på grunn av en håndgestikkulering. "Normale folk" har sluttet å tenke selv, men la seg lede av bilder og påstander, fremfor opplysninger og faktiske handlinger.

De færreste av motstanderene til Trump her i landet, er trolig klar over at han eksempelvis står for noe tilsvarende Norge sitt syn på eksempelvis abort og en del andre ting. Ei heller er de klar over at flere demokratiske stater i USA har abort lovlig opp til 9. måned.

leifen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Antall liker
    2.074
    Å effektivisere statlig sektor er alltid bra. Det koker over av eksempler der milliarder har blitt borte uten at det kan gjøres rede for. Eller at staten betaler enormt overprisede summer til firmaer med "bekjente" som styrer dem. Har du ikke fått med deg det?

Hva mitt bidrag til fellesskapet er er i diskusjonen i utgangspunktet irrelevant. Men dersom du lurer så kan jeg si at jeg alltid har arbeidet i privat sektor og alltid betalt en del skatt, nå mer enn noen sinne.

Du var den som påstod Musk var så skummel. Har du noen eksempler på hva han gjør som er så galt? Jeg har aldri selv vært noen spesiell tilhenger av mannen (ei heller hater), men når hylekoret som hylte positivt om hans bidrag til "miljøkrisen" plutselig går til å hate han fordi han har en annen politisk oppfatning enn de selv, samt står for ytringsfrihet fremfor knebling og munnkurv/tankepoliti, så må jeg flire litt for meg selv. Den "tolerante venstresiden" som de liker kalle seg, har alltid vært de som hindrer andre i å tenke, samt motsetter seg dialog. Og i disse dager mer enn noen sinne. Han blir attpåtil kalt Nazist på grunn av en håndgestikkulering. "Normale folk" har sluttet å tenke selv, men la seg lede av bilder og påstander, fremfor opplysninger og faktiske handlinger.

De færreste av motstanderene til Trump her i landet, er trolig klar over at han eksempelvis står for noe tilsvarende Norge sitt syn på eksempelvis abort og en del andre ting. Ei heller er de klar over at flere demokratiske stater i USA har abort lovlig opp til 9. måned.
    Hvor er det du henter denne "infoen"? Truth Social??

Rakerholm

Medlem
    Ble medlem
    21.11.2014
    Antall liker
    22
    Og her var så ennda en, som sterkt trengte til et "Specsavers"-besøk 😆
    Som forventet, tys det alltid til personangrep, fremfor fakta og dialog. Det slår aldri feil. Venstresiden er overhode ikke tolerant i det hele tatt. Saul Alinskys råd følges til punkt og prikke, og det er akkurat som om mobberene på barneskolen har våknet opp igjen i voksen alder.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    3.225
    Sted
    Bergen
    ^^^ja det blir nesten for meget, men fok ser det de vil se..

^^^^îgjen; effektivisering er bra, men hvordan vet du at det er milliarder av sløsing? Jeg håper du kan gi eksempler, feks her i Norge (jeg antar at du bor her) og aller best i usa som er saken kjerne i denne tråden/postene

Ditt bidrag til samfunnets nytte er absolutt ikke irrelevant siden du lett refererer til "korrupte statsansatte eller ineffektive eller sløser med skattebetslerenes bidrag til fellesskapet"
    Man kan i Norge lett nevne
    - fødsel, har foreldra sine bidratt så mye at din fødsel er er plus bidrag? Inklusive dersom det var hjemmfødsel
    - skolen, du gikk vel bane og ungdomsskole, er den betalt av deg og dine?
    - veien du kjører på, har du og din betalt fullt ut for den

og sånn kan lista gjøres lang som et vondt år. Dersom ditt bidrag ikke adderer opp så er det sløsing, eller?

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    3.225
    Sted
    Bergen
    Som forventet, tys det alltid til personangrep, fremfor fakta og dialog. Det slår aldri feil. Venstresiden er overhode ikke tolerant i det hele tatt. Saul Alinskys råd følges til punkt og prikke, og det er akkurat som om mobberene på barneskolen har våknet opp igjen i voksen alder.
    Hvor er dine egne fakta?
    Hvem er venstresiden her? Vet du noe jeg ikke vet om politisk ståsted?
    Vi kan godt fortsette slik; for meg ser det ut til den klassiske jeg tror (og tro skal man gjøre søndag kl 09-11) så meget, men vet så lite

leifen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Antall liker
    2.074
    Fremfor å komme med stråmenn, hva med å oppføre seg som et voksent menneske og fortelle hvilke påstander som er uriktige?
    Vennligst underbygg denne:

Rakerholm

Medlem
    Ble medlem
    21.11.2014
    Antall liker
    22
    Vennligst underbygg denne:
    Vil du endre ditt ståsted dersom jeg beviser at demokratiske stater har abort lovlig til 9. Måned, inkludert staten til Tim Walz? Jeg tviler. Fordi dere vil ikke vite av sånt. Hadde dere ønsket vite det, hadde dere allerde visst. Men slike ting er liksom ikke så viktig.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    3.225
    Sted
    Bergen
    ..
    ..
    Jeg synes måten en ikke folkevalgt opptrer på og går ut og sier opp folk uten hjemmelsgrunnlag bare fordi han synes og tror, slik det ser ut til du også gjør, er tegn på en mann med ondskap i sitt blod.
    Han bryter lover mht. tilgang til organisasjoner og systemer
    Han gir f i rettsordrer
    Han truer folk
    Han viser nazihilsen på offentlige opptreden
    Han bruker en stor motorsag for å vise kutt
    ++
    For meg er det tegn på en mann med vondskap i sinn og mente, og det er skummelt. Par det med sugerør i usa statskasse+kontroll over teknologi og sensur som nå blir innført i usa. Synes du dette er bygd på demokratiske prinsipper?

Du synes gjerne at dette er helt greit, jeg gjør ikke.

Hva musken og andre har gjort tidligere har intet å si, man blir hele tiden målt på sine handlinger i nuet.

Dersom Europa nå griper ballen så kan dette være historie om noen år og vi slipper å ase oss opp mot den drittskallen. Men inntil det skjer er hans indirekte påvirkning på verden gjennom den makten han har med trumpern meget skummel
    Og spesielt for Europa
    gjennom Ukraina
    og musken og trumperns elskovdans med putler

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn