Dette begynner å ligne på en bra inngang.Nå får vi se hvordan aksjemarkedet reagerer
|
Dette begynner å ligne på en bra inngang.Nå får vi se hvordan aksjemarkedet reagerer
Ja og man spådde rene armageddon her rundt superladernettverk som ville kollapse, men hei, superladerne er i beste velgående.Hva gjorde Musk forrige gang han var på jobb for Tesla og resultatene manglet? Om jeg husker riktig reduserte han bemanning tilsvarende nedgang.
Joda, ikke noe problem; jeg har solgt 3 stk Model S det siste året. Tok i snitt 3 dager å selge dem.Jeg bare håper selskapet lever ut levetiden på bilen min, å få solgt den får jeg ikke
Two brothers who are fighting Elon Musk’s artificial intelligence company xAI over its massive data center in Memphis, Tennessee, used to run its chatbot Grok. The facility is next to historically Black neighborhoods and is powered by 35 pollution-spewing methane gas turbines the company is using without legal permits. Musk says he wants to continue expanding the project.
![]()
“Scamming the City of Memphis”: Two Brothers Fighting Colossus, Elon Musk’s xAI Data Center
We speak with two brothers who are fighting Elon Musk’s artificial intelligence company xAI over its massive data center in Memphis, Tennessee, used to run its chatbot Grok. The facility is next to historically Black neighborhoods and is powered by 35 pollution-spewing methane gas turbines the...www.democracynow.org
Nei, og har minst to fiberrør liggende her på hushjørnetBor du langt fra folk siden du har Starlink ?
Men du har aldri lagt det inn i huset ?Nei, og har minst to fiberrør liggende her på hushjørnet
Nei hvorfor skulle jeg det? Dinotech nei takk på tiende året.Men du har aldri lagt det inn i huset ?
Det kunne jo vera praktisk i fall Musk vart uven med nokon. Lunefull type, verkar det som. Redundans kallar ein slikt.Nei hvorfor skulle jeg det? Dinotech nei takk på tiende året.
Jeg har Dinotech på attende året. Det har fungert helt knirkefritt med mindre latency og høyere hastighet enn det du har. Jeg slipper til og med å dille med en antenne.Nei hvorfor skulle jeg det? Dinotech nei takk på tiende året.
Stereotyper om Musk er medieskapte spør du meg. Han vil aldri ødelegge merkevarene sine med krumspring mot normalle forbrukere.Det kunne jo vera praktisk i fall Musk vart uven med nokon. Lunefull type, verkar det som. Redundans kallar ein slikt.
hvor desentralisert er dette systemet? Tenker evt som en backup løsningStereotyper om Musk er medieskapte spør du meg. Han vil aldri ødelegge merkevarene sine med krumspring mot normalle forbrukere.
Til info har Asko, Posten mfl Starlink for nettopp redundans til fiber. Strøm er alt man trenger så er man igang. Kan powere hele antennen med et batteri om du vil.
Jobbet et år fra hytta med 4g, det fungerte fint, men latency ble et problem i videokonferanser der man lå litt etter og det ble ofte avbrytelser når man begynte å snakke (man snakker i munnen på hverandre)Latency på Starlink er jeg med på, men jeg gamer ikke. Hastighet er oppskrytt. Hadde max 10mbits i 8 år med 4G bredbånd. Holdt til alle praktiske gjøremål, bortsett fra 4K TV hvor man må ha 15-20mbits for å se.
Du er sterk i troen. Det skal du ha.Stereotyper om Musk er medieskapte spør du meg. Han vil aldri ødelegge merkevarene sine med krumspring mot normalle forbrukere.
Nei, men lommeboka til folk bestemmer. Av nøyaktig samme grunn oppegående europeere i lederstillinger har valgt å avindustrialisere Europa. Full brukbart bredbånd hvor som helst til 399,-? Pausefunksjon for abonnementet på hytta? Hva er billigste bredbånd om man i hele tatt kan få det på hytta? Dobbelte pluss 20 laken i installasjonskostnad?Du er sterk i troen. Det skal du ha.
Starlink har sin misjon om du bor eller har hytte østenfor sol og vestenfor måne. Men billigst nett på hytta får du fra mobilabonnementet, som du (eller jobben) allerede betaler for.Nei, men lommeboka til folk bestemmer. Av nøyaktig samme grunn oppegående europeere i lederstillinger har valgt å avindustrialisere Europa. Full brukbart bredbånd hvor som helst til 399,-? Pausefunksjon for abonnementet på hytta? Hva er billigste bredbånd om man i hele tatt kan få det på hytta? Dobbelte pluss 20 laken i installasjonskostnad?
Vi har gått ifra lyse fiber til Telia 5g, funker greit, men det har vært oftere nedetid på nettet her enn lyse sitt fiber. Fem ganger på ca år. Er ikke mye, men føles mye.Det kunne jo vera praktisk i fall Musk vart uven med nokon. Lunefull type, verkar det som. Redundans kallar ein slikt.
Elles har eg registrert (ikkje her heime, eg er godt nøgd med fiber) at 5G ser ut til å fungera fint også, iallfall til lett hushaldningsbruk.
Stresstesten vil først skje når flere gjør som deg og velger Starlink. Som forbruker er det helt topp at han utfordrer duopolet vi har i Norge med svært kostbare internetløsninger.Starlink har fungert feilfritt i 2 år her.
Som nevnt, bor midt i byen. Delt mobilnett på hytta til 6-7 enheter funker ikke. Mobil har heller ikke fri datamengde. Og heller ikke riktig at jobben skal betale slikt privat forbruk etter min moral som jo er det er viktigste i denne tråden (betaler forøvrig egen mobil)Starlink har sin misjon om du bor eller har hytte østenfor sol og vestenfor måne. Men billigst nett på hytta får du fra mobilabonnementet, som du (eller jobben) allerede betaler for.
Telia 5G har max 500GB i måneden på et abonnement dobbelt så dyrt som Starlink. Funker derfor ikke, heller ikke for lommeboka.Vi har gått ifra lyse fiber til Telia 5g, funker greit, men det har vært oftere nedetid på nettet her enn lyse sitt fiber. Fem ganger på ca år. Er ikke mye, men føles mye.
Lyse har vært her tre ganger på døra for å få oss tilbake. Nå har de ikke monopol lenger.
Ole, genuint som, jobber du hos tesla?
Jess, det er riktig.Stresstesten vil først skje når flere gjør som deg og velger Starlink. Som forbruker er det helt topp at han utfordrer duopolet vi har i Norge med svært kostbare internetløsninger.
Fake news som Trump ville kalt det:
Dette er sikkert helt tilfeldig og har lite med ødeleggelse av merkevaren å gjøre.