Politikk, religion og samfunn Elon Musk

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• B

brunBar

Gjest
    Det irriterer meg at det blir insinuert at musk sin fraværelse fra tesla og fokus på doge er grunnen til dårlig resultat. Nei, han må selge seg ut og tesla må gå ut med pressemelding hvor de tar avstand fra musk

B

brunBar

Gjest
    fra the atlantic ovenfor:
    At most companies, it’d be long past time to show the CEO the door. But Tesla’s stock price is inextricably linked to Musk and his onetime image as Silicon Valley’s greatest living genius. Even if Musk were to move on, it’s unclear whether Tesla as a brand could recover, Robby DeGraff, an analyst at the research firm AutoPacific, told me. “I’m genuinely not convinced removing him would be enough,” DeGraff said.

Jeg bare håper selskapet lever ut levetiden på bilen min, å få solgt den får jeg ikke

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    4.313
    Hva gjorde Musk forrige gang han var på jobb for Tesla og resultatene manglet? Om jeg husker riktig reduserte han bemanning tilsvarende nedgang.

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    972
    Hva gjorde Musk forrige gang han var på jobb for Tesla og resultatene manglet? Om jeg husker riktig reduserte han bemanning tilsvarende nedgang.
    Ja og man spådde rene armageddon her rundt superladernettverk som ville kollapse, men hei, superladerne er i beste velgående.

KjellR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Antall liker
    3.559
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Alltids noen kløner som handler lopper.

Jeg hadde også kjøpt en brukt utgave av dritten - hvis prisen hadde vært svært lav. Så kunne jeg evt. kastet spetakkelet etter en stund - uten å gruble mer på det….

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    4.313
    Christina reveals how CEO Elon Musk treated her and other employees when they tried to raise multiple, serious safety and defect concerns with the vehicles.

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    4.313
    Miljøprofilen til Elon Musk høster nok ikke mange ekstrapoeng for hva han driver med i Memphis. Hvor han drifter X-AI med metangass turbiner.
    Two brothers who are fighting Elon Musk’s artificial intelligence company xAI over its massive data center in Memphis, Tennessee, used to run its chatbot Grok. The facility is next to historically Black neighborhoods and is powered by 35 pollution-spewing methane gas turbines the company is using without legal permits. Musk says he wants to continue expanding the project.

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    972
    Starlink henter flere og flere brukere. En stund har man fått satelittbredbånd ned til 399,- måneden, og nå får man også antennen gratis når man velger abonnementet til 569,- med 12 mnd bindingstid.

Har i 10 år sagt at fiber det nye kobbernettet vi hadde til fasttelefonene, og forsøpling av det offentlige rom med ledninger på kryss og tvers, gjerne 2-4 fiber inn til samme hustand.

Jeg er på 2. året med Starlink, før det 8 år med 4G.

IMG_1580.jpeg

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    3.445
    Sted
    Bergen
    Yepp yepp, og muskern får de beste skussmål for sin oppetid og support fra de som virkelig er avhengig av mobil nettforbindelse, dvs ikke tasturkrigere, betaling på ladestasjoner etc etc som vi døller med her på bjerget.

som skrevet før, jeg hadde ikke stolt på muskern et sekund, han hadde ikke fått lov til å nærme seg møkkafjøset engang

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    4.313
    Starlink sidene gir informasjon ned til vekt og størrelse på strømvorten. Men lykke til å finne informasjon om forventet hastighet. Det beste jeg finner er "nedprioritert data". Som jeg tolker at privatkunder med rimeligste abonnement kun får tilgang til ledig overkapasitet i nettet uten noen prioriteringer.

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    972
    Her er en måling fra akkurat nå. Hastigheten varierer generelt fra 50 til 350mbits.

Jeg skal rapportere hastigheten til det aller billigste abonnementet 5. mai når jeg bytter til det.

Starlink har fungert feilfritt i 2 år her.

IMG_1581.jpeg

kasol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Antall liker
    5.052
    Torget vurderinger
    4

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    6.037
    Sted
    Sunnmøre
    Nei hvorfor skulle jeg det? Dinotech nei takk på tiende året.
    Det kunne jo vera praktisk i fall Musk vart uven med nokon. Lunefull type, verkar det som. Redundans kallar ein slikt.

Elles har eg registrert (ikkje her heime, eg er godt nøgd med fiber) at 5G ser ut til å fungera fint også, iallfall til lett hushaldningsbruk.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.467
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    er jo veldig mye lagg med starlink virker det ut som, funker dårlig til gaming.
    Vurderte det selv, men når det kom 5gbit fiber tilgjengelig valgte jeg heller dette.

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    972
    Latency på Starlink er jeg med på, men jeg gamer ikke. Hastighet er oppskrytt. Hadde max 10mbits i 8 år med 4G bredbånd. Holdt til alle praktiske gjøremål, bortsett fra 4K TV hvor man må ha 15-20mbits for å se.

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    972
    Det kunne jo vera praktisk i fall Musk vart uven med nokon. Lunefull type, verkar det som. Redundans kallar ein slikt.
    Stereotyper om Musk er medieskapte spør du meg. Han vil aldri ødelegge merkevarene sine med krumspring mot normalle forbrukere.

Til info har Asko, Posten mfl Starlink for nettopp redundans til fiber. Strøm er alt man trenger så er man igang. Kan powere hele antennen med et batteri om du vil.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.467
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Stereotyper om Musk er medieskapte spør du meg. Han vil aldri ødelegge merkevarene sine med krumspring mot normalle forbrukere.

Til info har Asko, Posten mfl Starlink for nettopp redundans til fiber. Strøm er alt man trenger så er man igang. Kan powere hele antennen med et batteri om du vil.
    hvor desentralisert er dette systemet? Tenker evt som en backup løsning
    Må alt gjennom servere sentralt hos starlink (usa) ?

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.467
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Latency på Starlink er jeg med på, men jeg gamer ikke. Hastighet er oppskrytt. Hadde max 10mbits i 8 år med 4G bredbånd. Holdt til alle praktiske gjøremål, bortsett fra 4K TV hvor man må ha 15-20mbits for å se.
    Jobbet et år fra hytta med 4g, det fungerte fint, men latency ble et problem i videokonferanser der man lå litt etter og det ble ofte avbrytelser når man begynte å snakke (man snakker i munnen på hverandre)

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    972
    Du er sterk i troen. Det skal du ha.
    Nei, men lommeboka til folk bestemmer. Av nøyaktig samme grunn oppegående europeere i lederstillinger har valgt å avindustrialisere Europa. Full brukbart bredbånd hvor som helst til 399,-? Pausefunksjon for abonnementet på hytta? Hva er billigste bredbånd om man i hele tatt kan få det på hytta? Dobbelte pluss 20 laken i installasjonskostnad?

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    19.479
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Nei, men lommeboka til folk bestemmer. Av nøyaktig samme grunn oppegående europeere i lederstillinger har valgt å avindustrialisere Europa. Full brukbart bredbånd hvor som helst til 399,-? Pausefunksjon for abonnementet på hytta? Hva er billigste bredbånd om man i hele tatt kan få det på hytta? Dobbelte pluss 20 laken i installasjonskostnad?
    Starlink har sin misjon om du bor eller har hytte østenfor sol og vestenfor måne. Men billigst nett på hytta får du fra mobilabonnementet, som du (eller jobben) allerede betaler for.

B

brunBar

Gjest

Elles har eg registrert (ikkje her heime, eg er godt nøgd med fiber) at 5G ser ut til å fungera fint også, iallfall til lett hushaldningsbruk.
    Vi har gått ifra lyse fiber til Telia 5g, funker greit, men det har vært oftere nedetid på nettet her enn lyse sitt fiber. Fem ganger på ca år. Er ikke mye, men føles mye.

Lyse har vært her tre ganger på døra for å få oss tilbake. Nå har de ikke monopol lenger.

Ole, genuint som, jobber du hos tesla?

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    972
    Starlink har sin misjon om du bor eller har hytte østenfor sol og vestenfor måne. Men billigst nett på hytta får du fra mobilabonnementet, som du (eller jobben) allerede betaler for.
    Som nevnt, bor midt i byen. Delt mobilnett på hytta til 6-7 enheter funker ikke. Mobil har heller ikke fri datamengde. Og heller ikke riktig at jobben skal betale slikt privat forbruk etter min moral som jo er det er viktigste i denne tråden (betaler forøvrig egen mobil)

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    972
    Vi har gått ifra lyse fiber til Telia 5g, funker greit, men det har vært oftere nedetid på nettet her enn lyse sitt fiber. Fem ganger på ca år. Er ikke mye, men føles mye.

Lyse har vært her tre ganger på døra for å få oss tilbake. Nå har de ikke monopol lenger.

Ole, genuint som, jobber du hos tesla?
    Telia 5G har max 500GB i måneden på et abonnement dobbelt så dyrt som Starlink. Funker derfor ikke, heller ikke for lommeboka.

Jeg har sittet hver dag i 2 år på jobb (VPN) på Starlink uten avbrudd. Dette er hva som har overrasket meg mest, stabiliteten.

Nei, jobber ikke for Tesla og har ingen aksjer heller lengre. Handler mer om være litt motpol til all den ensformige Pink Noisen på repeat her

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    972
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn