- Ble medlem
- 23.03.2006
- Antall liker
- 10.827
Ser det ut som en and, går det som en and og kvekker det som en and er det helt sikkert en and. Hvor vanskelig kan det være?
Vanskelige linker du sender. Jeg leser mye fortolkninger, sinne og fordreininger av hva Musk gjør og skriver. Den siste famøse armhilsnen blir for meg et annet eksempel hvor man leter etter lupe for å ta mannen på noe, og kombinerer dette med andre mer eller mindre løsrevne sitater som kan passe med narrativet."Free speech absolutist" ovenfor høyreekstremister, går på "banning spree" om noen våger å kritisere ham selv.
Som formildende omstendighet, han bannet til slutt Kanye West etter at han begynte å selge t-skjorter med actual f..ing hakekors på.
Om dette faktisk er sant kan årsaken være den samme som gjør at demokratiske bedriftsledere annonserer på Fox. Faktum at plattformen har lettpåvirkelige brukere.Advertisers all returned to X (previously Twitter) a few months before the November 2024 election. 2024 X profits were $1.25 billion which was about double the highest adjusted EBITDA of Twitter which was in 2021 at $682 million.
Dessuten er det noen som snur kappen etter vinden. Det er satt opp et antall slike kollektbøsser rundt om hvor man kan stappe dollarsedler ned i trumps & musks lommer, mer eller mindre åpenlyst, i håp om gevinst senere. Lovene mot korrupsjon er i ferd med å avskaffes, statsadvokatene og etterforskerne som skulle gå etter økonomisk kriminalitet sparkes eller presses ut, og DoJ har gjort det krystallklart at eventuell håndhevelse kommer an på lojalitet til trumps “agenda” eller ikke. Da er det vel ganske tydelig hvilken vei vinden blåser, er det ikke?Om dette faktisk er sant kan årsaken være den samme som gjør at demokratiske bedriftsledere annonserer på Fox. Faktum at plattformen har lettpåvirkelige brukere.
Man trenger da ingen lupe, trenger ikke lete en gang.Vanskelige linker du sender. Jeg leser mye fortolkninger, sinne og fordreininger av hva Musk gjør og skriver. Den siste famøse armhilsnen blir for meg et annet eksempel hvor man leter etter lupe for å ta mannen på noe, og kombinerer dette med andre mer eller mindre løsrevne sitater som kan passe med narrativet.
Demokrati vs byråkrati, ja. Kontrollspørsmål: Når ble musk og minionene hans folkevalgt til noe som helst?Se gärna denna lilla video som jag tycker är väldigt bra och intressant. Är man som jag otroligt trött på vanlig media och dess vinklade rapportering så borde detta kunna upplysa många och kanske få någon att försöka se saken från andra vinklar. Detta gäller lika mycket Norge som Sverige eller andra länder.
Det jeg er så jävla trött på, er de gjøkhuene som om og om igjen kommer trekkende med beviselig feilaktige og/eller tungt høyrevridde "sannheter", og hevder seg lei av virkeligheten slik den er. Voks opp, og lær dere å leve med virkeligheten som den er og forhold dere til den! Det er helt innafor å ville endre politikken, men gjør det med redelige midler, for faen.Se gärna denna lilla video som jag tycker är väldigt bra och intressant. Är man som jag otroligt trött på vanlig media och dess vinklade rapportering så borde detta kunna upplysa många och kanske få någon att försöka se saken från andra vinklar. Detta gäller lika mycket Norge som Sverige eller andra länder.
Et lite lynkurs i det norske språkets iboende skönhet:Jajaja vad vet jag…
Varför löser inte ni krisen då som vet allt?
Vad mitt namn angår så kan väl inte jag något för att det är mina initialer
Märkliga människor
Der ligger jo demokratiets problem. Hvis man ikke forstår hvordan en rettsstat fungerer og mener at det hadde vært mye enklere med toppstyrt diktatur, så er det kunnskapsløse «oliktänkandet» nokså tvilsomme greier.Så tillhör man inte eliten och tänker som dom så ses man på som ”pakk”
Inte undra på att vissa blir sura när nån i arbetarklassen som inte är tillräckligt kompetent och bildad försöker bidra med oliktänkande![]()
Det er ikke sånn at hvis noen mener at 2+2=4 og andre mener at 2+2=6, så er begge synspunktene like gyldige og sannheten sikkert ligger et sted i mellom. Noen ganger er det faktisk sånn at hvis man ikke vet hva man snakker om er «oliktänkandet» bare okunnighet.Tack gode gud att det finns så kunniga människor i alla kategorier.
Synd bara att det ska va så svårt för vissa att se saker från olika perspektiv.
jag ser samma tendenser i alla trådar gudarna deltar i.
Demokrati vs byråkrati, ja. Kontrollspørsmål: Når ble musk og minionene hans folkevalgt til noe som helst?
Nei, bare om det komiske i å gjøre noe slags kontrast mellom «demokrati» og «byråkrati» når motorsagmassakren gjennomføres av enslags ukvalifisert byråkrat med diffuse ansvarsforhold og fullmakter.Så det er ingen andre enn folkevalgte som har oppgaver for statsapparatet er det det du mener eller har du samme kritikken mot norske statsråder som blir hentet inn for jobben?
Byråkrati er en forutsetning for at demokratiske beslutninger blir gjennomført i et samfunn med noe størrelse. Motsetningen er autokrati, hvor enkeltbeslutninger drives ovenfra etter enevoldskongens forgodtbefinnende, ofte som favorisering av autokratens familie/stamme/partimedlemmer og forfordeling av motstandere/minoriteter/opposisjonelle.Byråkrati (av fransk bureau «kontor» og gresk -κρατία kratía «styre») er en hierarkisk organisering av beslutningstaking der enkeltsaker behandles av saksbehandlere med nøye avgrenset beslutningsmyndighet etter et felles sett regler, og der alle ansatte («byråkrater») er ansvarlige overfor ledelsen for at beslutningene er i henhold til regelverket. Hensikten med byråkrati er å sikre likebehandling av like saker og stor grad av detaljkontroll fra ledelsen.
Nei, jeg er hverken konge eller gud, men i dagens situasjon har jeg begrenset tålmodighet med «low information voters» som ikke er i stand til å fatte hva som faktisk foregår rett foran nesen deres. Noen slike stemte til og med på galskapen i tro på at dette på en eller annen ville komme dem til gode. Suckers.Word. Du är kung. Jag ger mig. Ska inte störa muskhatarna mer![]()
I ein del tilfeller trur eg ikkje det er informasjonen det står på, men heller at folk er for feige til å stå for det ein meiner. Heller koma med ein haug med forsvar i staden for å faktisk innrømme at dei er tilhengjar av ei fascistisk maktovertaking.Nei, jeg er hverken konge eller gud, men i dagens situasjon har jeg begrenset tålmodighet med «low information voters» som ikke er i stand til å fatte hva som faktisk foregår rett foran nesen deres. Noen slike stemte til og med på galskapen i tro på at dette på en eller annen ville komme dem til gode. Suckers.
At du hverken er konge eller gud, må gudene vite, men at du er en arrogant elitist med klokketro på egen fortreffelighet - som viser absolutt forakt for alleNei, jeg er hverken konge eller gud, men i dagens situasjon har jeg begrenset tålmodighet med «low information voters» som ikke er i stand til å fatte hva
som faktisk foregår rett foran nesen deres. Noen slike stemte til og med på galskapen i tro på at dette på en eller annen ville komme dem til gode. Suckers.
Dette må vel være en av ti på topp i å ta personen i stedet for saken(e). Begredelig.At du hverken er konge eller gud, må gudene vite, men at du er en arrogant elitist med klokketro på egen fortreffelighet - som viser absolutt forakt for alle
som er uenige med deg - er åpenbart for alle å se. Du hadde passet rett inn i det Demokratiske partiet med resten av dem som anseer seg selv som eliten,
men som ikke har skjønt at det er nettopp den ovenfraognedinnstillingen de har til almuen som i stor grad har vært medvirkende årsak til at de taper valg
og nå er mindre populære enn noen gang i historien...
Jeg vil påstå at en amerikansk velger som bare får med seg en hundredel av det du får med deg - men som får med seg nyheter fra begge sider - er langt
bedre informert enn deg som har doktorgrad i alle "faktaene" som de sedvanlige propagandamediene gir oss. Tilliten til mediene er på en all time low.
Vis vedlegget 1097936
Kanskje det ikke er den amerikanske almuen som er lavinformert - men at det er du som er feilinformert?
Right.Jeg vil påstå at en amerikansk velger som bare får med seg en hundredel av det du får med deg - men som får med seg nyheter fra begge sider - er langt
bedre informert enn deg som har doktorgrad i alle "faktaene" som de sedvanlige propagandamediene gir oss. Tilliten til mediene er på en all time low.
Ja, og vi har passert punktet hvor dette er et akademisk interessant fenomen for lenge siden. Nå er det i ferd med å bli blodig alvor, igjen. Tiden for å vise «forståelse» er også forbi. Da får man starte med å kalle ting ved sitt rette navn.l min ungdom så var det uforståelig at noen valgte å bli brunskjorter.
Nå, I voksen alder ser jeg det skjer rett i front av meg![]()
... i motsetning til dette inlegget, der du går til angrep på meg - og ikke saken? Eller deDette må vel være en av ti på topp i å ta personen i stedet for saken(e). Begredelig.
Javel. Hva var det du ikke forsto? Eller mente du noe annet med "gromsete" enn denMen ikke overrasket. Svært grumsete innlegg.
Jeg som trodde jeg hadde vært klar med mine meninger fra dag en. Men det hadde værtMen standpunktene dine kommer klarere og klarere fram som tiden går. "Alt" stemmer.
Jada, Antifa og BLM og KKK som stormtropper for det Demokratiske partiet er forferdelige organisasjoner menl min ungdom så var det uforståelig at noen valgte å bli brunskjorter.
Nå, I voksen alder ser jeg det skjer rett i front av meg![]()
Nei, bare om det komiske i å gjøre noe slags kontrast mellom «demokrati» og «byråkrati» når motorsagmassakren gjennomføres av enslags ukvalifisert byråkrat med diffuse ansvarsforhold og fullmakter.
byråkrat – Store norske leksikon
En byråkrat er funksjonær innenfor et byråkrati. En byråkrat er også en statsansatt eller tjenesteperson i offentlig sektor. For eksempel har man karriere som byråkrat hvis man jobber som funksjonær eller tjenesteperson i et departement, direktorat eller foretak med statlig eierskap.snl.no
![]()
Byråkrati – Wikipedia
no.wikipedia.org
Byråkrati er en forutsetning for at demokratiske beslutninger blir gjennomført i et samfunn med noe størrelse. Motsetningen er autokrati, hvor enkeltbeslutninger drives ovenfra etter enevoldskongens forgodtbefinnende, ofte som favorisering av autokratens familie/stamme/partimedlemmer og forfordeling av motstandere/minoriteter/opposisjonelle.
Det er klart at wannabe diktatorer må rydde bort byråkratiet, a.k.a. the deep state. Likhet for loven og forutsigbar regelanvendelse - det kan vi ikke ha noe av! Det strider mot hele konseptet med å belønne lojalitet gjennom straffefrihet for korrupsjon, og å bruke makten til hevnaksjoner mot reelle og innbilte motstandere. Retribution!
Nei. Hva har det med den påståtte motsetningen mellom demokrati og byråkrati å gjøre?Litt som internt i høyre
Poenget er greit nok - og ja, en forutsetning for, men ingen garanti for at det fungerer og utøves - i henhold til.Poenget er fortsatt at et regelstyrt embedsverk er en forutsetning for å kunne forvalte demokratiske beslutninger, slik at like saker behandles likt uten trynefaktor. Likhet for loven, pålitelig og forutsigbart.
Argumenter var du ikke spesielt god på....Word. Du är kung. Jag ger mig. Ska inte störa muskhatarna mer![]()
Sarah Palins uforglemmelige argument som VP-kandidat i sin tid var at redneck-idioter som henne selv var underrepresentert i styre og stell. Nå synes jeg den innkvoteringen har gått mer enn langt nok allerede.Ja, det er jo fritt frem å komme med argumenter og noe som underbygger dem. De har bare en lei tendens til å bli avfeid med fakta, ren hersketeknikk det der.
For ordens skyld: Jeg regner meg som erkekonservativ høyremann, tidligere leder for Høyres studentorganisasjon (da Norges Konservative Studentforbund) og medlem av partiets sentralstyre, dessuten med forsvarsbakgrunn. I Sverige brukte jeg å omgås diverse Moderatare/MUF’are den gangen jeg var aktiv politiker.Detta borde jag förstått, _jag klampade rakt in i VÄNSTERNS rike utan att vara förberedd![]()
Ingen blåtira fra min hånd; jeg er fullstendig ikke-voldelig.Hej igen.
Jag vill bara beklaga att jag gick rakt in i denna tråden utan att läsa in mig ordentligt först-my bad.
Jag har funderat ett par dagar nu över-varför detta hatiska tonläge?.. tänkte först att det kanske finns människor som bara är konstiga och eleka.-Nästan lite extremistiska. hmmm
Detta borde jag förstått, _jag klampade rakt in i VÄNSTERNS rike utan att vara förberedd
Vilken tur att jag inte gjorde det IRL...det hade kunnat sluta med näsblod och blåöga för mig...hugaliga!
Att jag skulle va så dum trodde jag inte...komma med nåt så dumt som demokrati över blocken... det går ju inte.
Men men,gjort är gjort... jag har lärt mig en läxa nu: försök aldrig dela åsikter med vänsterblocket! om man inte står där själv.
Då riskerar man att bli kallad obildad och dum. -till och med för högerpakk! Redan där borde jag fattat.
Inte för att jag bryr mig överhuvudtaget, men det kan bli en varning för andra som kanske tror sig till att lufta sina tankar..
Jag ska inte offra någon mer tid här. Lovar! ska inte ens titta inom.
Men lycka till i kampen killar... Världen behöver er! Kanske?
Tull og tøys.Se gärna denna lilla video som jag tycker är väldigt bra och intressant. Är man som jag otroligt trött på vanlig media och dess vinklade rapportering så borde detta kunna upplysa många och kanske få någon att försöka se saken från andra vinklar. Detta gäller lika mycket Norge som Sverige eller andra länder.