Politikk, religion og samfunn Elon Musk

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    903
    "Free speech absolutist" ovenfor høyreekstremister, går på "banning spree" om noen våger å kritisere ham selv.

Som formildende omstendighet, han bannet til slutt Kanye West etter at han begynte å selge t-skjorter med actual f..ing hakekors på.
    Vanskelige linker du sender. Jeg leser mye fortolkninger, sinne og fordreininger av hva Musk gjør og skriver. Den siste famøse armhilsnen blir for meg et annet eksempel hvor man leter etter lupe for å ta mannen på noe, og kombinerer dette med andre mer eller mindre løsrevne sitater som kan passe med narrativet.

Musk har hele tiden vært klar på å tillate alt som er innefor amerikansk lovgivning. Og han ønsker jo å tjene penger på X så endel er sikkert ment som brannfakler nettopp for skape blest. Og han lykkes, X tjente i 2024 penger som aldri før.

Advertisers all returned to X (previously Twitter) a few months before the November 2024 election. 2024 X profits were $1.25 billion which was about double the highest adjusted EBITDA of Twitter which was in 2021 at $682 million.

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    3.747
    Advertisers all returned to X (previously Twitter) a few months before the November 2024 election. 2024 X profits were $1.25 billion which was about double the highest adjusted EBITDA of Twitter which was in 2021 at $682 million.
    Om dette faktisk er sant kan årsaken være den samme som gjør at demokratiske bedriftsledere annonserer på Fox. Faktum at plattformen har lettpåvirkelige brukere.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    42.012
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Om dette faktisk er sant kan årsaken være den samme som gjør at demokratiske bedriftsledere annonserer på Fox. Faktum at plattformen har lettpåvirkelige brukere.
    Dessuten er det noen som snur kappen etter vinden. Det er satt opp et antall slike kollektbøsser rundt om hvor man kan stappe dollarsedler ned i trumps & musks lommer, mer eller mindre åpenlyst, i håp om gevinst senere. Lovene mot korrupsjon er i ferd med å avskaffes, statsadvokatene og etterforskerne som skulle gå etter økonomisk kriminalitet sparkes eller presses ut, og DoJ har gjort det krystallklart at eventuell håndhevelse kommer an på lojalitet til trumps “agenda” eller ikke. Da er det vel ganske tydelig hvilken vei vinden blåser, er det ikke?

Til de som drømte om en omfordeling fra de 10 % rikeste til de andre 90 %: Dream on. Suckers. One born every minute.

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    13.335
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Vanskelige linker du sender. Jeg leser mye fortolkninger, sinne og fordreininger av hva Musk gjør og skriver. Den siste famøse armhilsnen blir for meg et annet eksempel hvor man leter etter lupe for å ta mannen på noe, og kombinerer dette med andre mer eller mindre løsrevne sitater som kan passe med narrativet.
    Man trenger da ingen lupe, trenger ikke lete en gang.

Om ikke det er helt opplagt hvem Musk er og hva han står for er man antagelig litt i overkant opptatt av å «tenke sjøl».

pak.k

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Antall liker
    179
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Se gärna denna lilla video som jag tycker är väldigt bra och intressant. Är man som jag otroligt trött på vanlig media och dess vinklade rapportering så borde detta kunna upplysa många och kanske få någon att försöka se saken från andra vinklar. Detta gäller lika mycket Norge som Sverige eller andra länder.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    42.012
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Se gärna denna lilla video som jag tycker är väldigt bra och intressant. Är man som jag otroligt trött på vanlig media och dess vinklade rapportering så borde detta kunna upplysa många och kanske få någon att försöka se saken från andra vinklar. Detta gäller lika mycket Norge som Sverige eller andra länder.
    Demokrati vs byråkrati, ja. Kontrollspørsmål: Når ble musk og minionene hans folkevalgt til noe som helst?

Sist redigert:

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    12.180
    Det jeg er så jävla trött på, er de gjøkhuene som om og om igjen kommer trekkende med beviselig feilaktige og/eller tungt høyrevridde "sannheter", og hevder seg lei av virkeligheten slik den er. Voks opp, og lær dere å leve med virkeligheten som den er og forhold dere til den! Det er helt innafor å ville endre politikken, men gjør det med redelige midler, for faen.
    I Norge har vi en historie med folk som valgte feil side forrige gang dette skjedde, og nå ser vi den samme forbanna driten tyte fram igjen!!!

(Tillegg. Nicket til vedkommende som la inn innlegget jeg besvarte, er betegnende nok. Bare et punktum for mye, slik jeg ser det.)

Sist redigert:

pak.k

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Antall liker
    179
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Jajaja vad vet jag…
    Varför löser inte ni krisen då som vet allt?
    Vad mitt namn angår så kan väl inte jag något för att det är mina initialer 😞
    Märkliga människor

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    42.012
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jajaja vad vet jag…
    Varför löser inte ni krisen då som vet allt?
    Vad mitt namn angår så kan väl inte jag något för att det är mina initialer 😞
    Märkliga människor
    Et lite lynkurs i det norske språkets iboende skönhet:

Du bør også se over läroplanen i samfunnsfag, særlig delene om maktfordelingsprinsippet, hvordan dette sikrer borgernes frihet og demokrati, og hvordan et velfungerende embedsverk («byråkrati») iverksetter beslutningene og håndhever spillereglene som er demokratisk bestemt, uten politisk favorisering eller hevnaksjoner. Korrupsjon er gift for demokratiet.

Sist redigert:

pak.k

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Antall liker
    179
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Så tillhör man inte eliten och tänker som dom så ses man på som ”pakk”
    Inte undra på att vissa blir sura när nån i arbetarklassen som inte är tillräckligt kompetent och bildad försöker bidra med oliktänkande 😳

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    42.012
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Så tillhör man inte eliten och tänker som dom så ses man på som ”pakk”
    Inte undra på att vissa blir sura när nån i arbetarklassen som inte är tillräckligt kompetent och bildad försöker bidra med oliktänkande 😳
    Der ligger jo demokratiets problem. Hvis man ikke forstår hvordan en rettsstat fungerer og mener at det hadde vært mye enklere med toppstyrt diktatur, så er det kunnskapsløse «oliktänkandet» nokså tvilsomme greier.

Om man argumenterer for noe sånt bør man forvente motargumenter og forholdsvis tydelig tilbakemelding om forskjellen på demokrati og pøbelvelde, rettsstat og autokrati. Om du virkelig ikke forstår bedre er det ditt problem.

Tips: En forskjell på demokrati og pøbelvelde er at demokratiet også ivaretar mindretallets interesser. Demokratiet er ikke et flertallsdiktatur. «Byråkratiets» oppgave er å se til at demokratisk bestemte lover håndheves likt og at minoriteter ikke trampes ned. Pøbelen sliter litt med et sånt konsept.

Sist redigert:

pak.k

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Antall liker
    179
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Tack gode gud att det finns så kunniga människor i alla kategorier.
    Synd bara att det ska va så svårt för vissa att se saker från olika perspektiv.
    jag ser samma tendenser i alla trådar gudarna deltar i.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    42.012
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Tack gode gud att det finns så kunniga människor i alla kategorier.
    Synd bara att det ska va så svårt för vissa att se saker från olika perspektiv.
    jag ser samma tendenser i alla trådar gudarna deltar i.
    Det er ikke sånn at hvis noen mener at 2+2=4 og andre mener at 2+2=6, så er begge synspunktene like gyldige og sannheten sikkert ligger et sted i mellom. Noen ganger er det faktisk sånn at hvis man ikke vet hva man snakker om er «oliktänkandet» bare okunnighet.

Live with it. Eller les en bok om temaet.

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.093
    Torget vurderinger
    1
    Demokrati vs byråkrati, ja. Kontrollspørsmål: Når ble musk og minionene hans folkevalgt til noe som helst?

Så det er ingen andre enn folkevalgte som har oppgaver for statsapparatet er det det du mener eller har du samme kritikken mot norske statsråder som blir hentet inn for jobben?

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    42.012
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Så det er ingen andre enn folkevalgte som har oppgaver for statsapparatet er det det du mener eller har du samme kritikken mot norske statsråder som blir hentet inn for jobben?
    Nei, bare om det komiske i å gjøre noe slags kontrast mellom «demokrati» og «byråkrati» når motorsagmassakren gjennomføres av enslags ukvalifisert byråkrat med diffuse ansvarsforhold og fullmakter.

Byråkrati (av fransk bureau «kontor» og gresk -κρατία kratía «styre») er en hierarkisk organisering av beslutningstaking der enkeltsaker behandles av saksbehandlere med nøye avgrenset beslutningsmyndighet etter et felles sett regler, og der alle ansatte («byråkrater») er ansvarlige overfor ledelsen for at beslutningene er i henhold til regelverket. Hensikten med byråkrati er å sikre likebehandling av like saker og stor grad av detaljkontroll fra ledelsen.
    Byråkrati er en forutsetning for at demokratiske beslutninger blir gjennomført i et samfunn med noe størrelse. Motsetningen er autokrati, hvor enkeltbeslutninger drives ovenfra etter enevoldskongens forgodtbefinnende, ofte som favorisering av autokratens familie/stamme/partimedlemmer og forfordeling av motstandere/minoriteter/opposisjonelle.

Det er klart at wannabe diktatorer må rydde bort byråkratiet, a.k.a. the deep state. Likhet for loven og forutsigbar regelanvendelse - det kan vi ikke ha noe av! Det strider mot hele konseptet med å belønne lojalitet gjennom straffefrihet for korrupsjon, og å bruke makten til hevnaksjoner mot reelle og innbilte motstandere. Retribution!

Sist redigert:

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    42.012
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Word. Du är kung. Jag ger mig. Ska inte störa muskhatarna mer🤣
    Nei, jeg er hverken konge eller gud, men i dagens situasjon har jeg begrenset tålmodighet med «low information voters» som ikke er i stand til å fatte hva som faktisk foregår rett foran nesen deres. Noen slike stemte til og med på galskapen i tro på at dette på en eller annen ville komme dem til gode. Suckers.

palmaris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Antall liker
    1.424
    Torget vurderinger
    1
    Nei, jeg er hverken konge eller gud, men i dagens situasjon har jeg begrenset tålmodighet med «low information voters» som ikke er i stand til å fatte hva som faktisk foregår rett foran nesen deres. Noen slike stemte til og med på galskapen i tro på at dette på en eller annen ville komme dem til gode. Suckers.
    I ein del tilfeller trur eg ikkje det er informasjonen det står på, men heller at folk er for feige til å stå for det ein meiner. Heller koma med ein haug med forsvar i staden for å faktisk innrømme at dei er tilhengjar av ei fascistisk maktovertaking.

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    2.926
    Sted
    Kongsberg
    Nei, jeg er hverken konge eller gud, men i dagens situasjon har jeg begrenset tålmodighet med «low information voters» som ikke er i stand til å fatte hva
    som faktisk foregår rett foran nesen deres. Noen slike stemte til og med på galskapen i tro på at dette på en eller annen ville komme dem til gode. Suckers.
    At du hverken er konge eller gud, må gudene vite, men at du er en arrogant elitist med klokketro på egen fortreffelighet - som viser absolutt forakt for alle
    som er uenige med deg - er åpenbart for alle å se. Du hadde passet rett inn i det Demokratiske partiet med resten av dem som anseer seg selv som eliten,
    men som ikke har skjønt at det er nettopp den ovenfraognedinnstillingen de har til almuen som i stor grad har vært medvirkende årsak til at de taper valg
    og nå er mindre populære enn noen gang i historien...

Jeg vil påstå at en amerikansk velger som bare får med seg en hundredel av det du får med deg - men som får med seg nyheter fra begge sider - er langt
    bedre informert enn deg som har doktorgrad i alle "faktaene" som de sedvanlige propagandamediene gir oss. Tilliten til mediene er på en all time low.
    5883.jpeg
    Kanskje det ikke er den amerikanske almuen som er lavinformert - men at det er du som er feilinformert?

Elmer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Antall liker
    2.925
    At du hverken er konge eller gud, må gudene vite, men at du er en arrogant elitist med klokketro på egen fortreffelighet - som viser absolutt forakt for alle
    som er uenige med deg - er åpenbart for alle å se. Du hadde passet rett inn i det Demokratiske partiet med resten av dem som anseer seg selv som eliten,
    men som ikke har skjønt at det er nettopp den ovenfraognedinnstillingen de har til almuen som i stor grad har vært medvirkende årsak til at de taper valg
    og nå er mindre populære enn noen gang i historien...

Jeg vil påstå at en amerikansk velger som bare får med seg en hundredel av det du får med deg - men som får med seg nyheter fra begge sider - er langt
    bedre informert enn deg som har doktorgrad i alle "faktaene" som de sedvanlige propagandamediene gir oss. Tilliten til mediene er på en all time low.
    Vis vedlegget 1097936
    Kanskje det ikke er den amerikanske almuen som er lavinformert - men at det er du som er feilinformert?
    Dette må vel være en av ti på topp i å ta personen i stedet for saken(e). Begredelig.

Men ikke overrasket. Svært grumsete innlegg. Men standpunktene dine kommer klarere og klarere fram som tiden går. "Alt" stemmer.

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    13.335
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Right.

Og tilliten til alle de andre er på en all time high. Så lenge det er en kontradiksjon er det gull, alle som kan tenke sjøl skjønner visst det.

Fritt frem for JFK Jr, Alex Jones og Tenet Media.

Du kunne jo dele saklige synspunkter sånn at «begge sider» blir belyst. Det bør nok være noe mer enn en som kommer med udokumenterbare (og ofte lette å motbevise) påstander på youtube dog.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    42.012
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    l min ungdom så var det uforståelig at noen valgte å bli brunskjorter.
    Nå, I voksen alder ser jeg det skjer rett i front av meg 🙁
    Ja, og vi har passert punktet hvor dette er et akademisk interessant fenomen for lenge siden. Nå er det i ferd med å bli blodig alvor, igjen. Tiden for å vise «forståelse» er også forbi. Da får man starte med å kalle ting ved sitt rette navn.

1739693400688.png

1739694498042.jpeg

Sist redigert:

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    2.926
    Sted
    Kongsberg
    Dette må vel være en av ti på topp i å ta personen i stedet for saken(e). Begredelig.
    ... i motsetning til dette inlegget, der du går til angrep på meg - og ikke saken? Eller de
    tusenvis av gangene der Trumphaterne har gått til personangrep på dem som nekter
    å gå i takt. Det var jo dette med flis og bjelke da, som tidenes mest kjente snekker så
    genialt påpekte...

Men ikke overrasket. Svært grumsete innlegg.
    Javel. Hva var det du ikke forsto? Eller mente du noe annet med "gromsete" enn den
    tradisjonelle betydningen uklar?

Men standpunktene dine kommer klarere og klarere fram som tiden går. "Alt" stemmer.
    Jeg som trodde jeg hadde vært klar med mine meninger fra dag en. Men det hadde vært
    interessant å høre hva du har kommet fram til at jeg virkelig mener - i en tid der alle tydligvis
    kan lese andres tanker...

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    2.926
    Sted
    Kongsberg
    l min ungdom så var det uforståelig at noen valgte å bli brunskjorter.
    Nå, I voksen alder ser jeg det skjer rett i front av meg 🙁
    Jada, Antifa og BLM og KKK som stormtropper for det Demokratiske partiet er forferdelige organisasjoner men
    de kommer ikke i nærheten av ondskapen til brunskjortene i SA. En annen ting som gjør sammenligningen med
    brunskjortene i SA feil, er at organisasjonen og deres leder Ernst Røhm praktisk talt ble utradert av Hitler og hans
    egne stormtropper i SS i "De lange knivers natt" i 1934. Så SA ble IKKE betraktet som en "forbryterst organisasjon"
    av Nurenbergprosessen... Men jeg forsto godt at du mente brunskjorter i betydning Nazister. Ingen i dag kan matche
    ondskapen til Nazistene, kanskje med unntak av islamistiske organisasjoner som IS og Hamas...

Da er det vel mer på sin plass å sammenligne dem med de italienske svartskjortene. Litt ironisk da at Antifa
    står for antifasister ;)

Sist redigert:

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.093
    Torget vurderinger
    1
    Nei, bare om det komiske i å gjøre noe slags kontrast mellom «demokrati» og «byråkrati» når motorsagmassakren gjennomføres av enslags ukvalifisert byråkrat med diffuse ansvarsforhold og fullmakter.

Byråkrati er en forutsetning for at demokratiske beslutninger blir gjennomført i et samfunn med noe størrelse. Motsetningen er autokrati, hvor enkeltbeslutninger drives ovenfra etter enevoldskongens forgodtbefinnende, ofte som favorisering av autokratens familie/stamme/partimedlemmer og forfordeling av motstandere/minoriteter/opposisjonelle.

Det er klart at wannabe diktatorer må rydde bort byråkratiet, a.k.a. the deep state. Likhet for loven og forutsigbar regelanvendelse - det kan vi ikke ha noe av! Det strider mot hele konseptet med å belønne lojalitet gjennom straffefrihet for korrupsjon, og å bruke makten til hevnaksjoner mot reelle og innbilte motstandere. Retribution!

Litt som internt i høyre

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    42.012
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Litt som internt i høyre
    Nei. Hva har det med den påståtte motsetningen mellom demokrati og byråkrati å gjøre?

Poenget er fortsatt at et regelstyrt embedsverk er en forutsetning for å kunne forvalte demokratiske beslutninger, slik at like saker behandles likt uten trynefaktor. Likhet for loven, pålitelig og forutsigbart. Motsetningen er autokrati, toppstyrt etter innfallsmetoden og vidåpent for nepotisme og korrupsjon av alle slag.

Det er ikke tilfeldig at trump&musk ser «byråkratiet» som en hovedfiende som må elimineres av hensyn til «agendaen» deres.

Sist redigert:

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.435
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Poenget er fortsatt at et regelstyrt embedsverk er en forutsetning for å kunne forvalte demokratiske beslutninger, slik at like saker behandles likt uten trynefaktor. Likhet for loven, pålitelig og forutsigbart.
    Poenget er greit nok - og ja, en forutsetning for, men ingen garanti for at det fungerer og utøves - i henhold til.
    Det finnes det jo utallige eksempler på.

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.656
    Torget vurderinger
    49
    Folk får jo akkurat det de stemte på.
    Meningsmålingene tyder på at de er veldig fornøyd.
    At de på andre siden er misfornøyde er jo naturlig.
    Selvinnsikt er det verre med, de fortsetter i akkurat samme mønster, og godt er det da blir de ikke gjenvalg.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    42.012
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ja, det er jo fritt frem å komme med argumenter og noe som underbygger dem. De har bare en lei tendens til å bli avfeid med fakta, ren hersketeknikk det der.
    Sarah Palins uforglemmelige argument som VP-kandidat i sin tid var at redneck-idioter som henne selv var underrepresentert i styre og stell. Nå synes jeg den innkvoteringen har gått mer enn langt nok allerede.

pak.k

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Antall liker
    179
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Hej igen.
    Jag vill bara beklaga att jag gick rakt in i denna tråden utan att läsa in mig ordentligt först-my bad.
    Jag har funderat ett par dagar nu över-varför detta hatiska tonläge?.. tänkte först att det kanske finns människor som bara är konstiga och eleka.-Nästan lite extremistiska. hmmm:unsure:
    Detta borde jag förstått, _jag klampade rakt in i VÄNSTERNS rike utan att vara förberedd:oops:
    Vilken tur att jag inte gjorde det IRL...det hade kunnat sluta med näsblod och blåöga för mig...hugaliga!
    Att jag skulle va så dum trodde jag inte...komma med nåt så dumt som demokrati över blocken... det går ju inte.
    Men men,gjort är gjort... jag har lärt mig en läxa nu: försök aldrig dela åsikter med vänsterblocket! om man inte står där själv.
    Då riskerar man att bli kallad obildad och dum. -till och med för högerpakk! Redan där borde jag fattat.
    Inte för att jag bryr mig överhuvudtaget, men det kan bli en varning för andra som kanske tror sig till att lufta sina tankar..
    Jag ska inte offra någon mer tid här. Lovar! ska inte ens titta inom.
    Men lycka till i kampen killar... Världen behöver er! Kanske?

Sist redigert:

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    42.012
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Detta borde jag förstått, _jag klampade rakt in i VÄNSTERNS rike utan att vara förberedd:oops:
    For ordens skyld: Jeg regner meg som erkekonservativ høyremann, tidligere leder for Høyres studentorganisasjon (da Norges Konservative Studentforbund) og medlem av partiets sentralstyre, dessuten med forsvarsbakgrunn. I Sverige brukte jeg å omgås diverse Moderatare/MUF’are den gangen jeg var aktiv politiker.

Hvis du synes dette er “vänstern”, til og med i all caps, foreslår jeg at du stikker en finger i jorden og finner ut hvor ditt eget standpunkt (i det minste det standpunktet du viderebringer her) befinner seg i landskapet.

Sist redigert:

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    12.180
    Hej igen.
    Jag vill bara beklaga att jag gick rakt in i denna tråden utan att läsa in mig ordentligt först-my bad.
    Jag har funderat ett par dagar nu över-varför detta hatiska tonläge?.. tänkte först att det kanske finns människor som bara är konstiga och eleka.-Nästan lite extremistiska. hmmm:unsure:
    Vilken tur att jag inte gjorde det IRL...det hade kunnat sluta med näsblod och blåöga för mig...hugaliga!
    Att jag skulle va så dum trodde jag inte...komma med nåt så dumt som demokrati över blocken... det går ju inte.
    Men men,gjort är gjort... jag har lärt mig en läxa nu: försök aldrig dela åsikter med vänsterblocket! om man inte står där själv.
    Då riskerar man att bli kallad obildad och dum. -till och med för högerpakk! Redan där borde jag fattat.
    Inte för att jag bryr mig överhuvudtaget, men det kan bli en varning för andra som kanske tror sig till att lufta sina tankar..
    Jag ska inte offra någon mer tid här. Lovar! ska inte ens titta inom.
    Men lycka till i kampen killar... Världen behöver er! Kanske?
    Ingen blåtira fra min hånd; jeg er fullstendig ikke-voldelig.
    Men deler gjerne ut verbale svingslag til de som åpenlyst støtter fascisme og tilliggende herligheter.

Livet er for verdifullt til å kjøre det katastrofale eksperimentet enda en gang.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    8.578
    Sted
    Holmestrand
    Tull og tøys.
    MAGA, Trump, Musk og DOGE truer definitivt demokrati og frihet.
    Det er hele greia.

For de som ikke helt forstår hvordan samfunnet fungerer,
    så er byråkratiet det som får politikken til å skje.

Hva er byråkrati enkelt forklart?
    Byråkrati er en betegnelse på hele eller deler av den offentlige forvaltningen. Byråkratiet setter ut i livet de beslutningene som politikerne vedtar. Ordet byråkrati kan også bli brukt om administrasjonen av andre organisasjoner som for eksempel større selskaper i det private næringslivet.

Med andre ord, så er byråkratiet en del av demokratiet.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn