EMC 1 cd-spiller - Klar referanse!

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Da er det bare å stille seg først i køen når du skal selge den  ;D
Kødd ;D, men mulig det etter hvert, fikk Twindac'en min med batteridrift i dag :D
 

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Innlegg
1.235
Antall liker
306
Torget vurderinger
1
Join The Club 8)
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.675
Sted
Hølen
De fleste som traffikerer disse sidene har opplevd å savne utstyr man eide en gang i historien og som man av en eller annen lettere forrykt årsak kvittet seg med...EMC 1 er et sånt produkt for meg..Den fortjener uhemmet ros for sin musikalitet,sin spilleglede,sin oppløsnig ,sin bassrespons og sin dynamikk..Jeg opplevde i sin tid at EMC 1 i optimalt oppsatt ur-versjon fulgte den myteomspundne Linn CD12 til døren og vel så det..Selvfølgelig finnes det ekstremt oppegående alternativer, men tenk et øyeblikk over at denne spilleren ble lansert høsten 1998,og den biter jaggy brukbart fra seg enda...."Food for thought"
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.262
Antall liker
6.635
For å si det slik:

Jo, jeg likte Capitolen veldig godt.
Jeg kunne fort bli vant med den veloppløste og ltt "laidbacke" lydsignaturen.

Men for meg er pondus og RASKHET/TEMPO i de nedre oktaver alfa og omega.
Du får komme og høre den laidbacke spilleren spille fra den siste laidbacke cd'n av katie melua fra den nye laidbacke sweetspotstolen min en gang. ;)

Pondus og raskhet/tempo? Er det en fotballgal tegneserieantihelt fra Bergen du snakker om?  ;D
 

Solo

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.01.2003
Innlegg
1.011
Antall liker
20
Torget vurderinger
2
hva med dacn, gir den 90% av emc1 som abrahamsen hevder?
Ingen som tør, eller kan svare på dette? Jeg har store problemer med å forstå at det kan være noen forskjell på drivverk til cd-spillere opg har en ecdac selv som jeg er velidg fornøyd med, likevel lurer man jo på hva man kunne fått med hele emc1-pakken. Noen som har testet dem seriøst mot hverandre?
 

janly

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.09.2004
Innlegg
1.309
Antall liker
341
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
5
Skjønner dere ingen ting, dette er egentlig en salgsannonse fra Janhella ;D
Produktet må jo først skrytes opp i skyene for å sikre en god pris ;)
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.520
Antall liker
2.971
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Du får komme og høre den laidbacke spilleren spille fra den siste laidbacke cd'n av katie melua fra den nye laidbacke sweetspotstolen min en gang. ;)

Pondus og raskhet/tempo? Er det en fotballgal tegneserieantihelt fra Bergen du snakker om?  ;D
Og det gleder jeg meg til! :)

Er ikke han reist til Fredrikstad da? ;)
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.520
Antall liker
2.971
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Skjønner dere ingen ting, dette er egentlig en salgsannonse fra Janhella  ;D
Produktet må jo først skrytes opp i skyene for å sikre en god pris  ;)
Tanken var der etter første innlegg... ;)

Men her har han en bra spiller til ok pris.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.520
Antall liker
2.971
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Ingen som tør, eller kan svare på dette? Jeg har store problemer med å forstå at det kan være noen forskjell på drivverk til cd-spillere opg har en ecdac selv som jeg er velidg fornøyd med, likevel lurer man jo på hva man kunne fått med hele emc1-pakken. Noen som har testet dem seriøst mot hverandre?
Jeg har ikke testet bare dac`en.
Men som nevnt tidligere hadde jeg EMC-1up til test noen dager, sammen med min egen EMC-1.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.262
Antall liker
6.635
Janhella;

Jeg ser i fotoalbumet ditt at du har "Hofi Sonair". Hva i all verden er det for noe?  
;D  ;D  ;D
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.520
Antall liker
2.971
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Jeg tenkte mer på han her:

Joda, tenkte på han også jeg ;)

Men si meg....det grønne bak elefanten....tenkte på teksten i den bilderammen........er det restene etter en Burmester cd-spiller..... ? ;)

(beklager... ;))
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.262
Antall liker
6.635
Lurer på om Burmester-kjøperen leser denne tråden...

Nå er det nesten flaut å innrømme at jeg faktisk likte en Burmester-spiller en gang jeg fikk den demonstrert. Men Krell-effekttrinnet den spilte med var skrale saker. Den måtte byttes ut før det ble bra.
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Skjønner dere ingen ting, dette er egentlig en salgsannonse fra Janhella  ;D
Produktet må jo først skrytes opp i skyene for å sikre en god pris  ;)

Hehe, har allerede blitt forespurt om jeg vil selge den ;D
Fra spøk til revolver, EMC1 er en sykt god cd-spiller, som passer mine preferanser perfekt.
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Lurer på om Burmester-kjøperen leser denne tråden...

Nå er det nesten flaut å innrømme at jeg faktisk likte en Burmester-spiller en gang jeg fikk den demonstrert. Men Krell-effekttrinnet den spilte med var skrale saker. Den måtte byttes ut før det ble bra.
Burmesteren var klart bedre, om det var det du lurte på ;)
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Ingen som tør, eller kan svare på dette? Jeg har store problemer med å forstå at det kan være noen forskjell på drivverk til cd-spillere opg har en ecdac selv som jeg er velidg fornøyd med, likevel lurer man jo på hva man kunne fått med hele emc1-pakken. Noen som har testet dem seriøst mot hverandre?
Kommer nok selv til å bytte over til DAC'en for å teste, jeg er etter hvert blitt avhengig av pc'en om dens mulighet, kan ikke fordra å bytte plater.......men det overrasker meg om dac'en alene gjør samme jobben.
Når jeg testet Burmester som Dac og som ren cd-spiller, gjorde cd-spilleren en enormt mye bedre jobb, enn bruk av dac'en mot annet drivverk.
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Skjønner dere ingen ting, dette er egentlig en salgsannonse fra Janhella  ;D
Produktet må jo først skrytes opp i skyene for å sikre en god pris  ;)
EMC1 er vel neppe et produktet som trenger opphausing her på sentralen, det selger seg selv. Når det er sagt, så er hifisentralen, det bruktmarkedet man kan forvente å få lavest pris på, pga. at kompetansen som innehas om bruktverdier er større her enn feks på QXL  ;)
 

janly

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.09.2004
Innlegg
1.309
Antall liker
341
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
5
EMC1 er vel neppe produktet som trenger opphausing, det selger seg selv.
Enig det, er vel det EC produktet som er mest lettsolgt i tillegg til DAC'n. Men generelt er vel kanskje alle brukte EC produkter forholdsvis lettsolgte.
 

heggaII

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
199
Antall liker
0
Enig det, er vel det EC produktet som er mest lettsolgt i tillegg til DAC'n. Men generelt er vel kanskje alle brukte EC produkter forholdsvis lettsolgte.
Forstå det den som kan...... :eek:
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.262
Antall liker
6.635
Jeg nevte for fruen hvordan enkelte her hele tiden kjøper nytt utstyr, tester det, omtaler det og selger det igjen, for så å kjøpe noe annet, og sa på spøk at det så så morsomt ut at det vil jeg også begynne med. Men da fikk jeg klar beskjed om at jeg fikk ikke selge en ting av det jeg har nå, fordi det har hun blitt alt for glad i. ;D
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Jeg nevte for fruen hvordan enkelte her hele tiden kjøper nytt utstyr, tester det, omtaler det og selger det igjen, for så å kjøpe noe annet, og sa på spøk at det så så morsomt ut at det vil jeg også begynne med. Men da fikk jeg klar beskjed om at jeg fikk ikke selge en ting av det jeg har nå, fordi det har hun blitt alt for glad i. ;D
Dæven så gøy det er å teste nye ting..... ;D det er som julaften hver gang..
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.262
Antall liker
6.635
Dæven så gøy det er å teste nye ting..... ;D det er som julaften hver gang..
Tanken på at du synes det har faktisk allerede streifet meg, og jeg forstår det veldig godt. Med noen velfungerende, og andre mindre velfungerende, bruktmarkeder, er det jo en selvfinansierende hobby også (minst). For min del har jeg stort nok utbytte av å sette en nyanskaffet cd i spilleren, når musikken virkelig treffer.
 

achri-d

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.10.2005
Innlegg
655
Antall liker
83
Sted
Kolsås
Torget vurderinger
3
Burmesteren var klart bedre, om det var det du lurte på  ;)
Jeg vil bifalle dette utsagnet. Jeg har Burmester CD006 (jeg vet at janhella hadde storebroren CD001) som jeg kjøpte høsten 2005 etter å ha eid EC EMC1 siden høsten 1999. I mitt system er denne spilleren klart bedre enn emc1, men den er også dobbelt så dyr. Mvh.
 

heggaII

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
199
Antall liker
0
Dæven så gøy det er å teste nye ting..... ;D det er som julaften hver gang..
Klarer nok aldri helt å forstå dette ::)

Kjøpe ting, teste det, skryte det opp iskyene, for så å selge det før man egentlig har lært produktet å kjenne.
For meg høres det mere ut som en merkelig mani :-/

Er enig at det er som julaften hver gang nye ting skal pakkes ut av eskene. Alle ledd i kroppen skjelver, og det er umulig å puste rent før "nylyden" kommer frem i dagen :)
Men for meg er også en stor del av gleden det å følge komponentenes utvikling. Flytte litt rundt på de osv.

Er også enig med BT i at det kan være en vel så stor opplevelse å få nye CD plater i hus ;)


Mvh
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Klarer nok aldri helt å forstå dette ::)

Kjøpe ting, teste det, skryte det opp iskyene, for så å selge det før man egentlig har lært produktet å kjenne.
For meg høres det mere ut som en merkelig mani :-/

Er enig at det er som julaften hver gang nye ting skal pakkes ut av eskene. Alle ledd i kroppen skjelver, og det er umulig å puste rent før "nylyden" kommer frem i dagen :)
Men for meg er også en stor del av gleden det å følge komponentenes utvikling. Flytte litt rundt på de osv.

Er også enig med BT i at det kan være en vel så stor opplevelse å få nye CD plater i hus ;)


Mvh
Deg om det  8)

Edit:
Det er mye bra der ute, men man vet når man har truffet helt riktig, det er disse tingene jeg leter etter feks. som min CJ ART2 preamp. Dette kjenner man igjen etter kun kort tid med lytting.
 

heggaII

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
199
Antall liker
0
Jeg vil bifalle dette utsagnet. Jeg har Burmester CD006 (jeg vet at janhella hadde storebroren CD001) som jeg kjøpte høsten 2005 etter å ha eid EC EMC1 siden høsten 1999. I mitt system er denne spilleren klart bedre enn emc1, men den er også dobbelt så dyr. Mvh.
Ble nevnt tidligere i denne tråden at ECen ikke engang fortjener å stå i samme rom som AA Capitole.
Spør du meg fortjener ingen av de å stå i samme hus som Burmeseter ;D
AA og EC sine CD-spillere er vel uansett ganske så ulike Burmester, og er dermed ikke direkte sammenlignbare. Her vil vel hver enkelts preferanser avgjøre :)
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Ble nevnt tidligere i denne tråden at ECen ikke engang fortjener å stå i samme rom som AA Capitole.
Spør du meg fortjener ingen av de å stå i samme hus som Burmeseter ;D
AA og EC sine CD-spillere er vel uansett ganske så ulike Burmester, og er dermed ikke direkte sammenlignbare. Her vil vel hver enkelts preferanser avgjøre :)
Slike utsagn blir rett og slett for dumme. Tilby meg en Burmester 006 til 50-60k og en EMC1 + pengene, så tar jeg glatt den siste. EMC1 er faktisk nærmere mitt ideal enn Burmesterene, vel og merke i mitt oppsett.
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
16.028
Antall liker
9.116
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

Skiller meg muligens litt ut her, men jeg synes det er et ork å teste utstyr.

Synes det er gøy å tveake litt og modde litt. Men å bære utstyr inn og ut, koble kabler og styre - det er et ork. Spesiellt hvis det er høytalere som må flyttes rundt og prøves i alle mulige konfigurasjoner.

Mvh
OMF
 

heggaII

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
199
Antall liker
0
Slike utsagn blir rett og slett for dumme. Tilby meg en Burmester 006 til 50-60k og en EMC1 + pengene, så tar jeg glatt den siste. EMC1 er faktisk nærmere mitt ideal enn Burmesterene, vel og merke i mitt oppsett.
Hmmm. Den skjønte jeg ikke mye av.
At EMC1 er nermere ditt ideal, og Burmester nermere mitt, er jo nettopp grunnen til at jeg mener de ikke er direkte sammenlignbare ;)

Hva du mente med resten, skjønte jeg som sagt ikke ???
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.262
Antall liker
6.635
Slike utsagn blir rett og slett for dumme. Tilby meg en Burmester 006 til 50-60k og en EMC1 + pengene, så tar jeg glatt den siste. EMC1 er faktisk nærmere mitt ideal enn Burmesterene, vel og merke i mitt oppsett.
Enig. Tilby meg masse penger for å beholde spilleren min, så slår jeg til, jeg også. ;D
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Nå føler jeg vi er inne på noe her ;D

O.
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
"
Spør du meg fortjener ingen av de å stå i samme hus som Burmeseter ;D "
Det var vel denne kommentaren jeg mente, forstår det er spøkefullt ment, men det blir bare for dumt.....
 

heggaII

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
199
Antall liker
0
Det var vel denne kommentaren jeg mente, forstår det er spøkefullt ment, men det blir bare for dumt.....
Fair enough. Var selvsagt spøkefullt ment :)
Dog skildrer det min mening av CD spillerne satt opp mot hverandre. Om det var prisforskjellen du reagerte på, kan jeg jo tilføye at jeg mener Burmester Rondo spiller ringer rundt EMC ;)
Nok en gang; de er veldig forskjellige, og vil alltid ha forskjellig tilhengerskare :)

Tror jeg lar dette bli mitt siste utsagn i denne saken. Er vel på grensen til å være OT :D
 

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Innlegg
3.082
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
jeg mener Burmester Rondo spiller ringer rundt EMC ;)
Er Burmester Rondo en sånn "surround"-spiller ? ;D ;D ;D

....sorry. ;)
 

achri-d

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.10.2005
Innlegg
655
Antall liker
83
Sted
Kolsås
Torget vurderinger
3
I en tidligere tråd "CDP4A eller EMC1-UP...?!?!?" ga jeg følgende uttalelse om EMC1 i mitt system:

Hei, jeg skal ikke gå inn på tekniske spesifikasjoner og hvordan kortene er lagt ut, men konsentrere meg om hvordan jeg oppfatter min EMC1. For de som mener at opp(UP)gradering er nødvendig så gjorde den ikke emc1 særlig bedre i mitt oppsett.

Altså - den tonale balansen heller mot det mørke og den er noe større i bassen enn det jeg mener er naturlig, samt at øvre mellomtone og oppover ikke er luftig nok, spesielt fiolin gjengis ikke godt nok etter mitt skjønn. Et eksempel er "Szeryng - Brahms/Khachaturian" på Mercury 434 318-2. Jeg har spilt denne CDen på andre CD spillere og får en bedre tonal balanse og oppløsning enn med min emc1.

Jeg har ikke hørt Hegel CDP4A og kan følgelig ikke uttale meg om den.

Mvh.
I ettertid er jeg kommet til den konklusjon at emc1 er for treg i bassen, den henger rett og slett ikke med. Jeg er derfor usikker på hvorfor dens bassegenskaper stadig fremheves som gode.

Jeg er ofte i Oslo konserthus og er innimellom og hører på jazz. Mitt system (ved bruk av CDspiller) er per idag nærmere den virkeligheten enn tidligere med EMC1.

Mvh.
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
I en tidligere tråd "CDP4A eller EMC1-UP...?!?!?" ga jeg følgende uttalelse om EMC1 i mitt system:


I ettertid er jeg kommet til den konklusjon at emc1 er for treg i bassen, den henger rett og slett ikke med. Jeg er derfor usikker på hvorfor dens bassegenskaper stadig fremheves som gode.

Jeg er ofte i Oslo konserthus og er innimellom og hører på jazz. Mitt system (ved bruk av CDspiller) er per idag nærmere den virkeligheten enn tidligere med EMC1.

Mvh.
Der skal jeg være tilbøyelig til å gi deg rett, EMC 1 er ikke spilleren som spiller mest korrekt hifi-messig her i verden, men åååh så deilig musikalsk den er  ;D
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Full av harmoniske forvregninger altså. Jaja. ;D

O.
Der skal jeg være tilbøyelig til å gi deg rett, EMC 1 er ikke spilleren som spiller mest korrekt hifi-messig her i verden, men åååh så deilig musikalsk den er  ;D
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Så seiler vi på Mjøsa, tra la la la la ::)
 
Topp Bunn