EMC 1 cd-spiller - Klar referanse!

alfalfa

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.09.2005
Innlegg
673
Antall liker
165
Torget vurderinger
8
Abrahamsen har vist laget verdens beste cd spilleri prisklassen på første forsøk,godt gjort.
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.568
Antall liker
13.586
Har du seilt på Mjøsa Janhella? Det har jeg!
Solgte ikke du Krell blokkene dine fordi de avgav så mye varme?
Avgir Kora monoblokkene mindre varme med sine 8-10 flasker pr. side?
Musikalske produkter ja, det er jaggu deilig å komme over. Over tid vokser de bare innpå en, og blir der i lang tid. Skal bli spennende å se hva som blir neste produkt ut ;-) Ha en fortreffelig helg fylt med musikk av beste karat.
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Har du seilt på Mjøsa Janhella? Det har jeg!
Solgte ikke du Krell blokkene dine fordi de avgav så mye varme?
Avgir Kora monoblokkene mindre varme med sine 8-10 flasker pr. side?
Musikalske produkter ja, det er jaggu deilig å komme over. Over tid vokser de bare innpå en, og blir der i lang tid. Skal bli spennende å se hva som blir neste produkt ut ;-) Ha en fortreffelig helg fylt med musikk av beste karat.
Nei pussig nok avgir Kora monoblokkene veldig lite varme, hadde fryktet dette jeg også, men ble veldig positivt overrasket. PS! det er 13 rør pr. side ;D
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.843
Antall liker
10.311
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Er det ikke noe som heter "godt nok" folkens? Og når vi er kommet ditt setter vi oss ned og lytter på musikk?
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Er det ikke noe som heter "godt nok" folkens? Og når vi er kommet ditt setter vi oss ned og lytter på musikk?
Hei!
Dette mener jeg du har rett i.
Så er det bare det at en alltids kan finne noe som høres anderledes ut.
Faren er bare det at det en først legger merke til er den anderlesheten som en først oppdager (og kanskje liker) og som oppfattes som en positiv forandring/forbedring.
Etter hvert kan (KAN) det komme en oppdagelse som gjør at andre ting også blir "anderledes" men da i en mer negativ retning, disse siste "oppdagelsene" har en tendens til å bli lagt merke til sist og over tid (tror jeg) ;)

Ingen regler uten untak, i siste Fidelity så ble det jo hevdet at siste integrerte Hegel slo Krell kav400i på samtlige parametere.
Får håpe det for førstnevntes skyld også vil være gangbar mynt frem i tid.
Mvh.KW
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.378
Antall liker
3.548
Torget vurderinger
49
Ingen regler uten untak, i siste Fidelity så ble det jo hevdet at siste integrerte Hegel slo Krell kav400i på samtlige parametere.
Får håpe det for førstnevntes skyld også vil være gangbar mynt frem i tid.
Mvh.KW
Husker jeg irriterte meg flatt over dette tidligere . Kjøpte "verdens beste " komponent ifølge Audio eller lyd og bilde ,for så noen nummer senere se den slått :mad: Tipper det blir en del 400xi til salgs fremover 8)
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
hei !

den Cary cd-spilleren var pinadø stilig!

mvh. mike'n
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.843
Antall liker
10.311
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Hei!
Dette mener jeg du har rett i.
Så er det bare det at en alltids kan finne noe som høres anderledes ut.
Faren er bare det at det en først legger merke til er den anderlesheten som en først oppdager (og kanskje liker) og som oppfattes som en positiv forandring/forbedring.
Etter hvert kan (KAN) det komme en oppdagelse som gjør at andre ting også blir "anderledes" men da i en mer negativ retning, disse siste "oppdagelsene" har en tendens til å bli lagt merke til sist og over tid (tror jeg) ;)
Been there; done that. Og funnet ut at all annerledesheten koster mye penger og tid som kan være bedre anvendt på andre ting. Med noen års mellomrom går jeg inn i en fase der jeg oppgraderer; og når jeg er fornøyd bestemmer jeg meg for å fortsette å være det, og slutter å lytte på utstyr og begynner å fokusere på musikk (og andre ting) igjen.
 

Rocco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2005
Innlegg
207
Antall liker
0
Husker jeg irriterte meg flatt over dette tidligere . Kjøpte "verdens beste " komponent ifølge Audio eller lyd og bilde ,for så noen nummer senere se den slått  :mad: Tipper det blir en del 400xi til salgs fremover  8)



Her også , dvs. at enkelte har blitt lurt for ca. 17.000.- kr .

Fa .. heller :'(
 

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Innlegg
1.239
Antall liker
306
Torget vurderinger
1
Been there; done that. Og funnet ut at all annerledesheten koster mye penger og tid som kan være bedre anvendt på andre ting. Med noen års mellomrom går jeg inn i en fase der jeg oppgraderer; og når jeg er fornøyd bestemmer jeg meg for å fortsette å være det, og slutter å lytte på utstyr og begynner å fokusere på musikk (og andre ting) igjen.
Ja hører jeg noe som er bedre under litt kontrolerte forhold, så blir jeg ikke fornøyd hjemme :) Så jeg prøver og holde meg litt unna og høre råe ting ;)
 
O

om.s

Gjest
Er det ikke noe som heter "godt nok" folkens? Og når vi er kommet ditt setter vi oss ned og lytter på musikk?
Jepp! det er det, er der nå. Det merkes på musikk innkjøpene og at interessen er rettet mot å finne gode skiver fremfor å tenke utbyttinger av komponenter ;)

mvh
 
O

om.s

Gjest
Ingen regler uten untak, i siste Fidelity så ble det jo hevdet at siste integrerte Hegel slo Krell kav400i på samtlige parametere.
Får håpe det for førstnevntes skyld også vil være gangbar mynt frem i tid.
Mvh.KW
Og noen trives tydeligvis med å gå i flokk, og misser ved det alle de gode mulighetene som ligger langs veien.....
(Billedlig talt iform av å følge HiFi moten og mengden....)

;)

mvh
 

stereo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
207
Antall liker
18
hei E.I.A.

Jeg har også lest testen av Hegel's siste integrerte. Jeg har hatt en rekke forsterkere i hus, og har fortsatt ikke hørt potensialet til kav400xi(som jeg er LYKKELIG eier av). Kav400xi er test vinner verden rundt(bør være et godt signal). Kav400xi er referanse i Norges eneste "high end" blad(godt tegn). At Rognlien fikk en ekstatisk opplevelse av hegel denne gangen vil på ingen måte bidra til at jeg selger min kav400xi(ville sannsynligvis angret veldig i ettertid).

Før man kaster seg i vei, kan det noen ganger være lurt og tenke seg om.

Min kav400xi er IKKE til salgs, ikke for 25000kr heller. Denne kvalitets forsterker skal være med noen år ja....helt klart. Takk for oppmerksomheten.

Hilsen en som har prøvd mye og funnet "musikkens sjel" med kav400xi. Venter bare på prikken over i'en med en ny cd spiller i nære fremtid. Kanskje EMC up eller rett og slett Abrahamsen sitt nye barn?. Vi får se........

stereo
 

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
11.462
Antall liker
36.052
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Og noen trives tydeligvis med å gå i flokk, og misser ved det  alle de gode mulighetene som ligger langs veien.....
(Billedlig talt iform av å følge HiFi moten og mengden....)

;)

mvh

Så enig,så enig. Den kolørte Hi-Fi pressen har nok veldig stor makt her, når det dreier seg om å skape moter....
 

usb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.10.2005
Innlegg
108
Antall liker
0
Jepp! det er det, er der nå. Det merkes på musikk innkjøpene og at interessen er rettet mot å finne gode skiver fremfor å tenke utbyttinger av komponenter  ;)

mvh
Jeg også. Delta lyd/kroner kan bli alt for lav, og lyden blir herfra mer annerledes enn bedre. Musikk i sentrum.

mvh
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Men Kora-blokkene er ikke lagt ut ser det ut som ???

;D

O.
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Men Kora-blokkene er ikke lagt ut ser det ut som ???

;D

O.
Det lover jeg blir lenge til.......de er under modifikasjon, skal bytte alle kondisene til å begynne med, så blir det intern sølvkabling osv.......
 
N

nb

Gjest
Då ventar me i spenning på neste avsnitt i soga om "fantastiske ting jeg tilfeldigvis skal selge eller selger";)
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Jeg bare fleiper som vanlig janhella, det tåler du ;)
Ellers blir det ikke komler!! ;D

O.
Det lover jeg blir lenge til.......de er under modifikasjon, skal bytte alle kondisene til å begynne med, så blir det intern sølvkabling osv.......
 
O

om.s

Gjest
Så enig,så enig. Den kolørte Hi-Fi pressen har nok veldig stor makt her, når det dreier seg om å skape moter....
For ikke å snakke om alt som menes og skrives på div nett forum, inkl dette ;)

mvh
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.378
Antall liker
3.548
Torget vurderinger
49
Hm .....hva var det jeg sa  ;D
Se side 2  8)
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
KUN 16.000 for en EMC-1 som IKKE er oppgradert?

Jan er definitivt over i dealer-klassen ;-)

Pent triks med hard haussing i forkant av annonse Jan... :p :p
Hvor er annonsen lagt ut? og hvor er omtalen? ser du en forskjell. Hadde jeg lagt den ut på sentralen, kunne jeg muligens tatt nytte av omtalen, men nå ligger den kun på finn....Så synd at flere her inne har mindreverdighetskomplekser (janteloven).
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Janteloven???
Er du dum?

Vel, den som kjøper din EMC-1 for 16k er ihvertfall dum...

Men, alt det pratet om att du har funnet Nirvana med EMC-1, og så snur du rundt og selger (sammen med en mengde annet EC-utstyr og Burmester....).

Det blir litt klissete Jan ;-)

Hmmmm, kan ikke mer enn en ting være god? fikk faktisk uventet tilbud om å kjøpe en Twindac og å teste en EC dac (kjører som sagt pc-basert drivverk), hva skal jeg da med spilleren? Janteloven sier jeg, og ikke kom her med å prøve å presse ned prisen, først henvneder du deg til meg for at du er interessert, så prøver du å jekke ned prisen på sentralen, er du helt brød-dum eller?!!!!  8)
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.650
Antall liker
829
Torget vurderinger
8
At noen er villig til å betale 16.000.- for en gammel "standard" spiller virker noe søkt! Nyprisen var vel 22-23.000.- Rett pris er vel ca.12.000.- tenker jeg! Jeg selv solgte vel min fullt oppgraderte up + spider for 17000.-, husker jeg rett! Men bevares, det er vel lovlig å prøve seg.........
 

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Innlegg
1.525
Antall liker
321
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
Snodig tråd dette. Det ene innlegget etter det andre forsvinner jo......
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Ser dere meg nå? Eller er jeg borte? Hjelp!!

;D ;D ;D

O.
 

Silversurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2004
Innlegg
413
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
He he , tror Janhella bør starte en HiFi butikk snarest ;D
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
He he , tror Janhella bør starte en HiFi butikk snarest ;D
Bør vel slutte å ta produkter som mellomlegg for dyrere komponenter, eller begynne å tilby cresco lån..... ;)
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.924
Antall liker
5.960
Torget vurderinger
2
Ja, vi har fjernet noen useriøse innlegg som ikke hadde noe på forumet å gjøre.

Slutt og sleng dritt til hverandre !!!!
 

hugin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
229
Antall liker
2
Torget vurderinger
4
Høvding, der gikk du over streken.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.924
Antall liker
5.960
Torget vurderinger
2
Til Hugin,

Janhella må få lov til å selge sine produkter til den pris han måtte ønske uten at du skal kritisere han med skjellsord for det.

Hadde du vært en god samaritan hadde vi kanskje tillatt en seriøs kritikk, men du fikk ikke kjøpe spilleren til en lavere pris, du blir irritert, og deretter slenger du dritt om Janhella direkte på forumet.

Ærlig talt - hvem gikk over streken sa du ?

Når du kaller folk for duster så er du ikke akkurat seriøs, og det er du som bryter reglene.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.803
Antall liker
21.602
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
folk må få sette den prisen de ønsker på ting de skal selge.
hva er vitsen med å lage en masse fuss rundt det?
om janhella vil selge en gammel onkyo receiver for 100.000 kr, så er det hans sak.

produkter som er urimelig priset, finner som regel ingen kjøper, enkelt og greit.
markedet justerer seg selv.

en annen ting er at janhella fremstår som en klovn ved å stadig rykke inn halleluja-innlegg og "reviews" på produkter som han tre dager etterpå legger ut for salg, men dette er jo forsåvidt heller ikke ulovlig.

folk som frekventerer dette forumet er stort sett smarte nok til å ikke falle for slike triks likevel, man trenger ikke noe borgervern som rotter seg sammen for å "ta" janhella.
 
Topp Bunn