emc1 up vs?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.790
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    orso skrev:
    Har forståelse for at folk ikke vil begynne med harddiskbasert avspilling hvis man må styre med alt selv. Men da ville jeg enten ha valgt en komplett løsning (mediaspiller) eller et drev og en DAC. CDer er på vei ut. Flere av de store selskapene slutter allerede i år med å produsere CDer. Å bruke mye penger på en ny CD spiller er derfor en lite fornuftig investering. Bruk i så fall heller et rimelig drev og en DAC. DACen kan brukes senere.

EMC1 up er etter min erfaring en farget gjengiver og man skal ikke betale mye for en DAC som er klart bedre på områder som åpenhet og gjennomsiktighet.
    enig med siste taler,den imponerer ikke meg lydmessig.

mvh

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.382
    Torget vurderinger
    4
    mega1 skrev:
    det høres ut som mye arbeid, og mye å sette seg inn i;-) Jeg tror at cd formatet kommer til og holde seg lenge, vi har forsatt lp'er og slik tror jeg også at vi kommer til å beholde cd'er. Nå kommer jeg ikke til og kjøpe min siste kilde. Hvis jeg går for en solid cd'spiller, så satser jeg på at den holder stand i 3-4 år. Etter det så er jeg også kanskje klar for en pc/dac løsning:)
    Folk her har en tendens til å fortelle deg hva som er best og hva du bør like.
    Liker du å spille cder og har råd til det så kjøp deg en skikkelig cdspiller som du har lyst på og spill musikk! Har den digital inn så
    kan du jo teste litt etter hvert. (Har ikke pre'en din digital inn?) Personlig så mistenker jeg at mye av motivasjonen til streaming for mange er "gratis" musikk. (Det er jo grei å ha all musikk lett tilgjengelig fra en plass, jeg ser poenget i det) Har selv brukt pc som musikkspiller i nesten 15 år (mest på jobb), men hoveddelen av min musikk spilles nå på vinyl.
    Alt IMHO.

mega1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2008
    Antall liker
    188
    Sted
    haugesund område
    Torget vurderinger
    1
    vel sånt generelt så vil jeg takke for alle som kommer med konkrete tips å anbefalinger! Dette med og velge rett er ikke enkelt, og ofte er det en smaksak. Det er mye som får veldig god omtale å dette er et lite veiskille for meg. Alternativ a blir jo det og kjøpe en cd spiller til rundt 40k alternativ b, blir og gå for en go dac, å bruke emc1 up som drivverk. Pc er jeg ikke klar for ennå. Jeg skal teste ut teorien deres om at emc1up er en farget spiller til helgen. Da skal jeg prøve å få lånt en hegel hd20 i et par dager for og se om den spiller renere og merkbart bedre. Hvis den gjør det så bruker jeg gjerne 40k på en dedikert da
    c. Hvis jeg syns at forskjellen er marginale, så bruker jeg heller pengene på en pen solid cd spiller. Det er iallefall mine tanker nå. Litt kjedlig å rydde plass til en komponent til i racket, men det skal nok gå det og. En annen ting er at jeg er en konsentrert lytter. Jeg går ned i hjemmekinoen min, som er fylt opp med diffusore og absorbenter og hører på musikk. Det er viktig at det er helt stille å så kan jeg dempe lyse litt, i front rekken, mens jeg beholder et leselys i sofaen, hvis jeg vil veksle mellom og høre godt etter på musikk, eller lese lyd og bilde/ hjemmekino eller watt som det nå kommer til og hete.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Dersom et pent kabinett og eierglede for selve produktet har en del å si, så ville jeg ha vurdert Weiss DAC202U. Den er fin og har alle tilkoblingsmulighetene for i dag og fremtiden. Koster 40k hos Stereofil. Pass på i så fall å få den siste utgaven med USB.
    http://www.weiss-highend.ch/dac202/index.html

mega1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2008
    Antall liker
    188
    Sted
    haugesund område
    Torget vurderinger
    1
    orso skrev:
    Dersom et pent kabinett og eierglede for selve produktet har en del å si, så ville jeg ha vurdert Weiss DAC202U. Den er fin og har alle tilkoblingsmulighetene for i dag og fremtiden. Koster 40k hos Stereofil. Pass på i så fall å få den siste utgaven med USB.
    http://www.weiss-highend.ch/dac202/index.html
    denne skal jeg absolutt se nærmere på! Takk for bra tips!

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.592
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    John_Harald skrev:
    Asbjørn skrev:
    Jeg gikk fra EMC-1UP til Logitech Transporter med trådløs datatilførsel fra en ReadyNAS NVX. Med den og tapsfri 24/96 FLAC-filer ble det en merkbar oppgradering, ja. Personlig ville jeg ikke brydd meg om å lete etter en bedre CD-spiller. Formodentlig må du opp i den ekstreme klassen som EMM Labs og lignende for å finne noe som er vesentlig bedre.

Mitt råd: Se nøye på mulighetene for harddiskbasert avspilling før du eventuelt bruker mye penger på en top-of-the-line CD-spiller nå.
    Hvordan opplever du forskjellene fra EC til Transporter?
    Det skrev jeg litt om her:
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,22649.msg1009033.html#msg1009033

Kortversjon: Litt bedre tredimensjonalitet og litt mindre harde kanter med Transporteren. NB: Dette gjelder for EMC-1UP brukt som ren CD-transport og samme eksterne DAC for både den og Transporter.

EMC-1UP er ikke noe spesielt som rent drivverk, bare et Philips CD-PRO i en pen boks. Jeg brukte den løsningen selv ganske lenge, men da bør du nok ha en DAC som er tilnærmet immun mot jitter i datastrømmen på inngangen. Jeg ser ikke helt poenget med en slik løsning, annet enn å endre klangbalansen i en eller annen retning for å gjøre lyden "annerledes". Kjøp en equalizer i stedet. ;)

Ketil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Antall liker
    892
    Som en del andre påpeker i tråden så ville jeg også vært skeptisk til å bruke store summer på en CD spiller akkurat nå. Jeg investerte selv i ny CD/SACD spiller forrige sommer i form av Electrocompaniet EMP-1/S. Den var da satt ned fra veilendede 47k til 21k, og med salget av forrige CD spiller ble netto utgiften på 13.5k. Sett i forhold til lydkvaliteten over forrige spiller forsvarer den utgiften, men med varsel om at CD'ens død i løpet av 2012 kommer det kanskje en følelse av tvil om hvor lurt det egentlig var.

I dag ville jeg jeg nok heller valgt en nettverksspiller i form an Linn Akurate eller PS Audio Perfect Wave DAC. Begge disse to krever at du har en NAS server gående, men hvis du er helt allergisk mot data lanserer NAD i disse dager en ny serie produkter bestående av M50, M51 og M52. Førstnevnte har CD drev og kan streame fra M52 som er et harddisk basert lagringsmedium. Med M50 kan du også rippe CD plater direkte til M52. Her trenger du altså ikke å ha et datanettverk gående, men kan streame direkte fra M52 til M50. Til slutt har man M51 som er en vanlig DAC, laget for å passe inn i serien, men her kan man altså bruke en DAC etter eget forgodtbefinnende. En slik trippelkombo av disse produktene vil antagelig komme på rundt 30k, i mine øyne mye for pengene sett i forhold til funksjonalitet.

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.382
    Torget vurderinger
    4
    Om du skulle gå for streaming, så skal du få et godt råd: "Tag" skikkelig når du ripper.
    Det er et lite he..... å holde på å fikse på dette etterpå (Jeg har gitt opp). Spesielt på klassisk musikk, der kan du bare glemme å kun bruke info fra databasene på nettet, da nesten ingen "tagger" likt.

mega1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2008
    Antall liker
    188
    Sted
    haugesund område
    Torget vurderinger
    1
    Ketil skrev:
    Som en del andre påpeker i tråden så ville jeg også vært skeptisk til å bruke store summer på en CD spiller akkurat nå. Jeg investerte selv i ny CD/SACD spiller forrige sommer i form av Electrocompaniet EMP-1/S. Den var da satt ned fra veilendede 47k til 21k, og med salget av forrige CD spiller ble netto utgiften på 13.5k. Sett i forhold til lydkvaliteten over forrige spiller forsvarer den utgiften, men med varsel om at CD'ens død i løpet av 2012 kommer det kanskje en følelse av tvil om hvor lurt det egentlig var.

I dag ville jeg jeg nok heller valgt en nettverksspiller i form an Linn Akurate eller PS Audio Perfect Wave DAC. Begge disse to krever at du har en NAS server gående, men hvis du er helt allergisk mot data lanserer NAD i disse dager en ny serie produkter bestående av M50, M51 og M52. Førstnevnte har CD drev og kan streame fra M52 som er et harddisk basert lagringsmedium. Med M50 kan du også rippe CD plater direkte til M52. Her trenger du altså ikke å ha et datanettverk gående, men kan streame direkte fra M52 til M50. Til slutt har man M51 som er en vanlig DAC, laget for å passe inn i serien, men her kan man altså bruke en DAC etter eget forgodtbefinnende. En slik trippelkombo av disse produktene vil antagelig komme på rundt 30k, i mine øyne mye for pengene sett i forhold til funksjonalitet.
    takker for nok et godt innspill. men jeg har et par problem her. det ene er at jeg ikke har muligheter for og få plass til 3 stk komponenter til i racket mitt, det andre er at ja jeg er allergisk mot en data/pc/server inn i bildet. så da må jeg nok slå ifra meg linn akurate ds og. takk for at du hjalp meg med den elemineringen:)

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.790
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Jo den gjør nok jobben vil jeg tro :) flott var den også.

mvh

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    I og med at MBL har en DAC som koster enda mer (svimlende 170k) betyr jo det at de ikke har brukt de beste komponentene i den modellen du viser bilde av. Da i alle fall jeg styrt unna. 70k for en tokanals DAC er jo allerede ekstremt overpriset IMO.

mega1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2008
    Antall liker
    188
    Sted
    haugesund område
    Torget vurderinger
    1
    jeg er klar over at de har en dac til 170k men det blir litt drøyt;) jeg har tro på denne mbl, dac'en og jeg liker utseende på den. Kanskje jeg kunne kjøpt et rent drivverk en gang senere. Jeg tro og at dette er en god dac, selv om det fins bedre. Feks så har jeg både yamaha dsp z7 og z11. Jeg har lest at det er store lydmessig forskjeller på disse. Min mening er at de har mye av det samme i seg selv om prisen blir dobbel. selvfølgelig er det forskjell, men ikke enorme. Og jeg tror at mbl har mye gosaker i den dac'en:) mye go tro her og lite kunnskap men noe må man ha!

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Kan ikke en Wadia 581i være et alternativ?
    CD-spiller med DAC (USB, Toslink, BNC og XLR).

Brukt hos OHFC til 50k.

kenken

Medlem
    Ble medlem
    02.01.2011
    Antall liker
    0
    Prova någon modell ifrån Ayon, har både usb och digital coaxial ingång.

mega1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2008
    Antall liker
    188
    Sted
    haugesund område
    Torget vurderinger
    1
    Holmium skrev:
    Kan ikke en Wadia 581i være et alternativ?
    CD-spiller med DAC (USB, Toslink, BNC og XLR).

Brukt hos OHFC til 50k.
    som nevnt tidligere i tråden så er den tatt med i beregningen:) det står mellom mbl dac, wadia 581 burmester061 cary 306pro og en annen dac nevnt lengre oppe i tråden her:)

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Jeg så det, men merk i'en som betyr at den har digitale innganger og utganger.
    Det finnes utgaver uten.
    Personlig liker jeg Wadia meget godt, og jeg spiller for det meste CD. Men kjører også HD-avspilling gjennom Wadiaen.

rotecop

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.10.2006
    Antall liker
    1.068
    Torget vurderinger
    2
    Jeg ser du har bladelius fra før. Hva med en Embla? har du hørt den / vurdert den. Et pent brukt eksemplar burde være innenfor budsjettet.
    Har vurdert en selv så jeg har også en personlig agenda med spørsmålet.

mega1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2008
    Antall liker
    188
    Sted
    haugesund område
    Torget vurderinger
    1
    bladelius embla har også blitt undersøkt, men testen i fidelity i 2010var ikke særlig overbevisende. Jeg tror at det finnes bedre alternativer i denne prisklassen.

tweakMan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    127
    Kombinert hjemmekino sa du, hva er kilden i den delen av annlegget da?
    For jeg regner med att det ER ett alternativ å la supre Emc 1up, go 7 up(Selge den), om det trengs?

Det som kunne blitt vurdert er jo å bruke den kilden, er det en dvd/bluray eller noe? Som avsender for en eventuellt ekstern dac, da til 2 kanals delen.... av annlegget

Jeg ville jo si att du behøver ikke bruke 40 lapper,det kan bli mye billigere og!!

Det er flere dac's nå bl.a Hegel HD11 som er ekstreme på å motta "normal" kvalitet digital link og alikevell dekode superbt.
    Jeg ville ikke svetta blod over hvor mye jitter det er i datastrømmen... Det går så fint med de fleste nyere dac's atte!

mvh

mega1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2008
    Antall liker
    188
    Sted
    haugesund område
    Torget vurderinger
    1
    jeg har en pioneer lx91 bluray spiller. Den er ok, men jeg irreterer meg over at den litt treige sånn generelt. Emc1up kan nok selges, eller flyttes opp i stuen til anlegg nr 2, så det er ikke noe problem. Jeg skal prøve hegel hd 20 på søndag, bare for og se om det blir noe forskjell i lyden, som kan inspirere meg til og invistere i en god dac:)

tweakMan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    127
    Om de har Nordost silver shadow spdif dig kabel der du skal låne, se om ikke du får lånt med deg en slik og...
    En god digital interlink er faktisk også en god investering.

Ohc har og soundgarden har slike. Prøv å få lånt med en slik til testen din!!! Og heeeelst en på 1.5meter.. (Dette demper refleksjoner om intefaca i en eller begge ender ikke er på EXACTLY 75 ohms. Hjelper noe faktisk..)
    Prøv også å koble dac til bluray spilleren !!! Hør hvordan det funker også!

mvh

mega1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2008
    Antall liker
    188
    Sted
    haugesund område
    Torget vurderinger
    1
    jeg skal låne den av en kammerat så jeg vet ikke hvilken kabel jeg får med, men jeg skal teste den via blurayen og. Det blir kjekt å se om den er bedre eller dårligere enn emc1up som drivverk:)

tweakMan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    127
    Ok. I alle tilfeller,det er noen dager til søndag... om du går på en "sjappe" og lykkes i å låne en Nordost Silvershadow digital-kabel som passer begge endre av oppkoblingen, så vil det gjøre testen din ekstra gjev.

Men som sagt, no sweat. But an advantage..

Lykke til! ;D

mvh

mega1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2008
    Antall liker
    188
    Sted
    haugesund område
    Torget vurderinger
    1
    takker for godt tips! Jeg gleder meg til helgen. Jeg kan høre med soundgarden haugesund om de kan hjelpe meg litt der:)

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.939
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ser du er fra Haugesund. Du kan teste en audio note dac som jeg har. Se om du liker den? Kan være en tanke?
    Jeg bor i Skåredalen.

mvh

mega1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2008
    Antall liker
    188
    Sted
    haugesund område
    Torget vurderinger
    1
    bambadoo skrev:
    Ser du er fra Haugesund. Du kan teste en audio note dac som jeg har. Se om du liker den? Kan være en tanke?
    Jeg bor i Skåredalen.

mvh
    alltid kjekt å prøve nye ting! Hvilken prisklasse er denne i og heter den noe mer, slik at jeg kan google den? Skåredalen er bara en 10min kjøretur så det skal gå bra!:)

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.939
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    er en dac2.1 signature +++ eller hva vi nå skal kalle dem :) Veldig modifisert akkurat denne. Alle AN dacer er rørbaserte.
    Audio Note fåes i absolutt alle prisklasser. Fra litt dyrt til grisedyrt.... ;)

mega1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2008
    Antall liker
    188
    Sted
    haugesund område
    Torget vurderinger
    1
    hvor dyr er denne? Noe du har tenkt og selge, eller bare deler du litt av ditt hifi utstyr for og være hyggelig;)? Hvilken pris klasse er din dac i? Jeg har lest litt om audio note, å lignende i den tråden, hifi på haugalandet som du har tipset meg om tidligere. Det virker spennende, men jeg må holde meg på et litt jordnært nivå også:)

Guit

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Du har til gode og prøve denne dempeplaten på emc1 up . En kjenning av meg hadde nylig oppgradert sin emc1 til Up. Så hadde han ikke fått prøvet denne Signature 3-D V2 stabilizer som vi bestillte samtidig fra USA. Disse Martin Logan elektrostatene er ikke alltid like engasjerende og lytte til ved enkelte musikk sjangere. Han ble gledelig overrasket over forskjellen på forbedringen i forhold til oppgraderingen. Det ble mere fart og atakk i elektrostatene . De fikk en westcoast snert :). og et tydligere lydbild med denne plata og spideren. mvh Guit

Vedlegg

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.939
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Prisen på akkurat denne i den konfigen den er er kanskje 20-25k?
    Hadde ikke tenkt å selge men det var slik at du evt. kan teste en rimelig god dac for å se om du har noe å hente på den fronten. Se om du vil gå for nye dac, ny cd spiller eller beholde EMC som er en veldig god spiller. Kanskje på sikt se deg om etter noe pc-basert avspilling med en dac f.eks?
    Men det er et kit så mye eller alt er gjort selv.
    Det finnes også masse annet flott hifi utstyr der ute og mange gode tips i denne tråden.

Guit

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Ja, emc1Up blir betraktlig bedre med en ekstern Dac. Jeg prøver også PC basert avspilling med streaming og Flac filer. Jeg synes fortsatt denne spilleren henger godt med ennå. Ikke noe særlig mere og hente ved et annet kostbart drivverk(transport) ::) mvh Guit

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.592
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Min erfaring er forøvrig at digitalkabler låter kliss likt så lenge du har en DAC som er sånn tålelig motstandsdyktig mot jitter. Hvis du derimot har en DAC som er så kilen på jitter at den "avslører" forskjeller mellom digitalkabler, så er kanskje ikke den DAC'en helt optimal med EMC-1UP heller, ettersom den transporten vil gi mye mer jitter på de digitale utgangene enn hva hvilken som helst digitalkabel med begrenset båndbredde og refleksjoner pga feil impedans kan greie å skape. Hos meg er det jitteret tilstrekkelig til å bli hørbart gjennom DAC'en, mens forskjellige kabler altså låter kliss likt.

Men selvsagt, hvis målet er "eierglede" i stedet for lydkvalitet, så finnes det jo mye å velge mellom, også i kabler.

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Antall liker
    3.535
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    linn akrate dsm har vanlig digital inngang og kan brukes som pre. dermed kan den brukes som en ren dac, dac+pre eller evt senere til streaming.

mega1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2008
    Antall liker
    188
    Sted
    haugesund område
    Torget vurderinger
    1
    Guit skrev:
    Du har til gode og prøve denne dempeplaten på emc1 up . En kjenning av meg hadde nylig oppgradert sin emc1 til Up. Så hadde han ikke fått prøvet denne Signature 3-D V2 stabilizer som vi bestillte samtidig fra USA. Disse Martin Logan elektrostatene er ikke alltid like engasjerende og lytte til ved enkelte musikk sjangere. Han ble gledelig overrasket over forskjellen på forbedringen i forhold til oppgraderingen. Det ble mere fart og atakk i elektrostatene . De fikk en westcoast
    snert :). og et tydligere lydbild med denne plata og spideren. mvh Guit

jeg har ikke den platen til spilleren, nei. Men jeg har spideren, og den hjelper litt. Ellers så kan det nevnes at cd spilleren er koblet til batteri drift (pure power) og den stär på noen dempe skumgummi puter som er beregnet ifra 7-30kg eller noe sånt. Å så har jeg et par signalkabler til 25k som går ned til reciveren. Alt i alt så vil jeg si at jeg har prøvd å få mye ut av emc1up. Jeg har blitt forklart at det er mye mer jeg kan gjøre og men jeg tror muligens at det og kan koste litt, og jeg vil prøve noe nytt. Nettkablen er en norost shiva elle hva de heter, den koster et par tusen den og. Jeg har og lest tidligere at det med nettkabel blir enda mer viktig hvis du har et produkt som trekker mer strøm, feks en effekt forsterker. Mulig at det er feil, men jeg føler at det kan være mer å hente med et annet produkt. Jeg vil iallefall prøve:)

mega1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2008
    Antall liker
    188
    Sted
    haugesund område
    Torget vurderinger
    1
    bambadoo skrev:
    Prisen på akkurat denne i den konfigen den er er kanskje 20-25k?
    Hadde ikke tenkt å selge men det var slik at du evt. kan teste en rimelig god dac for å se om du har noe å hente på den fronten. Se om du vil gå for nye dac, ny cd spiller eller beholde EMC som er en veldig god spiller. Kanskje på sikt se deg om etter noe pc-basert avspilling med en dac f.eks?
    Men det er et kit så mye eller alt er gjort selv.
    Det finnes også masse annet flott hifi utstyr der ute og mange gode tips i denne tråden.
    det stemmer! Jeg har fått mange fine og konkrete tips i denne tråden, og jeg prøver og lese meg opp på flere alternativer. Men det hadde uansett vært spennende å prøvd din dac og. Den har vel en litt annen lydsignatur enn hegel dacen . Kjekt å få høre mest mulig ting, slik at jeg kan få et mer utfyllende inntrykk;)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.024
    Her mener jeg man har glemt å nevne firmaet Audionet.

En brukt Audionet ART G2 (eventuelt ART G3) + EPS ekstern strømforsyning er "vesentlig" strammere og mer stringent enn EMC-1 UP i følge mine ører.
    Bass gjengivelsen har bedre definisjon, og det er generelt bedre oppløsning i mitt anlegg.
    Med Audionet får man mye tysk isenkram og persisjon til en billigere penge sett i forhold til dCs, Wadia og mbl.
    Audionet ART G3 + EPS ligger rundt 72 frognertiere nytt, men brukt kommer du raskt ned i 35-40 frognertiere.
    Men så var det smak og behag da ;)

Universalspillere (CD/SACD/DVD etc) har en tendens til alltid å ha minst et nedprioritert medium.
    Det blir mye DAC salat osv inne i en slik boks.
    Jeg kjører med så rendyrkede produkter som mulig.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.592
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    mega1 skrev:
    Jeg har blitt forklart at det er mye mer jeg kan gjøre og men jeg tror muligens at det og kan koste litt, og jeg vil prøve noe nytt.
    Jeg hadde også gode erfaringer med mykt underlag under spilleren. For å komme vesentlig lenger med det CD-PRO-drevet tror jeg du må gjøre noe med klokke og strømforsyninger for å unngå tidsvariasjon i datastrømmen pga spenningsdropp på kretskortet når drevet flytter på seg og drar litt strøm. Slik EMC-1UP er bygget, sitter hovedklokken på selve drevet, og det er igjen nærmest sveist fast til underlaget, så det er ingen lett jobb å bygge den om med ekstern klokke.

Her er en CD-spiller med tilnærmet samme drev, men superklokker rund baut og radiorør på de analoge utgangene. Koster 3025.21 € ex VAT ex shipping ferdig bygget, 2436.98 € som DIY-sett. Har ikke hørt den selv, men det skrytes fælt av den:
    http://www.tentlabs.com/Products/diycd/index.html

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn