emc1 up vs?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Guit

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    mega1 skrev:
    Guit skrev:
    Du har til gode og prøve denne dempeplaten på emc1 up . En kjenning av meg hadde nylig oppgradert sin emc1 til Up. Så hadde han ikke fått prøvet denne Signature 3-D V2 stabilizer som vi bestillte samtidig fra USA. Disse Martin Logan elektrostatene er ikke alltid like engasjerende og lytte til ved enkelte musikk sjangere. Han ble gledelig overrasket over forskjellen på forbedringen i forhold til oppgraderingen. Det ble mere fart og atakk i elektrostatene . De fikk en westcoast
    snert :). og et tydligere lydbild med denne plata og spideren. mvh Guit

jeg har ikke den platen til spilleren, nei. Men jeg har spideren, og den hjelper litt. Ellers så kan det nevnes at cd spilleren er koblet til batteri drift (pure power) og den stär på noen dempe skumgummi puter som er beregnet ifra 7-30kg eller noe sånt. Å så har jeg et par signalkabler til 25k som går ned til reciveren. Alt i alt så vil jeg si at jeg har prøvd å få mye ut av emc1up. Jeg har blitt forklart at det er mye mer jeg kan gjøre og men jeg tror muligens at det og kan koste litt, og jeg vil prøve noe nytt. Nettkablen er en norost shiva elle hva de heter, den koster et par tusen den og. Jeg har og lest tidligere at det med nettkabel blir enda mer viktig hvis du har et produkt som trekker mer strøm, feks en effekt forsterker. Mulig at det er feil, men jeg føler at det kan være mer å hente med et annet produkt. Jeg vil iallefall prøve:)
    Etter som jeg kan forstå, så er du godt skollert ;D så det er bare og ta innover seg med anbefalinger 8) fra erfarne brukere. Kan være greit og høre andre sine erfaringer. Jeg har ikke prøvet annet enn supra nettkabler. Ja det sies at nettkabler har stor betydning ::) mvh Guit

mega1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2008
    Antall liker
    188
    Sted
    haugesund område
    Torget vurderinger
    1
    da var kvelden her, og jeg har nå prøvd ut emc1up vs hegel hd20dac. Jeg prøvde med både emc1up og pioneer lx91 som transporter. Resultatet er at emc1up er best alene. Musikken kommer mer ut av høytalerene. Hegel'en har kanskje en bedre dybde og en bedre evne til og skille instrumenter ifra hverandre, men jeg liker vokalen bedre med emc1up enn hos hegel. Ellers så vil jeg si at hegelen muligens har en litt mer definert bass, men mindre crisp i mellomtonen. Musikk jeg har hørt på er kurt nilsen, nils lofgren, norah jones, damien rice osv.. Da har jeg blitt litt klokere, men jeg er bare knapt begynt på elemenerings prosessen. Akkurat nå frister det mer med en ren cdspiller igjen, selv om jeg er klar over at det ikke er det endlige svaret på min jakt på bedre lyd for fremtiden :)

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Antall liker
    3.535
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Interessant mega1. Jeg ville prøvd i få hjem det beste du får tak i for å se om det gir noen vesentlig forbedring for deg. Gjør det ikke det så er vel jakten over?

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.939
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Du kan låne Audio Note dacen min neste helg om du vil? Fra eks. Fredag til Søndag? Ikke noe problem det. Så får du enda et erfaringsgrunnlag.
    Om du liker det du hører eller ikke kan jo bare du svare på :)

mega1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2008
    Antall liker
    188
    Sted
    haugesund område
    Torget vurderinger
    1
    bambadoo skrev:
    Du kan låne Audio Note dacen min neste helg om du vil? Fra eks. Fredag til Søndag? Ikke noe problem det. Så får du enda et erfaringsgrunnlag.
    Om du liker det du hører eller ikke kan jo bare du svare på.
    jeg vil gjerne låne den ja. Du er velkommen til å bli me og sin din erfarne mening om saken, hvis du har tid til det:)

mega1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2008
    Antall liker
    188
    Sted
    haugesund område
    Torget vurderinger
    1
    Kalle Klovn skrev:
    Interessant mega1. Jeg ville prøvd i få hjem det beste du får tak i for å se om det gir noen vesentlig forbedring for deg. Gjør det ikke det så er vel jakten over?
    å få tak i en best mulig kilde er målet ja, og jeg strekker meg et godt stykke hvis det er merkbart bedre. Jeg bor i haugesund, og det florerer ikke av hifi sjapper her. Alt jeg har av anlegg har jeg kjøpt i blinde, usett og uhørt. Bara kjøpt på internett av ærlige hygglige folk som finnes her på sentralen. Tidligere har jeg gjort grove gode oppgraderinger. Men nå tror jeg at det er litt vanskligere å komme videre i søken på god lyd, så da vil jeg gjerne prøve først. Jeg skal prøve så godt jeg kan på ä få tak i en solid kilde. Men hvis det ikke blir merkbart bedre så er nok jakten over for en stund for min del ja:)

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Antall liker
    3.535
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    mega1 skrev:
    å få tak i en best mulig kilde er målet ja, og jeg strekker meg et godt stykke hvis det er merkbart bedre. Jeg bor i haugesund, og det florerer ikke av hifi sjapper her. Alt jeg har av anlegg har jeg kjøpt i blinde, usett og uhørt. Bara kjøpt på internett av ærlige hygglige folk som finnes her på sentralen. Tidligere har jeg gjort grove gode oppgraderinger. Men nå tror jeg at det er litt vanskligere å komme videre i søken på god lyd, så da vil jeg gjerne prøve først. Jeg skal prøve så godt jeg kan på ä få tak i en solid kilde. Men hvis det ikke blir merkbart bedre så er nok jakten over for en stund for min del ja:)
    Bare for å være sikker - det var det jeg mente. Min erfaring er at det skiller lite når man kommer opp i 30k+ på kildesiden. (EDIT: Men jeg har heller ikke prøvd en 100k+ spiller i eget oppsett) Det kan jo være noen hjelpsomme karer på sentralen som har en eller annen ultra-bra spiller i ditt område. Da hadde det vært gull verdt å få prøve dette selv i ro og mak.

På høyttalere og rom-akustikk derimot, der skiller det mye...

mega1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2008
    Antall liker
    188
    Sted
    haugesund område
    Torget vurderinger
    1
    vel, høytalerene ser jeg på som det sterkeste å mest korrekte ledde i kjeden her. Rom akustikk har jeg iallefall brukt 50k på. Har spredd rundt med absorbenter og diffusore på alle 4 veggene å i take. Selvfølgelig på antatt korrekte plasser. Jeg har prøvd å feilet mye her, med plasseringen, men nå føler jeg at også den delen er godt balansert. jeg skulle gjerne lagt inn noen bilder her, men jeg vet ikke hvordan jeg skal få et bilde som er 5-9mb til og bli 0.5mb for og bli lagt inn her. Som nevnt tidligere i tråden så er jeg svært lite flink med dataen;)

mega1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2008
    Antall liker
    188
    Sted
    haugesund område
    Torget vurderinger
    1
    Scrooge skrev:
    da har jeg sendt 8-10 bilder til denne karen her. så fort jeg får de tilbake i en brukende størrelse så skal jeg legge de ut, og så skal jeg forklare litt om det som blir vist:) bildene er tatt med et 4år gammelt digital kamera, så de er ikke akkurat krystall klare. nytt kamera er herved på min ønskeliste:)

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.130
    Og nå er de mottatt og redusert til en passende størrelse - 800x600.

Vil du ha dem i retur via mail, eller skal jeg legge dem ut for deg?
    Det beste er kanskje at du gjør det sjøl, ettersom du forståelig nok ønsker å kommentere bildene.

Kinoen så ellers råflott ut! Ingenting å si på utstyret der nei! :)

mega1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2008
    Antall liker
    188
    Sted
    haugesund område
    Torget vurderinger
    1
    Scrooge skrev:
    Og nå er de mottatt og redusert til en passende størrelse - 800x600.

Vil du ha dem i retur via mail, eller skal jeg legge dem ut for deg?
    Det beste er kanskje at du gjør det sjøl, ettersom du forståelig nok ønsker å kommentere bildene.

Kinoen så ellers råflott ut! Ingenting å si på utstyret der nei! :)
    takker så mye. Du kan godt legge de ut slik at jeg ikke gjør noe feil der og:) jeg kan legge til et par kommentarer etter hvert:)

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.130
    Ok.
    Du ar uansett fått dem tilbake via mail nå, men jeg kan godt legge de ut for deg.

Vedlegg

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.939
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Er det den samme predatorn som sto utstilt i Horten under messa for noen år siden ? Hehe.. heftig :) Et virkelig rått og flott hjemmekino..
    Hvor i Haugesund er tilholdssted?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Flotte bilder :)
    Voksent anlegg.

Predator, du milde. Hvor får jeg tak i en sånn ?

/jan

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.939
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Sjekker nå og ser de blir laget i Thailand :) Er et par av de til salgs på finn.no :)

The Edge

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.05.2011
    Antall liker
    0
    Helvete for et voksent og "brutalt" anlegg :) :) Imponerende hvor langt noen drar det, moro å se!

mega1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2008
    Antall liker
    188
    Sted
    haugesund område
    Torget vurderinger
    1
    Scrooge skrev:
    Ok.
    Du ar uansett fått dem tilbake via mail nå, men jeg kan godt legge de ut for deg.
    tusen takk du har vært til stor hjelp! det første bilde viser jo selvsagt montana høytaleren og earthquake subben med klær, samt mitt valg av dempemateriale i rommet. jeg hadde på et tidspunkt 3 ganger så mye av dette i rommet, blant annet så var hele bakveggen var dekket med dette. men etterhvert som jeg byttet ut litt og litt med diffusore så ble lyden stadig bedre og romklangen er nå rimlig godt balansert etter min smak. plattformen som dette står på er en helt død glass plattform som jeg ved hjelp av tysvær glass har fått satt sammen. den måtte bygges for og høyne nivået til høytaleren like høyt som nivå 2 i rommet er. det er på nivå 2 sweetspot er på. plattformene tåler minst 300kg uten og sprekke:)

på bilde nr2-3 er det noe av utstyret som jeg har fått testet i helgen( bare for og påvise at jeg faktisk testet det:) )

mega1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2008
    Antall liker
    188
    Sted
    haugesund område
    Torget vurderinger
    1
    så kommer vi til predatoren. denne er håndlaget i thailand/singapor som nevnt over her. jeg kjøpte denne av en samler i kristiansand for et par år siden. han hadde kjøpt den i asia. denne veier ca 150kg, er 192cm høy til sverdtuppen, og den har gitt meg stor eierglede:) det er vel den største "diffusoren) i rommet. ellers så har jeg valgt disse disse 4kantede diffusorene som også er vist på et bilde. jeg har 16 stk av de som er plassert i taket og på veggen bak høytalerene. disse er blitt lakket svarte, så de er ikke så lette og se.

mega1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2008
    Antall liker
    188
    Sted
    haugesund område
    Torget vurderinger
    1
    bakhøytalerene er grandhigh gh7. disse var jeg også veldig fornøyd med før jeg oppgraderte til montana. utenom disse så er det 4stk klipsch rs7 som sørger for lyd i bakkanalene..

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.939
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ok.. Jeg solgte engang en doxa 70mk2 til en kar i området der :)
    Det var vel i Førresdalen eller noe. Hadde et flott utgangspunkt til en kjellestue husker jeg...

mega1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2008
    Antall liker
    188
    Sted
    haugesund område
    Torget vurderinger
    1
    bambadoo skrev:
    Er det den samme predatorn som sto utstilt i Horten under messa for noen år siden ? Hehe.. heftig :) Et virkelig rått og flott hjemmekino..
    Hvor i Haugesund er tilholdssted?
    tror ikke akkurat denne var på hortenmessen, ettersom selger sa at han hadde kjøpt den i asia(singapor)
    jeg bor på frakkagjerde, rett utenfor haugesund.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.939
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Kommet noe nærmere en løsning/test/kjøp/kunnskap etc. ?
    Reiser til fjells enten Fredag formiddag eller Torsdag kveld så du kan låne dacen min til f.eks. Søndag når jeg returnere og finne ut om "rørlyd" er noe du liker eller ikke?

mega1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2008
    Antall liker
    188
    Sted
    haugesund område
    Torget vurderinger
    1
    hei! Jeg har ikke fått testet noe mer. Oslo hifi center låner ikke ut spillere, det har jeg fått bekreftet. Men jeg kan gjerne komme og hente den dac'en din på torsdag kveld. Har du en digital kabel ledig og?

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.939
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Da er en an dac på utlån... Håper på lytteinntrykk etterhvert

GFE

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2003
    Antall liker
    3
    mega1 skrev:
    hei! Jeg har en emc 1up som kilde i anlegget mitt. Jeg er godt fornøyd med den, men nå er oppgraderings spøkelse her igjen, og jeg har lyst på en ny kilde. Er det noen her som har hatt en emc1 up cd spiller, som har hatt en vellykket oppgradering til en bedre kilde, uten og legge ut 70k for og få en nyanse bedre? Jeg strekker meg gjerne til 40k helst brukt, men da håper jeg også på en merkverdig oppgradering;) noen forslag her?
    Hei, Flere år siden eg hadde EMC up, meget god spiller men eg datt over til dCS leiren, det begynte med et alternativ som ikke trenger bli så kostbart for deg. Brukte EMC up via den balanserte digital utgangen som en ren transport inn på en dCS delius
    dCS delius fungerte da også som preamp, den gang direkte inn i nemo monoblokker. Meget bra kombinasjon synes eg og det bør være mulig å få tak i dCS delius eller Elgar "rimlig nå" siden de er erstattet av nyere modeller.
    For meg ble det en veldig stor oppgradering og etterhvert gikk jeg over til ren dCS, men det er uansett dac,en som er hjertet i oppsettet her, men om du klarer deg med kun digitale kilder vet ikke jeg.

Mvh
    Geir

mega1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2008
    Antall liker
    188
    Sted
    haugesund område
    Torget vurderinger
    1
    bambadoo skrev:
    Da er en an dac på utlån... Håper på lytteinntrykk etterhvert
    Og her kommer mitt intrykk av dac´en. jeg oppfattet denne dac´en som 90% lik ec spilleren.klang balansen var veldig lik. det som skiller er at denne audio note dac´en ifra ec spilleren er at den lot litt av disse små micro detaljene ligge, og da blir lydbildet litt ryddigere og litt bedre, det blir litt lettere og plassere instrumentene på "scenen", og det er mer behagelig og høre på. Det føles mer som ekte musikk(for og bruke et allerede alt for slitt utrykk)
    Dette oppsettet mitt føltes nå som om det var et respons/holfi oppsett på lyden, hvis noen kjenner til det. en litt feit klang, med definert bass, samtidig som vokalen og gitarstrengene forsatt beholder den crispe smidige klangen. Jeg har hørt på forskjellig musikk i 4 timer i strekk, uten noen tegn til lytte tretthet, og jeg kunne nok holdt på en del lengre, men jeg er et matvrak, og mat må man også ha:)

ellere så får jeg beklage den seine oppdateringen, jeg var på jobb i 12 timer idag og, så det har ikke blitt så mye fritid som jeg hadde håpet på..

mega1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2008
    Antall liker
    188
    Sted
    haugesund område
    Torget vurderinger
    1
    Hei, Flere år siden eg hadde EMC up, meget god spiller men eg datt over til dCS leiren, det begynte med et alternativ som ikke trenger bli så kostbart for deg. Brukte EMC up via den balanserte digital utgangen som en ren transport inn på en dCS delius
    dCS delius fungerte da også som preamp, den gang direkte inn i nemo monoblokker. Meget bra kombinasjon synes eg og det bør være mulig å få tak i dCS delius eller Elgar "rimlig nå" siden de er erstattet av nyere modeller.
    For meg ble det en veldig stor oppgradering og etterhvert gikk jeg over til ren dCS, men det er uansett dac,en som er hjertet i oppsettet her, men om du klarer deg med kun digitale kilder vet ikke jeg.

Mvh
    Geir

[/quote]

hei! dcs delius er absolutt en dac jeg kunne tenkt meg og prøve.
    hvis jeg ser en på brukten, eller det er en i nærheten som har en så skal jeg prøve og få lånt et øre til den:)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn