Emmylou Harris

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.480
    Antall liker
    35.319
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    WoW.... Er jeg den eneste som holder på slik i denne tråden? Men jeg skal trekke meg unna Herr Polizei.
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.524
    Antall liker
    4.946
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    En fantastisk fin versjon av hennes kanskje beste låt (Knopfler-warning igjen).
    En låt det er verdt å sjekke svenske Jill Johnsons versjon av også. En like vakker og noe yngre dame som jeg gleder meg til å høre i Gøteborg 3/5, for øvrig.
     

    vestlyd

    Medlem
    Ble medlem
    31.03.2015
    Innlegg
    15
    Antall liker
    61
    Torget vurderinger
    3
    Var på konsert i usa med emmylou på denne spyboy turneen , spyboy er vel bandet til Buddy Miller på Poison Love cden i 97. Han og bandet spilte nesten hele den lpen som oppvarming før" spyboy "konserten. Lenge siden , men den sitter endå :) har cd og dvd men klarer ikkje å finne lp.
     

    Vedlegg

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.689
    Antall liker
    58.631
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Emmylou har alltid kunne velge de beste musikerne.

    "The Hot Band" Luxury Liner
    Her går det unna.


    "Emmylou said; - When I look back on my career, - I'll be able to say, I played rythm guitar for Albert Lee. 😊
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.041
    Antall liker
    20.227
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Ja.... her har det blitt noen Emmylou skiver gjennem tiden også......

    L1000990.JPG

    L1000991.JPG

    L1000992.JPG

    L1000993.JPG

    L1000994.JPG

    L1000995.JPG

    L1000996.JPG

    L1000998.JPG


    Og selvfølgelig den uunnværlige "Wrecking Ball".

    L1000997.JPG


    Var egentlig ikke overrasket, da jeg hørte den første gang, da jeg hadde
    "For The Beauty of Wynona" fra før. Det var ingen tvil om,hvem som hadde satt
    avtrykket sitt på den platen. Hva angår Daniel Lanois......

    L1000988.JPG

    L1000989.JPG


    Har bare "Acadie" og "Belladonna" på CD.
    Alle kan klart annbefales.

    Ta en titt på Roy Orbison´s "Black & White Night"......... må være verdens dyreste korjente-gruppe:
    K. D. Lang, Bonnie Raitt & Emmylou Harris Jennifer Warnes🥰

     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.689
    Antall liker
    58.631
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jepp, den er bra @HasseBasse, men det er Jennifer Warnes, -ikke Emmylou Harris, som står i koret med KD Lang og Bonnie Raitt.
    Hadde vi fått med Linda Ronstadt og fraværende Emmylou så hadde seieren vært sikret.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.041
    Antall liker
    20.227
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Jepp, den er bra @HasseBasse, men det er Jennifer Warnes, -ikke Emmylou Harris, som står i koret med KD Lang og Bonnie Raitt.
    Hadde vi fått med Linda Ronstadt og fraværende Emmylou så hadde seieren vært sikret.
    Faen..... du har rett.... IGJEN....... og jeg husket feil 😂
    Anyway....... bli´r nokk ikke billigere av, at det var Jennifer Warnes 😘
    Og ja (igjen)...... Juhuu-pike-kor med Linda, K.D.L., Bonnie R, Jennifer W, Emmylou H, Rosanne C. Cash, Norah J,
    Dolly Parton m.fl...... det hadde vært greier :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.309
    Antall liker
    1.743
    Sted
    Bergen
    Køntry hørte jeg på når jeg var barn, vokste det av meg heldigvis, rørforsterker har jeg også prøvd - slags sen 40-års-krise. Godt å være ferdig med det.
    Rørforsterker krisen er en deijlig krise. Dersom man går igjennom livet med kun den krisen er jammen livet garantert en dans på roser.
     

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    711
    Antall liker
    1.577
    Torget vurderinger
    3
    Rørforsterker krisen er en deijlig krise. Dersom man går igjennom livet med kun den krisen er jammen livet garantert en dans på roser.
    Helt klart!!!
    Og uten den krisen er livet bittelitt fattigere!!😊☀
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.524
    Antall liker
    4.946
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Det eneste er vel at Wrecking Ball låter adskillig bedre på vinyl, - hvis du har noe orntli' å spille på. 🙊🙂
    Vis vedlegget 996809
    Mangler begge som @ou812rh viser over her. Det bør jeg kanskje gjøre noe med.
    Skuffa nå 😳
    Da har du en annen pressing enn den jeg kjøpte i dag dessverre. Lått relativt tynt og pistrete, sammenlignet med streamet på Qobuz.
    Så mye at jeg måtte sammenligne med de andre platene jeg kjøpte i dag og der var det heldigvis ikke noe i vinylens disfavør.
    Wreckingball er så bra at jeg må nok finne et eldre brukteksemplar etterhvert da.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Bør være lett å finne ut av.
    Egentlig kun 2 utgivelser.
    Original fra 1995 og re-issue fra 2020.
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.524
    Antall liker
    4.946
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    ^ Bør være lett å finne ut av.
    Egentlig kun 2 utgivelser.
    Original fra 1995 og re-issue fra 2020.
    Akkurat. Får lete etter ´95 utgaven og sammenligne da.
    Kvaliteten på nye pressinger varierer jo fra eksemplar til eksemplar innenfor samme batchen også synes jeg.
    Har f. eks. byttet et par KAri Bremnesplater med mye grums og fått ny, som låt OK.
     

    Idar E

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.12.2018
    Innlegg
    478
    Antall liker
    1.217
    Sted
    Fræna
    Torget vurderinger
    1
    Akkurat. Får lete etter ´95 utgaven og sammenligne da.
    Kvaliteten på nye pressinger varierer jo fra eksemplar til eksemplar innenfor samme batchen også synes jeg.
    Jeg har Wrecking Ball vinylen fra 2020, den låter fint og er en «god pressing» som det heter på godt norsk. - Liker lyden på den, selv om den har litt lavt volum. Må skru opp litt ekstra på volumknappen, låter ganske så dynamisk og luftig. Har også CD fra ‘95 - den har mer trøkk, det skal sies.

    Skulle gjerne ha hørt den deluxen som du har der, @E. Largo ! 😍
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hm...
    Min utgave, kjøpt for ikke veldig lenge siden, og definitivt ikke i 2016. Tre LPer totalt.

    Har ikke Qobuz, men syntes ikke at det låt dårlig sist jeg spilte. Får spille den igjen....

    IMG_20240217_194426.jpg
    IMG_20240217_194348_edit_6271813498648708.jpg


    Prøver ikke å kjøpe ihjelspilte musikk som jeg allerede har på CD, og skal det likevel gjøres, så satser jeg på litt spesielle versjoner, annerledes enn CD. Det gjelder feks Radioheads "OK computer", The Smiths "The queen is dead" og nevnte "Wrecking ball".
     
    Sist redigert:

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.837
    Antall liker
    16.065
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har Wrecking Ball vinylen fra 2020, den låter fint og er en «god pressing» som det heter på godt norsk. - Liker lyden på den, selv om den har litt lavt volum. Må skru opp litt ekstra på volumknappen, låter ganske så dynamisk og luftig. Har også CD fra ‘95 - den har mer trøkk, det skal sies.

    Skulle gjerne ha hørt den deluxen som du har der, @E. Largo ! 😍
    Begge utgavene ser ut til å bruke samme master fra Chris Bellman og burde låte likt. Det er en stund siden jeg spilte den sist, men kan ikke huske at den låt dårlig.
     
    Ble medlem
    27.10.2023
    Innlegg
    1.383
    Antall liker
    3.214
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    1
    The Hot Band
    Albert Lee, Barry Tashian, Don Johnson, Emory Gordy, Jr., Frank Reckard, Glen Hardin, Hank Devito, James Burton, John Ware, Mike Bowden, Phil Kaufman, Ricky Skaggs, Rodney Crowell, Steve Fishell, Tony Brown, Wayne Goodwin.
    Her er det vel noen frafall? Kom gjerne med rettelse hvis jeg har feil musikere,
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Håper jeg ikke fornærmer noen nå, men det er ikke helt fair å sammenligne streaming, lp og cd. Den lyden man da får ut, er jo avhenging av kvaliteten på avspillingsmaskinen, i tillegg til innspillingen.

    Hos meg så låter Wrecking Ball bedre på vinylen, selv om jeg er veldig glad i min Meridian 808.2i Ref.
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.689
    Antall liker
    58.631
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Skuffa nå 😳
    Da har du en annen pressing enn den jeg kjøpte i dag dessverre. Lått relativt tynt og pistrete, sammenlignet med streamet på Qobuz.
    Så mye at jeg måtte sammenligne med de andre platene jeg kjøpte i dag og der var det heldigvis ikke noe i vinylens disfavør.
    Wreckingball er så bra at jeg må nok finne et eldre brukteksemplar etterhvert da.
    Synd at du ikke er fornøyd med kjøpet.
    Jeg kjøpte min på Record Store Day i 2016.
    (psst @ptb🙂)

    Denne :
    Den ble raskt, utsolgt og prisene steg umiddelbart.
    Tør ikke anbefale denne uforbeholdent sjøl om jeg er veldig fornøyd med mitt eks.
    Ser at tilbakemeldinger på discogs er litt blandet. Alt fra topp, hvor folk sier den er veldig bra, til de mer misfornøyde.
    De som er misfornøyd forteller om "clicks and pops". Det er overveiende pressing det klages på. De fleste mener at selve lyden er bra. Litt bingo mht pressing virker det som.
    Mitt eksemplar er lytefritt mht pressing, og låter mer luftig og fritt enn digital kilde.
    Må si at i mange tilfeller låter vinyl bedre enn digitalt i mitt oppsett.
     

    Idar E

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.12.2018
    Innlegg
    478
    Antall liker
    1.217
    Sted
    Fræna
    Torget vurderinger
    1
    Falt virkelig for Harris gjennom denne sangen på live plata til Gram Parsons. Før det hadde jeg ikke noe forhold til henne, og «country» generelt. Satte henne i bås sammen med andre syngedamer i cowboyhatt. Hun er det, definitivt- men også mye mer! 😊 Fin tråd!

     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Er vel plass til en hyllest fra First Aid Kit:


    Her med den fantastisk damen til stede - med knugen ved siden av seg:

     
    Ble medlem
    27.10.2023
    Innlegg
    1.383
    Antall liker
    3.214
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    1
    På AllMusic har de også en gjennomgang av hennes katalog, hvor de vurderer hvert enkelt album.
    Hva synes dere om rangeringen, karakterene gitt. Stemmer det med hva dere mener er hennes beste album?
    Scroll nedover på siden
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn