|
Nei. Og Reflex M sin litt lave gain på MM var og en av grunnene til at jeg droppet den. Synd. Men dersom man spiller vintage så er det Decca pickup som teller. Decca har god følsomhet og gjerne på 5-6mV Moving Iron. Evt en Ortofon SPU på 0,5 mV MC.Graham Slee Gram Amp 3? Den har også 58dB gain.
Det er nå greit. Men det skal være en del forskjell jo.Mulig. Jeg har i alle fall aldri vært borti sånne plater. Eq-kurvene er kanskje uansett ikke så forskjellige heller?
1-Skjortes eller multiskjortes?Så hvilken skjorte pickup anbefaler dere da?
Jeg har notert meg Jasmine!
Dersom du lyttar til klassiske Decca-plater med FFSS på etiketten (Full Frequency Stereo Sound) har dei ein litt sånn karamellsmak/impresjonistisk klangbalanse, og det trur eg skuldast denne equaliseringa. Men det går godt an å lytte til dei, og faktisk er det retteleg hyggjeleg om anlegget ditt elles har sånn high-tech-klangbalanse.Mulig. Jeg har i alle fall aldri vært borti sånne plater. Eq-kurvene er kanskje uansett ikke så forskjellige heller?
Det spørs om du har fått to "mandagsutgaver" på rappen. Dårlig kvalitetskontroll er kjedelig. Som nevnt tidligere har jeg en iPhono i mitt oppsett og den har ingen av problemene du beskriver.Kjøpte en Ifi, returnerte denne pga støy langt utover det jeg kan akseptere, fikk tilsendt erstatning, like støyende.
Fint med alle justeringsmulighetene, hadde det enda vært benyttet switcher av nogenlunde dugelig kvalitet, ikke imponert når switch assembly løsner og forsvinner inn i kabinett. for så å konstatere at nivå endringer ikke speiles korrekt, tviler på at min remontering var skyld i dette. Altså at høyre /venstre kanal ikke samsvarer.
Et ganske lurvete produkt, som låter nogenlunde greit helt til man forsøker å endre instillinger. Jeg forlangte og fikk uten problemer penga tilbake, uten kommentar på at jeg hadde åpna boksen for å få ting på plass igjen.
Jeg ville uansett ikke kastet bort penger på et produkt uten en medfølgende gjennomført god PSU, uansett hvor mange artige knapper apparatet måtte ha.
Sikkert bare jeg som er sær og vil ha noe som virker for penga.
J
Kjøpte en Ifi, returnerte denne pga støy langt utover det jeg kan akseptere, fikk tilsendt erstatning, like støyende.
Fint med alle justeringsmulighetene, hadde det enda vært benyttet switcher av nogenlunde dugelig kvalitet, ikke imponert når switch assembly løsner og forsvinner inn i kabinett. for så å konstatere at nivå endringer ikke speiles korrekt, tviler på at min remontering var skyld i dette. Altså at høyre /venstre kanal ikke samsvarer.
Et ganske lurvete produkt, som låter nogenlunde greit helt til man forsøker å endre instillinger. Jeg forlangte og fikk uten problemer penga tilbake, uten kommentar på at jeg hadde åpna boksen for å få ting på plass igjen.
Jeg ville uansett ikke kastet bort penger på et produkt uten en medfølgende gjennomført god PSU, uansett hvor mange artige knapper apparatet måtte ha.
J
FFSS har ingenting med Decca-kurven å gjøre, Arve!Dersom du lyttar til klassiske Decca-plater med FFSS på etiketten (Full Frequency Stereo Sound) har dei ein litt sånn karamellsmak/impresjonistisk klangbalanse, og det trur eg skuldast denne equaliseringa. Men det går godt an å lytte til dei, og faktisk er det retteleg hyggjeleg om anlegget ditt elles har sånn high-tech-klangbalanse.Mulig. Jeg har i alle fall aldri vært borti sånne plater. Eq-kurvene er kanskje uansett ikke så forskjellige heller?
Så du mitt svar? Dumt å hoppe over et produkt som ellers får gode kritikker fordi én person har vært uheldig. Med norsk kjøpslov er det null problem å bytte (eller heve kjøpet) om man ikke er fornøyd. Dette kjenner du jo fra av.Kjøpte en Ifi, returnerte denne pga støy langt utover det jeg kan akseptere, fikk tilsendt erstatning, like støyende.
J
Takk for tilbakemeldingen din, den gjorde at jeg hoppet over Ifi![]()
Så du mitt svar? Dumt å hoppe over et produkt som ellers får gode kritikker fordi én person har vært uheldig. Med norsk kjøpslov er det null problem å bytte (eller heve kjøpet) om man ikke er fornøyd. Dette kjenner du jo fra av.Kjøpte en Ifi, returnerte denne pga støy langt utover det jeg kan akseptere, fikk tilsendt erstatning, like støyende.
J
What's a $8500 Cartridge Doing In a Place Like This? The $399 ifi iPhono Phono Preamplifier | Analog Planet
FFSS har ingenting med Decca-kurven å gjøre, Arve!Dersom du lyttar til klassiske Decca-plater med FFSS på etiketten (Full Frequency Stereo Sound) har dei ein litt sånn karamellsmak/impresjonistisk klangbalanse, og det trur eg skuldast denne equaliseringa. Men det går godt an å lytte til dei, og faktisk er det retteleg hyggjeleg om anlegget ditt elles har sånn high-tech-klangbalanse.Mulig. Jeg har i alle fall aldri vært borti sånne plater. Eq-kurvene er kanskje uansett ikke så forskjellige heller?
Nei, du trenger ikke å røre en eneste dip-switch hvis du ikke vil.Så du mitt svar? Dumt å hoppe over et produkt som ellers får gode kritikker fordi én person har vært uheldig. Med norsk kjøpslov er det null problem å bytte (eller heve kjøpet) om man ikke er fornøyd. Dette kjenner du jo fra av.Kjøpte en Ifi, returnerte denne pga støy langt utover det jeg kan akseptere, fikk tilsendt erstatning, like støyende.
J
What's a $8500 Cartridge Doing In a Place Like This? The $399 ifi iPhono Phono Preamplifier | Analog Planet
Godt poeng! Må man være glad i å flippe "switcher" for å eie dette RIAAet? Er ikke glad i å stille alt for mye![]()
Samme hva det høres ut som vel. FFSS har ingenting med Decca kurven å gjøre...uansett hva du syns eller tror.FFSS har ingenting med Decca-kurven å gjøre, Arve!Dersom du lyttar til klassiske Decca-plater med FFSS på etiketten (Full Frequency Stereo Sound) har dei ein litt sånn karamellsmak/impresjonistisk klangbalanse, og det trur eg skuldast denne equaliseringa. Men det går godt an å lytte til dei, og faktisk er det retteleg hyggjeleg om anlegget ditt elles har sånn high-tech-klangbalanse.Mulig. Jeg har i alle fall aldri vært borti sånne plater. Eq-kurvene er kanskje uansett ikke så forskjellige heller?
Det høres nå ut som det kan være "marketing-navnet" på deres alternative EQ-kurve. Hva skulle "full frequency" ellers sikte til?
Jeg hadde Clearaudio Basic for mange herrens år siden.Har noen prøvd ClearAduio sitt RIAA? Burde jo parre seg godt med ClearAudio PU?
Basic +
6500,-
Vis vedlegget 350386
Nano Phono V2
3000,- Vis vedlegget 350385
Det var et spørsmål, og hvis du ikke vil svare, eller utdype hva du tydeligvis vet at FFSS faktisk betyr, er det likevel ingen grunn til å hisse seg opp.Samme hva det høres ut som vel. FFSS har ingenting med Decca kurven å gjøre...uansett hva du syns eller tror.FFSS har ingenting med Decca-kurven å gjøre, Arve!
Det høres nå ut som det kan være "marketing-navnet" på deres alternative EQ-kurve. Hva skulle "full frequency" ellers sikte til?
Du stiller jo riaa etter pickup og ferdig med det.Du behøver jo ikke stille for hver plate du skal spille.Når du ev. skifter pickup stiller du riaa igjen.Så du mitt svar? Dumt å hoppe over et produkt som ellers får gode kritikker fordi én person har vært uheldig. Med norsk kjøpslov er det null problem å bytte (eller heve kjøpet) om man ikke er fornøyd. Dette kjenner du jo fra av.Kjøpte en Ifi, returnerte denne pga støy langt utover det jeg kan akseptere, fikk tilsendt erstatning, like støyende.
J
Godt poeng! Må man være glad i å flippe "switcher" for å eie dette RIAAet? Er ikke glad i å stille alt for mye![]()
Mener du "tyngre last" nå, altså lavere inngangsimpedans?MC-pickupar oppfører seg veldig fint med lågare last enn dei tilrådde. Høge laster i storlek 10* meir enn utgangsimpedansen har ein tendens til å flate ut lydbildet, verkar det som.