En god riia behøver ikke og koste skjorta.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.561
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    2.0 og 2.5 er vesentlig forskjellige. Samtlige nye modeller fra Jasmine er kjent for å ha store forbedringer, så å utelukke 2.5 på bakgrunn av at du har hørt en eldre modell er ikke helt reelt. Etter 2.0 så kom 2.0SE...
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Må nok si meg enig meg Gunnar her, ord for ord, så å si.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.177
    Antall liker
    1.160
    Torget vurderinger
    10
    Dukker det opp en brukt Trichord Delphini MkII (NCPSU) ville jeg absolutt gitt den en sjanse også. Har sammenlignet med flere riaa her hjemme, bl.a Linn Uphorik, Brystons seneste riaa og nevnte ASR Mini Basis MkII og III, og selv om disse var gode, valgte jeg likevel å beholde Trichord'en. Har i tillegg anskaffet samme riaa til mitt nr.2-anlegg. Også disse har mange innstillingsmuligheter og rikelig gain, selv til pickuper med lavt utsignal. Lykke til!
     

    pekaill

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2011
    Innlegg
    1.673
    Antall liker
    1.101
    Sted
    Averøy
    Torget vurderinger
    5
    Jeg skjønner ikke hvorfor dette diskuteres i det vide og brede i denne tråden. Hvorfor kan den ikke få være om riaatrinnet som tråden startet om.
    Hvis diskusjonen er hvilken riaa som anbefales til en Clearaudio Concept så burde det vel være i egen tråd:)

    Langt ryddigere, og gjøre det mulig å finne tilbake til ting i fremtiden.

    Jeg kan selvsagt også foreslå riaatrinnet som jeg har, men jeg lar det være siden det ikke er formålet med denne tråden!
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.177
    Antall liker
    1.160
    Torget vurderinger
    10
    Jeg skjønner ikke hvorfor dette diskuteres i det vide og brede i denne tråden. Hvorfor kan den ikke få være om riaatrinnet som tråden startet om.
    Hvis diskusjonen er hvilken riaa som anbefales til en Clearaudio Concept så burde det vel være i egen tråd:)

    Langt ryddigere, og gjøre det mulig å finne tilbake til ting i fremtiden.

    Jeg kan selvsagt også foreslå riaatrinnet som jeg har, men jeg lar det være siden det ikke er formålet med denne tråden!
    Beklager, ønsket bare å komme med et velment råd.
     

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    18.239
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Huff da. Nå er tråden allerede på side 13. Den skulle vært fortsatt i dvale siden side 5, eller 09.februar-2015. Veldig uheldig!

    Håper at moderator - med forespørsel/anmodning fra Znerken? - kan flytte det som har kommet etter innlegg #92 over i egen tråd, slik at Rudi kan få tråden sin tilbake. La nå denne tråden heretter omhandle om MF V-LPS MKII!
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.855
    Antall liker
    18.335
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Jeg skjønner ikke hvorfor dette diskuteres i det vide og brede i denne tråden. Hvorfor kan den ikke få være om riaatrinnet som tråden startet om.
    Enig. Tråden burde begrenses til ulike aspekter med den som utgangspunkt. Alternativer ser jeg egentlig ikke noe problem i at settes opp mot den, men da bør det jo være produkter i omtrentlig tilsvarende prisrange.
     

    vrøvl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.05.2009
    Innlegg
    943
    Antall liker
    308
    Torget vurderinger
    1
    Det FANTASTISKE med Musical Fidelity V90-LPS er jo at den er billig nok til at de fleste kan kjøpe den uten at det betyr så mye. Så har man et veldig habilt RIAA-trinn som gjør alt man trenger frem til man etterhvert merker at økt vinylinteresse og/eller økt lommebok tilsier at man må oppgradere. Da kan man selge den for noen hundre mindre enn man kjøpte den for. Jeg mener også at den er bra nok til at mange aldri vil føle behov for å oppgradere, men poenget er at det er et såpass lavterskel produkt at det er jo ikke noe å bekymre seg for.

    Andre RIIA-trinn i samme klasse, som også kan vurderes:
    Hagerman Bugle 2
    Schiit Mani
    U-Turn Pluto

    Den store fordelen V90-LPS har over alle disse, er at man kan gå inn i en butikk i Norge den dagen man trenger et RIAA-trinn, og få den med seg.
     
    Sist redigert:

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.561
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Huff da. Nå er tråden allerede på side 13. Den skulle vært fortsatt i dvale siden side 5, eller 09.februar-2015. Veldig uheldig!

    Håper at moderator - med forespørsel/anmodning fra Znerken? - kan flytte det som har kommet etter innlegg #92 over i egen tråd, slik at Rudi kan få tråden sin tilbake. La nå denne tråden heretter omhandle om MF V-LPS MKII!
    Jøss!? Jeg visste ikke at man kunne eie tråder her inne... Og dersom tråden eksklusivt skal omhandle MF V-LPSii, hvorfor er det greit å anbefale MF V-90? Nei, la Rudi ha tråden sin i fred! Det må jo bety at en skal være ekstremt forsiktig fremover i andre tråder og gå litt lengre i diskusjoner enn det trådstarter aksepterer i "tråden sin". Vi andre får heller opprette tråd på tråd ved ethvert lille spørsmål som måtte gå på tvers ift opprinnelig post...
     

    Znerken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    773
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Huff da. Nå er tråden allerede på side 13. Den skulle vært fortsatt i dvale siden side 5, eller 09.februar-2015. Veldig uheldig!

    Håper at moderator - med forespørsel/anmodning fra Znerken? - kan flytte det som har kommet etter innlegg #92 over i egen tråd, slik at Rudi kan få tråden sin tilbake. La nå denne tråden heretter omhandle om MF V-LPS MKII!
    Jøss!? Jeg visste ikke at man kunne eie tråder her inne... Og dersom tråden eksklusivt skal omhandle MF V-LPSii, hvorfor er det greit å anbefale MF V-90? Nei, la Rudi ha tråden sin i fred! Det må jo bety at en skal være ekstremt forsiktig fremover i andre tråder og gå litt lengre i diskusjoner enn det trådstarter aksepterer i "tråden sin". Vi andre får heller opprette tråd på tråd ved ethvert lille spørsmål som måtte gå på tvers ift opprinnelig post...
    Vi får notere 27.11 som dagen hvor vi mistet troen på menneskeheten, eventuelt forum, ChrisAndre :)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.855
    Antall liker
    18.335
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Jøss!? Jeg visste ikke at man kunne eie tråder her inne...
    Det er vel ingen som "eier" tråder noe mer enn andre. Men, jeg synes det er mer ryddig med en viss form for sortering av snørrogbarter, slik at ikke enhver tråd skal omhandle "alt".
    Hadde det ikke vært en ulempe at f.eks annenhvert innlegg i Technics 1210-tråden hadde vært om alle mulig andre spillere?

    Satt på spissen i sin ytterste konsekvens så kunne jo HFS bestått av kun èn tråd;)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.271
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hadde det ikke vært en ulempe at f.eks annenhvert innlegg i Technics 1210-tråden hadde vært om alle mulig andre spillere?
    Når du sier det så mener jeg å huske å ha fått kjeft av en herværende forumist for å være off topic i nevnte tråd. ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.561
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Så så Dazed, du vet når du skal smyge inn kommentarer eller ikke; men denne gang bommer du litt. Hvorfor? I nevnte Technics tråd har jeg ønsket at absolutt alt angående 1210-serien skulle limes inn der. Da mener flere at det heller skal opprettes ørten forskjellige tråder dersom man har spørsmål om noe som omhandler 1210, ellers blir det uoversiktlig. Når det gjelder off topic i akkurat techie tråden, så har jeg heller aldri hevdet at tråden er min. Ei heller har Motoren blitt furt dersom tråden har utviklet seg til en av de mest leste og populære trådene på forumet. Og ei heller var technics-tråden på noe tidspunkt dø slik denne tråden var.

    Når i tillegg administrator på dette forumet i tillegg sover (begrunnes med at krangler aldri brytes opp i, slenges rundt med advarsler 2 uker etter at støvet har lagt seg og etter at medlemmer har shaket hands, aldri styring av tema til on topic etc) så er det vel samme det vel om denne tråden har utviklet seg litt. Den lever nå i hvertfall og jeg tror Znerken har fått gode tips på veien. Det som er langt mer irriterende å lese er tråder som omhandler et produkt, og når man på side 2 endelig kanskje skal lese om produktet så slutter tråden brått! Slikt er symptomatisk for folk med 1-2 postinger totalt. De stiller ett spørsmål om et produkt, lager en egen tråd til og med, i steden for å poste det der det hører hjemme. Mange svarer, men ingen respons fra OP. Slik er det mye av her, og mye kunne vært unngått dersom ikke adm hadde latt forumet leve helt sitt eget liv.

    Men det er så mye synsing og lite diskusjon rundt det faglige her inne, og nå dette; så skal jeg sagtens være enig i Rudi i en ting:
    why bother....
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.271
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Så så Dazed, du vet når du skal smyge inn kommentarer eller ikke; men denne gang bommer du litt. Hvorfor?
    Oisann.

    Det var ikke så alvorlig ment, så ingen grunn til å fyre opp denne igjen.

    Det var bare meningen å være litt morsom. (igjen.) Beklager hvis dusynes det var upassende.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.855
    Antall liker
    18.335
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Nå er jo tråden temmelig off-topic allerede (etter min mening bør moderator rydde de siste siders innlegg, som ihvertfall er off-topic), men...

    @ChrisAndre - om denne tråden har vært "sovende" eller ikke har vel ingen betydning for trådens relevans, eller..? At V90-LPS omtales her synes jeg er ganske naturlig da det er en mer eller mindre direkte etterfølger (selvom @Rudi faktisk lanserte en egen tråd om den).

    Synes du ikke at det, fremfor å lansere forslag om en rekke alternative Riaa`s i prisklasse 8-10K i denne tråden, hadde vært bedre å henvise eksempelvis @Znerken til en (minst 2 allerede eksisterende) tråd som allerede omhandler Riaa`s i den prisklassen?
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Oslo
    ChrisAndre skrev:
    Men det er så mye synsing og lite diskusjon rundt det faglige her inne, og nå dette; så skal jeg sagtens være enig i Rudi i en ting:
    why bother....
    Synsing er imo helt greit, men det må jo baseres på Znerkens budsjett. Han er jo ingen hvemsomhelst. Han har lagt digitalfoto på hyllen & gått over til analogprosessering. Meg bekjent, er det kun Morten Krogvold av de profesjonelle som gjør slikt i dag. Beklager o.t.


    mvh
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.561
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Så så Dazed, du vet når du skal smyge inn kommentarer eller ikke; men denne gang bommer du litt. Hvorfor?
    Oisann.

    Det var ikke så alvorlig ment, så ingen grunn til å fyre opp denne igjen.

    Det var bare meningen å være litt morsom. (igjen.) Beklager hvis dusynes det var upassende.
    Nei, det var ikke så ille ment herfra heller og hele innlegget var ikke ment til deg, Dazed:)
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.561
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    ChrisAndre skrev:
    Men det er så mye synsing og lite diskusjon rundt det faglige her inne, og nå dette; så skal jeg sagtens være enig i Rudi i en ting:
    why bother....
    Synsing er imo helt greit, men det må jo baseres på Znerkens budsjett. Han er jo ingen hvemsomhelst. Han har lagt digitalfoto på hyllen & gått over til analogprosessering. Meg bekjent, er det kun Morten Krogvold av de profesjonelle som gjør slikt i dag. Beklager o.t.


    mvh
    Synsingen var generelt ment og ikke spesielt her i denne tråden. Det jeg mener med synsing oct er når det anbefales eller diskvalifiseres produkter man sjøl ikke har hørt. Man tror ikke ditt og datt så da anbefales heller noe annet. Skal man synse, så er det ikke alltid så mye hjelp i. Det er vanskelig nok å ta stilling til produkter selv når folk er konkrete i og med at det vi diskuterer er høyst subjektivt:)
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    Znerken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    773
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    ChrisAndre skrev:
    Men det er så mye synsing og lite diskusjon rundt det faglige her inne, og nå dette; så skal jeg sagtens være enig i Rudi i en ting:
    why bother....
    Synsing er imo helt greit, men det må jo baseres på Znerkens budsjett. Han er jo ingen hvemsomhelst. Han har lagt digitalfoto på hyllen & gått over til analogprosessering. Meg bekjent, er det kun Morten Krogvold av de profesjonelle som gjør slikt i dag. Beklager o.t.


    mvh
    Morten Krogvold kommer vel aldri til å bruke digitalt heller. Han er forøvrig en flott fotograf!
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.930
    Antall liker
    5.970
    Torget vurderinger
    2
    Det er forøvrig ikke så uvanlig at en tråd ender opp med litt digresjoner og andre topics når den har kommet såpass langt, og det er det vanskelig å styre for oss.

    Det er kanskje en del som skulle vært ryddet opp her, men istedenfor at det skal skli helt ut, er det kanskje greit å komme tilbake til riaa diskusjonen, og ikke la det ende opp med en misfornøyds-diskusjon.

    Mvh
    Høvdingen
     

    steinar59

    Medlem
    Ble medlem
    26.11.2015
    Innlegg
    9
    Antall liker
    1
    hei, har en riia tc-750 proffesional moving magnet preamp, tror den kostet rundt 800 spenn. kjempelyd i min dual cs 606 med ortofon pickup.
     

    steinar59

    Medlem
    Ble medlem
    26.11.2015
    Innlegg
    9
    Antall liker
    1
    i mange tilfeller så blir det bedre lyd med extern riia, i forhold til de innebygde.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn