En god, smooth og litt varm mc pickup som kan spille mye forskjellig?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Mats_H

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    113
    Torget vurderinger
    0
    Hei
    Har Primaluna forsterker og en Technics sl1200G og brukte før en EAT e-glo petit.
    Bruker flere eller har eid mange av de pu'er du lurer på. Hana er veldig bra, og ML e verd å prøve pånytt. Også Dynavektor og GoldNote Donatello Gold.
    Jeg solgte EAT og anger ikke noe særligt, den var veldig bra på de 2 mm pu'ene jeg brukte med den. AT vm760slc og Nagaoka mp200. men den var så som så med mc pu. Mulig den kan forbedres med bedre rør, leste hassebasse anbefalte 12at7 uten att eg husker meire
    Har foretrukke transistor riaa på PrimaLuna , eller av de 5 eg har prøvd så likte eg de 2 rør riaan minst
    lykke te vidre
    Har hørt det samme angående mm og en av grunnene for at mp-500 frister litt. Samt at jeg spiller en del som ikke er spilt inn tipptopp også. Sitter phillips miniwatt i min petit👍 Hadde cayin riaa på test nylig, men kunne ikke forsvare 20k i prissdiff det.
    Hva tror du om hana ml mot mp-500?

Ivgubahta

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.07.2016
    Antall liker
    68
    Sted
    Skibotn . Sapmi
    Torget vurderinger
    1
    om hana ml mot mp-500?
    Veit ikke, har ikke hørt mp-500 eller Acoustic Signature spellera for den saks skyld. Synes platespellera av en viss kvalitet tilføre nåkka tel alle pu'er eller har en "huslyd".
    Også burde jo arm og pu passa sånn circa vertfall, e ikke så nerd enda atte g regne på compliance å sånt , har jo av og til sjekka kjapt på nette, fins kalkulatora først på vinylresurs tråden.
    Ellers bruke eg en Art9xa på en clearaudio Tracer arm og selv om Hana ML e litt varmere så foretrekke eg AudioTechnica'en . På Technics'n e det Hana som foretrekkes.
    Så på armen du skal bruke og vil tru att de største pu'er vill bli litt knørvatte å montere, feks var det så vidt kablene strakk til når jeg brukte en Dynavektor DV20x2L på Tracer armen.

Mats_H

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    113
    Torget vurderinger
    0
    Jeg tror jeg fant meg en god deal på Umami red nå. Så om det går igjennom går jeg for det trooor jeg.
    Den passer på armen i følge tidligere innlegg👍

MFA

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Antall liker
    2.311
    Torget vurderinger
    1
    Hei igjen

Hadde bluepoint no2 samtidig som at33ptg/ii. Syntes kanskje at ptg33 er en bedre pickup teknisk men jeg forstrakk helt klart bluepoint. Den trigget noe som gjorde det spennende å høre musikk. Ptg33 opplevde jeg som ren og pen, litt forsiktig og kjedelig. Helt personlig mening selvsagt. Til slutt likte jeg ikke å se på den heller, noen ganger lytter jeg litt med øynene? Hva er det som trigger deg? En sammenligning kan være topping dac kontra audio note, hva står seg over tid?

Om du tar for hardt i og kjøper «for dyr» pickup vil det ganske raskt dukke opp en dragning mot bedre riaa. Helt ok det hvis du har en plan om det. Hvis ikke kan du få flott lyd for 15-20k. Personlig ville jeg gått for Shelter 501mk3 som er tilgjengelig fra norsk forhandler eller en Benz Micro wood L2 om du skulle finne en før meg.

lykke til, nå har jeg sikkert gjort meg til uvenn med AT fansen

Atle

Mats_H

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    113
    Torget vurderinger
    0
    Gode synspunkter her.
    Jeg synes no.2 mot Hana ML som jeg er vant med ble litt tamt. Godt vant tror jeg😅

Det er snakk om at jeg skal gi 18k for en red som har snurret 20-30t. Må ta sjansen å stole på tallet selvsagt.

Min EAT E-Glo petit er god, men klart den skorter litt om jeg går for pu til 40k. Så du er innpå noe her😜

Og ja man hører med øynene. Hadde ikke det vært tilfelle hadde jeg beholdt Technics.

Vedlegg

MFA

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Antall liker
    2.311
    Torget vurderinger
    1
    Tøff spiller, mye lik min egen, Acoustics Solid.
    IMG_1093.jpeg

Høres ut som et bra tilbud. En slik mulighet dukker kanskje ikke opp ofte. Har du lyst har du lov!

lykke til

Atle

Mats_H

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    113
    Torget vurderinger
    0
    Tøff spiller, mye lik min egen, Acoustics Solid.

Høres ut som et bra tilbud. En slik mulighet dukker kanskje ikke opp ofte. Har du lyst har du lov!

Er det jeg tenkte også :unsure:

Veldig fin din også :)

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.896
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Min EAT E-Glo petit er god, men klart den skorter litt om jeg går for pu til 40k.

Hvis kvaliteten på drivverket og armen er god, så spiller det tilnærmet null rolle hva prislappen på pickupen du monterer måtte si. Et godt drivverk og en god arm som passer spesifikasjonene på pickupen du skal bruke er det som teller. Prisene er i mange tilfeller tilnærmet uinteressante fordi de er betinget av mye mer og helt andre ting enn noe slags absolutt kvalitetsmål.

Mats_H

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    113
    Torget vurderinger
    0
    Hvis kvaliteten på drivverket og armen er god, så spiller det tilnærmet null rolle hva prislappen på pickupen du monterer måtte si. Et godt drivverk og en god arm som passer spesifikasjonene på pickupen du skal bruke er det som teller. Prisene er i mange tilfeller tilnærmet uinteressante fordi de er betinget av mye mer og helt andre ting enn noe slags absolutt kvalitetsmål.
    Holder min mål til Umani red mener du?

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.896
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Holder min mål til Umani red mener du?

Har null kjennskap til den, men gitt prisen burde den jo være mer enn god nok.

Pickuppar frå gullalderen passer perfekt til krava dine. Her Yamaha MC-7 og MC-1000.

De skal jo helst være mulige finne også. Er de ikke tilgjengelige så spiller det ingen rolle hvor fabelaktige de måtte være.

Mats_H

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    113
    Torget vurderinger
    0
    Da trenger du en tur til "Specsavers" 😂 , siden jeg aldrig har annbefalt 12AT7.
    Det, jeg har annbefalt til Project Tube riaa´s/EAT Petit, er derimot NOS Raytheon eller Sylvania
    12AY7

;)
    Har 2 perfect matchet Phillips fra Jørn☺

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn