Det du skrev fikk meg til å poste denne. 3 spillere med 3 ulik armer og 3 pickuper.
Det vise allikevel effekten av PU match mot en god arm .Øverste er AT95E på en billig Sony spiller fra 80 tallet- åpenbare problem på en billig kjip arm på plastikk spiller-, midtre er AT OC9MLii på SME V arm =Bra, og nederste er en veldig lett 80talls arm med en Shure V15-Ipickup OBS armen hadde en løs skrue i foten og det vises som vibrasjon ved bl.a. 82hz..
Vis vedlegget 1106346
Her er effekten av å stramme den litt løse skruen… viser tydelig hva fast grep har å si…
Hørte ikke noe veldig galt da disse er målt på lave nivå, men måler man så vet man -det er problemet
Vis vedlegget 1106347
En god arm og spiller har betydning ja, men pickup ens karakter overdøver ofte resten av systemet tror nå jeg allikevel. Pickup ens karakter betyr mer enn prisen , helt enig. Hana Umami Red er en lineær og bra PU både ørenemessig og teknisk , hørt den ofte. Vil gi mye glede fremover , grattis
PS: Pink noise sporet brukt her er bra men ikke perfekt,så frekvensgangen er ikke 100% korrekt, men man ser tydelig Audio-Technicas typiske karakter i toppen på de 2 øverste målingene . Shure er mye flatere og faller til og med litt av, en Hana jeg har sett måling på ligger ser mer ut som min Shure , dvs ikke så stor peak som AT.