En kort anleggstråd fra nord

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.744
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Ja må prøve å planlegge en tur såpass godt at jeg kan unnskylde meg en hotellovernatting der borte 🤣

• Liker
    Reaksjoner: ELJ

ELJ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2008
    Antall liker
    3.141
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    26
    I helgen var jeg på hifi-besøk hos et vennepar i en annen by. Rettere sagt mat, vin og hifi.
    Monterte en Umami Red på en stor Transrotorspiller med et helt spesielt magnetisk drivverk. Høyttalerne er Canton GS Reference, kanskje det eneste paret i Norge. Det hele drevet av AVM. Låter veldig bra men det skulle bare mangle.
    Imellom musikkspilling så laget vi mye god mat, blant annet yakitorigrillet wagyu, løyrom, Ibericoskinke og mye mer. Hadde med et par luringer; en Barolo fra 2005 og en Figeac fra 2004. Viner som var i sin beste alder selv om man kan være uheldig når de har dratt såpass på årene. Ayala champagne og noen andre gode viner ble det også plass til.
    Hjem tok jeg med meg en Benz LP pickup som jeg liker utrolig godt.
    Nå er det mindre enn to uker til jeg sitter i bilen for å hente en lekker platespiller. Blir en drøy kjøretur men har ordnet overnatting slik at jeg kan kjøre hjem søndag 13.og få med meg sesongstarten på "The last of us"
    Mye godt å se frem til.
    Med hilsen fra Nord

IMG20250329130700.jpg

IMG20250401151835.jpg

IMG20250329163608.jpg

IMG20250329203759.jpg IMG20250329182853.jpg IMG20250329181155.jpg IMG20250329193025.jpg

Sist redigert:

ELJ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2008
    Antall liker
    3.141
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    26
    Endelig helg igjen. Dette er årstiden(etter en mørk, og kan være hard vinter)med økende trykk på jobb før sommerferien. Livet som lærer er god om sommeren🤩. Så hjemme starter jeg opp vinylen. Lenco ptp6 i kleberstein med Groovemaster mkIII arm og Cadenza Black igjennom ASR Basis Exclusive, så til Groundsound DCN28 før signalet får et kraftig spark i baken av Knedahlˋs Icepower 1200as2 i akkurat så mange kanaler som må til. 6, Sparket i baken må synergihornene med beryllium, 12"beist fra 18Sound og sist men ikke minst 18"JBL i de dypeste frekvensene ta seg av. Lytterommet er stort, høyt under taket, vinduer og annet en stue i et vanlig hus kan ha. Men det låter så utrolig fett. For meg er det perfekt og jeg tenker ikke på "kan det bli enda bedre". For andre kan sikkert lyden være helt feil. Men har ett sannhetsvitne med god erfaring som var satt litt ut av lyden, hvor dynamisk, homogent og engasjerende det låt.
    Litt mye selvskryt kanskje. Jeg er ellers ganske rolig av meg og kanskje ikke kjent for å fremme meg selv. Men dette er høyttalere designet av to med så mye erfaring og spisskompetanse. Jeg bøyer meg ydmykt i støvet🤗. Bare det og ha opplevd begge to sammen hjemme hos meg, måling og kalibrering av høyttalerne etterfulgt av god sjømat og drikke var priceless. Godt minne og grunnen til at jeg har fått lyden jeg har nå.
    Drømmen fremover blir et 180cm langt rack med 4 hyller og samme materiale/behandling/design som høyttalerne, Dypt med bakplate som skjuler kabelsalaten. På hjul. Og så en lyttestol i skinn og samme materiale.
    Sen middag på fredagene men jeg er i rute mens jeg skriver dette. Snart er det mat.
    Startet med vinyl i denne oppdateringen og får avslutte med det også. Har spilt vinyl siden kl 15:00 og vært innom flere sjangre. Spilt litt BlueNote blant annet. Nå spiller jeg Daft Punk "Random Access Memories" Shit, det er en bra plate. Lyden er helt topp også. Så om du snublet innom tråden og ikke har hørt den før så anbefaler jeg at det streames så snart du kan. Gi den et par tre låter så er jeg sikker på at du lar den gå en runde til slik jeg gjør nå:)
    Med superhelgehilsen fra Nord

IMG20250404190545.jpg

IMG20250404171828.jpg

IMG20250404171857.jpg

ELJ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2008
    Antall liker
    3.141
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    26
    I dag landet det en pakke med en SME 3009 unimproved. Spilleren jeg skal hente på lørdagen har SME infatning i armbordet så der skal den få kose seg. Først ut er Koetsu Black, etterfulgt av Benz LP. Spilleren kommer med improved arm som jeg kanskje får brukt i et annet prosjekt men den er litt for lett for de tunge mc pickupene jeg har. Men har også en moving iron pickup på tur inn som kommer til å passe perfekt inn sammen med sitt nåletrykk på 0,7-1g.
    Armen er nydelig og så godt som strøken. Takker til hyggelig selger som pakket ekstremt godt og sendte den nesten rett etter betalingen var vippset så den ankom raskt selv om det var helg imellom. Spilleren går inn riaa med balansert kabel(hjemmelaget rca-xlr) Veldig spent på denne. Har en kapabel utfordrer til venstre for seg, Lencoen.
    Et par bilder av armen før den ble rengjort. Så godt som drop in slik den ankom.

IMG20250408184110.jpg

IMG20250408184048.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn