En kort anleggstråd fra nord

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ELJ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2008
    Antall liker
    2.788
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    26
    Et lite nyhetsbrev fra kalde nord: Kaldt og godt ute, snør ikke, noe som jeg liker veldig godt. Vært på kafe med sønnene mine, kjørt datteren min på jobb og vært på polet for å hamstre litt god hvitvin til i kveld når jeg og mine to døttre skal kose oss litt. Føles rart å servere alkohol til mine barn men de er blitt unge voksne.
    Har jekket ei rolig øl og kjørt igang vinylsnurrene. Første ut er Bill Evans Trio. Blir bestandig i godt humør når jeg spiller den.

IMG20250125175351.jpg

Spiller på Lenco ptp med Ortofon Cadenza Black. Låter veldig godt både lydmessig og musikkmessig.
    Har fulgt litt med på tråder her på forumet og leste for første gang "source first". Det får meg ikke til å nikke. Tenker at hele kjeden er viktig, spesielt høyttalerne. Setter en knapp på høyttalerne first :)
    Da jeg satte sammen anlegget så var kriteriene at det skulle være balansert, ha nok headroom samt være så enkelt som mulig. Groundsound pre-delefilter-dsp ble jeg anbefalt å kjøpe fra Espen/Grelv. Hvis den er god nok for han så er den ihvertfall det for meg.
    Platespillere snurres balansert inn til ASR riaa og balansert ut til GS. Selv om Groundsound er en eldre boks så føler jeg ikke at jeg mangler noe. Det hele låter veldig transparent og oppløst. AD-DA fra denne bolsen er jeg komfortabel med.

IMG20250125175333.jpg

Icepower 1200as2 gjør akkurat det de skal. sørger for godt med headroom sammen med lettdrevne høyttalere og godt og vite at "overflodet" med krefter kan starte og stoppe JBL 18" slik at det hele blir veldig dynamisk i de lave frekvensene også.
    Høyttalerne blir jeg bare mer og mer glad i. Veldig befriende å slippe tenke på hvilke høyttalerkabler man skal ha. Jeg målte opp med hyssing før jeg fikk høyttalerne og fant ut hvor lange de måtte være, gikk ned på Sound1 og kjøpte 2,5mm Klotz kabel samt Speakon kontakter og snekret sammen alle lengdene med kabler. Banan i forsterker-enden.
    Signalkabler fra Grounsound til forsterker lagde jeg også på forhånd. De er laget av NRK mikrofonkabel og Neutrik XLR kontakter og "horet" opp med strømper og krympestrømper. Morsomt prosjekt som jeg synes er ganske kult å ha gjort selv. Mdin fra Groovemaster armen lagde jeg også selv og seff balansert.

IMG20250125182148.jpg

IMG20250125175448.jpg

Nå er det bare å spille musikk, kose seg og vente på at middagen er asastyrt slik at vi kan sette oss ned og kose oss med vin, prat og musikk.
    Akkurat nå er det Alan Parsons Project "I Robot" UHQR som tryller fram god stemning.

IMG20250125181826.jpg

God helg videre med hilsen fra Nord :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn