Gratulerer med flott oppsett, Alex! Jeg har ikke oppdaget tråden din før nå i dag, men det er skikkelig morro å se at vi er flere hifi-entusiaster i denne flybyen vårres.. Jeg har aldri hatt noe forhold til McIntosh, men Sonus Faber har jeg hørt noen utgaver av, og både lyd og utførelse imponerer skikkelig. Jeg ser hva du skriver ang Mc, og hvordan du beskriver lyden. Er det likheter mellom McIntosh og EC? Jeg har hørt noen oppsett med EC, hvor drivkraften har vært Ec 250 R. EC's store cd-spiller har vært høgt på lista mi over "vil / bør / må ha"-komponenter siden den kom på markedet, og er det fortsatt.
Sjøl har jeg Densen forsterkeri og cd-spiller ( B-150+ integrert med DNRG eksern strømforsyning og B-400 XS cd-spiller ). Disse leverer gjennom et sett Audiovector Mi3 Signature høyttalere. På vinylsiden har jeg Vpi Scout med Dynavector Karat 17d3 p.u. og Dynavector P-75 Mk II RIAA. Jeg bruker gjennomgående NordOst Frey både som ic'er og høyttalerkabler. Det meste falt liksom på plass da kablene kom i hus, og i motsetning til deg, mener jeg at det er stor forskjell på kabler.
På head-fi siden, har jeg Lehmannaudio BCL hodetelefonforsterker, og jeg benytter vekselvis Beyerdynamic T1, AKG K-701 og Sennheiser HD555 hodetelefoner. sistnevnte benyttes mest på pc'en. Head-fi er fantastisk, særlig med skikkelig gode hodetelefoner. Hos meg er lydbildet temmelig likt via T1 og de gulvstående, men jeg kan tillate meg å "peise på" med hodetelefonene, uten ville protester fra fruen i huset...
Det er ikke hver dag at hun takler Led Zep, Santana eller Joe Bonamassa på godt trøkk. Akkurat nå lytter jeg på Terje Nilsen og Bodø Sinfionetta's "Møte" - ei fantastisk skive, med god lyd, skikkelig vokal og knallgode tekster, IMO.
Uansett, artig at vi er flere entusiaster her i byen som liker hifi og musikk. Jeg er temmelig altetende hva angår musikk, bare ikke for mye techno - og dæinsebæinnmusikk blir jeg direkte sjuk av. Jeg kan unnvære noe c & w også, Buck Owens og den sjangeren der står jeg glatt over. Men ellers.. bring it on, som kompisen til Pondus sier! Jeg følger spent med tråden - kanskje vi kan få til et treff og et miljø, også her i Bodø etterhvert?