Så fandt jeg den blindtest som jeg har snakket om blev foretaget af bruger på Nerds.dk . En blindtest som tydeligt beviser at der er forskel på kabler, endda betydelige forskelle.
En overordnet beskrivelse:
nerds.dk • Vis emne - Kabel-komsammen
To link med faktuel viden om brugt udstyr osv,
Jeg deltog ikke selv i denne test derimod deltog jeg i følgende Shoot out som også blev foretaget blindt, og det var med den samme klarer konklusion som den ovenstående blindtest:
http://www.hifisentralen.no/forumet...ne-hjernen-eller-gulla-rene-3.html#post701602
Der er også foto fra testen på Nerds.dk et sted, og sikkert også fra den anden test, men jeg gider ikke lede mere, det er som sagt ikke mig der har brug for dette her.
Jeg skriver kun dette for at slippe for dumme kommentarer og dogme/primitive tekniker som Asbjørn med sine RLC led og ordkløvere som I_L, kort sagt jeg håber på at det anerkendes at der er betydelige forskelle på kabler, og at det ikke er noget vi behøver at spilde mere tid på at diskuterer, punktum.
I stedet kan vi koncentrerer og samle kræfterne om at finde ud hvorfor der er forskel, og mere generelt finde frem til den bedste løsning for et audio kabel. Det er det jeg mener det drejer sig om.
Men jeg kan fortælle at kabel diskussioner på Nerds.dk forsætter på nøjagtig samme måde som altid på trods af blindtestens klarer positive resultat, der er altid en Asbjørn og en I_L og alle de andre som bakker op med mere eller mindre dumme/åndssvage/tåbelige/debile kommentarer eller liker.
Og Jeg tør næsten med 100% sikkerhed forudsige at det samme vil ske her på Sentralen, og jeg forstår det simpelthen ikke, det burde være i alles interesse at finde ud af dette her og få de bedst mulige kabler til hifi, hvis man da altså interesserer sig for hi-fi.
Tecno bla bla og priser som er helt ude i hampen kan vi alle kabel-skeptikere og ikke skeptiker blive enige om er noget skidt, og noget som der burde ryddes gevaldigt op i, men det er en bivirkning/konsekvensen af et frit marked. Og som sagt der er ikke købetvang