En nettkabel til 6000,- er rimelig?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Norcane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    35
    Ikke noen bombe at denne tråden tok av.

Har selv ganske dyre kabler, både IC, USB, HDMI og strøm. Har også ett ganske dyrt anlegg. Ble en belieber første gangen jeg kjøpte en litt påkostet strøm kabel, en T+A. Kostet ca 1600kr. Egentlig sykt billig eller latterlig dyr alt ettersom hvordan man velger og se det! Var det verdt det? Ja!!

6000kr rimelig? Hvis det funker for deg funker det for meg:)

Lydnisse

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.08.2010
    Antall liker
    72
    Torget vurderinger
    2
    Når jeg leser innleggene her, så lurer jeg på om noen av de indignerte faktisk har prøvet noen av kablene det rakkes ned på her...

Jo da, du gjettet det, jeg har ganske dyre kabler I anlegget mitt, også nettkabler. Er jeg idiot av den grunn? Det er sikkert en del som mener det, men for mitt vedkommende deride set seg om et ønske om å få bedre lyd. Etter en del prøving frem og tilbake endte jeg med å bruke penger på kabler i stedet for andre duppeditter.
    Neida, du er nok ikke idiot, bare litt nevrotisk.
    Når man har et bra anlegg og begynner å rugge frem og tilbake i stolen over at lyden ikke er bedre, må man bare innse at den ikke kan bli like bra som i RL.

OlaR

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Antall liker
    491
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Når jeg leser innleggene her, så lurer jeg på om noen av de indignerte faktisk har prøvet noen av kablene det rakkes ned på her...

Jo da, du gjettet det, jeg har ganske dyre kabler I anlegget mitt, også nettkabler. Er jeg idiot av den grunn? Det er sikkert en del som mener det, men for mitt vedkommende deride set seg om et ønske om å få bedre lyd. Etter en del prøving frem og tilbake endte jeg med å bruke penger på kabler i stedet for andre duppeditter.
    Neida, du er nok ikke idiot, bare litt nevrotisk.
    Når man har et bra anlegg og begynner å rugge frem og tilbake i stolen over at lyden ikke er bedre, må man bare innse at den ikke kan bli like bra som i RL.
    Takk, det tar jeg som et kompliment siden mennesker som kaller seg selv "normale" er det kjedeligste jeg vet! ;)

Handsoer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Antall liker
    2.046
    Sted
    Sortland
    Kan vi slutte nå?

Vi har diskutert kabler 1000 ganger, og noen mener det er forskjell og andre ikke. Spiller det noen rolle hva andre mener?
    ....vel, det spiller ingen rolle hva man subjektivt hører.
    Her var det vel mere markedsføring og prisleie som var utgangspunktet: 5000.- for strømkabel til 'budsjettanlegg'
    Nå viser det seg at Paradox Audio ikke tar betalt for annet enn håndlagde kabler i smakfull innpakning til høye priser. Fair enough!
    Det er absolutt ikke svindel. Men det må være tillat å ta opp temaet. Av og til dukker det opp noviser på forumet. Som ikke har 30-40 års erfaring
    med hifikomponenter og -kulturen. Som kommer hit og ser etter råd. Da er det greit at noen holder opp stoppskiltet innimellom.
    så, vel, ja: det spiller noen rolle hva andre mener.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.737
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Kan vi slutte nå?

Vi har diskutert kabler 1000 ganger, og noen mener det er forskjell og andre ikke. Spiller det noen rolle hva andre mener?
    ....vel, det spiller ingen rolle hva man subjektivt hører.
    Her var det vel mere markedsføring og prisleie som var utgangspunktet: 5000.- for strømkabel til 'budsjettanlegg'
    Nå viser det seg at Paradox Audio ikke tar betalt for annet enn håndlagde kabler i smakfull innpakning til høye priser. Fair enough!
    Det er absolutt ikke svindel. Men det må være tillat å ta opp temaet. Av og til dukker det opp noviser på forumet. Som ikke har 30-40 års erfaring
    med hifikomponenter og -kulturen. Som kommer hit og ser etter råd. Da er det greit at noen holder opp stoppskiltet innimellom.
    så, vel, ja: det spiller noen rolle hva andre mener.
    Og hvis det ikke skulle spille noen rolle, mao at meningsutveksling ikke har noen mening her på forumet, vil nok HFS bli, vel, ganske meningsløst. Da blir det vel bare tester, målinger og slikt som har noen mening.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.003
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kabeldiskusjoner er som gamle slitne komedier. Du har hørt det før, men klarer ikke å slå av når du først har begynt å følge med (dessverre) :p

Handsoer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Antall liker
    2.046
    Sted
    Sortland
    Kabeldiskusjoner er som gamle slitne komedier. Du har hørt det før, men klarer ikke å slå av når du først har begynt å følge med (dessverre) :p
    Ble ikke helt slik denne gangen.
    Jeg hadde tenkt å gå Paradox etter sømmene for å se hva som rettferdiggjorde prisene han opererer med. Men -jeg kom til kort.
    Ingenting. Ingenting rettferdiggjør prisene han opererer med. Dermed er vi over i en annen verden.
    Han argumenterer ikke med noenting som ikke er mulig å etterprøve.
    Og det er faktisk nytt når det gjelder markedsføring av kabler!
    Kablene er håndlaget med de beste materialene som er tilgjengelige.
    Han lover ingenting utover det. Ikke noe hokus pokus.

Jeg skulle disse ham. Nå høres det ut som om jeg er ansatt som pr.consultant. .... ...faen.....

Men på den andre siden: Kablene ser flotte ut. Stive priser. Høy 'HiFiFaktor'

...og de gjør helt sikkert jobben!

Sist redigert:
    T

Tittentei

Gjest
    Er det noen som har gjort en reell blindtest av disse kostbare nettkablene noen plass? Er ute etter linker.

Zerostat

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Antall liker
    1.491
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Det er det ingen som klarer. For øyeblikket har jeg flere dyre nettkabler i hus. Jeg klarer ikke å velge mellom disse og hjemmebrygg. Tro meg jeg har brukt mye tid frem og tilbake.

Derimot klarer jeg å velge en homemade mogami 2549 interconnect fremfor en nordost Tyr kabel. Tyr burde vært mye bedr en 2549 kablene. Det er liten prisdifferanse mellom disse.

Er det noen som har gjort en reell blindtest av disse kostbare nettkablene noen plass? Er ute etter linker.

Sist redigert:
    T

tce-teams

Gjest
    Ikke annet enn placebo og det at du ikke forstår det selv men tror du hører forskjell er skremmende da det finnes de som faktisk vil tro det du sier...
    Så hvordan forklarer du at jeg ofte ikke hører forskjell på signalkabler, men på høyttaler- og nettkabler? Har jeg selektiv placebo når det gjelder de to siste, men ikke når det gjelder signalkabler?

Det skremmende er jo at du tror det...

Roy
    Hvorfor kan andre høre forskjell på signalkabler men ikke du?
    Når det kommer til signal kabler , høyttaler kabler og hdmi kabler så har jeg hørt og sett forskjell.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Eddie, bare sånn for ordens skyld; Du påstår at folk er svindlere, at folk er blitt svindlet uten å vite det selv,og at det videre er ganske latterlig at folk hører det de hører og har de erfaringene de har. Så opplys oss, vær så snill. Hva er det som gjør deg til slik en avsindig kapasitet på hva som kan høres, hvem som svindler hvem, hvilke motiver folk har og hva de opplever?

Sist redigert:

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    hehe så selv hdmi ser/hører du forskjell på! Hvorfor er medlemmer på hifisentralen.no de mest lettlurte innen samtlige bransjer i norge ? hmm mulig tenke litt snakeoil her så enn kan tjene inn noen lettlurte kroner...

Zerostat

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Antall liker
    1.491
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Jeg forstår hva Eddie skriver, men jeg har problemer med dette.
    Eddie, bare sånn for ordens skyld; Du påstår at folk er svindlere, at folk er blitt svindlet uten å vite det selv,og at det videre er ganske latterlig at folk hører det de hører og har de erfaringene de har. Så opplys oss, vær så snill. Hva er det som gjør deg til slik en avsindig kapasitet på hva som kan høres, hvem som svindler hvem, hvilke motiver folk her og hva de opplever?

T

tce-teams

Gjest
    hehe så selv hdmi ser/hører du forskjell på! Hvorfor er medlemmer på hifisentralen.no de mest lettlurte innen samtlige bransjer i norge ? hmm mulig tenke litt snakeoil her så enn kan tjene inn noen lettlurte kroner...
    Hdmi kabler har jeg faktisk sett forskjell på fargen i plasma tven min , jeg hadde noen billige hdmi kabler fra 50 kr stk. Og skiftet over til duracell sine hdmi kabler til 299,- kostet di vel , og da fikk jeg meire dybde og bedre kontrast på fargene på tven. Lyd messig var det ikke så mye spessielt mest på bilde delen.

Sist redigert:

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Eddie, bare sånn for ordens skyld; Du påstår at folk er svindlere, at folk er blitt svindlet uten å vite det selv,og at det videre er ganske latterlig at folk hører det de hører og har de erfaringene de har. Så opplys oss, vær så snill. Hvkka er det som gjør deg til slik en avsindig kapasitet på hva som kan høres, hvem som svindler hvem, hvilke motiver folk her og hva de opplever?
    ok ikke noe hokus pokus! jeg låner noen signal, høytaler og nettkabler. Blindtest der hvor man enkelt og greit sier hvilken produsent som til tider er koblet opp, den personen som etter litt lytting forteller hvem som er koblet til vil åpne en ny verden, la oss si 5 forskjellige produsenter og 10 testpersoner. Hva vil den testen vise jo placebo og en haug med bortforklaringer fra belieberne ;)

T

tce-teams

Gjest
    Eddie, bare sånn for ordens skyld; Du påstår at folk er svindlere, at folk er blitt svindlet uten å vite det selv,og at det videre er ganske latterlig at folk hører det de hører og har de erfaringene de har. Så opplys oss, vær så snill. Hvkka er det som gjør deg til slik en avsindig kapasitet på hva som kan høres, hvem som svindler hvem, hvilke motiver folk her og hva de opplever?
    ok ikke noe hokus pokus! jeg låner noen signal, høytaler og nettkabler. Blindtest der hvor man enkelt og greit sier hvilken produsent som til tider er koblet opp, den personen som etter litt lytting forteller hvem som er koblet til vil åpne en ny verden, la oss si 5 forskjellige produsenter og 10 testpersoner. Hva vil den testen vise jo placebo og en haug med bortforklaringer fra belieberne ;)
    Så du eddie har aldri hørt forskjell på signal kabler , høyttaler kabler eller sett feorskjell på hdmi kabler når det kommer til bilde kvaliteten ?

Zerostat

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Antall liker
    1.491
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Det må være ett eller annet triggerpunkt som får kabeldiskusjoner til å ta helt av. Til og med forumadministratorer kommer kort innpå og mener at folk ikke skal diskutere dette eller mene ting. Det må være en opplagthet som irriterer og som ikke kommer frem. Til og med folk fra bransjen, som opplagt har direkte interesser i omsetning av utstyr, kommer med mer eller mindre tilslørt svada. Enkelte burde vært inhabile, men dette passerer...

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    jo hvis de har hatt dårlig kontakt etc, når det gjelder hdmi og at de har normal lengde etc så får du enten bilde eller bilde som hopper ut etc...Har hatt blindtester for kompiser før bare for og avlive myten om kabler å det var enveis kjøring for og si det slik men mye latter og morro ble det ;)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Jeg forstår hva Eddie skriver, men jeg har problemer med dette.
    Eddie, bare sånn for ordens skyld; Du påstår at folk er svindlere, at folk er blitt svindlet uten å vite det selv,og at det videre er ganske latterlig at folk hører det de hører og har de erfaringene de har. Så opplys oss, vær så snill. Hva er det som gjør deg til slik en avsindig kapasitet på hva som kan høres, hvem som svindler hvem, hvilke motiver folk her og hva de opplever?
    Sier du det? Er jeg utydelig?

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.514
    Sted
    Smurfeland
    jo hvis de har hatt dårlig kontakt etc, når det gjelder hdmi og at de har normal lengde etc så får du enten bilde eller bilde som hopper ut etc...Har hatt blindtester for kompiser før bare for og avlive myten om kabler å det var enveis kjøring for og si det slik men mye latter og morro ble det ;)
    Er du sikker på at du ville hørt forskjell på si, forskjellige forsterkere eller sågar høyttalere i en slik blindtest?

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Er du sikker på at du ville hørt forskjell på si, forskjellige forsterkere eller sågar høyttalere i en slik blindtest?
    Merker utrolig nok grei forskjell på høytalere. Forsterkere i heimen ;) men vil samtidig påstå at pris kontra lyd har liten betydning ;)

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    For ca en mnd siden så gjennomførte jeg en blindtest på tre strømkabler. En standard sort lakrislisse, en til ca 1000,- meteren og en til drøye 2000,- meteren. Personene som var med var en litt hifi interessert (skeptiker) og et par som ikke hadde noe forhold til HiFi. Spilte en låt et par ganger først og ba alle skjerpe ørene. Ved første bytte så var det faktisk en av de som ikke hadde noe forhold til HiFi som ganske raskt mente at her var det forskjell. Etter mye frem og tilbake så var det ikke så mye bom på standard kabel vs en av de litt påkostet. To av personene mente den rimeligste av de litt påkostede var den beste, mens sistemann ikke kunne skille de litt påkostede.

Det morsomste med dette var vel at sangen jeg spilte x-antall ganger ble en hit blant panelet:)

Det et å teste kabler og tweaks for den saks skyld er litt sært og har ikke noe med musikkopplevelse å gjøre. Mener med det at jeg pleier å dissekere musikken og kun lytte etter visse ting pr. gang. F.eks kun diskant på et par steder og så bass på et par steder osv. Blir litt som å høre lyder og ikke musikk til tider. Så kommer den store testen og det er om jeg synes dette låter bedre over tid når jeg nyter musikken. Da kan resultatet bli noe helt annet!

Så til spørsmålet i tråden. En nettkabel til 6000,- .......? Må ses i forhold til hva.

OU812

Sist redigert:

Norcane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    35
    Har også opplevd at en billigere variant er bedre. Helt vanlig det:) Dere med Klipsch bør vel høre lett forskjell på IC kabler. Er ofte at en IC kabler øker/senker volum også.

T

tce-teams

Gjest
    Nå mente ikke jeg dårlig kontakt da men men , vi lar bare dette være. Jeg har sett hdmi kabler gjøre forskjell på bilde kvaliteten når det kommer til tven min , så har jeg hørt forskjell på signal kabler ganske merkbar forskjell faktisk. Det samme vil jeg si med høyttaler kabler.
    Noen hører forskjell , noen vil ikke høre forskjell , og slik er det bare i denne kabel verden.

X3MKungen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Antall liker
    246
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Nå mente ikke jeg dårlig kontakt da men men , vi lar bare dette være. Jeg har sett hdmi kabler gjøre forskjell på bilde kvaliteten når det kommer til tven min , så har jeg hørt forskjell på signal kabler ganske merkbar forskjell faktisk. Det samme vil jeg si med høyttaler kabler.
    Noen hører forskjell , noen vil ikke høre forskjell , og slik er det bare i denne kabel verden.
    Tack ;)

Lydnisse

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.08.2010
    Antall liker
    72
    Torget vurderinger
    2
    Kabler av rent kobber og kabler med sølv, hører man forskjell på. Det trenger ingen å lure på.

marsboer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    1.704
    Sted
    Phobos
    Kabler av rent kobber og kabler med sølv, hører man forskjell på. Det trenger ingen å lure på.
    Og at du aldri i verden hører konsekvent forskjell på disse under kontrollerte forhold trenger heller ingen å lure på.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.484
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Noen liker mora, andre liker dattera og andre gir f*** bare de får kjøtt på kølla...

Norcane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    35
    Blir litt offtopic men det har slidd ut forlenge siden allikevel!! Tror kabelskeptikerne er i mindretall men allikevel de som er mest påståelige, alle andre har feil!!! Har også vært de som mener at det ikke er forskjell men som har snudd. Regner med den satt langt inne!! Mulig de forventer natt og dag opplevelser på alt av kabler bytte.
    Min siste post her og tror det beste forøvrig og la de uvitende forbli uvitende:) Kan nevne at jeg byttet ut mine BM revelation IC(solgt) med noen eldre Tara Labs i påvente av noen andre IC kabler. Ikke spør meg hvordan men bassen ble litt fetere en før. Var mer fornøyd med BM kablene:) Ble faktisk litt for mye av det gode.... Fortsatt god helg!

Zerostat

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Antall liker
    1.491
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    BM kommer vel fra et stort forsknings og utviklingsteam. De har sikkert lyttet seg fram til absolutt best mulige conductorer og diekectricum. Cold welding er sikkert brukt med innstøping av kontaktflatene mellom metallene. Dette for å sikre best mulig forbindelse mellom molekylene.

Blir litt offtopic men det har slidd ut forlenge siden allikevel!! Tror kabelskeptikerne er i mindretall men allikevel de som er mest påståelige, alle andre har feil!!! Har også vært de som mener at det ikke er forskjell men som har snudd. Regner med den satt langt inne!! Mulig de forventer natt og dag opplevelser på alt av kabler bytte.
    Min siste post her og tror det beste forøvrig og la de uvitende forbli uvitende:) Kan nevne at jeg byttet ut mine BM revelation IC(solgt) med noen eldre Tara Labs i påvente av noen andre IC kabler. Ikke spør meg hvordan men bassen ble litt fetere en før. Var mer fornøyd med BM kablene:) Ble faktisk litt for mye av det gode.... Fortsatt god helg!

marsboer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    1.704
    Sted
    Phobos
    Har tidligere hatt BM Revelation Rhodium XLR mellom alle komponenter i anlegget. Bortkasta penger. Hørte selvsagt tydelig forskjell i positiv retning når jeg satte dem inn, men når illusjonen etterhvert brast viste det seg at dette ikke dreide seg om et hittil ustudert naturfenomen likevel.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.458
    BM kommer vel fra et stort forsknings og utviklingsteam. De har sikkert lyttet seg fram til absolutt best mulige conductorer og diekectricum. Cold welding er sikkert brukt med innstøping av kontaktflatene mellom metallene. Dette for å sikre best mulig forbindelse mellom molekylene.

Hæ???

Class

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Antall liker
    497
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Tror kabelskeptikerne er i mindretall men allikevel de som er mest påståelige, alle andre har feil!!!
    Jeg vil ikke kalle meg kabelskeptiker for jeg hører forskjell på (noen) signal og høyttaler-kabler. Dette er i det analoge domenet og det er i mange tilfeller målbare forskjeller på kablene.
    En ethernet kabel er noe helt annet, som mange har forklart flere ganger i tråden.

Hvor langt vil dere kabelfanatikerne gå for å få mest mulig haifai med avspilling av filene deres? SSD-en flytende i Lurium? PSU komponenter i 99.99999 rent sølv? NAS stående på rack til 80K? Nordøst SATA kabler til 40K stk?

Puhlease.

Crusty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    You claim that an

( ) audible
    ( ) measurable
    ( ) hypothetical

improvement in sound quality can be attained by:

( ) upsampling
    ( ) increasing word size
    ( ) vibration dampening
    ( ) bi-wiring
    ( ) replacing the external power supply
    ( ) using a different lossless format
    ( ) decompressing on the server
    ( ) removing bits of metal from skull
    ( ) using ethernet instead of wireless
    ( ) inverting phase
    ( ) installing bigger connectors
    ( ) installing Black Gate caps
    ( ) installing ByBee filters
    ( ) installing hospital-grade AC jacks
    ( ) defragmenting the hard disk
    ( ) running older firmware

Your idea will not work. Specifically, it fails to account for:

( ) the placebo effect
    ( ) your ears honestly aren't that good
    ( ) your idea has already been thoroughly disproved
    ( ) modern DACs upsample anyway
    ( ) those products are pure snake oil
    ( ) lossless formats, by definition, are lossless
    ( ) those measurements are bogus
    ( ) sound travels much slower than you think
    ( ) electric signals travel much faster than you think
    ( ) that's not how binary arithmetic works
    ( ) that's not how TCP/IP works
    ( ) the Nyquist theorem
    ( ) the can't polish a turd theorem
    ( ) bits are bits

Your subsequent arguments will probably appeal in desperation to such esoterica as:

( ) jitter
    ( ) EMI
    ( ) thermal noise
    ( ) existentialism
    ( ) cosmic rays

And you will then change the subject to:

( ) theories are not the same as facts
    ( ) measurements don't tell everything
    ( ) not everyone is subject to the placebo effect
    ( ) blind testing is dumb
    ( ) you can't prove what I can't hear
    ( ) science isn't everything

Rather than engage in this tired discussion, I suggest exploring the following factors which are more likely to improve sound quality in your situation:

( ) room acoustics
    ( ) source material
    ( ) type of speakers
    ( ) speaker placement
    ( ) crossover points
    ( ) equalization
    ( ) Q-tips

Bare å velge og vrake...;)

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.276
    Sted
    Oslo
    @ motoren: Ble bare plutselig provosert. Vet at jeg ikke tilfører teknikk trådene noe som helst. Asbjørn gjør, og all ære til ham.

mvh

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.181
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    @ motoren: Ble bare plutselig provosert. Vet at jeg ikke tilfører teknikk trådene noe som helst. Asbjørn gjør, og all ære til ham.

mvh

Bare tuller litt oct :) helt enig med at Asbjørn er et unikum her på sentralen.

mvh

• Liker
    Reaksjoner: oct

marsboer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    1.704
    Sted
    Phobos
    - Betviler noen at jeg faktisk eide disse kablene?
    - Betviler noen de utstyrsmessige forutsetningene? Anlegget jeg hadde på daværende tidspunkt burde jo strengt tatt være egnet til å avsløre et potensiale i disse kablene. Kjeden var SlimDevices Transporter -> EC 4.8 -> EC AW400 monoblokker -> B&W 802D
    - Mener noen at det å reteste kabler og annet utstyr når f.eks et halvår er gått med langt mer kritisk testmetodikk som spesielt er konstruert for å vurdere lydmessige forskjeller og ikke hjernens evne til å konstruere et lydbilde fra andre faktorer er tøysete?

Sist redigert av en moderator:

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.276
    Sted
    Oslo
    - Betviler noen at jeg faktisk eide disse kablene?
    - Betviler noen de utstyrsmessige forutsetningene? Anlegget jeg hadde på daværende tidspunkt burde jo strengt tatt være egnet til å avsløre et potensiale i disse kablene. Kjeden var SlimDevices Transporter -> EC 4.8 -> EC AW400 monoblokker -> B&W 802D
    - Mener noen at det å reteste kabler og annet utstyr når f.eks et halvår er gått med langt mer kritisk testmetodikk som spesielt er konstruert for å vurdere lydmessige forskjeller og ikke hjernens evne til å konstruere et lydbilde fra andre faktorer er tøysete?
    Aldeles utmerket at du uttrykker & konkretiserer. B&W 800, har jeg hatt selv og m. kritisk testmetodikk forkastet. Far o.t. nu.

mvh

Sist redigert av en moderator:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn