1. Hvor mange av deltakerne på tråden her har egentlig prøvd en strømkabel til 6000 på et anlegg til 20k og sammenliknet med standardvare?
2. Hvor mange har gjort det på et anlegg til 1000k?
De som gjør det første, vil sannsynligvis ikke høre forskjell.
De som gjør det siste, vil trolig høre forskjell.
Har en Chapter nettkabel til 6500,00 Kr. Som er ca. 10 prosent av forsterkerens ny pris, og jeg mener forsatt at den er verdt pengene sine!
Og jeg har en nettkabel som koster ca. 0,05 promille av forsterkerens nypris, og jeg mener fortsatt at den gjør jobben.
Morsomt det der, Lydbjørn. Effektforsterkeren jeg brukte, er en Chapter Reference dual mono 400W, og kabelen med duppeditt er en Chapter nettkabel, akkurat som du har prøvd. Jeg skal som nevnt ikke si at forskjellen var enorm da jeg byttet mellom denne kabelen og standardvare, men til min overraskelse - og nesten irritasjon, ble lyden mer åpen med Chapter-kabelen. I alle fall i mine ører var det ikke tvil. For ordens skyld: Jeg spilte stort sett vinyl.
Jeg har forsøkt det samme og koblet ulike kabler til Meridian G08 CD-spiller uten å kunne høre noen forskjell.
Likeså har jeg forsøkt på reserveanlegget til ca 30 k med Audiolab integrert forsterker: Ingen forskjell.
Til Asbjørn: Ja, jeg kødder litt, men likevel med en kjerne av alvor. Jeg har ikke brukt mye penger på dyre nettkabler, og ikke vil jeg gjøre det heller. Alt jeg har, har jeg fått gratis, eller de har fulgt med produkter jeg har kjøpt (som standard). Mitt hovedpoeng er egentlig kun å få folk til å prøve selv før de uttaler seg, og at de er åpne for at ulikt utstyr kan gi ulikt utslag. Når folk er uenige, er det ofte fordi de snakker om ulike ting uten å vite det.