"Whatever floats your boat " - you know.. .... Og tanken bak legges i at det fra mitt ringe ståsted til tider vektlegges vel mye i kabler uten å se helheten.. Men det er en annen diskusjon ;Dimpulse skrev:"Kabelonanist", HCS? "Kabelonanist"?? Jøsses.
Ja, dette sammensatte ordet trenger en forklaring..impulse skrev:"Kabelonanist", HCS? "Kabelonanist"?? Jøsses.
Kanskje de har berørt deg Fredd ? ... No pun intended56fwb skrev:Ja, dette sammensatte ordet trenger en forklaring..impulse skrev:"Kabelonanist", HCS? "Kabelonanist"?? Jøsses.
Jeg har ikke (be)rørt mine Energetic på flere måneder jeg.... ;D
smått med onani slikleis serru.... 8)
Men kjære fred, mann! Du må jo vaske de med Ecco 3 antistatisk spray fra Nordost!!! 8)56fwb skrev:Ja, dette sammensatte ordet trenger en forklaring..impulse skrev:"Kabelonanist", HCS? "Kabelonanist"?? Jøsses.
Jeg har ikke (be)rørt mine Energetic på flere måneder jeg.... ;Dsmått med onani slikleis serru.... 8)
Mulig kabler vektlegges vel mye hos enkelte. For min egen del så utgjør kablene 20% av totalkostnaden i mitt anlegg. Etter som komponentene har blitt mere avslørende og dessverre mere kostbare, har kablene utgjort en større forskjell lydmessig. Uten unntak hittil så har det blitt bedre jo dyrere kabler jeg har prøvd. Forutinntatthet mtp pris ? Godt mulig, men det bekymrer meg overhodet ikke så lenge JEG er fornøyd med resultatet.HCS skrev:"Whatever floats your boat " - you know.. .... Og tanken bak legges i at det fra mitt ringe ståsted til tider vektlegges vel mye i kabler uten å se helheten.. Men det er en annen diskusjon ;Dimpulse skrev:"Kabelonanist", HCS? "Kabelonanist"?? Jøsses.
".. I know HCS, I know...!HCS skrev:Kanskje de har berørt deg Fredd ? ... No pun intended56fwb skrev:Ja, dette sammensatte ordet trenger en forklaring..impulse skrev:"Kabelonanist", HCS? "Kabelonanist"?? Jøsses.
lars_erik skrev:Men kjære fred, mann! Du må jo vaske de med Ecco 3 antistatisk spray fra Nordost!!! 8)56fwb skrev:Ja, dette sammensatte ordet trenger en forklaring..impulse skrev:"Kabelonanist", HCS? "Kabelonanist"?? Jøsses.
Jeg har ikke (be)rørt mine Energetic på flere måneder jeg.... ;Dsmått med onani slikleis serru.... 8)
Ja, vask av kabler og og terminaler har faktisk svært MYE for seg (man vil jo ha renest mulig lyd ikke sant ) MEN jeg kommer til å gni og gnukke noe mindre og mere forsiktig nå etter at HCS har brakt et nytt ord inn i Debatten. ;D ;D Kommer nok til å tenke på det lanserte ordet hver gang kablene blir vasket/rensetlars_erik skrev:Det virker også. Lydmessig.
JEPP!lars_erik skrev:Kabelhygiene er veldig viktig. Kan bli kvitt mye støy om man er litt nøye her.
Ellers er vel dette en tråd der vi IKKE skal fortelles at kabler ikke har noe og si. Her er det bare rettroende som kommer gjennom nåløyet
Kjøper den HCSHCS skrev:Må påpeke at en kabelonanist er en som "gjør noe" og får resultater av dette. En kabeljukker oppnår ikke annen glede enn det grafen evt viser..Og det må jo sies å være lite "håndfast.." 8)
Det kan jo tenkes at det er pga helheten man gjør det, ikke sant?HCS skrev:.... Og tanken bak legges i at det fra mitt ringe ståsted til tider vektlegges vel mye i kabler uten å se helheten.
Du har forståttayaboh skrev:Det kan jo tenkes at det er pga helheten man gjør det, ikke sant?HCS skrev:.... Og tanken bak legges i at det fra mitt ringe ståsted til tider vektlegges vel mye i kabler uten å se helheten.
Hmm, jeg måtte ta på min kjære RA HT kabler for noen uker sia da jeg måtte sjekke noe, men kan vel ikke akkurat påstå at jeg ble plagsomt opphissa av det, nei ;D Men jada, jeg sikler på utseendet på de like hærlig jeg ;D56fwb skrev:Ja, dette sammensatte ordet trenger en forklaring..impulse skrev:"Kabelonanist", HCS? "Kabelonanist"?? Jøsses.
Hjertelig takk for koselig & flatterende kompliment, jeg prøver så godt jeg kan iallefall Forøvrig sikler jeg på Master Signature jeg også, jeg skal låne et sett av Roald i nær fremtid, gleder meg absolutt jah ;DKule-Trygve skrev:Ja du er en seriøs kabelmann, som har skiftet ledningene i høyttalerne til og med..
Jepp..!!!lars_erik skrev:Herlig at noen har funnet fram denne tråden igjen ;D
Godt å være hjemme 8)
Jeg tror ikke det siktes til den vanlige Nordmann, men den gjennomsnittlige HFS bruker!HCS skrev:Hva er dette "snittet" ? ... Konkret...Litt nyskjerrig her...
Har du noen eksempler på slike problemer? Hvordan kan f.eks. designet av en nettkabel lage dårligere eller bedre forhold for en høyttalerkabel med et gitt design? Hvorfor kan f.eks. Oblivion høyttalerkabler spille bedre med Oblivion nettkabel enn med en annen nettkabel?BigSwifty skrev:Syns egentlig det er merkelig at nå kabler testes, f.eks i Fidelity, så putter man en kabel fra en produsent inn i et system sammen med kabler fra en eller flere andre produsenter, som kanskje har lagt helt andre kriteria til grunn for sine konstruksjoner
Du stiller ikke slike spørsmål i denne tråden, Dazed.Dazed skrev:Har du noen eksempler på slike problemer? Hvordan kan f.eks. designet av en nettkabel lage dårligere eller bedre forhold for en høyttalerkabel med et gitt design? Hvorfor kan f.eks. Oblivion høyttalerkabler spille bedre med Oblivion nettkabel enn med en annen nettkabel?BigSwifty skrev:Syns egentlig det er merkelig at nå kabler testes, f.eks i Fidelity, så putter man en kabel fra en produsent inn i et system sammen med kabler fra en eller flere andre produsenter, som kanskje har lagt helt andre kriteria til grunn for sine konstruksjoner
Hvordan høres synergi ut ???BigSwifty skrev:For å ta tak i trådstarters spørsmål, så var den største forskjellen den synergien jeg opplevde da jeg byttet alle kablene I anlegget til Oblivion. Har hørt flere som har hatt den opplevelsen med Oblivion. Den synergien som kom da alt var på plass, var bemerkelsesverdig. Den største enkeltforskjellen.
Det var ment som en kommentar til tittelen for tråden. Ikke til ditt innlegg.BigSwifty skrev:Kjære kranglefanter
Rolfozzy; Jeg forstår at det er artig å prøve seg som ironiker, men ironi er en vanskelig idrett, som kun bør utøves av de som behersker det. Hvis du hadde lest mitt innlegg, ville du sett at jeg, i likhet med LMC, i mitt forrige anlegg brukte hjemmelagde sølvkabler (til noen hundrelapper pr meter + plugger og minimalt med egeninnsats). M.a. o. en meterpris langt under gjennomsnittet for anleggene her på Sentralen.
Den er grei. Det var ikke så lett å forstå i og med at du siterte fra mitt innlegg i ditt. Men: peacerolfozzy skrev:Det var ment som en kommentar til tittelen for tråden. Ikke til ditt innlegg.BigSwifty skrev:Kjære kranglefanter
Rolfozzy; Jeg forstår at det er artig å prøve seg som ironiker, men ironi er en vanskelig idrett, som kun bør utøves av de som behersker det. Hvis du hadde lest mitt innlegg, ville du sett at jeg, i likhet med LMC, i mitt forrige anlegg brukte hjemmelagde sølvkabler (til noen hundrelapper pr meter + plugger og minimalt med egeninnsats). M.a. o. en meterpris langt under gjennomsnittet for anleggene her på Sentralen.
Trådtittelen valgte jeg for å provosere litt.Det finnes næmlig mange veier til Rom. Veldig systemavhengig hvor mye kablene spiller inn, er min erfaring.rolfozzy skrev:Det var ment som en kommentar til tittelen for tråden. Ikke til ditt innlegg.BigSwifty skrev:Kjære kranglefanter
Du så et behov for å provosere litt i en kabeltråd? Ikke skvetten, gitt!musicman skrev:Trådtittelen valgte jeg for å provosere litt.
Ja jeg mente det med synergi positivt Syntes Van Den Hul The First Ultimatum rett og slett kledde Sonyen min bedre.BigSwifty skrev:Kjære kranglefanter
Pink; med synergi, mener jeg rett og slett at det låt bedre med kun OB-kabler i anlegget enn med OB-kabler, blandet med Synergistic (dyrere modeller enn enn Oblivionkablene). Jeg definerer "bedre", som mer mot den lydsignatur jeg foretrekker etter å ha holdt på med musikk og hifi i 40 år.
Dazed; Nei, jeg har ikke eksempler, men har som sagt opplevd at å kombinere flere merker ikke alltid har falt heldig ut. Ikke så rart IMO. Kabelkonstruktørene sitter jo og lytter på sine egne konstruksjoner, ikke sant? Lutefisk er godt, vaniljekrem er godt - lutefisk med vaniljekrem er ikke godt.
Destiny; du har forstått poenget (tror jeg). Det gjelder å velge de kablene som gir anlegget den lyd du trives best med. Heldiggrisen som fant noen til 2.800.
Destiny skrev:Ja jeg mente det med synergi positivt Syntes Van Den Hul The First Ultimatum rett og slett kledde Sonyen min bedre.BigSwifty skrev:Kjære kranglefanter
Pink; med synergi, mener jeg rett og slett at det låt bedre med kun OB-kabler i anlegget enn med OB-kabler, blandet med Synergistic (dyrere modeller enn enn Oblivionkablene). Jeg definerer "bedre", som mer mot den lydsignatur jeg foretrekker etter å ha holdt på med musikk og hifi i 40 år.
Dazed; Nei, jeg har ikke eksempler, men har som sagt opplevd at å kombinere flere merker ikke alltid har falt heldig ut. Ikke så rart IMO. Kabelkonstruktørene sitter jo og lytter på sine egne konstruksjoner, ikke sant? Lutefisk er godt, vaniljekrem er godt - lutefisk med vaniljekrem er ikke godt.
Destiny; du har forstått poenget (tror jeg). Det gjelder å velge de kablene som gir anlegget den lyd du trives best med. Heldiggrisen som fant noen til 2.800.
Destiny..