En tråd om barnevogner

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.091
Antall liker
8.643
Torget vurderinger
1
...og da skjønner dere hva som er i gjære. :D

For å unngå å bruke pengene på Hi-Fi, så har jeg og samboeren nå begynt å anskaffe det utstyret vi trenger til den blivende Hi-Fi Entusiasten vi nå skal bli foreldre til. I den forbindelse har jeg allerede gått til innkjøp av barnesete til bil, av typen Synthesis XT-Plus. Dessverre har vi ikke ISOFIX fester i noen av bilene våre, og kombinasjonen pris/ytelse (j.fr. tester) var viktig.

Men så er det dette med barnevogner da... -det vi har tenkt på er en Simo 735 Duo som koster oss 6000,- omtrent og er en kombinert sportsvogn og barnevogn (det medfølger sete). Men så lurer jeg på da, finnes det et bedre tilbud der ute..? -enten på pris eller alternative vogner. Om noen vil komme med forslag er det bare hyggelig.


Mvh. Bjørn
 

gpjonas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.12.2006
Innlegg
188
Antall liker
1
Neste uke skal de teste barnevogner på tv2 hjelper deg, hvis du kan vente så lenge.
2 av de strøk i sikkerhetstesten sa de nå på torsdag :eek:

Men kan ikke garantere at de skal teste de vognene som passer for dere.
foreldre og barn har sikkert en hjemmeside med tester på som dere kan sjekke.

mvh og lykke til... ;)
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Sorry hvis dette blir litt vel OffTopic, men her er min favorittbarnevogn:

(Nb! klippet passer ikke for barn, kristne og konservative)

[video]QkSVirHPOK4[/video]
 

Terka

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2007
Innlegg
1.374
Antall liker
3
Hehe! Var igjennom dette for litt over et år siden. Junior nærmer seg året og har allerede okkupert stereoanlegget. Skrur opp volumet (antagelig pga at den store blanke volumkontrollen er så fin og spennende) og rocker i vei når rytmene i musikken treffer.

Når det gjelder barnevogner så er mitt tips at mammaene har alltid rett.. det vi pappaer er gode på er å vurdere det tekniske/praktiske løsningene for vognen. Uansett så er den vognen mammaen ønsker seg den rette vognen. (Noen ganger er det bare sånn. ;)) Mitt tips vil være å sjekke ut en del vogner ut fra praktisk/vekt/pris osv. Kan også være lurt å sjekke ut pris hos nettbutikker før dere kjøper. Kan spare noen tusenlapper på dette (disse går likevel ikke inn i hifibudsjettet, men til annet barneutstyr, gjerne ekstra utstyr til vognen.)
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
788
Torget vurderinger
5
Grattis!

Du vet da hva som gjelder i din by, Tromsøvogna selvfølgelig: Emmaljunga.
Emmaljunga Cerox med softbag så har du vogn til ungen ikke trenger vogn lenger. Den er stor, men solid. Fin vinterstid (om det skulle være av interesse ;D ).

Men tro ikke at en vogn er nok, bare spør fruen. Trille må jo til, og en sydenvogn , feks en Peg perego, da :p
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
20.208
Antall liker
37.456
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Gratulerer så MYE.

Ikke kjøp billigvogn - vi har alt klart å brukt opp tre vogner på to unger ::)
 

Terka

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2007
Innlegg
1.374
Antall liker
3
HoJ skrev:
....
Ikke kjøp billigvogn - vi har alt klart å brukt opp tre vogner på to unger ::)
Holmium skrev:
......
Men tro ikke at en vogn er nok, bare spør fruen. Trille må jo til, og en sydenvogn , feks en Peg perego, da :p
Hehe! Vi har en Emaljunga som vi arvet fra min søster, en TFK (som jo er 3 kg lettere en Emaljunga og bare "må ha", og en trille til reiser (får pakket den i en stor "normalbag"). Dvs vi har 3 vogner før guttungen er ett år, og det er de vognene jeg vet om. Og om litt så kommer kanskje bæredilla snikende hos dere også. Bæresjal, Tai-Mai (eller hva det heter), bæreseler, osv. Tror det er lett for den som går hjemme hele dagen å bli hektet på dette når barnet/baby'en opptar hode og sjel hele dagen. Litt som oss og hifi.. mye som man kunne tenke seg å dra inn i hjemmet.

Litt mer seriøst: Tenk igjennom bruksområdet og underlag. F.eks store hjul er bra om vognen skal brukes på grusvei osv. Videre bør svinghjul enkelt kunne låses pga samme underlag. Dersom ønske om svinghjul, sjekk gjerne momentfordelign mtp hvor lett hjulet slår 180 grader når man triller vognen forrover og deretter bakover. (lette irritasjonsmoment.
Tenk også igjennom om dere ønsker 3 eller 4 hjuls vogn.

Hmmm... Tromsø?? --> Vogn med Store hjul. Foreslått emaljunga f.eks. er som en beltedrevet tanks i forhold til andre "pyntevogner".
 

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Innlegg
8.943
Antall liker
4.380
Kjøp en som er lett å få inn i bilen.
 

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Innlegg
1.498
Antall liker
275
Gratulerer.
De viktigste momenter er nevnt; hjulstørrelse, må få plass i bilen, renholdsvennlig.
Er dere litt langbeinte: Vær obs på avstand fra håndtak til nærmeste aksel. På noen modeller må en gå med strake armer for å unngå å sparke borti understellet..Slitsomt.
Husk netting for å holde vekk katter hvis barnet skal sove ute i vogna, alene.
Lykke til.


Mvh
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.738
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
Deph burde bare snurpe igjen i denne tråden, makan til uerfarent pisspr........ ::)
IMO så er det kun Emmaljunga som teller. Store stødige og robbuste hjul, ikke minst fire av de. Ikke klassens billigste, tvert imot, men langt bedre bruksmessig enn alt annet "stilig" i forhold til hva Homsepatruljen skulle mene og anbefale.

Vår City Cross til knappe kroner 6500.- ( etter - 20% på tilbud), med både liggebagg og sportsvogn (som varer til ca 3 år), fikk en ilddåp i snørike Oslo denne vinteren. 1 - 2 mil om dagen går nesten som en lek. Selvsagt kan håndtaket reguleres, og vogna er kjempeenkell (med ett grep) og klappe sammen.
Et godt tips er en halvannenliter brusflaske fylt med vann, kjekt å skylle av hjulene før all dritten blir dratt med inn i gangen.

Barnevogn er blant de få tingene du ikke skal spare på. Baby-bransjen forøvrig er fylt med pengesluk og tulleprodukter (på linje med hifidelity-bransjen)

Mitt tips som førstegangs for ikke så alt for lenge siden, er en god barnevogn, stellebord, litt klær (sjekk med evt. venner/barnefamiier rundt deg. Smårollingene vokser utav en størrelse i løpet av svært få uker. Mengder med babyklær er virkelig borkastede monetas).

For vår del har vi brukt ca. 12-13000.- de første mnd. Andre vi kjenner har svidd av glatt det dobbelte på tilnærmet tull.

Gratulerer forresten med en ny verdensborger. Blir langt mer stas og kos enn du tror. ;) ;) ;)
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
De mange hint om Emmaljunga støttes til fulle; det er det vi bruker også, og er veldig glad for det. Snedige løsninger, høy sikkerhet og varig byggekvalitet. Feelgood brukerkjensle. Flotte å se på er de også.

Mvh Vidar P
 

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
29.557
Antall liker
23.331
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Sørg for at håndtaket kan reguleres i høyden. Kvinnehøyde ville gitt meg skiveprolaps, og med skiveprolaps får man intet inn i bilen...
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Gratulerer!

Mitt tips er Tfk Easy walker. Lett, smarte løsninger, ekstremt liten sammenlagt. Vår favoritt!

Birdman
 

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Innlegg
1.469
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
http://www.babyjungle.nl/
Bestilte TFK Jogger fra denne siden, sparte flere tusen kroner på vogn og tilbehør.
Ser nå at de ikke får selge disse til norge lengre pga prispolitikken (de er overpriset her i landet)
Kjempe vogn, levert på døren etter ca 1 uke
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Vi betilte også fra Nederland. Synd hvis dette ikke lenger er mulig. Fikk skikkelig god service derfra!

Birdman

PS. Mulig tfk er overpriset i Norge, sammenlignet med andre land, men sammenlignet med andre merker er jeg ikke sikker på at det er så galt.
 

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Innlegg
1.469
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
Birdman skrev:
Vi betilte også fra Nederland. Synd hvis dette ikke lenger er mulig. Fikk skikkelig god service derfra!

Birdman

PS. Mulig tfk er overpriset i Norge, sammenlignet med andre land, men sammenlignet med andre merker er jeg ikke sikker på at det er så galt.
Nei sammenlignet med andre vogner er det ikke så galt med tanke på hvor god vognen er. Men når du kan bestille den fra nederland og få med pose,stormtrekk regntrekk,myggnett og solbeskyttende trekk og pumpe og alikevell spare nesten 1000 kr på butikkpris i norge så er det noe galt med prisen her.
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.690
Antall liker
8.081
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
Noen formening om hvordan prisnivået er hos Babyproffsen på Svinesund/Tøcksfors er kontra i Norge. Vi var og tittet der for et par uker siden, men vi har heldighvis litt tid igjen før vi må handle, så jeg følger nøye med på denne tråden ;)
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Sparte et par tusen der på den første vogna vår. Det utgjorde ca. 30% i forhold til norsk pris. Absolutt å anbefale hvis man bor i området eller tilfeldigvis skulle være i nærheten. Nå er jo dessuten kronekursen kanongod.

Birdman
 

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Innlegg
1.343
Antall liker
1
kjøp brukt er mitt råd, kona har kun gjort dette her i gården. Det funker fjell!

Husk det er fantastisk mange gærninger som plutselig får en haug penger (les engangsstønad) og setter dette til livs på barnevogn, bilsete og seng. Vips, så er 30k borte vekk.

Disse skal så selge de overprisede vognene sine, og det er her prutingen kommer inn :)
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Når det kommer til våre kjære små er kun det beste godt nok, og brukt har ikke vært et alternativ her i gården.

Birdman
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.091
Antall liker
8.643
Torget vurderinger
1
Takk for engasjementet og gratulasjoner. Det er gledelig for min del, og viser en annen side ved HFS. Den "Shoppingsenter" barnevogna som Gjestemedlem viste tidligere i tråden var ganske tøff og trendy. Spesielt til bruk på Shoppingsentre.

Dette med barneutstyr er skikkelig industri, og samboeren (som tilfeldigvis også er min kjæreste ;D ) nevnte her om dagen da vi var rundt om å kikket på barneseter til bil og barnevogner at det var mye fint å velge mellom, men at prisene var høye på mye av utstyret og at mange vogner faktisk ikke var beregnet å brukes lengre enn til ca. 6-8 mnd'er gamle spedbarn. Mitt første svar på det var at "da kan de selge oss en ny vogn og doble fortjenesten sin" -egentlig ganske smart. Det var en refleksjon.

En ting er sikert: en barnevogn må tåle daglig bruk, inn og ut av bagasjerom, røffe værforhold, vind, regn, snø -akkurat som i Oslo!! ;D

Birdman skrev:
Når det kommer til våre kjære små er kun det beste godt nok, og brukt har ikke vært et alternativ her i gården.

Birdman
Ja, det sa hun til meg også...
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.644
Antall liker
8.002
Torget vurderinger
0
Da førstemann meldte sin ankomst ( noe uventet og lite planlagt ::) ) var situasjonen slik at brukt var det mest aktuelle alternativet. Dog ble det kjøpt helt nye hjul og dekk ( IKKE alufelger og lavprofil til fars sorg :D ) If memory serves me right var det en Simo vogn. Den ble solgt videre og fungerte mao for minst 3 unger. Er mye et spørsmål om å ta vare på ting!

Da nummer to kom 9 år senere, var situasjonen slik at ny vogn var aktuellt. Vi fant en tysk "designersak" til "ørtentusen" som sto igjen etter et opphørssalg. Prisen ble meget-meget gunstig, mildt sagt, og vi hadde barnevognenes Merchedes AMG 65, uten at en enste sjel i lokalmiljøet forsto det!! ::) Vogna fungerte greit den, men det var ikke "bare-bare" å få den inn i bilene, selv i Range Roveren var det på håret at det gikk. Mor behandler "lekene" sine pent og vogna var fortsatt fin og brukbar da vi oppgraderte til sportsvogn. Men det generelle intrykket er at svensk er mye mere robust enn tysk når det kommer til barnevogner.

Forøvrig er det nok mye mer interessant for oss hvilket stereoanlegg Bjørn planlegger å installere i vogna?! ;D Som innehaver av HiFi sjappe kan han ikke være bekjent av å ha barnevogn uten HiFi anlegg! ::)
 

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
29.557
Antall liker
23.331
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Vi kjøpte luftfylte gummihjul til en velbrukt Simo som egentlig hadde smale dekk uten luft. På bygda gjelder fotavtrykk og hjuldiameter (og det siste gjelder også på brostein). Den vogna brukte vi helt opp. Etter et par flyturer til "hytta i Andalucia" gikk det ikke lenger an å dele bag og understell.

Så vi brukte ikke mye penger på barnevogner, nei. Den trehjulte sportsvogna gutta brukte mot slutten kom fra en nettauksjon. Bilseter har vi derimot ikke spart på.
 
M

musicus

Gjest
Grattis!!

En herlig tid dere har fremfor dere, mine tips på barnevogn, denne bruker vi, kjöpt brukt og den har vist seg veeeldig anvendelig i ett stodstadsmiljö kombinert med landlige omgivelser, enkelthet og komfort er gjennomtenkt. Nå vet jeg ikke om Babyproffsen er i Norge, men kanskje noe lignende.

Personlige positive erfaringer:
3 hjul, utrolig lettmanövrert
Store hjul, bra på stier og brostein
Lett å demontere/moneter for bilen (3 grep)
Vekten, overkommelig
Prisen, sånnmidt på treet.


Baby Travel Liggjogger Komfort.


Samme vogn, omgjort til en jogger..


Ellers er det vel imo vår erfaring mye bra brukt å få kjöpt for en bra penge, det blir sikkert fler vogner, og er man ikke for opptatt av siste mote og flashy design, kan man der gjöre en bra handel, se bare til at vogna ikke har värt i rök og husdyrhjem osv...

mvh
 

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Innlegg
1.469
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
Drit i prisen, med denne blir smårollingen tøffeste babyen i gata.
http://www.kidkustoms.com/MODLES.html
Nesten så jeg planlegger å få en til bare så jeg kan bestille den ;D

....og hvis kona nekter så bare forklar henne at den kan bygges om med et trike conversion kit til en trehjuls sykkel.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.110
Antall liker
8.073
Torget vurderinger
12
Kjøp sammenleggbar 3-hjuling med store bakhjul. Husker ikke merket jeg hadde i farten*, men den ble kjøpt på Löplabbet ca 98 (ikke baby jogger!). Alle mine 3 bodde og trivdes i en slik under oppveksten. Avtagbare hjul, negativ cambervinkel på bakhjulene (økt sporvidde og sportslig utseende), regntrekk, gode kjøreegenskaper. Med andre ord alt man trenger. Helt flatpakket når man tar av hjulene (enkelt) og kan pakkes inn overalt det egentlig ikke er plass.


*EDIT: Kool-stride var navnet.
http://www.koolstop.com/joggingstroller/index.php

sjekk også finn.no artikkel nr 16689769


 

xeonphanes

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.11.2007
Innlegg
79
Antall liker
1
Buzz 3 Wheel Stroller €1,100

Quinny by Henrik Vibskov

Buzz Rainbow 3 Wheel Stroller features
Sun Canopy, Xl Seat and Buzz Box

:p
 

Vedlegg

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.091
Antall liker
8.643
Torget vurderinger
1
stejorge skrev:
Drit i prisen, med denne blir smårollingen tøffeste babyen i gata.
http://www.kidkustoms.com/MODLES.html
Nesten så jeg planlegger å få en til bare så jeg kan bestille den ;D

....og hvis kona nekter så bare forklar henne at den kan bygges om med et trike conversion kit til en trehjuls sykkel.
Den der var rå ;D

-3 hjul, ja det har sine fordeler og bakdeler.
 

Johnny Lotion

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.01.2009
Innlegg
139
Antall liker
3
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Vi kjøpte en TFK jogster twist i Sverige og betalte halv pris av i Norge.
Det store plusset med den type vogner er at den tar liten plass når den er lagt sammen og at hardbagen er stor.
Jeg trives dårlig med at det nesten er umulig å få putta ting uner vogna når bag er byttet ut med "sportsdelen." Synes også hjul og bremser kunne vært mer solid skrudd sammen. Det jeg egentlig ville si deg er at 3 hjul på snø noe dritt! (Det har vel en tendens til å snø litt der nord også... :D)
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.110
Antall liker
8.073
Torget vurderinger
12
Johnny Lotion skrev:
Vi kjøpte en TFK jogster twist i Sverige og betalte halv pris av i Norge.
Det store plusset med den type vogner er at den tar liten plass når den er lagt sammen og at hardbagen er stor.
Jeg trives dårlig med at det nesten er umulig å få putta ting uner vogna når bag er byttet ut med "sportsdelen." Synes også hjul og bremser kunne vært mer solid skrudd sammen. Det jeg egentlig ville si deg er at 3 hjul på snø noe dritt! (Det har vel en tendens til å snø litt der nord også... :D)
Ikke enig! 3 hjul der bakhjulene er store gir mye bedre framkommelighet enn 4 normale små hjul. En riktig konstruert 3-hjuling (f.eks. kool-stride) har også balansepunkt i bakakslingen og kan dermed kjøres på 2 (store) hjul. Vogna har i tillegg god plass til sneipen i f.eks. voksipose. Og dette er basert på egen erfaring med 3 barn på indre snøfylte østlandet.
 

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
29.557
Antall liker
23.331
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
En godt balansert trehjuling (som man må kjøre "aktivt" fordi tyngdepunktet er like foran bakakselen) er aldeles glimrende på snø, iallefall på slik snø man har på Hedmarken.
 

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Innlegg
8.943
Antall liker
4.380
Når det kommer til barnevogner er det bare rørkonstruksjoner og single-ended som gjelder.

Push-pull konfigurasjon kan være aktuelt på pulken i påskeferien når man skal ta småen trygt ned fra de høye topper. Men til mer urbane utfarter holder det lenge med single-ended.

Triodekopling er best for barnevognsjoggere.

8) 8)
 

rolfma

Hi-Fi interessert
Ble medlem
19.03.2006
Innlegg
92
Antall liker
0
Hei
Jeg har ikke lest alle svar men har selv 2 barn og har erfaring fra flere ulike vogner, triller etc. Den beste til nå er Emmaljunga til ca 5-6k som vi kjøpte bag til, håndtaget kan vippes begge veiene slik at man unngår sol/vind på barnet. Vognen har god balanse (mye bedre enn simovognen til forrige) og er mye "greiere å trille". Håndtaket er justerbart i høyden noe som er helt nødvendig dersom man først har prøvd dette en gang. En annen ting som man ikke merker før man har brukt vognen en stund er at noen billige vogner "samler snø på hjulene ganske ofte, dette var aldrig et problem på den litt dyrere emmaljunga vognen. Emmaljunavognen krever dog litt trening før man syns den er grei å felle sammen.

Vognhistorikken er som følger:
Til førstemann kjøpte vi en billigvogn som SAS trykkte flat på første flytur, etter denne ble det en Simovogn som var knalltung å styre. Denne var vi ikke så spesielt imponert over å vognen ble solgt. Når andre barnet kom så leste jeg noen tester om ulike barnevogner og så prøvekjørte vi vogner som hadde fått god omtale.
Den vognen vi likte best var fra Emmaljunga.
Vi prøvde også noen med 3 hjul, men disse passet ikke oss.

mvh
Magnus
 

Johnny Lotion

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.01.2009
Innlegg
139
Antall liker
3
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Trondmeg skrev:
Johnny Lotion skrev:
Vi kjøpte en TFK jogster twist i Sverige og betalte halv pris av i Norge.
Det store plusset med den type vogner er at den tar liten plass når den er lagt sammen og at hardbagen er stor.
Jeg trives dårlig med at det nesten er umulig å få putta ting uner vogna når bag er byttet ut med "sportsdelen." Synes også hjul og bremser kunne vært mer solid skrudd sammen. Det jeg egentlig ville si deg er at 3 hjul på snø noe dritt! (Det har vel en tendens til å snø litt der nord også... :D)
Ikke enig! 3 hjul der bakhjulene er store gir mye bedre framkommelighet enn 4 normale små hjul. En riktig konstruert 3-hjuling (f.eks. kool-stride) har også balansepunkt i bakakslingen og kan dermed kjøres på 2 (store) hjul. Vogna har i tillegg god plass til sneipen i f.eks. voksipose. Og dette er basert på egen erfaring med 3 barn på indre snøfylte østlandet.
Mulig de er bedre til å brøyte der enn her i byen, men vår vogn gravde seg ned med forhjulet.
Må kanskje jobbe litt med tyngdepunktet... Jeg kjøper i alle fall ikke TFK igjen.
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
788
Torget vurderinger
5
bjornh skrev:
men at prisene var høye på mye av utstyret og at mange vogner faktisk ikke var beregnet å brukes lengre enn til ca. 6-8 mnd'er gamle spedbarn

Birdman skrev:
Når det kommer til våre kjære små er kun det beste godt nok, og brukt har ikke vært et alternativ her i gården.

Birdman

Ja, det sa hun til meg også...
Kjøp derfor en sportsvogn med softbag, så har du vogn så lenge barnet trenger det.
Emmaljunga cerox:
+ lett vendbar kjøreretning
+ innebygd myggnetting
+ solid
+ punkteringsfrie dekk
+ med softbag fungerer den fra 0 -> ferdig
+ lett å legge sammen
+ sikkert enda mer på de nyeste modellene
- litt stor, tror sydeuropeerne ville kikket litt rart ;D
- kunne vært lettere å vaske tøydelene.



Selges mye nesten nytt på nett.
Kjøpte vår emmaljunga med Voxipose, verdens dyreste sovepose pr m2? :), stelleveske og noe annet jeg ikke husker for en rimelig god penge. Godt avslag og vognen var 3 mnd gammel.
På telefonen hørtes det ut som en litt for ung mor som hadde brukt litt for mye penger i et overivrig øyeblikk.

Har hatt en Quinny også, ble fort solgt.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.091
Antall liker
8.643
Torget vurderinger
1
Bx skrev:
Når det kommer til barnevogner er det bare rørkonstruksjoner og single-ended som gjelder.

Push-pull konfigurasjon kan være aktuelt på pulken i påskeferien når man skal ta småen trygt ned fra de høye topper. Men til mer urbane utfarter holder det lenge med single-ended.

Triodekopling er best for barnevognsjoggere.

8) 8)
;D
 
Topp Bunn