En tråd for oss som har kabler som koster en god del over snittet.

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2008
Antall liker
289
DoMentor skrev:
Kule-Trygve skrev:
Ja du er en seriøs kabelmann, som har skiftet ledningene i høyttalerne til og med..
Hjertelig takk for koselig & flatterende kompliment, jeg prøver så godt jeg kan iallefall :) Forøvrig sikler jeg på Master Signature jeg også, jeg skal låne et sett av Roald i nær fremtid, gleder meg absolutt jah ;D

Mvh & riktig godt nyttår til deg & dine :)
Lykke til med Master Signature- prøvingen, man bør vel ha et ganske ekstremt anlegg for å gå for slike kabler, men hører du forskjell, er vel det bra nok grunn til å skaffe seg et slikt smykke? Ingen ting er jo helt fornuftig når det gjelder kabler, det mener jo mange ;D Husk isåfall Furutech Rhodium- plugger, det vil sikkert Roald være enig i..
Godt nyttår til deg og :)

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Antall liker
7
Kule-Trygve skrev:
DoMentor skrev:
Kule-Trygve skrev:
Ja du er en seriøs kabelmann, som har skiftet ledningene i høyttalerne til og med..
Hjertelig takk for koselig & flatterende kompliment, jeg prøver så godt jeg kan iallefall :) Forøvrig sikler jeg på Master Signature jeg også, jeg skal låne et sett av Roald i nær fremtid, gleder meg absolutt jah ;D

Lykke til med Master Signature- prøvingen, man bør vel ha et ganske ekstremt anlegg for å gå for slike kabler, men hører du forskjell, er vel det bra nok grunn til å skaffe seg et slikt smykke? Ingen ting er jo helt fornuftig når det gjelder kabler, det mener jo mange ;D Husk isåfall Furutech Rhodium- plugger, det vil sikkert Roald være enig i..
Takker igjen :) Tja, det viktigste for meg at kablene formidler enda mer av livet & sjelen i musikken :) Oki, det er WBT plugger på kablene jeg har nu, men jeg har hørt at Furutech plugger er meget bra de, og :) Jeg ville forresten seriøst vurdert Furutech nettfilter og strømkabler også hvis jeg var deg ;) En fredelig natt ønskes deg :)

Mvh :)

sinep

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.09.2008
Antall liker
109
Sted
Vallhall
Dere som har "kabler over snittet"... :)

Har dere undersøkt hvilken kabelgeometri dere liker best?
- Solide ledere (flatvalset eller runde)
- Små isolerte ledere som er flettet i et bestemt mønster
- Mange tynne uisolerte fibre
osv..

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.448
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
DoMentor skrev:
Kule-Trygve skrev:
DoMentor skrev:
Kule-Trygve skrev:

Takker igjen :) Tja, det viktigste for meg at kablene formidler enda mer av livet & sjelen i musikken :) Oki, det er WBT plugger på kablene jeg har nu, men jeg har hørt at Furutech plugger er meget bra de, og :) Jeg ville forresten seriøst vurdert Furutech nettfilter og strømkabler også hvis jeg var deg ;) En fredelig natt ønskes deg :)

WBT sine ubalanserte plugger er overlegen!

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Antall liker
7
sinep skrev:
Dere som har "kabler over snittet"... :)

Har dere undersøkt hvilken kabelgeometri dere liker best?
- Solide ledere (flatvalset eller runde)
- Små isolerte ledere som er flettet i et bestemt mønster
- Mange tynne uisolerte fibre
osv..
Tja, utifra min erfaring syns jeg flettede sølvledere som er teflonisolerte er best, men nå har jeg ikke testet alle typer kabelgeometri, da ;)

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Antall liker
7
Skink_123 skrev:
DoMentor skrev:
Kule-Trygve skrev:
DoMentor skrev:
Kule-Trygve skrev:

WBT sine ubalanserte plugger er overlegen!
Meget mulig, vi får se / høre da, smaken er som baken, & den er som kjent delt, vettu ;)

Fugazi

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.05.2009
Antall liker
261
Sted
Bærum
Torget vurderinger
13
Hei. Jeg har akkurat gjort innkjøp av noen løsmeter Oyaide Tunami strømkabler. Planlegger å lage 3 stk på 1 meter.
Jeg har fått tak i svart pyntestrømpe. Før jeg bestiller strøm og apparatkontakter, lurer jeg på om Furutech FI-E35 og
FI-25 gullkontakter vil passe til denne kabelen? Ser at tverrsnittet på lederne er meget tykk og kraftig.
Og vil det være behov for endekrymp? Noen foretrekker kabelen skrudd rett i kontakten og andre vil ha endekrymp med lodding.
Noen synspunkter og tips?

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
f skrev:
Synergi-effekt: Positive resultater som følge av samspill og samarbeid!!!

Synergisk: Medvirkende/forsterkende!!!

Ikke krangle, bare diskutere!!!

Se på¨hun her istedenfor, og nyt ;)
Fyttigrisen!!! ;D :-* ::) ;D

ansepe74

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
31
Sted
Bodø
rolfozzy skrev:
Synergi? Vet ikke jeg, men jeg har opplevd noe av det samme som deg, Destiny.
Jeg hadde den dyre Wireworld Rca som du også hadde, samt en WW silver som "bare" kosta rundt 5000,-

Bra kabler begge to.

Men disse er bytta ut med Vivanco fra R.S. som faktisk ble en hørbar del bedre her.

Og de var ikke dyre.
Synergi er viktig, og jeg har sett/hørt, kabler som har vært dyrere enn mine som har oppført seg mindre bra i mitt oppsett, rett og slett fordi de "låt feil".
BM er det dyreste som jeg har hatt, men de ble valgt bort pga. at de mangla en masse dynamikk oppover, eller ble så feit at de fjerna litt av den dynamikken som finnes i Klipsch.
Sølvkabler har en litt avslørende effekt som gjerne ikke er så bra i så måte. Da spesielt i øvre mellomtone og oppover, og kan fort avsløre mere enn ønsket. Dvs. Unoter og svakheter i anlegget.
Hvis synergieffekten er dårlig, så hjelper det lite hvor dyr kabelen er.
Da kan fort en billig kabel gjøre en like god/bedre jobb.

teddyh

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.07.2009
Antall liker
219
musicman skrev:
Hva er inntrykkene etter å ha gått fra en rimelig til en kostbar kabel. Største opplevde forskjell og gjerne hvilket utstyr som er i bruk.

Til dere som IKKE har erfaring med trådens tema bes holde seg langt unna. Nok av sure oppstøt mot brukere som har lagt penger i kabler, og som mener de er verdt det.
Når eg nå har testet en relativt kostbar signalkabel fra Nordost ( mellom 10 og 15 tusen for 2x0,5m )mot en kabel som koster ca 5 prosent av kabel fra Nordost og har opplevd det ikke en noen forskjell, eller i beste fall ytterst minimal forskjell (når eg legger godviljen til).... har eg fortsatt lov til å skrive om mine erfaringer her i tråden, eller går det under beskrivelsen "sure oppstøt" ?

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
20.842
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
teddyh skrev:
musicman skrev:
Hva er inntrykkene etter å ha gått fra en rimelig til en kostbar kabel. Største opplevde forskjell og gjerne hvilket utstyr som er i bruk.

Til dere som IKKE har erfaring med trådens tema bes holde seg langt unna. Nok av sure oppstøt mot brukere som har lagt penger i kabler, og som mener de er verdt det.
Når eg nå har testet en relativt kostbar signalkabel fra Nordost ( mellom 10 og 15 tusen for 2x0,5m )mot en kabel som koster ca 5 prosent av kabel fra Nordost og har opplevd det ikke en noen forskjell, eller i beste fall ytterst minimal forskjell (når eg legger godviljen til).... har eg fortsatt lov til å skrive om mine erfaringer her i tråden, eller går det under beskrivelsen "sure oppstøt" ?
Neida, heller under avdelingen for hørselskader og titinus ;)

Slik går det når man ikke lytter til mammas formaninger om å bruke lue om vinteren :'(

teddyh

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.07.2009
Antall liker
219
lars_erik skrev:
teddyh skrev:
musicman skrev:

Neida, heller under avdelingen for hørselskader og titinus ;)

Slik går det når man ikke lytter til mammas formaninger om å bruke lue om vinteren :'(
Som forventet som kommer du med dine usakligheter som vanlig :(
Har du du hørt om nettetikette ??
Min hørsel er faktisk testet til å være meget bra i en nylig helsetest !!

Et ordentelig spørsmål bør kunne forvente et ordentelig svar, og ikke dette du kommer med.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
20.842
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Wow! Hårsår?
Det var mye å hisse seg opp over i mitt innlegg, ja. Om man leser det som fanden leser bibelen, så kanskje.

Ja,ja. Det er ditt problem.

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2008
Antall liker
289
Nå synes jeg du er slem og lite oppbyggende, Lars_Erik. :mad:

Så du teddyh har testet en sikkert "anstendig" kabel til 500-700 mot denne Nordost- kabelen og funnet kanskje en bitteliten forskjell. Vel, det er en begynnelse. Hadde du foretrukket Nordost`en i en blindtest, muligens?

Avhengig av anlegget du har, er det faktisk ikke sikkert det er noen markant forskjell på to slike signalkabler. Selvfølgelig, jo bedre og mer transparent anlegg, jo bedre kan forskjeller ved kabler fremtre.

Men jeg har jo ikke en gang skjønt det store med strømkabler, så jeg er sikkert hørselskadd selv ;)

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
20.842
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Det er mulig å lese et innlegg på mange måter, skjønner jeg. Særlig midt på natten. Derfor var det hengt på et blunk ;)
Om man da likevel velger å ta det negativt, så værsågod. Da tror jeg faktisk at jeg ikke tar det særlig innover meg.

teddyh

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.07.2009
Antall liker
219
lars_erik skrev:
Wow! Hårsår?
Det var mye å hisse seg opp over i mitt innlegg, ja. Om man leser det som fanden leser bibelen, så kanskje.

Nix, ikke hårsår, men kan du fortelle meg og begrunne på en saklig måte hvorfor du skriver at eg går under beskrivelsen hørselskadet og med tinitus ? noe du faktisk skrev at eg gjør.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
20.842
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
teddyh skrev:
lars_erik skrev:
Wow! Hårsår?

Nix, ikke hårsår, men kan du fortelle meg og begrunne på en saklig måte hvorfor du skriver at eg går under beskrivelsen hørselskadet og med tinitus ? noe du faktisk skrev at eg gjør.
Les nå det jeg skrev over, og trekk inn piggene ;)
Livet er for kort til slikt.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
20.842
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
At du hører liten forskjell, er naturlig for en del. Noen hører ikke særlig forskjell på kabler, mens andre hører store forskjeller. Deriblandt meg.
Slik er det bare.

teddyh

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.07.2009
Antall liker
219
lars_erik skrev:
teddyh skrev:
lars_erik skrev:
Wow! Hårsår?

Les nå det jeg skrev over, og trekk inn piggene ;)
Livet er for kort til slikt.
Ingen pigger ute her.. er mest skuffet over manglende forståelse for at vi har forskjellig erfaring og meninger, og å bli møtt med slike tåpelige kommentarer på grunn av det.
Uansett hvilke ikon du henger på din kommentar så oppfattes den som at eg ikke hører forskjell fordi at eg har nedsatt hørsel og tinitus.
Er det så vanskelig å akseptere andres erfaringer og meninger ??

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2008
Antall liker
289
Jeg så bare ditt første innlegg Lars_Erik da jeg begynte å skrive innlegg, og jeg tolket ditt ;) på feil måte. Omtrent slik som teddyh.
Håper du ikke tok det ille opp at jeg sa det kunne være små forskjeller mellom en Nordost og en til 5% av prisen da ;D Jeg har forøvrig aldri hørt en eneste Nordost- kabel av noe som helst slag. Det er vel en av de tingene man bør gjøre før man dør ;D

teddyh

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.07.2009
Antall liker
219
Kule-Trygve skrev:
Nå synes jeg du er slem og lite oppbyggende, Lars_Erik. :mad:

Så du teddyh har testet en sikkert "anstendig" kabel til 500-700 mot denne Nordost- kabelen og funnet kanskje en bitteliten forskjell. Vel, det er en begynnelse. Hadde du foretrukket Nordost`en i en blindtest, muligens?

Avhengig av anlegget du har, er det faktisk ikke sikkert det er noen markant forskjell på to slike signalkabler. Selvfølgelig, jo bedre og mer transparent anlegg, jo bedre kan forskjeller ved kabler fremtre.

Men jeg har jo ikke en gang skjønt det store med strømkabler, så jeg er sikkert hørselskadd selv ;)
Denne kabel var i prisklasse kr 200+, tviler på at eg hadde klart å foretrekke denne Nordost kabel i en blindtest da eg tror at de forskjeller eg tror eg hørte var farget av påstander fra han som kom med denne kabel.
Forsøkte å "nullstille" litt ved at en annen person byttet frem og tilbake med noen andre kabler eg hadde liggende, bl.a. noen DIY kabler fra 1990 tallet. Klarte fortsatt ikke å plukke ut denne Nordost kabel.
At det skal være nødvendig med et oppsett til 200 000+++ for å høre de evnt forskjeller en kabel til 15000+++ eller mer skal gi, det mener eg faller på sin egen urimelighet.
Et praktisk eksempel fra en helt annen bransje : Har for en tid tilbake testet en og samme bil (en bil til ca 80 000) på vinterføre med 2 forskjellige dekkmerker, hvor prisforskjell var på ca 1100,- for 4 dekk (eller en billig kabel, om du vil) forskjell var dramatisk på det meste, fra fremkommelighet i bakke til unnamanøver med samtidig bremsing og styring (ESP utkoblet) rett og slett en forskjell som ikke var mulig til å ta feil av.
Poenget mitt er at slik som enkelte beskriver forskjell på kabler her inne så burde denne forskjell nesten være tilsvarende merkbar, som den eg opplevde mellom de forskjellige dekk.
Gjett hvilket av de 2 dekkmerke eg valgte til min bil ??
Jepp, da blir de 1100,- kroner småpenger, når forskjell er så åpenbar.
Ja, eg vil gjerne opplevd tilsvarende forskjell på kabler, da hadde det blitt "løp og kjøp", men etter nesten 30 år med testing så har eg ikke vært i nærheten engang, dessverre.

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
120
Sted
Bergen
Jeg slutter meg til konklusjonene dine med hensyn til dekktesten. Det har jeg selv opplevd. Imidlertid er heller ikke den universel. Tyngde på bil, forhjulsdrift, bakhjulsdrift eller 4X. Drar vi det inn i "vår verden" så har vi rør, transistor, horn, elektrostat. Noe passer her og noe passer der. Forskjeller er det.

mvh Elektron

ayaboh

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
8
teddyh skrev:
At det skal være nødvendig med et oppsett til 200 000+++ for å høre de evnt forskjeller en kabel til 15000+++ eller mer skal gi, det mener eg faller på sin egen urimelighet.
Fornuften tilsier at det er de med anlegg til (langt)over 200 000,- som ev. vurderer en enkelt kabel til 15k. Har du anlegg til 20 000,- er slike innkjøp helt meningsløse.

Du forteller ingen ting om hvilke komponenter du har, hvor åpent, gjennomsiktig, og luftig (eller mangel av det samme) det spiller. Litt oppsvulmet bass er feks det beste middelet for å unngå å høre forskjell på kabler.

Schumacher

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.10.2005
Antall liker
97
Sted
Sør-Trøndelag
Jeg har invistert ca 10K i brukte kabler de siste 3 ukene.

Jeg har tidligere vært en dedikert kabelfornekter.Jeg har ett anlegg som mange vil kanskje si faller under kategorien Hi-End.Kablene jeg brukte før var solid-core sølvkabler laget av Geir Molid og HT-kabler det samme.
I tillegg sa hadde jeg ett sett med DIY PSFP solid-core kobber på HT,ene.

Så en dag så jeg ett sett med AudioQuest Volcano 36BDS her på børsen.Selgeren kunne ta sølv-SC kablene til HT i innbytte og bodde ikke langt unna,prisen var ekstremt fornuftig og jeg kunne få de samme dag.
Jeg slo til.
Umiddelbart etter oppkobling kom vendepunktet.....-forskjellen var ENORM! i positiv forstand.Her var mer av alt det gode og mindre av det vonde.bakgrunnen kullsvart,støyfri og ett mylder av klang og detaljer kom fram.
Bassen var ett eget kapittel.Jeg pløyde gjennom ett vanlig sett av referanselåter når jeg tester.Samboeren satt i sofaen og sa raskt"har du skrudd opp volumet på sub'en nå?"
Problemet for det var selfølgelig at jeg aldri bruker sub'en til spilling av musikk :)
Bassen var bedre i kvantitet og kvalitet.

Oppmuntret av dette tenkte jeg at det også måtte være noe å hente på å bytte ut sølvsc-xlr kablene mellom Bladelius Embla Classic og Gryphon Diablo også.
Etter timer med research fikk jeg tilslag på ett sett AudioQuest Niagara 72DBS privat fra Hifimarkt.de

Spenningnen var stor og Juleaften-aktig når de kom og ble koblet opp.
Etter kort tids spilling kunne jeg konstantere at her hadde det skjedd omtrent like mye som med bytte av HT-kablene.
Her ble det generelt bedre dynamikk i anlegget,enda mer detaljer kom fram og en deilig varm og støyfri klang i anlegget.
Bakgrunnen i lydbildet ble totalt svart etter dette.

Oppmunteret av dette så bestilte jeg en 4,93mm2 Furutech strømkabel til Gryphon Diablo hos NAT igår som kommer neste uke :)
Det blir spennende å se hva det gjør.

Dette var beviset for meg om at kabler av HAR betydning for lyden generelt.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
49
Sted
Oslo
Velkommen inn i klubben, og det er jo dette noen av oss her inne på HFS har prøvd å fortelle i årevis ;)

Petterone

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.02.2010
Antall liker
735
Sted
Rogaland
Torget vurderinger
4
Personlig syntes jeg faktisk Power kablene gjør de største forskjellene :)

Men helt ærlig ….er ikke noen av disse skeptikerne i en alder hvor de ikke hører forskjell uansett ????

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2008
Antall liker
289
f skrev:
Velkommen inn i klubben, og det er jo dette noen av oss her inne på HFS har prøvd å fortelle i årevis ;)
Men har du ikke noe bedre å bruke tid på da? ;D ;D

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
20.842
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Schumacher skrev:
Jeg har invistert ca 10K i brukte kabler de siste 3 ukene.

Jeg har tidligere vært en dedikert kabelfornekter.Jeg har ett anlegg som mange vil kanskje si faller under kategorien Hi-End.Kablene jeg brukte før var solid-core sølvkabler laget av Geir Molid og HT-kabler det samme.
I tillegg sa hadde jeg ett sett med DIY PSFP solid-core kobber på HT,ene.

Så en dag så jeg ett sett med AudioQuest Volcano 36BDS her på børsen.Selgeren kunne ta sølv-SC kablene til HT i innbytte og bodde ikke langt unna,prisen var ekstremt fornuftig og jeg kunne få de samme dag.
Jeg slo til.
Umiddelbart etter oppkobling kom vendepunktet.....-forskjellen var ENORM! i positiv forstand.Her var mer av alt det gode og mindre av det vonde.bakgrunnen kullsvart,støyfri og ett mylder av klang og detaljer kom fram.
Bassen var ett eget kapittel.Jeg pløyde gjennom ett vanlig sett av referanselåter når jeg tester.Samboeren satt i sofaen og sa raskt"har du skrudd opp volumet på sub'en nå?"
Problemet for det var selfølgelig at jeg aldri bruker sub'en til spilling av musikk :)
Bassen var bedre i kvantitet og kvalitet.

Oppmuntret av dette tenkte jeg at det også måtte være noe å hente på å bytte ut sølvsc-xlr kablene mellom Bladelius Embla Classic og Gryphon Diablo også.
Etter timer med research fikk jeg tilslag på ett sett AudioQuest Niagara 72DBS privat fra Hifimarkt.de

Spenningnen var stor og Juleaften-aktig når de kom og ble koblet opp.
Etter kort tids spilling kunne jeg konstantere at her hadde det skjedd omtrent like mye som med bytte av HT-kablene.
Her ble det generelt bedre dynamikk i anlegget,enda mer detaljer kom fram og en deilig varm og støyfri klang i anlegget.
Bakgrunnen i lydbildet ble totalt svart etter dette.

Oppmunteret av dette så bestilte jeg en 4,93mm2 Furutech strømkabel til Gryphon Diablo hos NAT igår som kommer neste uke :)

Selvsagt har de det. Ellers hadde vi da vel aldri brukt store summer på disse kablene.
Flott at du ble fornøyd :)

Ellers er jeg enig i Petterone at de største forskjellene får man med strømkablene.

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2008
Antall liker
289
Oppmunteret av dette så bestilte jeg en 4,93mm2 Furutech strømkabel til Gryphon Diablo hos NAT igår som kommer neste uke
Ja her får du spisse ørene...jeg har hatt tilsvarende opplevelser som deg med høyttaler/signal-kabler, men da jeg prøvde dyre Furutech- strømkabler og fordeler, var det ikke den klare forbedringen jeg kanskje hadde forventet. Mulig total strømkabellengde via Furutech- fordeler ble lengre med Furutech- opplegget enn med den vanlige lakrisen, om det kan ha hatt noe å si.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
20.842
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Kule-Trygve skrev:
Jeg så bare ditt første innlegg Lars_Erik da jeg begynte å skrive innlegg, og jeg tolket ditt ;) på feil måte. Omtrent slik som teddyh.
Den er grei :)

Ketil

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.05.2004
Antall liker
892
Schumacher skrev:

Det er forskjeller mellom high end strømkabler også. I vår oppgraderte jeg fra PS Audio sine Statement kabler til de nyeste Perfect Wave AC12. Selv mellom så i utgangspunktet bra kabler er det stor forskjell. Jeg bruker nå AC12 fra vegg til PPP og 3 stk AC12 til CD, pre og power. Og sammen en ny stikkontakt fra Furutech har dette gitt anlegget en ny dimensjon. Plater som tidligere kunne låte litt tynt og spinkelt låter nå langt mer fyldig og dynamisk. Synd at enkelte ser seg blind på komponentene og ikke tenker på arbeidsforholdene man gir disse.

Petterone

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.02.2010
Antall liker
735
Sted
Rogaland
Torget vurderinger
4
En grei tråd vi bør holde i livet :)

Noen erfaringer med Chord kabler der ute,signatur versus Sarum ?

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.100
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
En interessant tråd, dette - selv om den av hensyn til mitt forhold til gjennomsnittet, er "read-only" for mitt vedkommende.

Kan hende kan jeg likevel få lov til å si at flettede (signal) sølvkabler med teflon er det som har gitt best lyd hjemme hos meg - dog snakker vi helt sikkert budsjettklasse i forhold til de kabler som ellers diskuteres her.

Sist redigert:

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
160
Jeg kan ikke med min beste vilje fatte dette med strømkabler. Hvordan kan en dyr strømkabel fra vegguttaket forbedre den kvaliteten som er forringet av kablene frem til strømuttaket?

Om vi relaterer dette til høyttalerkabler: Dersom jeg kobler opp en dårlig kabel fra forsterkeren for så å skjøte den med en langt bedre frem til høyttaleren, hvilket resultat får jeg da?

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.469
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Intr at de som IKKE har verken forståelse, interesse eller ønske om å eie en dyr kabel kommenterer så flittig her...Er det misunnelse, dårlig folkeskikk, dumskap eller kjedsomlighet... :cool:..Sikkert det siste...

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Antall liker
497
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Det er vel et betimelig spørsmål Karma stiller og som jeg iallfall aldri har lest svaret på.

I studioet er det gjerne brukt hundrevis av meter med lakrissnører før signalet når CD og vinyl. Å henge på en kvart million kroner i kabler de siste 2-3 meterne virker smått surrealistisk etter min mening.

Kanskje du HCS (eller andre) kan gi oss forståelse for hvordan dette fungerer?

Når det er sagt, de dyreste kablene jeg har hatt kostet under 60k for 2x3m så jeg har vel ikke noe i denne tråden å gjøre :)

Topp Bunn