Takk-takk ale sammen
Heldigvisa er jeg godt voksen (30+) så jeg har kanskje en annen ro i forhold til dette enn om jeg hadde vært 21..! Det er noen år siden jeg drev å trillet vogn for mine eldre brødre, og det er såpass lenge siden at det er greit å oppdatere hva som finnes der ute.
Det som er interessant med tester er, når de er gjennomførte, om de tåler stress og påkjenninger. Det er litt skremmende hvis noen er så dårlige i konstruksjonen at de bryter sammen -ikke for at jeg har angst for det, men sånt skjer jo. Her oppe er det mye vinter (snø fra ca. oktober-november til april -akkurat nå driver kong vinter å minner oss og soldater på øvelse i Troms om hvem som er sjefen) -snø har sine utfordringer i forhold til fremkommelighet, men også kulde. Satt å leste noen bruker erfaringer om vogner da en mor klagde på Bessom Roma (2005 modell tror jeg) -og vogna var trekkfull noe som resulterte at barnet ble unødvendig utsatt.
Du har rett i det, Komponenten, angående "vær og vind" -ser at vognene stort sett er vannavstøtende, men de vil trekke vann om det blir liggende på trekket eller man legger handa på dekket, litt varierende fra ulike produsenter osv. Regner med at jeg må frem med impregnerings-sprayen (som man bruker på Gore-Tex og skall-membraner) på utsatte steder. Regntrekk er enda et must, og myggnett. Insekter kan være plagsomme. Mygg er vel det største problemet (og en og annen veps/humle) -men heldigvis er det lite skaubjønn her (flått). Men der er jeg mer redd løshundene til en noen av de lokale heltene...
Bra å se at man har kompetanse på feltet og er opptatt av dette.
Mvh. Bjørn