Jeg har i denne omgang ikke kommet skikkelig igang med justering av spiller, arm og pickup gut_man. Mulig jeg må vatre litt også, tiden vil vise. Førsteprioritet var å få det hele opp og i gang.
Det låter imidlertid fortreffelig allerede!!!!
Jeg har ofte justert vta før jeg måler vtf slik at jeg får omtrentlig samme vinkel som under avspilling. Dette funker godt nok etter mitt skjønn, jeg har vel ikke vært petimeter i så henseende. Jeg har vel også holdt meg innenfor 1.8-2.5, men foretrekker muligens noe mindre trykk enn 2.5, da jeg synes det går litt ut over luft og letthet om jeg øker for mye, 2,2 har jeg funnet passelig om jeg ikke erindrer for kjært. Akkurat nå er jeg litt forsiktig med å uttale meg, for jeg er igjen tilbake til Lundahlen etter et lengre opphold med en bråte eminente step-ups. Vi får se hva tiden bringer. Jeg har vært i kontakt med Hovland og har handlet inn en stor mengde motstander for at Audiomix og jeg skal bytte tjenester (han skal lodde, jeg skal montere pickup, ikke hvem som helst får slipp til). Han skal endre inngangsimpedansen på min riaa fra 1 megaohm til et sted mellom 47k og 200k (avhengig av hvor jeg ender opp på step-up siden, aktiv/passiv).
Det var vel planen at det skulle stått et Eileen Grey bord der Valentino. Men, jeg foretrekker mer plass, malt, lektyre og alt platespillertilbehøret. Dessuten var det hyggelig å finne ut at bordet ikke kom i konflikt med førsterefleksjonpunkter og ellers gav et strøk av varme blandt sort metall og chrome. Dessuten kreves det et større, mer kvadratisk bord på loftet. Funker fint her i hulen min, så blir det litt stuepreg også.
Maltglasset du henviser til må være etter besøk, mitt har jeg selvsagt i hånden.