tkr, det er iaf ikke min hensikt å sette ting opp mot hverandre. Det ser du hvis du leser mine innlegg i denne tråden.
Jeg synes bare at det er fascinerende at noen "bytter lyd" annenhver uke, og det er liksom "EUREKA!
Nå speller dette drit bra!" osv hver gang, frem til neste gang, som ofte er like rundt hjørnet. Jeg mener, det er liksom ingen ende på stadige forbedringer. Inflasjon, heter det visst. Men hva skal man si om troverdigheten om dette gjentar seg ofte (nok)? Om det realiseres på den ene eller den andre måten, er egentlig revnende likegyldig. Hyppige bytte av komponenter, kabler, ratting med DSP - different but same, same! Noen river sågar ned hele rommet/anlegget sitt for å starte på nytt. Hvorfor det? Det var jo så sabla bra før (man forsvarte det med nebb og klør og blir fornærmet om negativt kritikk tilkom). Hadde det plutselig blitt søppel som måtte skrotes?
Og mens vi snakker om ratting. Det virker jo ikke ut til at det er snarveien til sjelero (til å nyte musikken) akkurat. Tvertimot hadde det
for meg vært nok en kilde til nevrose. Ser jo at det rattes og grubles stadig hos brukerne. De kommer jo ikke i mål noe fortere enn andre. Men klart, hvis det er meningen, så værsågod. Men det er neppe noen fremskritt ut fra hva jeg ønsker av et anlegg. Det ligner mer på "å gå i ring". Og det kjipe med å gå rundt i ring, er at man selv ikke ser det
. Brukte Umik og REW flittig i noen mnd. Lærte å kjenne rommet og justeringsmulighetene til subene bedre. Men lite til musikklytting var det under den tiden. Mest analyse og fikling med innstillinger, men sånn er
jeg skrudd sammen (se innlegg #17). Andre nyter det, tydeligvis. Imidlertid finnes det også veldig mange gode anlegg som ikke benytter dette verktøyet, så det er tydeligvis ingen must.