Epos venner:

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Er blitt Eposvenn ..
    Fikk besøk av ett par M12 og vi har blitt perlevenner!
    I kombinasjon med Hegel synes jeg det låter utrolig flott :D
    Jeg får nostalgiske minner om mine Epos M5, som jeg solgte i f.m. flytting fra hus til leilighet for noen år siden. Broren min fikk låne dem da han ble høyttalerløs i en periode p.g.a. oppgradering - og for anledningen biampet han dem med to DP effekttrinn. Det låt aldeles utrolig bra. Vanskelig å skjønne hvordan slike småtasser kunne spille så bra. Ikke vanskelig å tenke seg at du er fornøyd med dine M12........
     

    Franx

    Medlem
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    39
    Antall liker
    4
    Det som forundrer meg er den evnen de har til å formidle musikk uansett sjanger. Ved avspilling av basstunge rytmer på greit volum blir jeg satt ut av den evnen de har til å spille klokkerent og stramt langt ned i oktavene uten tegn til å vil gi opp. Nesten så jeg tror forsterkeren kneler før høytalerne. Kjøpte disse pent brukt med originale stativer og ble fortalt at disse stativene nærmest var et "must have" mtp M12.
    Bruker dem i ei stue på ca 40m2 og det eneste jeg føler jeg mangler er det dypeste draget som noen større høytalere er i besittelse av .. Bortsett fra den dypeste bassen så spiller det rett og slett kjempeflott.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.802
    Antall liker
    2.785
    Torget vurderinger
    1
    Hei folkens! Sitter med kaffekoppen og drar i gang en sakte lørdag for en gangs skyld. Leser litt om Epos her og der, mest i forbindelse med andre saker. Merker at jeg blir litt nysgjerrig på merket og leser litt spesifikt om ulike modeller opp i gjennom de siste ti-femten årene. Jeg har for å være ærlig sett på Epos som billige, om enn ærlig ment, lavkvalitetshøyttalere. Skjønner etter hvert at dette er helt feil. Epos lager gode høyttalere som gir mye for pengene. Men som altså ser ut til være gode høyttalere også om man ser bort fra den lave prisen og den jordnære utførelsen og designen. Man avstår fra bling og overdreven byggeutførelse. Egentlig deilig med utstyr som framstår som nøkternt og gjennomtenkt.

    Jeg har ikke full oversikt over alle seriene, men Elan-serien fremstår som svært interessant. Usedvanlig lettdrevne og med fyldig klang(?) fremstår den som et godt alternativ for å prøve med litt mindre kraftige forsterkere, rør/kl.A.

    Nå er vel denne serien utgått, men håper det er synspunkter på disse likevel. det er lite tester på nett, men Elan 35 skal være testet i HifiWorld oktober 2012. Noen som har lest bladet? Britfi har skrevet en del om sine:), men det er kanskje flere som kjenner godt til disse?
     

    Rong

    Medlem
    Ble medlem
    07.05.2010
    Innlegg
    10
    Antall liker
    6
    Morro tråd...:cool:

    Jeg melder meg inn som hang aronds i Epos venner om jeg får lov, selv om jeg aldri har eid et produkt fra det merke...MEN...:rolleyes:


    Jeg er en generelt en "god lyd" entusiast som setter stor pris på å lytte på musikk og bruker det som et "medikament" i hverdagen, jeg har jo selvsagt hatt noe forskjellig utstyr gjennom de 25 år jeg har hatt stereo/lyd interesse men i de siste år har jeg nok ikke byttet komponenter særlig ofte.

    Delvis fordi jeg er ganske fornøyd og føler meg vel underholdt med det jeg har og at jeg ikke er av typen utstyrsfrik som hele tiden må ha nytt, men mest fordi jeg driver med bil/banekjøring som hobby og da går «moro» pengene til det. Jeg kan vel også legge til at jeg nok er mer opptatt av lyden en selve utstyre og at jeg ikke jakter på det som er bedre men på det som gjør at rockefoten vil bevege seg og at siste sang aldri kommer....det er denne følelsen som musikken kan gi jeg trenger.

    Jeg har i dag ett helt greit omkring lyd anlegg som står i stuen og brukes til tv, film o.l. så har jeg et dedikert pop anlegg til musikk avspilling og rekreasjon..
    Stereoen består av et oppsett med elektronikk fra Electrocompaniet (AW180, EC4,8 og EMC1-up, høyttalerne er Sonus Faber grand Piano og kabler fra Renaissance Audio), dette pop anlegget har forkynt vellyd for meg i mange år…


    Så til sakens kjerne....


    Helt fra mine guttedager på Hifi-klubben har jeg hatt lyst på et sett med Epos ES 14 høyttalere….
    Da jeg var 12-13 års alderen tidlig på 90 tallet ble de nok litt for liten og for dyr, senere var de rett og slett for billig… mente jeg…
    Men sannheten er at jeg har hørt disse flere ganger i andre oppsett og hver eneste gang har jeg latt meg imponere av disse relativt rimelige rocke boksene fra England. Så selv om jeg ikke går å bærer på en stor drøm eller visjon om å "finne lyden" i stuen eller går å higer etter å oppgradere til dyre, større eller.... så må jeg innrømme at lysten etter et sett Epos ES14 kommer å går. Den siste tiden kommer den oftere å oftere….og med ujevne mellomrom tråler jeg finn og andre sider etter et sett. Jeg har ingen planer om å selge no av det jeg har eller erstatte noe...men jeg kunne tenkt meg et sett å bytte ut i perioder for å gjøre litt forandring og ikke minst få testet ut dette langvarige avstandforholdet...rett og slett sjekke ut hvor sterk kjærlighet er.

    Har funnet noen sett på ebay men da er det dette med frakt, moms samt tilstand som spiller inn, ser også av og til at det dukker opp her hjemme men for å si det slik jag har ikke "vert på perongen da toget har gått". Så nå nesten 30 år etter de kom sitter jeg anda ute slike høyttalere.....


    Er det noen som vil selge meg et sett Epos ES14?

    Jeg ønsker primært et sett i god stand og helst med originale stativer, det er også et stort pluss om de er i mørk tre finnish.
    Det kan også vær aktuelt med ES11/ES12 men barndoms drømmen var jo ES14 så da må vel nesten ha det.


    Jeg tar imot tips om slike for salg...om noen vet om et sett.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    De dukker opp på bruktmarkedet innimellom. Jeg gikk glipp av et par på Os til 500 kroner med NAD og Denon-komponenter for et års tid siden. Irriterte meg kraftig. Første gang jeg hørte ES14 var hjemme hos en kollega i studiobransjen, Cato som eide Hindu Lyd i Bergen på nittitallet. Han spilte på brokoblet NAD, og det låt fortreffelig ut fra mine ører på den tiden. Låter sikkert like fortreffelig i dag.
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Har selv hatt ES14, og de fungerte strålende. Syntes de var tøffe å se på også, faktisk :) Solgte de for ca 8-9 år siden for 3000 ink originale stativer. Idag kunne de kanskje gått for mer! :) Uansett, lykke til med jakten!
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.915
    Antall liker
    1.953
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Jeg ble Epos eier (Epos Elan 30) etter å ha blitt imponert over ES14 som en arbeidskollega hadde på 90- tallet.
    ikke hørt de siden, men også tenkt tanken hvordan de står seg mot mine nåværende Linn Majik 109.
     

    chris33

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.02.2011
    Innlegg
    166
    Antall liker
    31
    Sted
    Østlandet
    Jeg ble Epos eier (Epos Elan 30) etter å ha blitt imponert over ES14 som en arbeidskollega hadde på 90- tallet.
    ikke hørt de siden, men også tenkt tanken hvordan de står seg mot mine nåværende Linn Majik 109.
    Hva var årsaken til at du solgte Eposene dine og gikk over til Linn?
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.915
    Antall liker
    1.953
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    2 ting: Byttesyken, (som det alltid er et snev av) samt litt mye bass/stor lyd ift liten avstand til både bakvegg og lytteposisjon i sofa.
    *109 har front port og låter veldig bra kloss inntil bakvegg.
     

    Rong

    Medlem
    Ble medlem
    07.05.2010
    Innlegg
    10
    Antall liker
    6
    De dukker opp på bruktmarkedet innimellom. Jeg gikk glipp av et par på Os til 500 kroner med NAD og Denon-komponenter for et års tid siden. Irriterte meg kraftig. Første gang jeg hørte ES14 var hjemme hos en kollega i studiobransjen, Cato som eide Hindu Lyd i Bergen på nittitallet. Han spilte på brokoblet NAD, og det låt fortreffelig ut fra mine ører på den tiden. Låter sikkert like fortreffelig i dag.

    5 hundre riksdaler ??? ? ?

    Ja det får man jo kalle "rimelig" i så fall om elektronikken også var med og fungerte.

    Det er vel ofte sånn...jeg går stadig glipp av div og det er omtrent like irriterende hver gang men sånn er nå livet. :(
    Jeg har et par sånne små ting jeg er på jakt etter på brukt markedet... noe av det kan man jo kjøpe nytt til en grei pris også, men det er noe med den gleden og spenningen med å jakte etter en brukt ting. Det å sitte på sidelinjen å vente...kanskje i noen år til og med før man får tak i den ene lille biten man egentlig ikke trenger men har lyst på. Da får man så enorm glede av bare et litt kjøp... nei det setter jeg så pris på at jeg ville aldri vær foruten..:)

    Jeg har gått glipp av noen Electrocompaniet ECT 3 fjernkontroller på finn, det er en av de tingene jeg egentlig ikke trenger men som jeg kunne tenkt meg...
    Jeg gidder ikke kjøpe en ny til 3 lapper eller hva den koster, men en brukt til litt mindre hadde gått greit....Det hadde vert en fin oppgradering til komponentene mine for de fjernkontrollene som fulgte med er tarvelig.


    Jeg har hørt en del på ES14 tidligere og jeg kan huske spesielt en demo/klubb kveld oppe på det "dyre rommet" til HiFi Klubben nede i Baneveien på Nøstet.
    Da skulle selgeren demonstrere hvor god disse billige høyttalerne var....satte først i gang en demo med spennende musikk på et dyrt Aragon Amp sett med to blokker og forforsterker...husker ikke hva høyttalere han spilte på da men det var en stativmodell av det dyre slaget sannsynligvis en B&W. Etter en god del spilling gikk han inn på Rega kottet og hentet inn to ES14 om satte opp. Da husker jeg at det ble mye prat etter demoen....for lyden var helt fantastisk tatt prisen i betraktning. Jeg personlig husket at jeg fra første demo sang likt de Epos*ne bedre en de andre...altså full mach med det lydbilde jeg liker. Da hadde jeg kjøpt Dali 104 og følte litt anger....men Dali'ne var grei de til en fjortis, de ble senere avløst av et sett 109. Men lydmessig koblet sammen med skikelige komponenter så låtter nok Epos ES14 i en noe høyere klasse. Men Dali 109 kun man jo drive med en klokkeradio og det rocket som bare rakkeren..;)

    Jeg tror disse høyttalerne fremdeles vil låte bra om de er i god stand, og jeg har veldig lyst å pare et sett med EC komponentene mine for å mimre litt. Jeg forventer jo ikke HigEnd lyd og tak løft fra no så gammelt og rimelig men så er det heller ikke det som er greia for meg. Men lytteverdi og musikalsk glede vet jeg at de vil gi, for jeg har alltid latt meg imponere av rimelig og god lyd....eller "a lot of bang for your buck" som ungdommen sier...;) Det er jo lyden det hele dreier seg om til syvende å sist.
    Tror også at disse eldre Epos høyttalerne har mye tilfelles med Sonus Faber som har vert en favoritt hos meg i mange år. De låter nemlig litt reservert og kjedelig på en for liten eller feil forsterker men pumper du masse guff inn og gjerne fra dyr elektronikk er de fantastisk...

    Vi får legge inn et søk på finn med varsling... så får vi se.
     
    Sist redigert:

    Rong

    Medlem
    Ble medlem
    07.05.2010
    Innlegg
    10
    Antall liker
    6
    Har selv hatt ES14, og de fungerte strålende. Syntes de var tøffe å se på også, faktisk :) Solgte de for ca 8-9 år siden for 3000 ink originale stativer. Idag kunne de kanskje gått for mer! :) Uansett, lykke til med jakten!
    Ja Epos'ne spesielt på sine originale stativer ser veldig bra ut...tidløst og ryddig.
    Jeg vet ikke hva brukt prisen i dag vil være, men så veldig mye mer en 2-4 tusen hadde jeg nok ikke betalt for et sett. Ser det har blitt solgt litt brukt for et par tusen og det er vel det som går igjen på ebay også. Ny prisen på klubben i sin tid var jo ca 4500,- paret ink stativer, høyttaleren kostet vel 1995,- pr stk og stativene kostet 500,- pr par står det i klubbavisen fra 1995/96.

    Jeg får jakte litt mer aktivt nå da så napper det nok i kroken skal du se… da kan jeg søke et fullverdig medlemskap i Epos venner også….:cool:
     

    Rong

    Medlem
    Ble medlem
    07.05.2010
    Innlegg
    10
    Antall liker
    6
    Jeg ble Epos eier (Epos Elan 30) etter å ha blitt imponert over ES14 som en arbeidskollega hadde på 90- tallet.
    ikke hørt de siden, men også tenkt tanken hvordan de står seg mot mine nåværende Linn Majik 109.
    Ja det er jo det som er min tanke også….jeg trenger ikke noe nytt for jeg er fornøyd med lyden som den er, men det hadde vert moro å testet hvordan slike eldre høyttalere kan stå seg mot langt dyrere og mer moderne…

    For at Epos ES14 låter bra i forhold til pris og at det er en 30 år gammel høyttaler, hersker det jo ingen stor tvil om.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Rong: Elan 30 kan funke hos deg, men det kan da være like lurt å holde seg til det merket du allerede har..
     

    Rong

    Medlem
    Ble medlem
    07.05.2010
    Innlegg
    10
    Antall liker
    6
    Rong: Elan 30 kan funke hos deg, men det kan da være like lurt å holde seg til det merket du allerede har..
    Ja det hadde nok fungert bra det også Auditor, men saken er at jeg skal ikke bytte ut noe eller oppgradere for jeg trives kjempegodt med Sonuse’ne jeg har.

    Men du skjønner jeg har alltid hatt lyst på Epos ES14 men våre veier har aldri krysset riktig enda. Men nå ønsker jeg meg et fint sett til å kose meg med på fredagskveldene sammen med en pils og litt vinyl, samt å mimre litt om guttedagene da HiFi klubbavisene ble lest til langt på kveld. Jeg tenker også det er spennende å koble opp en 3-4000 kroners høyttaler som er 20-30 år sammen med litt god elektronikk, for å se om den kan gi meg det jeg ønsker…Jeg har hørt disse utallige ganger gjennom tiden og som regel ble jeg veldig begeistret å imponert over de…..

    Spørsmålet er…..kan de imponere meg nå?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Rong: Hent da inn de Epos M12 Sirop har ute. DE kan imponere deg:cool:
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.618
    Antall liker
    4.248
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Epos M12i har mye mer likheter med ES14 enn dagens modeller..
    De er vel den siste serien med noenlunde samme lydsignatur som de opprinnelige. Jeg er ihvertfall veldig glad i mine! 3k for et sett M12i er et godt kjøp :)

    M
     

    Rong

    Medlem
    Ble medlem
    07.05.2010
    Innlegg
    10
    Antall liker
    6
    Rong: Hent da inn de Epos M12 Sirop har ute. DE kan imponere deg:cool:
    Epos M12i har mye mer likheter med ES14 enn dagens modeller..
    De er vel den siste serien med noenlunde samme lydsignatur som de opprinnelige. Jeg er ihvertfall veldig glad i mine! 3k for et sett M12i er et godt kjøp :)

    M
    Ja jeg har sett på de noen ganger og det der er nok ikke langt fra stammen på ES14, prisen er det heller ikke noe å si på.

    Men så var det dette med….nostalgien, de gode minnene med ES14 og ikke minst utsende på de med originalstativer...
    Jeg er redd det dreier seg om mer en bare lyden…det er jo ikke mangel på musikalske og velspillende rockekasser i heimen.
    Men jeg må nok se om jeg kan får tak i de originale ES14 med stativer for det er nok bare sånn det er...

    Men takker for innspill og tips fra dere begge. :rolleyes:
     
    Sist redigert:

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    500 riksdalere ville vel blitt omtrent 2000 kroner, og selv det ville vært billig for ES14 uten elektronikk. Så 500 kroner (rundt 20 skilling, kanskje?) er et røverkjøp, selv om elektronikken skulle være defekt.
     

    Rong

    Medlem
    Ble medlem
    07.05.2010
    Innlegg
    10
    Antall liker
    6
    500 riksdalere ville vel blitt omtrent 2000 kroner, og selv det ville vært billig for ES14 uten elektronikk. Så 500 kroner (rundt 20 skilling, kanskje?) er et røverkjøp, selv om elektronikken skulle være defekt.

    Hehe ja det stemmer nok mer med 20 skilling..

    Men jeg ser stadig kjempe gode kjøp på finn av litt eldre stereo til gi bort pris....for folk flest har gått videre og hifi i normalklassen følger interiørtrender.
    Så i dagens samfunn er det ut med høyttaler som er store, i tre farge o.l. det er små trådløse enheter Sonos o.l. som er i skuddet.
     

    Rong

    Medlem
    Ble medlem
    07.05.2010
    Innlegg
    10
    Antall liker
    6
    Da har jeg endelig fått meg et sett Epos ES14 av den siste utgaven med bi wiring, de er i valnøtt finish.

    Jeg fant et sett på finn som var i god stand men uten stativer dessverre.

    Har spilt litt på dem nå og kan ikke annet si annet enn at disse høyttalerne faktisk er veldig imponerende. Jeg har for anledningen også skaffet til veie tidsriktig elektronikk i form av to Denon POA 4400 monoblokker og en forforsterker, jeg kjøpte et komplett anlegg fra en kollega så da fikk jeg mange komponenter tile en god pris.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.136
    Antall liker
    10.612
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Og jeg overtok et par sgs. gratis es11 igår. Tenkte å gi de en oppshining finishmessig. Mulig bruk i et lite rom.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    El-retur: Det er flere titalls minier der ute som spiller bedre enn ES11. Jeg hjelper deg gjerne med å finne dem. Du kan begynne med M12i:rolleyes:
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.272
    Antall liker
    3.305
    Torget vurderinger
    49
    El-retur: Det er flere titalls minier der ute som spiller bedre enn ES11. Jeg hjelper deg gjerne med å finne dem. Du kan begynne med M12i:rolleyes:
    Hva mener du er M12i sine sterke/svake sider og hva bør man matche dem med hvis de skal spille bra på feks Blues, rock og pop.
    Hvordan låter det i forhold til feks Proac Tablette Anniversary, Dynaudio X14, Dali Rubicon etc?
    Har aldri hørt Epos, men lest og hørt at det er mye lyd for pengene:)
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    El-retur: Det er flere titalls minier der ute som spiller bedre enn ES11. Jeg hjelper deg gjerne med å finne dem. Du kan begynne med M12i:rolleyes:
    Det er mye mulig,har ikke hørt så mye på annet en es serien fra epos,er heller ikke så glad i små høyttalere.
    Men så veldig kjekje ut de der m12i
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    El-retur: Da er det på tide du får opp øra. Det å automatisk gå ut fra at stort spiller størst er så feil som det går an.. Hva har du ellers?

    EIA: Epos og Creek er en kjempematch. En lydbeskrivelse skal du få på PM om etpar dager:rolleyes: Har litt mye å gjøre her for tida, skal til legen imorra..
     

    Zeitgeist

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Innlegg
    1.509
    Antall liker
    1.572
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    El-retur: Det er flere titalls minier der ute som spiller bedre enn ES11. Jeg hjelper deg gjerne med å finne dem. Du kan begynne med M12i:rolleyes:
    Det er mye mulig,har ikke hørt så mye på annet en es serien fra epos,er heller ikke så glad i små høyttalere.
    Men så veldig kjekje ut de der m12i
    Små høyttalere er og blir kjedelig. Er jo tross alt fysiske begrensninger :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Slither: Og det har du ikke med fem rørwatt, liksom??:cool: Vel oppleves de svært kraftige, men funksjonen deres forutsetter visse spesifikasjoner på høyttalerne..
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.136
    Antall liker
    10.612
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    En liten jobb. Oppussing og bittelitt tweak i diskanten. Hadde ikke en god 1.5uf liggende så foreløpig en bypass med de glitrende amp-ohm kondisene (0.05uf).. Hadde også et par mundorf supreme silver/gold in oil men valgte førstnevnte.
    De bennic xpp som sto i fra før er egentlig helt ok.

    Pussing og spraylakk. Ble bra synes jeg.
    20170503_182825.jpg

    20170503_183843.jpg

    20170503_190257.jpg

    20170503_191412.jpg

    20170503_194650.jpg
     
    Sist redigert:

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.272
    Antall liker
    3.305
    Torget vurderinger
    49
    El-retur: Da er det på tide du får opp øra. Det å automatisk gå ut fra at stort spiller størst er så feil som det går an.. Hva har du ellers?

    EIA: Epos og Creek er en kjempematch. En lydbeskrivelse skal du få på PM om etpar dager:rolleyes: Har litt mye å gjøre her for tida, skal til legen imorra..
    Det går fint Auditor:)
    Creek Destiny 2 fungerte også ypperlig til Tablette Anniversary, ga varmen og fylden denne sårt trengte.
    Tor mente også Creek og Epos var en kjempematch, og et "rimelig slå deg til ro anlegg" :)
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.136
    Antall liker
    10.612
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    :D Du fikk byggetråden 3 innlegg over ;)

    Bare tester litt nå - veldig provisorisk plassering kan man si :) - 15w klasse A.. Kan bare spille lavt uansett. . Spiller utmerket. Tok også og lasket over internt slik at singlewiring er mulig. Enklere slik.
    20170503_215343.jpg


    Alltid tilfredssillende å gi "gamle" klassikere nytt liv. Disse ble veldig flotte synes jeg.
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Slither: Hadde håpa du skjønte poenget mitt, da..

    EIA: Takker! Destiny 2-serien er imo tidenes beste fra Creek. Komplett sett - med powerampen i bånn, CD og integrert,- på topp Epos monitorer- så fikk den godeste Tor rett, han! Det ER et anlegg du GLATT kan slå deg til ro med. I årevis. Hadde våre timer med samtaler, Tor og jeg...Sterkt savnet, er han.
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    El-retur: Da er det på tide du får opp øra. Det å automatisk gå ut fra at stort spiller størst er så feil som det går an.. Hva har du ellers?

    EIA: Epos og Creek er en kjempematch. En lydbeskrivelse skal du få på PM om etpar dager:rolleyes: Har litt mye å gjøre her for tida, skal til legen imorra..
    Mente,har bare hørt es11 som epos har laget, har selfølgelig hørt mye annet forskjellig både bedre og dårligere,men mener pris og ytelse er meget bra på es11.
    Hørt litt på b&w/dynaudio/sa og synes es 11 i forhold til disse er meget gode.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn