Morro tråd...
Jeg melder meg inn som hang aronds i Epos venner om jeg får lov, selv om jeg aldri har eid et produkt fra det merke...MEN...
Jeg er en generelt en "god lyd" entusiast som setter stor pris på å lytte på musikk og bruker det som et "medikament" i hverdagen, jeg har jo selvsagt hatt noe forskjellig utstyr gjennom de 25 år jeg har hatt stereo/lyd interesse men i de siste år har jeg nok ikke byttet komponenter særlig ofte.
Delvis fordi jeg er ganske fornøyd og føler meg vel underholdt med det jeg har og at jeg ikke er av typen utstyrsfrik som hele tiden må ha nytt, men mest fordi jeg driver med bil/banekjøring som hobby og da går «moro» pengene til det. Jeg kan vel også legge til at jeg nok er mer opptatt av lyden en selve utstyre og at jeg ikke jakter på det som er bedre men på det som gjør at rockefoten vil bevege seg og at siste sang aldri kommer....det er denne følelsen som musikken kan gi jeg trenger.
Jeg har i dag ett helt greit omkring lyd anlegg som står i stuen og brukes til tv, film o.l. så har jeg et dedikert pop anlegg til musikk avspilling og rekreasjon..
Stereoen består av et oppsett med elektronikk fra Electrocompaniet (AW180, EC4,8 og EMC1-up, høyttalerne er Sonus Faber grand Piano og kabler fra Renaissance Audio), dette pop anlegget har forkynt vellyd for meg i mange år…
Så til sakens kjerne....
Helt fra mine guttedager på Hifi-klubben har jeg hatt lyst på et sett med Epos ES 14 høyttalere….
Da jeg var 12-13 års alderen tidlig på 90 tallet ble de nok litt for liten og for dyr, senere var de rett og slett for billig… mente jeg…
Men sannheten er at jeg har hørt disse flere ganger i andre oppsett og hver eneste gang har jeg latt meg imponere av disse relativt rimelige rocke boksene fra England. Så selv om jeg ikke går å bærer på en stor drøm eller visjon om å "finne lyden" i stuen eller går å higer etter å oppgradere til dyre, større eller.... så må jeg innrømme at lysten etter et sett Epos ES14 kommer å går. Den siste tiden kommer den oftere å oftere….og med ujevne mellomrom tråler jeg finn og andre sider etter et sett. Jeg har ingen planer om å selge no av det jeg har eller erstatte noe...men jeg kunne tenkt meg et sett å bytte ut i perioder for å gjøre litt forandring og ikke minst få testet ut dette langvarige avstandforholdet...rett og slett sjekke ut hvor sterk kjærlighet er.
Har funnet noen sett på ebay men da er det dette med frakt, moms samt tilstand som spiller inn, ser også av og til at det dukker opp her hjemme men for å si det slik jag har ikke "vert på perongen da toget har gått". Så nå nesten 30 år etter de kom sitter jeg anda ute slike høyttalere.....
Er det noen som vil selge meg et sett Epos ES14?
Jeg ønsker primært et sett i god stand og helst med originale stativer, det er også et stort pluss om de er i mørk tre finnish.
Det kan også vær aktuelt med ES11/ES12 men barndoms drømmen var jo ES14 så da må vel nesten ha det.
Jeg tar imot tips om slike for salg...om noen vet om et sett.