- Ble medlem
- 30.11.2005
- Antall liker
- 0
Har ingen ting mot ABX tester, det er tolkingen av resultatene jeg stiller meg tvilende til.Dette er vel en oppramsing av dine personlige grunner for at du ikke liker ABX.
Kritikken som har vært reist mot ABX som går på at den "ikke fanger opp detaljene jeg normalt hører" har av Fush blitt svart på en utmerket måte i mine øyne.
At "perfekt" ABX testing kanskje medfører krav som er urealistiske og upraktiske er noe helt annet enn å si at ABX av magiske årsaker ikke er relevant for hifi.
For de av oss som liker absolutte svar og beviser er ABX måten man kan få orden i et virvar av påstander, harmdirrende innlegg og aktører med økonomiske insentiver. Som det har vært sagt har forskjellige trender kommet og gått i hifi-verdenen. Hvis du hadde et anlegg til over 5000,- i 1995 og ikke hadde bi-wiring måtte du være "døv", i dag er det fullt tillatt å kjøre single wiring.
Dette må bety at forskjellige "tweaks" har forskjellig grad av påvirkning, og siden alle tweaks har en eller annen forkjemper som hevder at dette er "helt nødvendig for å få lyd man kan leve med" så kan man rett og slett ikke bruke slike innspill som en guide. Etter min mening.
-k
Du har selv hevdet at vi som mener at 30sek ikke er nok i en test kan bruke flere måneder om vi vil på test hjemme.
Dette ser jeg på som helt hypotetisk når vi snakker om kabelttesting.
En slik test ville bety like lite som en subjektiv vurdering da den ikke vil bestå kravene som stilles til en seriøs ABX test så vidt jeg skjønner.
Dette med at ulike tweaks kommer og går har jeg kommentert før. Snake oil produktene forsvinner etter en stund.
Men for å gjenta meg selv - 30 års erfaring blant xxxx tusen audiofile er godt nok for meg til å skjønne at kabler kan utgjøre en ikke uvesentlig forskjell på lydbildet fra et anlegg.
Vedlegg
-
106.9 KB Visninger: 344
-
88.6 KB Visninger: 88
-
102.3 KB Visninger: 346
-
94.9 KB Visninger: 350
-
59.1 KB Visninger: 360