Jeg testet Nad D1050 dac opp mot en super liten sak fra
Soundgarden (trykk på meg). Denne koster 499kr kontra Nad dac'en til 3700kr. Etter mye testing av begge disse kom jeg frem til at jeg ikke kunne høre noe forskjell fra dem, men jeg vil legge til at det ble en minimal forbedring av lyden hos meg og det med begge de to forskjellige dac'ene. Tror du gjør det lurt i å holde deg under 5000kr for en dac, for det er begrenset hvor mye endring av lyden en slik boks kan gjøre.
Forresten så endte jeg med å selge Nad dac'en og beholde den billige fra Soundgarden som nå står koblet mellom tv og Emotiva USP-1 forforsterker kun fordi det gjør at det blir litt færre kabler å styre med. Dac'ene ble testet på Klipsch RP-280F.
Veldig interessant at det ikke var hørbar forskjell på noe som var så forskjellig i pris. Også interessant at det på begge var litt forbedring i forhold til kilden uten DAC. Hvilke kilder var det du testet forresten?
Jeg vet ærlig talt ikke hvorfor folk ikke hører forskjell. Kjempe rart.
I mine ører:
Abrahamsen V6 låter som Electrocompaniet.
Rega litt i nærheten av de over, men ikke så luftig og kanskje opplevd kraftigere bass, men ikke nødvendigvis bedre.
Hegel mer nøytralt, men bra.
Nad, Arcam, Egle osv låter ikke så bra i mine ører. Like godt klart meg uten.
Uansett, kjøp V6 til 2 - 2500,- De pengene får du lett igjen hvis du ikke vil ha den.