Det er fysisk umulig. Det finnes ingenting jeg ikke ønsker å vite. Jeg ØNSKER for eksempel å vite at hundre prosent av alle overfallsvoldtekter i Oslo er utført av ikke-europeiske gjerningsmenn. Noe jeg da altså allerede vet.novgarod skrev:Ta en sjekk, så kanskje du lærer noe du ikke ønsker å vite...toriamos skrev:Jeg har ikke sett tallene, men hvor har du dine fra? Ville vi virkelig "omtrent tømt våre fengsler" om alle med utenlandsk statsborgerskap ble sendt ut av landet? Fakta på bordet takk.novgarod skrev:Om Norge øyeblikkelig utviste en hver utlenning (ja, da mener jeg også svensker, dansker og italienere) som begikk forbrytelser som medfører fengselsstraff, ville vi omtrent tømmt våre fengsel.
Undertegnede er ikke spesielt opptatt av soningsforhold. Man sitter nå engang (ja, ikke jeg selvfølgelig) i fengsel, og må pent sone til dommen er over. Tror vi, som samfunn, er bedre kjent med å behandle våre lovbrytere humant, med respekt (selv om kanskje de ikke viste sammfunnet denne respekten i utgangspunktet) - vi (samfunnet) skal nemmelig være BEDRE enn forbryterene. Selvfølgelig finnes det unntak, og enkelt-forbrytere eller saker som gjør at en av og til føler at straffesystemet i Norge er alt for mildt.
Her sitter vi på utsiden (forhåpentligvis) og mener mye om hvordan det er å sitte i fengsel. Interessert i å finne ut hvordan de insatte egentlig har det?:
http://www.ehrk.org/index.php?optio...engsel&catid=39:info-fra-visitorene&Itemid=60
For ordens skyld: Jeg ønsker at alle kriminelle blir tatt, stillt for retten og straffet. Videre ønsker jeg at alle uten norsk statsborgerskap blir kastet ut av Norge etter endt soning - uten unntak. Jeg ønsker også at alle som har fått avslag på sin søknad om norsk statsborgerskap eller asyl blir fraktet ut av landet øyeblikkelig. Jeg ønsker strengere fengselsstraffer for voldskriminalitet, herunder voldtekt. Egentlig synes jeg at voldtektsforbrytere burde tatoveres i ansiktet, men forstår at dette ikke kan gjennomføres.
Jeg har derimot intet problem med at fanger soner under humane forhold - det er til og med greit at de har tilgang på lcd-fjernsyn. At de har mulighet til å utdanne seg under soning er jo bare bra - for samfunnet.