Er dette alvor

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• V

vredensgnag

Gjest
    Quantum Resonant Technology

Vi har jo diskutert hva kvantenivået er tidligere, og jeg er dypt imponert over at fenomener i dette har kritisk innvirkning på høyttalerelementets interaksjon med luftmolekyler. Kvantenivået relaterer til et luftmolekyl, slik luftmolekylet relaterer til galaksen. Og det at man innen HiFi arbeider nede på dette planet er simpelthen banebrytende.
    Hatten av!

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Hvorfor denne misnøyen med sammenligning mellom begeistring for eksotisk strømkabelatur og tro på Snåsamannen når fellesnevnerne er så åpenbare?

-Man opplever effekter som ikke kan forklares innenfor gjeldende naturvitenskapelige paradigmer, og disse opplevde effektene lar seg ikke påvise i ordentlige undersøkelser.

-Man aksepterer sin egen opplevelse som dokumentasjon på varme hender/varme kabler.

-Innvendinger om at egen opplevelse ikke er dokumentasjon på så mye annet enn egen opplevelse preller av.

Hvorfor er snåsasammenligningene urimelige eller latterliggjørende?

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.807
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    På meg virker denne påfallende hyllesten av kostbare strømkabler som kun avsporing og urealistisk optimisme til et produkt. Dette fordekt av at det er nødvendig for å få god lyd med argumentasjon som ikke henger helt på greip – i alle fall ikke for meg.

Vi alle vil jo ha det ett hakk bedre – og har man hatt en positiv opplevelse rundt det å skifte en strømkabel til noe som faktisk gir forskjeller, og at denne faktisk var mer kostbart en den foregående er det jo nærliggende for noen å tro at mer kostbar = bedre lyd. Faller man i den fellen er vel grunnlaget for å skape seg en systematisk overvurdering av strømkabler og det er opp til seg selv hvor langt man skal strekke det. Forventningene om at ting skal bli bedre gjør ofte akkurat det – gjør produktet bedre. Forventninger blir innfridd – og man har selvsagt skapt seg en egen sannhet, til tross for at ingenting, eller i beste fall lite har skjedd. Disse forventningene synes jeg å lese ofte er i tråd med hva man er blitt fortalt(eller lest) at man skal forvente.

Dersom denne strømkabelinteressen først har satt seg, så vil jeg tro at man leser mer om kabler, tester av disse og dermed skaffer seg en forventning til den – lenge før man faktisk har hørt produktet. Man har allerede på dette tidspunktet gjort seg opp en mening om produktets fortreffelig, basert på andres erfaringer. Så når sjansen byr seg til å koble opp tillært produktkunnskap opp mot faktiske lytteinntrykk så hentes alle forventninger opp og man kan sette ord på det man hører, og igjen – dette stemmer jo ganske godt med de tester som er gjort av produktene.

For ordens skyld – jeg har faktisk byttet alle mine originale strømkabler til annet.

kise

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    19
    VIKTIG!!!!! Nevnte produkt under er ikke QX4, men et annet quantum produkt!

(bilde lånt fra 6moons audio reviews: Quantum Symphony Pro)
    The Symphony Pro :
    qrt1.jpg

uten å si noe om hva målet til selve teknologien er så:
    Hvis man ser på innmaten her, så er det i alle fall ikke valgt å bruke høykvalitets komponenter..
    Et 5v swich mode + 100kr maks i deler...
    Selv ville jeg nølt på å trekke inn Swich mode i mitt system.. men er det dempet på riktige frekvenser så er det ikke sikkert det er noe problem.

Har noen flere bilder av disse quantum boksene, inni?
    Gjerne høyoppløselige bilder av innmaten.. er veldig nysjerrig på teknologien,.. selv om jeg dåg er skeptisk..så er det spennede å skjønne. Jeg har lyst til å være sikker
    før jeg eventuelt bestemmer meg for om dette er fantastisk eller, noe jeg ikke selv ville satset på.
    Uansett er nokk prisen en showstopper for meg, både med kabler og bokser...

Sist redigert:
    T

tce-teams

Gjest
    Og da har man fått hørt på messens mest berømte kabel :cool:

Når jeg ser de bildene er det nesten så jeg må trekke litt på smilebåndet.

Sorry .... :)
    driter i strømkablene som er der , men hvilken 2 komponenter er det i bakrunnen der.
    <br>Quantum QX4. Og de er ikke å trekke på smilebåndet av. Akkurat som kablene.
    Jo da både komponentene og strømkablene er og trekke på smilebåndet av jeg kan jo ikke lyge eller.

8

8x12_TOM

Gjest
    Var det ikke en meget profilert fysiker som sa "hvis du påstår du har forstått kvantefysikk, har du egentlig ikke forstått så mye av det likevel"

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.644
    Torget vurderinger
    49

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.684
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    (bilde lånt fra 6moons audio reviews: Quantum Symphony Pro)
    [FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]The Symphony Pro :
    [/FONT] Vis vedlegget 153686

uten å si noe om hva målet til selve teknologien er så:
    Hvis man ser på innmaten her, så er det i alle fall ikke valgt å bruke høykvalitets komponenter..
    Et 5v swich mode + 100kr maks i deler...
    Selv ville jeg nølt på å trekke inn Swich mode i mitt system.. men er det dempet på riktige frekvenser så er det ikke sikkert det er noe problem.
    Det hadde vært fint om noen forklarte meg hvordan denne boksen kan koste så mye, full av billig kina-mikk som den er, når prisen for kablingen gjerne begrunnes med dyre råvarer av hittil ukjent renhet og usannsynlig tidkrevende produksjonsprosesser. Det er ikke noe dyrt eller uvanlig i den der. Den viktigste funksjonen for en slik boks ser ut til å være at man kan selge dobbelt så mange strømkabler pr anlegg. :rolleyes:

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.130
    Det er meg fullstendig ubegripelig at ikke folk flest snart får opp øynene, når det til de grader avsløres hva man egentlig er blitt pådyttet, til en antakelig horribel pris?

V

vredensgnag

Gjest
    Kvanteresonnanser kan brukes på ulike felt. For å veilede har jeg uthevd en spesielt interessant konklusjon!

Scientists, such as Dr. Enzo Ciccolo, a biologist with the Cooperative Nuova in Milan, Italy; Dr. Horst Felsch, who is the Director of the Civil Environmental Laboratory in Fieberbrunn, Germany; and Drs Engler and Kokoschinegg have performed experiments with water and have arrived at these special conclusions:

1. Every atom, molecule, or substance has its own unique oscillation pattern, or vibration, which can be measured in electromagnetic wavelengths. (Ciccolo, "Domenica del Corriere", February 18, 1988) (Beneviste)

1. Water is a Carrier of information; as a solvent, it is the best-known conductor of vibration, with information transfer possible without direct contact. (Ciccolo)

1. Water possesses the ability to store information that has been impressed upon if from a given vibration for long periods (Engler and Kokoschinegg, 1988), as can be measured by specific electromagnetic wavelengths found in water; thus even after harmful physical substances are removed, their negative energy vibrational patterns, or "signatures" still remain, which can be traced back precisely to the original substances. (Ludwig)(Beneviste, in "Natur-Wissen")

1. Water can transfer such information from vibrational patterns, or "memory", to other systems, including living organisms. (Ludwig)(Felsch)

1. Water revitalization allows water in a higher vibrational state to transfer, or share, its higher frequencies, which act to balance out low energy and negative information. (Ciccolo)

1. Water can retain the vibrational memory of a substance even after it is diluted beyond Avogardro's number, where no physical traces of the substance remain. (Beneviste) ***

1. Water quality can also be evaluated by the amount of ultra-violet light it absorbs. "Poor" quality water will absorb higher amounts of UV light, while "good" quality water absorbs low amounts. (Ludwig)

1. The minimum specific warmth and the maximum structural potential of water is measured at 37.5 degrees C, or the normal human body temperature (98 degrees F); this finding indicates that water at this temperature is at a maximal structure point to acquire a large amount of information. (Felsch)(Engler and Kokoschinegg, 1988

*** Det hadde jo vært litt mer tillitvekkende om de hadde stavet Avogadros navn rett! Samtidig er selvsagt alt dette supersludder, så det spørs hvor mye det hadde hjulpet med rettstavingen.

For den som måtte være interessert i hva slags uttynning man snakker om her, så er vi virkelig nede på kvantenivå ...

Vedlegg

Sist redigert:

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.130
    Om det er meg / min uttalelse du sikter til, så vil jeg likefullt hevde at 500$ er horribelt for en komponent som neppe er verd tiendelen, uansett.

Det blir omtrent som å kjøpe en Porsche med en 1200ccm VW-motor. Ja, den ser flott ut! Men går den? Joda, såvidt! Men neppe som forventet, i alle fall i forhold til prisen.......

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Antall liker
    289
    Gidder ikke å lese om denne boksen, men kanskje den kan forbedre lyden et aldri så lite grann?
    Konstruktøren har antagelig ikke til hensikt å tjene seg rik på den, i hvert fall.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.961
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    PS!
    Rett skal være rett: Det var qx4 (som lars_eirik skrev) som ble brukt fra bildene på messen. Innside bildet som ble linket til her var et helt annet produkt.

Her er qx4
    Quantum_Qx4_2.jpg

Og prisen er 19000 NOK.

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Antall liker
    289
    Denne boksen så mer ut som en sånn bombe man ser på film. "Nå må du huske å kutte den grønne ledningen, ikke den røde, ellers går alt i luften!"

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.880
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Gidder ikke å lese om denne boksen, men kanskje den kan forbedre lyden et aldri så lite grann?
    Konstruktøren har antagelig ikke til hensikt å tjene seg rik på den, i hvert fall.
    En brannfakkel, selvsagt, men den forbedrer faktisk lyden. Hvordan jeg vet det? Jeg har eid en slik. Flere her som har gjort det, siden mange har så bastante meninger om denne?

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.130
    En brannfakkel, selvsagt, men den forbedrer faktisk lyden. Hvordan jeg vet det? Jeg har eid en slik. Flere her som har gjort det, siden mange har så bastante meninger om denne?
    "Har eid"?
    Hvorfor er den ikke fortsatt i ditt eie?

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.880
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    "Har eid"?
    Hvorfor er den ikke fortsatt i ditt eie?
    Trengte den som delfinansiering ved kjøp av Puccini. Intet konspiratorisk, altså. Desverre.
    Det kommer nok en inn i anlegget igjen, med tid og stunder.

C

cruiser

Gjest
    For oss uvitende , hvorfor og hvordan forbedrer den lyden? Har ikke vært borti en slik boks

kise

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    19
    PS!
    Rett skal være rett: Det var qx4 (som lars_eirik skrev) som ble brukt fra bildene på messen. Innside bildet som ble linket til her var et helt annet produkt.

Her er qx4
    Vis vedlegget 153790

Og prisen er 19000 NOK.
    Det var ikke min intensjon å forvirre, mere at det var den neste jeg har sett inni...
    Skrev nanvet på produktet over bildet:

Men hva befinner seg under det sorte dekselet på bilde ditt?
    Fint å se at de har valgt en bedre trafo denne gang :)

Igjen har jeg ingen ide om dette har noe for seg eller ikke.. Så hvis jeg skal la tvilen komme tiltalte til gode så er det noe i dette.... Så får tiden bare vise om jeg kan bli overtalt en gang i fremtiden..

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.880
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    For oss uvitende , hvorfor og hvordan forbedrer den lyden? Har ikke vært borti en slik boks
    Hva den gjør er sikkert andre bedre til å beskrive. Men hos meg ble lyden mer analog. Fyldigere og med mørkere bakgrunn. Merkelig nok, eller hva vet jeg, ble ikke alle innspillinger påvirket på samme måten. På noen hørte jeg ikke forskjell, mens på andre var det tildels stor forskjell. Min ble kjøpt brukt, og var for meg vel verdt pengene.

• Liker
    Reaksjoner: oct

yasman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Antall liker
    298
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    Jeg bruker quantumteknologi også på pre og kilde; det fungerer hos meg også

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Jeg bruker quantumteknologi også på pre og kilde; det fungerer hos meg også
    Hvordan bruker man kvanteteknologi på pre og kilde?

Spørsmålet er alvorlig ment.

N

nb

Gjest
    Hvordan bruker man kvanteteknologi på pre og kilde?

Spørsmålet er alvorlig ment.
    Spørsmålet er vel heller "hvordan kan man ikke bruke kvanteteknologi på pre og kilde" (og forsåvidt alt annet). Jeg har enda til gode å se den dings som ikke inneholder en eneste kvant.

V

vredensgnag

Gjest
    Om jeg minnes rett, er det vel solgt strekk som det påstås kansellerer kvantetunnel-effekter.
    Jeg må tilstå at jeg syns det er godt å finne bokser som åpner for kvanteteknologi til en overkommelig pris under noen hundretalls millioner. Det er tross alt et krevende felt:

Quantum technology is a new field of physics and engineering, which transitions some of the stranger features of quantum mechanics, especially quantum entanglement and most recently quantum tunneling, into practical applications such as quantum computing, quantum cryptography, quantum simulation, quantum metrology, quantum sensing, and quantum imaging.
    The field of quantum technology was first outlined in a 1997 book by Gerard J. Milburn,[1] which was then followed by a 2003 article by Jonathan P. Dowling and Gerard J. Milburn,[2][3] as well as a 2003 article by David Deutsch.[4] The field of quantum technology has benefited immensely from the influx of new ideas from the field of quantum information processing, particularly quantum computing. Disparate areas of quantum physics, such as quantum optics, atom optics, quantum electronics, and quantum nanomechanical devices, have been unified under the search for a quantum computer and given a common language, that of quantum information theory.

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    799
    Om jeg minnes rett, er det vel solgt strekk som det påstås kansellerer kvantetunnel-effekter.
    Jeg må tilstå at jeg syns det er godt å finne bokser som åpner for kvanteteknologi til en overkommelig pris under noen hundretalls millioner. Det er tross alt et krevende felt:
    Den første elektroniske datamaskinen kostet vel atskillige millioner dollar men utvikling har ført til at de nå koster nesten ingenting. At det samme skjer med, eh, kvantemaskiner er derfor ikke overraskende. Siden prisen nå ikke er noe stort problem åpner det seg et vell av muligheter for kvantemaskinene.
    Selv har jeg en brødrister som rister skivene ujevnt. Hvis man da benyttet en kvantemaskin til å dressere atomene, eller var det kvantene, til å gå i akkurat den motstandstråden som ligger der skiva er lysest, er problemet løst. Kombinert med en Odin strømkabel, som lar atomene roe seg ned før de entrer brødristern, er morgenstunden sikret.

PS. kvante, kvente, kvint, har kventet....

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    For å sitere Harald Eia i rollen som bredbåndskonsulent: I fremtiden blir bredbåndet kjempesmalt, mens smalbåndet blir superbredt. I fremtiden.

Solomon

Medlem
    Ble medlem
    07.10.2010
    Antall liker
    2
    Ser at der ligger for salg på bruktbørsen en brukt strømkabel på 1,25m til skarve 55000,- Er dette virkelig alvor.Får frysninger av dette.:confused:
    Helt spinnvillt! Mesteparten av fortjenesten går faktisk til distributører og forretninger, men det er ingen unnskyldning for en slik pris.

B Rasse

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    477
    Det er vel ikkje meir avansert enn at dette er eit luksusprodukt, som kjøpes av folk som finn eigarglede i denne kabelen og set pris på at det også på dette området (hifitilbehør) kan syntes at man har penger.
    Pris og ytelse MÅ ikkje alltid henge sammen.

Solomon

Medlem
    Ble medlem
    07.10.2010
    Antall liker
    2
    Det er jeg helt enig i, Ørnbjørn! Kona så ei veske til 300.000,- her om dagen. Hun er heldigvis av det slaget som ikke ønsker seg slike gaver...

Et eksempel: En kjent gullsmedforretning hadde et smykke inne for salg. Prisen var på under en million. Noen vil synes dette er i overkant. Men absolutt ikke alle. De fikk ikke solgt smykket. Så da doblet de ganske enkelt prisen, og smykket var solgt iløpet av 2 dager...

B Rasse

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    477
    Eller Jomar Haukås som har arrangert hjortejakt og fiske på Haukåsen i Sogndal i mange år. Supert opplegg. Laber interesse. Tidobla prisen og no flyr Bruce, prinsen og halve adelsstanden dit for å slappe av og skyte eit og anna vilt.

Opplevd kvalitet (det taktile, tilhørighet, status) er for mange like viktig som ytelse. Ei veske til 300.000,- er ikkje nødvendigvis betre enn ei veske til 8.000. Skinnet kan komme frå samme plass, det kan være sydd av akkurat like flinke håndtverkerer — men det er ikkje sikkert det treff hjertet på samme måte. Det er jo ikkje så vanskeleg å skjønne at det og innan hifi fungerer på samme måte?

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.684
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ja, det er jo slik luksusmarkeder fungerer. Det fascinerende her er at mange av de som kjøper ekstremt dyre produkter i hifi-sammenheng absolutt argumentere med at produktet har funksjonelle egenskaper som rettferdiggjør prisen, om nødvendig ved å påberope seg ny og ukjent fysikk. Omtrent som om kona hadde kjøpt den luksus-vesken til 300000 og så forsvart kjøpet med at den var foret med et slags kvantefysisk hyperspace-materiale som gjør at hun kan bære med seg mye mer greier i den enn i en alminnelig håndveske i samme størrelse, og at dette er noe helt annet enn hva som kan måles i tradisjonelle enheter som kubikkcentimeter eller kilogram. Det er litt annet enn å si at "jeg kjøpte den fordi jeg kan, og det kan ikke så mange andre."

N

nb

Gjest
    Ja, det er jo slik luksusmarkeder fungerer. Det fascinerende her er at mange av de som kjøper ekstremt dyre produkter i hifi-sammenheng absolutt argumentere med at produktet har funksjonelle egenskaper som rettferdiggjør prisen, om nødvendig ved å påberope seg ny og ukjent fysikk. Omtrent som om kona hadde kjøpt den luksus-vesken til 300000 og så forsvart kjøpet med at den var foret med et slags kvantefysisk hyperspace-materiale som gjør at hun kan bære med seg mye mer greier i den enn i en alminnelig håndveske i samme størrelse, og at dette er noe helt annet enn hva som kan måles i tradisjonelle enheter som kubikkcentimeter eller kilogram. Det er litt annet enn å si at "jeg kjøpte den fordi jeg kan, og det kan ikke så mange andre."
    Presis.

Det jeg imidlertid finner noget trist å beskue er når folk med en begrenset - om enn romslig - privatøkonomi beveger seg inn på slike markeder fordi de tror at de har noe der å gjøre eller fordi produktene det er snakk om er så fantastisk bra. Det blir jo hevdet ganske så ofte at man får det man betaler for i ren ytelse. HiFi ville så i tilfelle være det eneste markedet hvor så er tilfelle.

B Rasse

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    477
    Eg skjønner også (den latterlige) markedsføringa / rettferdiggjeringa innen hifi. På ein måte.
    Mote, klokker, smykker gjerne har ein arv og ein historie de kan knagge seg til medan hifien (nødvendigvis) må støtte seg til teknologi.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Eg skjønner også (den latterlige) markedsføringa / rettferdiggjeringa innen hifi. På ein måte.
    Mote, klokker, smykker gjerne har ein arv og ein historie de kan knagge seg til medan hifien (nødvendigvis) må støtte seg til teknologi.
    eldste sønnen arver kabelparken. Det er helt latterlig pris på den kablen. Jeg har vært hos Sluket og hørt hans nye basssystem. (10 15" per side, 350 deler, masse fete alu-detaljer og uberfete spikes osv) koster marginalt mere. da blir meteren med kobberkabel absurd priset. Jeg har dyre strømkabler selv, 2500 kr stykket men dette er sinnsvakt

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    eldste sønnen arver kabelparken.

siden jeg er nesteldst, får jeg nøye meg med en patek philippe calatrava.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn